Pagina 97 van 97 Eerste ... 47879394959697
    SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morpheus1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tijdens mijn verbouwing ben ik op het volgende gestoten.
    Ik heb houten welfsels. Nu met de osb eraf te halen heb ik gezien dat twee balken niet tot in de muur zitten. Ik vermoed dat dit komt omdat de vorige eigenaars de schouw hebben afgebroken. Op die plaats heeft er vroeger beneden een schouw gestaan.

Ik weet alleen niet of de vorig eigenaars dit zo hebben opgelost door die balk er tegen te nagelen omdat deze in de schouw zat. Of dat dit van begin af aan zo geweest is.

Balken liggen 40 cm uit elkaar en zijn 18cm op 6.5cm.
    Overspanning van de kamer is 3m81

Is dit allemaal wel ok naar stabiliteit toe?
    Dit wordt een slaapkamer. Ik wil hier geen speciale lasten op, maar op die plaats komt wel net een boxspring te staan.
    een vriend van mij stelt voor om nog een dikkere balk als tussensteun er tegen te schroeven met winkelhaken tegen de andere balken die wel in de muur zitten.

Foto's maken meer duidelijk
    Foto 1
    Foto2
    onderstaand is zuiver een mening, beslissen op eigen risico (ge weet nooit )

moest ik het zijn inderdaad voor zekerheid tussenbalk moet sterke hoekijzers (serieus wat verschil in formaten/diktes en dus draagkracht) en ik zou nog één osb plaat verder op +-1m nog eens zo'n balk steken zodat het geheel over 1m² zeg maar sterk verstevigd is. Dan eens goed op springen ter evaluatie en desnoods de 2 balken in muur ook nog eens doorverbinden met de volgende balk om een nog coherenter geheel te vormen. En dan zou ik al veel beter slapen op boxspring..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morpheus1 Bekijk bericht
    Tijdens mijn verbouwing ben ik op het volgende gestoten.
    Ik heb houten welfsels. Nu met de osb eraf te halen heb ik gezien dat twee balken niet tot in de muur zitten. Ik vermoed dat dit komt omdat de vorige eigenaars de schouw hebben afgebroken. Op die plaats heeft er vroeger beneden een schouw gestaan.

Ik weet alleen niet of de vorig eigenaars dit zo hebben opgelost door die balk er tegen te nagelen omdat deze in de schouw zat. Of dat dit van begin af aan zo geweest is.

Balken liggen 40 cm uit elkaar en zijn 18cm op 6.5cm.
    Overspanning van de kamer is 3m81

Is dit allemaal wel ok naar stabiliteit toe?
    Dit wordt een slaapkamer. Ik wil hier geen speciale lasten op, maar op die plaats komt wel net een boxspring te staan.
    een vriend van mij stelt voor om nog een dikkere balk als tussensteun er tegen te schroeven met winkelhaken tegen de andere balken die wel in de muur zitten.

Foto's maken meer duidelijk
    Foto 1
    Foto2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    onderstaand is zuiver een mening, beslissen op eigen risico (ge weet nooit )

moest ik het zijn inderdaad voor zekerheid tussenbalk moet sterke hoekijzers (serieus wat verschil in formaten/diktes en dus draagkracht) en ik zou nog één osb plaat verder op +-1m nog eens zo'n balk steken zodat het geheel over 1m² zeg maar sterk verstevigd is. Dan eens goed op springen ter evaluatie en desnoods de 2 balken in muur ook nog eens doorverbinden met de volgende balk om een nog coherenter geheel te vormen. En dan zou ik al veel beter slapen op boxspring..
    Idem, geen ingenieur hier, maar zou er toch ook wat hoekijzers aanhangen. Als ge gemakkelijk de osb kunt weghalen zou ik het halverwege de kamer ook eens checken. Ligt de rest van de kamer mooi waterpas?

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    wel ingenieur maar niet verzekerd om dit officieel te geven
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De rand van mijn golfplaat afdak zou ik afwerken met een L-profiel in aluminium. Is dat geschikt voor buiten denken jullie? Of neem ik best een inox profiel?
    Don't think you are, know you are...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Aluminium roest ook niet. (Geanodiseerd)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    wel ingenieur maar niet verzekerd om dit officieel te geven

das zo een werkske dat ge u sowieso gaat beklagen indien ge dat nu niet aanpakt en alles mooi afgewerkt is en uwe vloer begint door te zakken

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht
    Onze huisdieren hebben zitten bijten op de hoeken van onze plinten. Steken wij best nieuwe plinten of kan dat hersteld worden op een andere manier?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Zoiets als dit misschien?

https://www.youtube.com/watch?v=g6aRdnA2pD4

https://www.youtube.com/watch?v=WHEydr3Gv1M

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Kan perfect hersteld worden met aiki noodles en secondenlijm.

Ik veronderstel dat iedereen al wel die video’s heeft zien passeren tijdens het scrollen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

Regels voor berichten