Pagina 58 van 71 Eerste ... 84854555657585960616268 ... Laatste
    Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nee daar kunne we niemeer aan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Klassiek verhaal van ondoordachte loodgieterij.
    Bij ons zijn alle verticale leidingen 120mm. Wij hebben daarop een 50mm naar het bad en de lavabo's en een 50mm naar de douche. Zelfs voor die beluchtende sifons op de lavabo's stonden nooit problemen, zelfs als we een vol bad laten leeglopen (wat behoorlijk snel gaat, meeste huizen is dat maar op 32 of 40mm).
    Als ge uw verticale leidingen dan maar 50mm hebt gemaakt omdat het goedkoper/compacter is dan lopen die direct vol en begint ge vacuum te trekken en haalt ge uw sifons leeg. In een overgedimensioneerde buis (90 had ook goed geweest maar ik had nog 120 liggen) gebeurt dat zelden.
    Ook altijd afvoer bad en douche splitsen.

Probeer eens zo een beluchtende sifon te zetten op de lavabo in de badkamer, als alles op hetzelfde zit gaat dat wel helpen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

De verbouw-topic! Alles voor de (al iets)handigere Harry! - Deel 2

De verticale afvoer naar beneden is volgens mij 100 of 110. Er is niets gedaan om het goedkoper te maken in ons huis alleszins :P Maar ik ben uiteraard geen expert, ik weet enkel dat de afvoer naar beneden waarschijnlijk 100mm is,

De afvoeren van bad/douche/lavabo zijn 50.

Het bad trekt volgens mij de siphons van de lavabo’s niet leeg hoor, enkel die van de douche.

De siphon van de douche zit op mss 20/30cm van de leiding naar beneden en het bad passeert hier ook. Dus waarschijnlijk zit de leiding van het bad te dicht bij de siphon van de douche zeker waardoor deze leegtrekt waar ze samenkomen. Zal vanavond eens zoeken als ik foto’s heb van de situatie

Het geurprobleem van de lavabo’s moet van iets anders komen denk ik, aangezien het erger ruikt in de onderkast, dus langs de buizen dan uit de afvoeropening.

Maar ik zal eens kijken voor zo’n beluchtende siphon dan op de 2 lavabo’s. Uiteindelijk zitten ze wel allemaal op dezelfde afvoer naar beneden dus het kan mss wel helpen dan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Chickenlal; 9 januari 2020 om 10:38
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zou kunnen dat er een 2de afvoer voorzien is voor een dubbele lavabo en dat daar een afgeplakt stukje buis op zit, en dat dat plaklint nu beginnen lossen is ofzo. Eens zoeken achter de rug, weet nooit dat het zoiets is

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    De lavabo beluchten kan zeker helpen ivm het probleem met de douche. Aangezien het bad minder de neiging zal hebben om lucht te trekken uit het stukje leiding van de douche.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.wavin.com/nl-be/Download-Center

onderaan links 'dimensioneren riolering', ale ik vermoed toch dat het dat document is: uitleg over minimale diamters maar ook bepaalde volgorden. Zeker de badkamers met douche-toilet-badkamer mag alles niet zomaar in elke volgorde gelegd worden, bad te groot risico als leegzuiger.

(eerder voor de volgende die dit leest want de huidige zal hier weinig aan hebben buiten loodgieter/architect onder zijn kloten geven? )

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tis nochtans ook niet zo moeilijk als ge wat logisch denkt.

Lavabo en wastafels zijn een constante, rustige stroom die nooit uw buis gaan satureren
    Bad is 100l dat ge er op korte tijd door jast, uw buis gaat dus op zijn maximum capaciteit afvoeren (en dan steekt ge nog altijd best een sifon van bv 40 op een buis van 50 voor uw bad om het wat te remmen).

Daarom altijd aparte afvoer leggen voor bad, tenzij ge alles laat samenkomen op een bv een 90mm. Maar dat is zo dik dat het vaak problemen geeft in de vloeropbouw.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tis nochtans ook niet zo moeilijk als ge wat logisch denkt.

