Pagina 1 van 41 1234511 ... Laatste
    Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)

De verbouw-topic! Alles voor de (al iets)handigere Harry! - Deel 2

Vorig topic:https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...ige-harry.html
    Laatste post vorig topic:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En gewoon vanboven inslijpen maar in lagen ipv in een keer te willen?

Booka: hoe zie je de aansluiting naar de grond? Kwestie van geen vochtproblemen te krijgen op termijn want crepie tot op grond, zit daar bv diba/epdm onder/tss? Die plakkers trekken hun dat niet perse aan en ken huis in regio hier waar oprit dan paar cm onder die crepie maar gemaakt is en het zeer vreemd oogt (je ziet snelbouw 2-3cm ma ik ben ook misvormd op dat vlak ������)
    Over alle gevels zit er een diba, en we hebben ook nog een deel uitgegraven langs de gevels waar kiezels komen, die absorberen ook al veel water en geven geen kleur af t.o.v. de dolomiet die er nu lag, die kleur kruipt nogal snel in de gevel.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ben tuinschutting aan het zetten met betonpalen met gleuf en druk geïmpregneerde tuinschermen. Het eerste scherm erin gezet maar dat klemde nogal hard. (aka: ben er met m'n volle 85kg aan gaan hangen om het tot onder te krijgen tussen de palen.)

Gaan die platen nog uitzetten of eerder krimpen? (ze zijn heel vers, van de houthandel)

Als ze nog gaan uitzetten heb ik bang dat ze bol gaan staan en zou ik voor de overige 11 schermen misschien de houtfrees erop willen zetten om een cm eraf te halen... Wat denken jullie?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

blacky's schermafbeelding
    iTrader
    8 (90%)
    Hier plannen voor een aanbouw aan bestaande woning. +-45m2 enkel gelijksvloer, plat dak.

Zouden binnen twee tal jaar willen beginnen.

Is het nodig een architect aan te spreken voor je bouwvergunning aanvraagt?
    Was aan het denken deze al aan te vragen ivm steeds strengere epb voorwaarden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ben tuinschutting aan het zetten met betonpalen met gleuf en druk geïmpregneerde tuinschermen. Het eerste scherm erin gezet maar dat klemde nogal hard. (aka: ben er met m'n volle 85kg aan gaan hangen om het tot onder te krijgen tussen de palen.)

Gaan die platen nog uitzetten of eerder krimpen? (ze zijn heel vers, van de houthandel)

Als ze nog gaan uitzetten heb ik bang dat ze bol gaan staan en zou ik voor de overige 11 schermen misschien de houtfrees erop willen zetten om een cm eraf te halen... Wat denken jullie?
    Nevermind, kga der 1cm per plaat afhalen, dat klemt gewoon te hard. Fijn platen dat, worden geaffichieerd als 180x180 maar sommige horizontale planken zijn 180.5
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Vorig topic:https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...ige-harry.html
    Laatste post vorig topic:

Over alle gevels zit er een diba, en we hebben ook nog een deel uitgegraven langs de gevels waar kiezels komen, die absorberen ook al veel water en geven geen kleur af t.o.v. de dolomiet die er nu lag, die kleur kruipt nogal snel in de gevel.
    diba in snelbouw en buiten naar beneden ok, maar hoe die crepie daarop aangesloten is (vooral isolatie) is van tel als je kan volgen. In klassieke spouw zit bv stuk xps onderaan i.p.v. pur omwille van vochtwerende eigenschappen.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacky Bekijk bericht
    Hier plannen voor een aanbouw aan bestaande woning. +-45m2 enkel gelijksvloer, plat dak.

Zouden binnen twee tal jaar willen beginnen.

Is het nodig een architect aan te spreken voor je bouwvergunning aanvraagt?
    Was aan het denken deze al aan te vragen ivm steeds strengere epb voorwaarden.
    Een vergunning >40m2 is met architect ja, let er gewoon op dat fundering binnen de 2j moet uitgevoerd zijn of vergunning vervalt..

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ivm https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...l#post21895817 uit deel 1:

Ik heb zo’n bureaupotje simpelweg in muur geklokt om achter tv met kabels te kunnen verlopen (in muur plat ventilatiekanaal als leidraad)

Optie 2: 2 elektriciteitspotjes steken en verbindingen met wachtbuis ofzo, de opening in potje doorklokken en als afwerking zijn er blindplaatjes die kabel doorlaten, voor vol stopcontact gewoon afwerkingsplaatje even afhalen..

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    diba in snelbouw en buiten naar beneden ok, maar hoe die crepie daarop aangesloten is (vooral isolatie) is van tel als je kan volgen. In klassieke spouw zit bv stuk xps onderaan i.p.v. pur omwille van vochtwerende eigenschappen.
    Aha, nu snap ik je ^^
    De onderste laag (waar ook de zwarte crepi is) is inderdaad XPS, alles daarboven is EPS.
    Die XPS is ook dunner, daarom dat die onderkant zo inspringt.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ivm https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...l#post21895817 uit deel 1:

Ik heb zo’n bureaupotje simpelweg in muur geklokt om achter tv met kabels te kunnen verlopen (in muur plat ventilatiekanaal als leidraad)

Optie 2: 2 elektriciteitspotjes steken en verbindingen met wachtbuis ofzo, de opening in potje doorklokken en als afwerking zijn er blindplaatjes die kabel doorlaten, voor vol stopcontact gewoon afwerkingsplaatje even afhalen..
    Bedankt! Zal denk ik optie 1 worden. Bureaupotje gewoon tegen de muur plakken?
    Bedoeling is om een vast verwarmingstoestel omhoog te hangen, gat door muur achter toestel naar kamer waar electriciteitskast hangt en dus nog twee stopcontacten staan.
    Vorige eigenaar deed dat via verlengdraad via de deur die je dan moest laten open staan...
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Als je gepast klokt in pleisterwerk zal dat potje blijven klemmen, ik ben tevreden alvast het zo gedaan te hebben

