Pagina 10 van 16 Eerste ... 67891011121314 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb natuurlijk de pech dat mijn loodgieter zegt dat Vaillant toestellen van €1800 niets waard zijn. Iemand anders zoeken?
    Mijn "brolmodel" van 1800 euro hangt hier al 12j zonder kosten behalve 2jaarlijks onderhoud flink zijn best te doen
    Loodgieter zei dat die waarschijnlijk nog wel een paar jaar mee zal gaan, maar dat je verbruik/gebruik daar natuurlijk ook veel mee te maken heeft. Stel dat we het hier dag en nacht op 22 graden zouden verwarmen en dagelijks een bad zouden nemen is dat natuurlijk een ketel die meer af ziet dan bij ons, de thermostaat staat perfect afgesteld op onze werk- en slaapuren, we douchen,...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Bulex en vaillaint is van dezelfde groep.
    Daar zit amper kwaliteitsverschil in.
    Tja BMW en Rolls-Royce zijn ook van dezelfde groep. Dat wil weinig zeggen imo.

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Tja BMW en Rolls-Royce zijn ook van dezelfde groep. Dat wil weinig zeggen imo.
    Ge doet alsof bulex nest is terwijl ge zelf een vaillaint vc306 ecotax plus hebt...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Eerste offerte van loodgieter: €4.400
    Tweede offerte van andere loodgieter: €6.700

Toch ongelooflijk dat je voor een Boiler + Condensatieketel + buis naar buiten zo verschillen krijgt

Straks komt de 3e loodgieter en dan maak ik mijn keuze.
    Heb je al geen boiler en buis (schouw veronderstel ik) naar buiten? Omdat je zegt dat je u valliant gaat vervangen, ga ik ervan uit dat je al een gasketel hebt hangen.

Als je nu al toe komt met een doorstromer en je hebt geen energetische veranderingen in u huis toegepast (waardoor je eventueel u vermogen van u ketel kunt verlagen) of zaken bijgebouwd waarbij u warm water debiet zou stijgen. Zie ik niet in waarom je nu een boiler zou kopen of deze moet lekken?

Mijn ouders hebben hun oude boiler ook laten staan (stookte vroeger op mazout) en mee aangesloten op hun nieuwe aardgas ketel. Het is niet zo dat het rendement van een boiler zoveel verschilt met de nieuwe (of het moet al een zeer oude zijn die amper geïsoleerd is, maar dan zou je die zelf ook nog kunnen inpakken ), zeker niet als je de kostprijs van een nieuwe mee in rekening brengt. Uiteindelijk is dat maar een vat met een spiraal in waar warm water doorloopt, je kunt het misschien wel eens ontkalken.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 19 januari 2020 om 01:14

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Invalzaag of cirkel zaag? Ik heb al een verstek/afkap zaag. Maar ik heb iets nodig om platen te zagen enzo. Zijn er dingen die je niet kan doen met een invalzaag die je met een gewone cirkelzaag wel kan?
    Een invalzaag is specifiek type cirkelzaag waarmee je niet Venlo einde moet starten maar ook ergens tussenin, voor uitsparing te maken.

Ik deed dat met cirkelzaag ook maar das dan minder veilig laat ons zeggen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hypotheek-vraagje: laten banken toe om notariskosten enzo te lenen? Of moet je altijd minstens je btw/notariskosten/... zelf kunnen inbrengen?

Ik werk nu anderhalf jaar, mijn inkomsten zijn oké en ik heb amper kosten maar ik heb nog niet echt kapitaal opgebouwd. Maar huren vind ik wat geld weggooien...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj1234 Bekijk bericht
    Hypotheek-vraagje: laten banken toe om notariskosten enzo te lenen? Of moet je altijd minstens je btw/notariskosten/... zelf kunnen inbrengen?

Ik werk nu anderhalf jaar, mijn inkomsten zijn oké en ik heb amper kosten maar ik heb nog niet echt kapitaal opgebouwd. Maar huren vind ik wat geld weggooien...
    Btw kan je lenen. Alle kosten zijn niet Betaalbaar met een hypothecair krediet.

Maar je kan altijd voor deze kosten een persoonlijke lening aangaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj1234 Bekijk bericht

Je kan alles lenen, maar dat gaat zijn invloed hebben op jouw rentevoet natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Je kan alles lenen, maar dat gaat zijn invloed hebben op jouw rentevoet natuurlijk.
    Welke bank gaat jou dan meer dan 100% lenen?

Zoals Mr kendal zegt, kan dat wel maar dan onder de vorm van een persoonlijke lening. Genre cofidis /mevrouw leemans dus. Je kan de notariskosten niet mee lenen in je hypothecaire lening.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Ge doet alsof bulex nest is terwijl ge zelf een vaillaint vc306 ecotax plus hebt...
    Ik zeg maar wat ik hoor van sommige installateurs.

Kan goed zijn dat het allebei nest is hoor, heb er zelf niet genoeg ervaring mee. Ik wou maar aantonen dat omdat iets van dezelfde groep is het daarom niet dezelfde kwaliteit hoeft te zijn.

Heb trouwens niet het gevoel dat die vc306 rommel is.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik zeg maar wat ik hoor van sommige installateurs.

Kan goed zijn dat het allebei nest is hoor, heb er zelf niet genoeg ervaring mee. Ik wou maar aantonen dat omdat iets van dezelfde groep is het daarom niet dezelfde kwaliteit hoeft te zijn.

Heb trouwens niet het gevoel dat die vc306 rommel is.
    Bulex Themacodens is identiek zelfde toestel intern als die ene reeks van Vaillant daar, vcw pro? Sommige zijn effectief wel identiek.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Bulex Themacodens is identiek zelfde toestel intern als die ene reeks van Vaillant daar, vcw pro? Sommige zijn effectief wel identiek.
    Voila, dan was ik hier mis. Mea culpa

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand die zoiets al zelf gedaan heeft, een gasketel vervangen? Ik kan wel wat basis loodgieterij maar afaik moet er dan iemand komen om die op te starten en kan mij goed voorstellen dat er veel eens goed gaan lachen als ge ze laat komen juist om op te starten.

NoGo's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen ook op zoek naar een huis. Woon momenteel in Nederland, maar ben onlangs ook eens over de grens gaan kijken. Bij de laatste bezichtiging had ik het met de makelaar erover dat opschortende voorwaarde voor financien geen probleem is, maar dat voor bouwkundige keuring (dus keuring door mij, voorwaarde dat de noodzakelijke kosten niet > dan X euro) niet aan gedaan word. Hier lijkt het vrij normaal om te doen, maar als ik wat rondspeur op het internet zie ik er best weinig over vermeld in Belgie inderdaad. Iemand hier ervaring mee?
    (='.'=)

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Iemand die zoiets al zelf gedaan heeft, een gasketel vervangen? Ik kan wel wat basis loodgieterij maar afaik moet er dan iemand komen om die op te starten en kan mij goed voorstellen dat er veel eens goed gaan lachen als ge ze laat komen juist om op te starten.
    Op zich is het niet zo heel moeilijk, maar aan de andere kant is het ook niet zo heel moeilijk om het compleet te verkloten bijvoorbeeld installatie vullen met niet ontkalkt water en dan toestel direct vollenbak laten draaien is gegarandeerd miserie voor jaren ver..

Regels voor berichten