Lavabo en wastafels zijn een constante, rustige stroom die nooit uw buis gaan satureren
    Bad is 100l dat ge er op korte tijd door jast, uw buis gaat dus op zijn maximum capaciteit afvoeren (en dan steekt ge nog altijd best een sifon van bv 40 op een buis van 50 voor uw bad om het wat te remmen).

Daarom altijd aparte afvoer leggen voor bad, tenzij ge alles laat samenkomen op een bv een 90mm. Maar dat is zo dik dat het vaak problemen geeft in de vloeropbouw.
    Onze afvoer van het bad is 50 en de buis 75 (die passeert dan langs de afvoeren van de douche). Zolang die "centrale" buis groter is dan uw sifons zou er geen probleem mogen zijn, of je zou al meerdere dingen tegelijk moeten laten leeglopen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Voor uwe wc pot is het anders zeker? Daar moogt ge ook niet te groot gaan in diameter want anders krijgde uw pakket nimeer weg
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In theorie kan elke buis perfect berkend worden om de perfercte flow te geven, niet te veel water in één keer die stroom (leefzuigen) & niet te weinig (sedimentaire afzet). Maarja wie houdt hem daar mee bezig als de vuistregels gekend zijn. Toch is het dan belangrijk om gewoon de basis te kennen, aansluiten op valkoker met een T en niet met een Y voor ontluchting bv.

Desolation heeft gelijk maar ook niet. Bad en lavabo mogen gerust samen zitten maar de tussenafstand en volgorde van aansluiten zijn belangrijk. Het is echter elk jaar triestiger aan het worden met bouwkennis bij de uitvoerders op werf..

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    In theorie kan elke buis perfect berkend worden om de perfercte flow te geven, niet te veel water in één keer die stroom (leefzuigen) & niet te weinig (sedimentaire afzet). Maarja wie houdt hem daar mee bezig als de vuistregels gekend zijn. Toch is het dan belangrijk om gewoon de basis te kennen, aansluiten op valkoker met een T en niet met een Y voor ontluchting bv.

Desolation heeft gelijk maar ook niet. Bad en lavabo mogen gerust samen zitten maar de tussenafstand en volgorde van aansluiten zijn belangrijk. Het is echter elk jaar triestiger aan het worden met bouwkennis bij de uitvoerders op werf..
    Klopt, en het vervelende daarbij is dat als je iemand bent die z'n dingen fatsoenlijk opzoekt, uit interesse of noodzaak, je quasi bij die mens moet blijven staan om het echt volgens uw eigen normen uitgevoerd te krijgen. En dan wordt je al rap bestempeld als een moeilijke klant.

Want ik ben zeker geen handige Harry, maar wel bekwaam genoeg om te leren wat de norm is en hoe het correct gedaan moet worden. (de theorie zeg maar..)

Maarja, ik ben van het principe: de klant betaalt, de klant bepaalt. (binnen de mate van het redelijke natuurlijk)

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Bon, binnenkort zal ik ook tot de klasse der Belgische verbouwers toetreden. We hebben een huis gekocht, scherp geprijsd, op relatief groot stuk land, mooi gelegen. Het is wel van de jaren '30, maar goed onderhouden en eigenlijk instapklaar. Toch willen we voor we er intrekken het dak vernieuwen (isoleren of helemaal vernieuwen wordt de vraag) en de ramen vervangen (is nu oud dubbel glas in hout). Ook ligt er boven in de kamers een oude linoleum of vinylvloer die spuuglelijk is, daar zouden we graag laminaat opleggen indien mogelijk of hem echt weghalen. Elektriciteit moet conform gemaakt worden. En, last but not least: in de kelder hangt een buis met asbestplaaster rond.

Ik zoek eigenlijk wat tips en ervaringen vooral. In de mate van het mogelijke willen we dit allemaal doen voor we erin trekken (wonen in een appartement nu dat we houden). Zoals altijd staan we nu wat voor de berg, akte is nog niet verleden dus buiten mij informeren valt er weinig te doen.

- Het begint eigenlijk al bij waar aan te kloppen. Een dakwerker leek mij het meest logische, dit is ook waarmee we volgens mij het best beginnen.
    - Dan voor de ramen een firma uit de buurt of beter zo'n gigant als KwadrO?
    - Het immokantoor had al een pro-forma offerte voor het conform maken van de elektriciteit, dit zijn geen mensen uit de buurt (https://vastgoedexperts.com/)...maar ze doen ook asbestverwijdering. Lijkt het jullie het waard die mensen voor beide zaken in te schakelen? Persoonlijk weinig zin om zelf aan de ongebonden asbest te gaan zitten, ook al waar sommigen hier in een eerdere thread wel voorstander van.

Een kennis gaf meteen het nummer van zijn licht louche Romeense aannemer waar hij zelf tevreden van was, met de boodschap dat die alles van werken bijna deed en hij ook de asbest zou kunnen weghalen (waarschijnlijk zonder zich veel aan te trekken van veiligheidsvereisten). Ik ben hier nu niet zo'n fan van, maar één contactpersoon voor verschillende zaken heeft natuurijk voordelen, wat denken jullie van een aannemer?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    3/4 offertes bij verschillende bedrijven/werkmannen vragen voor alles apart. Immo zal wel een procentje krijgen voor die mannen hun naam te leveren dus ik zou gewoon mijn eigen werkvolk zoeken. Lokaal eens gaan navragen kan altijd helpen. Wij zijn zo bij iemand uitgekomen waar ge online bijna niets van terug vond en die leverde prachtwerk voor een schappelijke prijs.

Hoe goed kent ge die kennis? Die roemeen gaat ook gewoon werkvolk dat geen woord nederlands kent laten komen en goed verdienen op die mannen hun kap. Als hij daadwerkelijk alles zelf doet zou ik er ook geen fan van zijn. Als dat allemaal int zwart is, heb je later geen poot om op te staan. Als het prijsverschil groot genoeg is en diene mens heeft al goed werk afgeleverd kan je er altijd over nadenken.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    3/4 offertes bij verschillende bedrijven/werkmannen vragen voor alles apart. Immo zal wel een procentje krijgen voor die mannen hun naam te leveren dus ik zou gewoon mijn eigen werkvolk zoeken. Lokaal eens gaan navragen kan altijd helpen. Wij zijn zo bij iemand uitgekomen waar ge online bijna niets van terug vond en die leverde prachtwerk voor een schappelijke prijs.

Hoe goed kent ge die kennis? Die roemeen gaat ook gewoon werkvolk dat geen woord nederlands kent laten komen en goed verdienen op die mannen hun kap. Als hij daadwerkelijk alles zelf doet zou ik er ook geen fan van zijn. Als dat allemaal int zwart is, heb je later geen poot om op te staan. Als het prijsverschil groot genoeg is en diene mens heeft al goed werk afgeleverd kan je er altijd over nadenken.
    Akkoord over dat procentje, maar ik had de indruk dat firma's die de moeite wilden doen om asbest bij een particulier te verwijderen nogal dun gezaaid waren. Daarom was mijn idee het er eens te proberen in combinatie met het conform maken elektriciteit. Maar sowieso moet ik eens beginnen de lokale stielmannen op te zoeken.

En die kennis is enkel dat, vriend van een vriend. Is content van die aannemer, maar dat ligt misschien eerder aan de prijs. Heb ook niet echt een goed gevoel erbij, maar dacht dat het misschien de moeite zou zijn een meer officiële aannemer te zoeken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ge hem nu al louche vindt, zou ik de gok niet wagen.

Als je al toegang hebt tot dat huis kun je ze altijd eens laten langskomen voor een offerte hé, ge hebt nu waarschijnlijk toch tijd genoeg

IMO kunt ge de meeste aannemers al wel wat schatten tijdens een bezoek/offerte opmaken. Hier heeft er zo ene ooit eens drie uur koffie zitten drinken terwijl hij nog allemaal dingen vond om te "fixen". En dan maar klagen dat hij niet genoeg tijd had.

Over asbestverwijdering weet ik inderdaad niets, mss dat iemand anders u hier nog kan bij helpen.

Persoonlijk heb ik altijd meer succes gehad met kleine zelfstandigen dan de grotere bedrijven, maar dan moet ge wel weten dat ze te vertrouwen zijn (lokale doorverwijzingen) en niet gewoon met uw geld gaan lopen

Pagina 58 van 71 Eerste ... 84854555657585960616268 ... Laatste

Regels voor berichten