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vrees dat kennissen van mij een beetje hard gesjareld zijn. Hebben iemand (via via familie van vrienden) laten afkomen die totale renovatiewerken uitvoert als onderdeel van grondige tuinrenovatie (grondwerken, nieuwe omheining, aanplanting bomen) . De bedoeling was aanvankelijk van de renovatiefirma een nieuw terras en oprit te laten klinkeren maar uiteindelijk zijn de werken uitgebreid met een extra pad van 50 meter en een gemetst kiekeskot met pannendak. En die uitbreidingen zijn ze natuurlijk eerst aan begonnen.
    Blijkbaar zijn er nooit offertes opgesteld vanwege 'wij werken zo niet want das te veel werk en wij tellen enkel per uur', en aan de uitbreiding van de werken werden altijd beloofd van 'de goedkoopste bakstenen en de goedkoopste klinkers' te gebruiken. Maar de tussentijdse kosten voor die ene firma alleen al lopen op boven de +50k euro.
    En dan bedoel ik dus met 'tussentijds' dat enkel de werken aan het kiekeskot, het extra pad en het terras betaald werden want de klinkers van de oprit moeten nog gelegd worden.

In januari werd een laatste factuur van 10k net zoals alle vorigen in schijfjes betaald, en dat zou mondeling gezegd de laatste factuur zijn geweest voor de reeds uitgevoerde werken. Helaas zijn op de salami facturen nooit de details voor de uitgevoerde werken gemeld. Daar staat altijd dezelfde generieke uitleg op. Eind maart komt opeens een volgend factuur binnen om opnieuw 10k te betalen, opnieuw zonder vermelding van details en deze zouden opnieuw kaderen in de reeds uitgevoerde werken.

- Nu hebben mijn kennissen meer uitleg en details gevraagd over de laatste salami factuur alvorens ze deze willen betalen (ieder factuur moest ook volgens vermelding erop nu weer binnen de 7 , dan weer binnen de 8, 9 of 10 dagen betaald worden dus ze zitten daarachter).
    - Omdat die klinkers nog steeds niet gelegd zijn en de renovatiewerker zegt dat dat nog minstens 6 weken zou duren beginnen de andere firma's die de tuinaanplanting en de omheining doen aan de alarmbel te trekken dat zij hun werk niet op tijd afkrijgen of kunnen inplannen met al hun andere projecten. Er is ook voorgesteld dat zij anders ook wel de klinkers willen leggen zodat het tenminste vooruit gaat en hebben daarvoor hun offerte al gegeven. Het zou ook maar 4 dagen werk zijn. Wanneer aan de renovatiewerker gevraagd wordt om een offerte per m² door te geven in plaats van per uur om te vergelijken, stoot dit opnieuw op weerstand 'omdat dat te veel werk is'. Blijkbaar heeft hij niet genoeg handen om dat zelf uit te voeren en moet hij zelf via onderaanneming extra personeel aanwerven om dat op tijd in orde te brengen.

Komen dit soort toestanden vaak voor? Persoonlijk had ik die al lang de deur gewezen maar omdat het om 'familie van vrienden' gaat ligt dat natuurlijk moeilijk. In plaats van dat hier een vriendenprijs aangerekend wordt voor de verleende diensten, lijkt die werker de vriendschap eerder als chantagemiddel te gebruiken om serieus door te rekenen en aan de honingpot te kunnen blijven zitten.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Slaat al nergens op om iemand aan iets te laten beginnen zonder dat ge een deftige richtprijs hebt gehad. ik heb ook extra's gevraagd tijdens de werken, maar dan telkens duidelijk op papier de geschatte meerprijs laten zetten. Als dat dan enkele 100'den euro's meer uitvalt dan ligt niemand daar van wakker.

En wat zijn salamifacturen?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met salamifacturen bedoel ik dat mijn kennissen telkens schijfkes saucisse aan het betalen zijn zonder zicht te hebben op hoe lang de saucisse uiteindelijk zal worden.

Dat lijkt mij opzettelijk zo gedaan want als ze upfront de kostprijs van de saucisse op een offerte gezet hadden hadden ze waarschijnlijk hun saucisse op een ander gekocht hebben. Blijkbaar via via intussen ook vernomen dat daar weinig tevreden klanten van die firma zijn.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 19 april 2019 om 10:47
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Met salamifacturen bedoel ik dat mijn kennissen telkens schijfkes saucisse aan het betalen zijn zonder zicht te hebben op hoe lang de saucisse uiteindelijk zal worden.

Dat lijkt mij opzettelijk zo gedaan want als ze upfront de kostprijs van de saucisse op een offerte gezet hadden hadden ze waarschijnlijk hun saucisse op een ander gekocht hebben. Blijkbaar via via intussen ook vernomen dat daar weinig tevreden klanten van die firma zijn.
    Haha nu snap ik het, gaat gvd een duur saucisse worden

En het geleverde werk zelf, is dat dan tenminste fatsoenlijk gedaan?

Lijkt me toch ook wel slecht geregeld van je vrienden hé, zomaar blind met 1000den euro's smijten..

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik moet onderstaande klinkers bijleggen tot (bijna) tegen de betonplaat. Hoe doe ik dat best? Nog wat meer klinkers weghalen, stabilisé erin, gelijktrekken en klinkers erop leggen en aantrillen?

Pagina 1 van 41 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten