Pagina 61 van 71 Eerste ... 1151575859606162636465 ... Laatste
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    In de slaapkamers van ons toekomstig huis, en ook op de gang, ligt van die fugly linoleum of vinyl. We dachten, indien mogelijk daar een andere vloerbedekking over te plaatsen (zoals bv. laminaat).
    - Is dat eigenlijk aan te raden of verwijderen we beter wat er nu ligt? Ik heb nogal horrorverhalen gehoord van het verwijderen van zo'n bedekking.
    - Iemand ervaringen of voorbeelden van alternatieven voor laminaat? Echt parket is natuurlijk leuk maar prijzig. Kurk misschien?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je hebt linoleums waar je op 2u een volledig verdiep leeggehaald hebt en je hebt er waar je achtes freesmachiene moet gaan en nog amper eraf krijgt (zorg dan dat je opbouw gewoon aanpast erbovenop, trust me :/ )

Fineerparket is mogelijks altrrnatief, laminaat met 2mm hout op bovenaan maar wordt ook in elkaar geklikt. Grootste verschillen met laminaat zijn niet die lelijke fotoprint die je in een kamer op 5 plaatsen herkent, warmer en minder klikgeluiden bij stappen. Wel gevoeliger naar vocht en putjes (de parketkenmerken van dit hybridemateriaal). Bufget ligt ook tss parket en laminaat tussenin. Kurk op vloer weinig ervaring mee dus ik doe geen uitspraken erover, geen aanrader in douche alvast

mazzi's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik weet niet van welk bouwjaar uw huis precies is, maar hou er zeker ook rekening mee dat zo'n materialen mogelijk asbest kunnen bevatten.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mazzi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet niet van welk bouwjaar uw huis precies is, maar hou er zeker ook rekening mee dat zo'n materialen mogelijk asbest kunnen bevatten.
    Dat vind ik altijd moeilijk: hoe ben je zeker dat het om asbest gaat of niet?
    Ik heb me laten vertellen dat als uw onderlaag van vilt is, het is asbest vrij is. Dat was bij ons het geval, dus hebben we der gewoon zelf uitgesleurd.
    @Sylverscythe: geen idee of je die best verwijderd, ons werd aangeraden van wel.
    Alternatief voor laminaat is eventueel vinyl. Imo heb je daar tegenwoordig wel mooie vloeren in.

https://www.floorhouse.be/click-viny...-vinyl-tegels/
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort leveren ze het badkamermeubel voor onze nieuwbouw.
    De sifon is inbegrepen en verstelbaar. Tot daar alles goed.
    We moeten dus enkel de buizen plaatsen tussen de 2 sifons en de afvoer in de muur.

Ik zie echter dat zowel de afvoer in de muur als de 2 sifons gemaakt zijn voor een kliksysteem.
    Als ik wat rondkijk op t internet zie ik ook bijna enkel kliksystemen ipv een klassiek systeem waar je alles vastdraait met een siliconen ring tussen.

Vraag: is dit normaal en hebben jullie hier ervaring mee? Is dit duurzaam na verloop van tijd?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    In de slaapkamers van ons toekomstig huis, en ook op de gang, ligt van die fugly linoleum of vinyl. We dachten, indien mogelijk daar een andere vloerbedekking over te plaatsen (zoals bv. laminaat).
    - Is dat eigenlijk aan te raden of verwijderen we beter wat er nu ligt? Ik heb nogal horrorverhalen gehoord van het verwijderen van zo'n bedekking.
    - Iemand ervaringen of voorbeelden van alternatieven voor laminaat? Echt parket is natuurlijk leuk maar prijzig. Kurk misschien?
    Zo parket of laminaat over leggen zou ik zeker niet doen. Vinyl samen met de lijmresten er af. Dan kijken naar de status van het oppervlak, indien nodig egaliseren (egaline over gieten) maar dat moet je echt ter plaatse zien.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Elektrische handdoekradiator was binnen dus gaan afhalen. Maar hoe ik hem moet ophangen en daarna aan stopcontact hangen is me onduidelijk. En de instructies zijn ook zeer beperkt pff ze maken dat zo precies dat je dat wel moet laten installeren...

Voor de radiator zelf zie ik enkel 4 dingen die ik in muur moet bevestigen denk ik maar zitten dan nog 1 zeskantbouten bij maar wat ik daar mee moet is me onduidelijk (en vijzen/pluggen voor die dingen te bevestigen zitten er helaas niet bij). En een stekker ook niet lijkt me dat ze die vergeten zijn

Iemand ervaring? Gaat om een Vasco Aster HF-EL
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 22 januari 2020 om 23:21

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Uhm. In mijn gekochte woning lopen de afvoeren in de kruipkelder niet bepaald af.
    Is er een makkelijke manier om dit op te lossen?
    Als ik afloop wil voorzien moet ik hele oprit open gaan gooien... en dat zie ik niet zitten
    Work like a Captain, play like a Pirate

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Elektrische handdoekradiator was binnen dus gaan afhalen. Maar hoe ik hem moet ophangen en daarna aan stopcontact hangen is me onduidelijk. En de instructies zijn ook zeer beperkt pff ze maken dat zo precies dat je dat wel moet laten installeren...

Voor de radiator zelf zie ik enkel 4 dingen die ik in muur moet bevestigen denk ik maar zitten dan nog 1 zeskantbouten bij maar wat ik daar mee moet is me onduidelijk (en vijzen/pluggen voor die dingen te bevestigen zitten er helaas niet bij). En een stekker ook niet lijkt me dat ze die vergeten zijn

Iemand ervaring? Gaat om een Vasco Aster HF-EL
    Pluggen en schroeven is normaal, dat is afhankelijk van waar ge dat in ophangt dus dat voorziet ge normaal apart. Stekker lijkt me ook vrij normaal dat dat er niet op zit, normaal voorziet ge voor zoiets een vaste kabel die ge er dan op aansluit.
    Als ik het goed begrijp moet ge die 4 blokjes in de muur verankeren en hem daar aan ophangen. Die zeskantbout dient 9/10 om 1 van die blokjes te borgen zodat ge hem niet perongeluk van de muur kunt duwen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Pluggen en schroeven is normaal, dat is afhankelijk van waar ge dat in ophangt dus dat voorziet ge normaal apart. Stekker lijkt me ook vrij normaal dat dat er niet op zit, normaal voorziet ge voor zoiets een vaste kabel die ge er dan op aansluit.
    Als ik het goed begrijp moet ge die 4 blokjes in de muur verankeren en hem daar aan ophangen. Die zeskantbout dient 9/10 om 1 van die blokjes te borgen zodat ge hem niet perongeluk van de muur kunt duwen
    Bouwfirma wist dat we er een gingen hangen (staat zo in overzicht) maar die hebben daar niets van gezegd en de elektricien ook niet (heb wel stopcontact voorzien dus). Wel stom

Van die bouten dacht ik, wordt dus zaak om goed te meten zal voor na vakantie zijn dan

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ook gene handige Harry precies
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ook gene handige Harry precies
    Onhandige Harry

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Bouwfirma wist dat we er een gingen hangen (staat zo in overzicht) maar die hebben daar niets van gezegd en de elektricien ook niet (heb wel stopcontact voorzien dus). Wel stom

Van die bouten dacht ik, wordt dus zaak om goed te meten zal voor na vakantie zijn dan
    Ge kunt toch zelf een stekker aan die droger maken, nee? Of steek u een afdekplaatje voor een coaxkabel en steek daar een vaste kabel door?
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij die Vasco radiatoren hoort nog apart een sturing met draadloze thermostaat normaal, of bedoel je dat er een kabel aan hangt zonder stekker? Worden geleverd met enkel 2 fiches waar dan die sturing op aangesloten wordt.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    RTFM? handdoekradiator claimen dat hij zo gemaakt wordt dat je hem moet laten plaatsen, komaan.. eerste link die ik google sta al direct dat de bediening of RF is of met imbus onderaan moet aangekoppeld worden. En dat van stopcontact is nu ook niet echt het eind van de wereld. Of inbouwplaat of je koopt simpelweg een stopcontacteinde (al is dat vrij lomp) als er effectief geen stopcontact zou opzitten.

Hier geinstalleerd, ook elektrische versie, ook Vasco dacht ik, maar stopcontact zat er gewoon direct op en dus ook zo gewoon aangesloten.

En bouwfirma nalatigheid, ja en neen, als je het zelf in handen neemt en de tussenmarge verdient, dien je er ook de verantwoordelijkheid voor te dragen.. Is gewoon een algemene vaststelling in de bouw, iedereen wil rechstreeks aan de bron kopen maar de dienstverlening moet wel blijven, het is A of B..

Pagina 61 van 71 Eerste ... 1151575859606162636465 ... Laatste

Regels voor berichten