Pagina 72 van 97 Eerste ... 226268697071727374757682 ... Laatste
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Kunt er eventueel een (dampopen) hydrofugelaag op zetten? Gaat u een 5 á 7 jaar mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vriendin wil de kelder opvoegen (heb het lang kunnen uitstellen maar nu hang ik eraan vrees ik )

- Hoe kan ik berekenen hoeveel materiaal ik nodig heb ?
    - Wat zijn de verhoudingen om de mortel te maken ? 1

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik had een wc-pot losgemaakt, en nadien teruggezet. Was met een klassiek gat in de grond, maar na het terugzetten bleef het stinken. Blijkbaar zit er zo een rubber aan de wc-pot (wist ik niet). Nu terug met de rubber aangesloten op de buis en geen stank.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ok
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    ik dacht hetzelfde, ik denk dat Herman vooral de goede intentie had anderen te waarschuwen want zijn eigen vraag beantwoord

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand hier ervaring met staenis vloeropbouw? Dit jaar wordt mijn complete dakconstructie vernieuwd. Hierna komt het herinrichting van de complete zolderruimte, wat ik zelf doe.
    Oud huisje, dus geen betonplaten als gewelf maar wel houten roostering. Toen ik fase 1 van mijn reno deed was ons al opgevallen dat de gewelven een beetje zijn beginnen doorhangen. Op het 1e verdiep, waar ik mijn badkamer heb gezet heb ik daar de ouden plankenvloer uitgebroken, met nieuwe balken de roostering weer uitgepast en daar dan osb bovenop.
    Nu, dat was een kamer van 2,5 op 3,5-ish meter. De zolder is 5x9m, hier dus geen zin om gans die plankenvloer uit te breken en datzelfde werk met nieuwe balken etc uit te voeren, 't is ook een beetje van een gevaarlijk werk als je bvb naast je roostering zou stappen, laat staan vallen. In het slechtste geval lig ik in mijn badkamer doorheen de daar reeds nieuwe plafond.
    Nu kwam ik staenis dus tegen. Lijkt mij erg makkelijk om de nieuwe vloer uit te passen, handig op te vullen met bvb geluiddempend isolatie en daar dan de nieuwe vloeropbouw op te monteren.
    Maar, meerdere meningen zijn meestal beter dan 1 gedacht dus kom ik hier eens luisteren.
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Voor zo een werken is dat steanis rooster een prima oplossing, maar ben je zeker dat de balken zelf nog in goede staat zijn? Je gaat ook redelijk wat ruimte verliezen.
    Ik persoonlijk zou toch de bittere pil slikken en uitbreken, tussen de balken isoleren, OSB erover en klaar.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor zo een werken is dat steanis rooster een prima oplossing, maar ben je zeker dat de balken zelf nog in goede staat zijn? Je gaat ook redelijk wat ruimte verliezen.
    Ik persoonlijk zou toch de bittere pil slikken en uitbreken, tussen de balken isoleren, OSB erover en klaar.
    Wat is goede staat na 70 jaar Eh. Het formaat van de gebruikte balken is wel kleiner dan welke men vandaag de dag zou gebruiken denk ik, daarom dat ze doorheen de jaren want zijn gaan doorhangen. Maar er is bvb geen houtworm in 't dakgebindte en bij de badkamervloer waar ik de balken ook heb gezien was niks te merken. Dus ik zou durven redeneren dat er in dat verdiep ook wel geen zal zitten.
    Ruimteverlies zal iets van een 7 a 8 cm zijn. Het mag nog 10 zijn. Op zolder vind ik dat verwaarloosbaar, alleen een trede extra of een hogere opstap bij de laatste trede

Khad het bittere pil antwoord ook wel verwacht eigenlijk
    Maar om de vloer dan weer deftig uit te passen zodat deze niet meer doorhangt is dan wel een lastigere job en moet ik nieuwe balken tegen de oude gaan vijzen. Ik vond dat al geen makkelijke klus in de badkamer, laat staan op een vlak van 5x9
    Het was voornamelijk hierom dat ik staenis misschien wel nog handig vond
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    het ziet er wel handig uit, al zou ik het dan eerder gebruiken voor mijn terras. Ik vind ook nergens iets van prijzen terug, hun "calculator" heb ik eens proberen te installeren en ik krijg een trojan waarschuwing
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Wat zijn degelijke materiaalrekken voor in tuinhuis?

Is dat rommel die T-rax garagerekken?

't is maar voor m'n tuinspullen in te leggen zoals sproeistoffen, meststoffen, wat schroeven en hamers en weet ik veel wat allemaal. Geen honderden kilo's.

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

't is maar voor m'n tuinspullen in te leggen zoals sproeistoffen, meststoffen, wat schroeven en hamers en weet ik veel wat allemaal. Geen honderden kilo's.
    Ik heb de ijzeren van de gamma en hubo staan, doen hun werk. De iets duurdere van de gamma (dacht 45 euro/stuk) zijn wel pak steviger dan de goedkopere van de hubo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Ik heb de ijzeren van de gamma en hubo staan, doen hun werk. De iets duurdere van de gamma (dacht 45 euro/stuk) zijn wel pak steviger dan de goedkopere van de hubo.

Thanks, dan worden het die van de gamma, €45 het stuk is nog goedkoop genoeg

Edit: Kga de zwaardere versie nemen aan 60 het stuk. Dan ben ik er voor €180 vanaf

https://www.gamma.be/nl/assortiment/...5-cm/p/B546642

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Thanks, dan worden het die van de gamma, €45 het stuk is nog goedkoop genoeg

Edit: Kga de zwaardere versie nemen aan 60 het stuk. Dan ben ik er voor €180 vanaf

https://www.gamma.be/nl/assortiment/...5-cm/p/B546642
    Kzag ook net de hogere prijs, die rekken staan wel vaak in afslag moest het niet dringend zijn...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Kzag ook net de hogere prijs, die rekken staan wel vaak in afslag moest het niet dringend zijn...

Ah da's goed om te weten, dan ga ik dat wat in de mot houden

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teknohol1c Bekijk bericht
    Iemand hier ervaring met staenis vloeropbouw? Dit jaar wordt mijn complete dakconstructie vernieuwd. Hierna komt het herinrichting van de complete zolderruimte, wat ik zelf doe.
    Oud huisje, dus geen betonplaten als gewelf maar wel houten roostering. Toen ik fase 1 van mijn reno deed was ons al opgevallen dat de gewelven een beetje zijn beginnen doorhangen. Op het 1e verdiep, waar ik mijn badkamer heb gezet heb ik daar de ouden plankenvloer uitgebroken, met nieuwe balken de roostering weer uitgepast en daar dan osb bovenop.
    Nu, dat was een kamer van 2,5 op 3,5-ish meter. De zolder is 5x9m, hier dus geen zin om gans die plankenvloer uit te breken en datzelfde werk met nieuwe balken etc uit te voeren, 't is ook een beetje van een gevaarlijk werk als je bvb naast je roostering zou stappen, laat staan vallen. In het slechtste geval lig ik in mijn badkamer doorheen de daar reeds nieuwe plafond.
    Nu kwam ik staenis dus tegen. Lijkt mij erg makkelijk om de nieuwe vloer uit te passen, handig op te vullen met bvb geluiddempend isolatie en daar dan de nieuwe vloeropbouw op te monteren.
    Maar, meerdere meningen zijn meestal beter dan 1 gedacht dus kom ik hier eens luisteren.
    Geen ervaring mee, maar op Facebook zag ik een reactie dat dit 60 euro/m² zou kosten, wat belachelijk duur is natuurlijk. Voor die prijs laat je je zolder perfect pas chapen, en hou je nog een serieuze duit over.

Ik heb de zwaarste uit de Makro. Ze doen regelmatig 2e aan 50% of zelfs 1+1 gratis. Ik heb destijds 1+1 gratis gehad geloof ik en nog eens 12 opbergboxen er bij.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Regels voor berichten