Pagina 6 van 52 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    dr.led's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afbraak doen we zelf, ook het voegen, de L-ijzers & dorpels zijn niet meegerekend in deze prijs.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr.led Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Afbraak doen we zelf, ook het voegen, de L-ijzers & dorpels zijn niet meegerekend in deze prijs.
    Als je bereid bent om mee te helpen kun je het goedkoper doen (omdat je toch al afbraak doet). Zoek een kleine zelfstandige metser, dan kun je vragen om mee te helpen.

Ik heb zo'n 100m2 gemetst samen met een metser (waren toen met 2, andere was in onderaanneming). Hij mesten en ik leverde stenen, mortel, ging met de borstel langs,stenen slijpen,... maw gewoon zorgen dat die kan doormetsen.

Als ik het mij nog goed kan herinneren, hebben wij daar 3 dagen aan gewerkt. 2 metser x10 uur aan 40 euro per uur X 3 dagen = 2400 euro aan werkuren.
    Mortel kosten ongeveer zo"n 100 euro m3 om deze te laten leveren. In 100m2 gevelsteen kruipt ongeveer 2m3 in = 200 euro aan mortel.
    Gevelsteen was bij mij €55/m2 (weet niet meer excl of incl btw)
    In mijn geval vroeg die niks voor de stelling, omdat die heel mijn bouw heeft gezet. Maar voor enkel de gevelsteen gaat die ook wel extra kosten aanrekenen.

Ik zelf heb wel wat meer uren gedaan (alles klaar zetten, alles opkuisen,...), plus mijn vader ook. Gevelsteen bij 2 metsers gaat wel vooruit, kun je niet alleen volgen.

Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    245 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe zit het eigenlijk met extra regenputten plaatsen? Mag dat zomaar of moet je dit melden?

Ik zou graag 10k liter bijplaatsen. Als ze volgend jaar toch zouden starten aan onze aanbouw zou ik dit willen combineren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selderijstok Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met extra regenputten plaatsen? Mag dat zomaar of moet je dit melden?

Ik zou graag 10k liter bijplaatsen. Als ze volgend jaar toch zouden starten aan onze aanbouw zou ik dit willen combineren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Daar bestaan premies voor dus zal wel geregulariseerd moeten worden, veronderstel ik.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moet je bij een uitzetvoeg in de tegelvloer (keramisch parket) eerst de siliconen doen of eerst het voegsel?
    Work like a Captain, play like a Pirate

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    voegen en eventueel voegsel in uitzettingsvoeg uitkrabben. Indien vvw voor en na voegen eens laten draaien ook dacht ik (al is vooral de stap na het voegen zelden effectief uitgevoerd maar wel haalbaar als DHZ'er)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik las dat vanaf 2020 rookmelders 'verplicht' worden in (huur)woningen. Toen besefte ik dat wij hier eigenlijk maar 1 rookmelder in huis hebben. (En een CO-melder in de woonkamer waar de houtkachel staat)

Dus kheb net 10 zelfklevende besteld met zo een 10jarige batterij, kwestie dat elke ruimte inclusief zolder en kelder er eentje krijgt. (behalve badkamer)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    10 is toch wat overdreven. Zet er gewoon in de ruimtes met het grootste gevaar (keuken, stookruimte, ...) en in de gang bij de slaapkamers en vooral, maak dat het communicerende zijn.
    Nu kan die in de kelder afgaan maar hoor je dat nooit boven. Met communicerende gaan ze allemaal af.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inderdaad, 10 is wat veel, zorg dat je er hebt hangen in de belangrijkste ruimtes. Wel geen hangen in keuken, badkamers of garage.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Inderdaad, 10 is wat veel, zorg dat je er hebt hangen in de belangrijkste ruimtes. Wel geen hangen in keuken, badkamers of garage.
    Geen in de keuken? Net wel in de keuken zou ik zeggen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Geen in de keuken? Net wel in de keuken zou ik zeggen
    Volgens de voorschriften van wonen Vlaanderen staat nochtans ook dat in de keuken niet verplicht is,

Ik kom aan 10 voor onderstaande:

1. Inkomhal (electriciteitskast)
    2. Berging 1 (Gasketel)
    3. berging 2 (droogkast, wasmachine)
    4. Keuken
    5. Woonkamer (houtkachel)
    6. Hal (centrale draaitrap waar alle slaapkamers op uitkomen)
    7. Slaapkamer 1
    8. Slaapkamer 2
    9. Slaapkamer 3
    10. Zolder (ligt nogal wat electriciteit en isolatie)

Lijkt me toch normaal?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net NIET in de keuken, dat staat normaal gezien ook overal zo aangeraden, zie bijvoorbeeld de folder van Vlaamse overheid.

https://www.vlaanderen.be/publicatie...melders-2019-1

Rookmelders in de keuken, badkamer of garage kunnen sneller leiden tot valse alarmen en zijn dus af te raden.

Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    60 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een kleine vraag.

Ik heb een offerte aangevraagd om mijn zolder te verbouwen. Deze dient volledig afgewerkt te worden. Is nu enkel afgewerk met een nieuw dak en 1 laag isolatie van 8 cm,

Ik heb volgende offerte binnen gekregen:

afbreken schouw: 350 euro

vergroten trapgat, rechttrekken en verstevigen balken en plaatsen OSB ondervloer: 2100 euro

plaatsen 18cm glaswol isolatie en dampscherm: 2500 euro

installeren elektriciteit (leidingen, 4 stopkontakten, 2 schakelaars, 1 lichtpunt): 900 euro

afwerken plafond met gyproc en afkasten 2 velux ramen: 3250 euro

plaatsen gyproc voorzetwanden voor 2 zijmuren: 4250 euro

plaatsen laminaatvloer: 1400 euro

afwerken muur naast trap met gyproc: 450 euro

maken en plaatsen 2 schuifdeurwanden met leggers achter 1 schuifdeurwand: 1550 euro

Het totale budget bedraagt daarmee 16750 euro. Dit is inclusief materialen en werkuren en exclusief BTW.

De uitvoering van deze werken neemt ongeveer 3,5 weken in beslag met 2 man.

Nu vraag ik mij af waarom de gyproc werken zo duur zijn. Is dit normaal of is dit goed doorgerekend.
    Zeg NEE tegen Whiskas, Zeg NEE tegen 9LIVES.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Net NIET in de keuken, dat staat normaal gezien ook overal zo aangeraden, zie bijvoorbeeld de folder van Vlaamse overheid.

https://www.vlaanderen.be/publicatie...melders-2019-1

Rookmelders in de keuken, badkamer of garage kunnen sneller leiden tot valse alarmen en zijn dus af te raden.
    Liever een vals alarm dan geen alarm?

Darks's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met vloeibare cementchape?

Dit werd mij voorgesteld op een offerte en zou veel voordelen hebben (sterk, snel droog, goede warmtegeleiding, mooi egaal..) maar mijn vloerder heeft enkel nog maar op traditionele chape gewerkt en weet dus niet wat hij er van moet denken.

Alvast bedankt

Pagina 6 van 52 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten