Pagina 59 van 67 Eerste ... 949555657585960616263 ... Laatste
    desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In theorie kan elke buis perfect berkend worden om de perfercte flow te geven, niet te veel water in één keer die stroom (leefzuigen) & niet te weinig (sedimentaire afzet). Maarja wie houdt hem daar mee bezig als de vuistregels gekend zijn. Toch is het dan belangrijk om gewoon de basis te kennen, aansluiten op valkoker met een T en niet met een Y voor ontluchting bv.

Desolation heeft gelijk maar ook niet. Bad en lavabo mogen gerust samen zitten maar de tussenafstand en volgorde van aansluiten zijn belangrijk. Het is echter elk jaar triestiger aan het worden met bouwkennis bij de uitvoerders op werf..
    Dat laatste is helaas absoluut waar. Ik heb hier bv alles in PP gedaan, dat kostte al bij al 2-300 EUR meer als in gelijmde PVC. Zeker 3 aannemers 'allez daar geefde toch uw geld ni aan'

Voordelen PP: als ze er perongeluk op stappen of tegen tikken breekt dat niet, ge kunt makkelijk bijstellen tijdens de werken, blijft veel minder makkelijk sediment aan hangen, is een veel sterkere buis dan PVC, kan beter tegen hogere temperaturen en chemicaliën

Dan vonden ze het ook onnozel van buizen van 50 te gebruiken voor alle afvoeren, want ze doen dat al jaren in 32 en dat werkt ook. Ik wees erop dat het debiet van onze douchegoot te hoog is voor 32 en dat 40 het minimum is, maar dat een overmaat toch geen overbodige luxe is. "Ochja als ge altijd de boekskes gelooft kunde veel geld uitgeven ze".
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    das zoiets dan dat ik bij mijn lavabo’s kan steken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vloer op het oog van 30/m², maar de bijpassende plint van 60cm kost 9 euro.
    Is dit een normale verhouding, dit lijkt zo'n scheve balans?
    (is bij Impermo)
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Thx

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    (is bij Impermo)
    Ik heb tegels van €56,5/m² en bijhorende plinten zijn €12 de meter (7cm hoog). 9 euro voor 60cm is veel geld als de bijhorende tegel €30/m² kost.

Edit:
    Ben aant liegen (had op de verkeerde offerte gezien), tegels koste €56,5/m² en plint €12 lopende meter, voor mijn broer (die heeft gebouwen met SOD firma en bestelde bij zelfde leverancier als mij zelfbouwer). Ik zelf heb ze voor €34/m² en €7,5 lopende meter plint betaald.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 9 januari 2020 om 23:26

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Klopt, en het vervelende daarbij is dat als je iemand bent die z'n dingen fatsoenlijk opzoekt, uit interesse of noodzaak, je quasi bij die mens moet blijven staan om het echt volgens uw eigen normen uitgevoerd te krijgen. En dan wordt je al rap bestempeld als een moeilijke klant.

Want ik ben zeker geen handige Harry, maar wel bekwaam genoeg om te leren wat de norm is en hoe het correct gedaan moet worden. (de theorie zeg maar..)

Maarja, ik ben van het principe: de klant betaalt, de klant bepaalt. (binnen de mate van het redelijke natuurlijk)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Bon, binnenkort zal ik ook tot de klasse der Belgische verbouwers toetreden. We hebben een huis gekocht, scherp geprijsd, op relatief groot stuk land, mooi gelegen. Het is wel van de jaren '30, maar goed onderhouden en eigenlijk instapklaar. Toch willen we voor we er intrekken het dak vernieuwen (isoleren of helemaal vernieuwen wordt de vraag) en de ramen vervangen (is nu oud dubbel glas in hout). Ook ligt er boven in de kamers een oude linoleum of vinylvloer die spuuglelijk is, daar zouden we graag laminaat opleggen indien mogelijk of hem echt weghalen. Elektriciteit moet conform gemaakt worden. En, last but not least: in de kelder hangt een buis met asbestplaaster rond.

Ik zoek eigenlijk wat tips en ervaringen vooral. In de mate van het mogelijke willen we dit allemaal doen voor we erin trekken (wonen in een appartement nu dat we houden). Zoals altijd staan we nu wat voor de berg, akte is nog niet verleden dus buiten mij informeren valt er weinig te doen.

- Het begint eigenlijk al bij waar aan te kloppen. Een dakwerker leek mij het meest logische, dit is ook waarmee we volgens mij het best beginnen.
    - Dan voor de ramen een firma uit de buurt of beter zo'n gigant als KwadrO?
    - Het immokantoor had al een pro-forma offerte voor het conform maken van de elektriciteit, dit zijn geen mensen uit de buurt (https://vastgoedexperts.com/)...maar ze doen ook asbestverwijdering. Lijkt het jullie het waard die mensen voor beide zaken in te schakelen? Persoonlijk weinig zin om zelf aan de ongebonden asbest te gaan zitten, ook al waar sommigen hier in een eerdere thread wel voorstander van.

Een kennis gaf meteen het nummer van zijn licht louche Romeense aannemer waar hij zelf tevreden van was, met de boodschap dat die alles van werken bijna deed en hij ook de asbest zou kunnen weghalen (waarschijnlijk zonder zich veel aan te trekken van veiligheidsvereisten). Ik ben hier nu niet zo'n fan van, maar één contactpersoon voor verschillende zaken heeft natuurijk voordelen, wat denken jullie van een aannemer?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Dat laatste is helaas absoluut waar. Ik heb hier bv alles in PP gedaan, dat kostte al bij al 2-300 EUR meer als in gelijmde PVC. Zeker 3 aannemers 'allez daar geefde toch uw geld ni aan'

Voordelen PP: als ze er perongeluk op stappen of tegen tikken breekt dat niet, ge kunt makkelijk bijstellen tijdens de werken, blijft veel minder makkelijk sediment aan hangen, is een veel sterkere buis dan PVC, kan beter tegen hogere temperaturen en chemicaliën

Dan vonden ze het ook onnozel van buizen van 50 te gebruiken voor alle afvoeren, want ze doen dat al jaren in 32 en dat werkt ook. Ik wees erop dat het debiet van onze douchegoot te hoog is voor 32 en dat 40 het minimum is, maar dat een overmaat toch geen overbodige luxe is. "Ochja als ge altijd de boekskes gelooft kunde veel geld uitgeven ze".
    en stel jullie nu voor dat je projectleider bent met jaren ervaring, bouwkundige opleiding, en die sjarels die om het bij clichés te houden nog altijd niet geloven in isoleren, veiligheid etc u continu bekijken als je opmerking (gefundeerd) geeft, als je hun zaken opnieuw laat doen wegens afgekeurd, als je... en dan afvragen waarom het een knelpuntberoep wordt

ivm quote Roemeen: het zal natuurlijk sterk afhangen van persoon tot persoon maar laat de nationaliteit je niet afschrikken, ik heb ook roemenen en die zijn 10x respectvoller, luisteren en doen de grootste kutjobkes zonder morren t.o.v. bepaalde lokale helden =). Benieuwd wat het gaat geven binnen 5 à 10jaar, en als kers op de kaart de nieuwe generatie architecten die graag in de boekjes staan en om het meeste glas maar vraag niet hoe het uitgevoerd moet worden.

voila tis er nekeer efkes allemaal uit

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    (is bij Impermo)
    redelijk normale prijs. ik heb mijn plinten laten zagen bij Plint Service in boortmeerbeek. Zaagwerk kost particulier 7 EUR ex BTW per lopende meter, dan moet ge zelf uw tegels aanleveren.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand ervaring met een laminaatvloer in een badkamer?
    Of een ander soort houtvloer
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Keramisch parket voor de badkamer hebben wij hier. Moet je niet inziten met water

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    klopt, maar ben niet zo voor keramisch parket
    Doe mij maar het echte ;-)
    In die badkamer staat enkel een lavabo en een bad.
    De badkamer op gelijkvloers gaat veel meer gebruikt worden (daar staat een douche, en wij zijn douchers)
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Niet in de badkamer maar wel quickstep gehad in de keuken. Na 2j al duidelijke opbolling door vocht (en dan heb ik het hier over wat spatten afwaswater) en kapjes in de vloer door een paar keer per jaar een glas of bord te laten vallen. En dat was dan nog èchte quickstep en geen goedkope ikea versie of zo.
    Als je geen tegel wil, is kurk misschien een optie?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Wij hebben onze vloer in de badkamer ook in laminaat, en dit al 2 keer .

Eerste keer was met de plaatsing van de badkamer, maar door de zon (dus geen vocht) van de velux begon de toplaag te golven. Was een productiefout, maar blijkbaar echt ook een conceptfout, dus de installateur wou niet meer met die firma werken.

Ze zijn dan later een vloer van Floorify komen leggen: https://www.floorify.com/nl-be , denk dat het deze is: https://www.floorify.com/nl-be/vinyl...f001-paris-tan

100% content van, voelt echt goed aan in de badkamer op blote voeten
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    klopt, maar ben niet zo voor keramisch parket
    Doe mij maar het echte ;-)
    In die badkamer staat enkel een lavabo en een bad.
    De badkamer op gelijkvloers gaat veel meer gebruikt worden (daar staat een douche, en wij zijn douchers)
    Laminaat is nu ook niet meteen 'het echte'

Zelf ook geen fan van keramisch parket, ligt hier bij ons in de badkamer..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @TitaTovenaartje
    Hier ligt er al 8 jaar een laminaatvloer in de badkamer, zie je quasi geen slijtage aan.
    Ik denk dat de onze van Berry Alloc was, de vochtbestendige lijn.

Pagina 59 van 67 Eerste ... 949555657585960616263 ... Laatste

Regels voor berichten