Pagina 57 van 69 Eerste ... 74753545556575859606167 ... Laatste
    TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zet multiplexplaat ik formaat van de frame, je frame moet je toch uitbekleden dus die 1,5cm extra gaat verschil niet maken maar veel stabieler.

Als je gyproc weghaalt en plaat in muuropbouw kan steken ook goed natuurlijk. Zuiver met pluggen de frame vasthangen lijkt me minstens scheurvorming achteraf (70kg op 50cm van wand is al een momentkrachtje)
    Die multiplex kan ik ook in het formaat van de muur doen ipv het frame. En die dan tegen die gipsplaat vastlijmen/schroeven en daar tegen het frame plaatsen met pluggen.
    Die ruimte is voldoende groot om voor de gyproc wand te blijven. Hoe minder ik moet breek hoe liever natuurlijk :-)
    Work like a Captain, play like a Pirate

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je een horizontale strook gyproc van ne cm of 10 uit snijdt moet je toch de framebalken tegenkomen, dan kan je daar rechtstreeks een lat tegen hangen dan. Als je op de juiste hoogte dat stuk uotsnijdt waar de bevestigingen van de systemfix moeten komen.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat kan ik wel eens proberen. Merci!

Ff andere vraag. Waar kan je goedkoop niko schakelaars en stopcontacten kopen?
    Zijn er een paar waar het binnenwerk stuk is, en die drukknoppen/afdekplaatjes zelf zijn al van ‘91
    Work like a Captain, play like a Pirate

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    zelektro, dm lights
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.impermo.be/nl/lijmen-voe...ference-121315
    https://www.impermo.be/nl/lijmen-voe...ference-121686
    Wat is het verschil tussen Kerapoxy & Ultracolor plus? Kerapoxy lijkt nog beter geschikt voor tegels die vaak nat worden?
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Kerapoxy is op basis van epoxy. Onze vloerder gebruikte dat alleen wanneer er echt intensief water over stroomde (denk aan douches op scholen, vloeren in grootkeukens die ze elke dag schrobben met veel water, etc...)

Epoxy gebaseerd voegsel is een pest om te zetten, als ge geen ervaring hebt zou ik er niet aan beginnen. Ultracolor Plus is op zich al waterafstotend en voor thuisgebruik zelfs voldoende voor een douche.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Dat kan ik wel eens proberen. Merci!

Ff andere vraag. Waar kan je goedkoop niko schakelaars en stopcontacten kopen?
    Zijn er een paar waar het binnenwerk stuk is, en die drukknoppen/afdekplaatjes zelf zijn al van ‘91
    DMLights
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,

Tijdje geleden hebben wij sleutel op de deur gebouwd, eigenlijk heel content van. Maar sinds dit weekend merken we dat als het afwasmachine of wasmachine (beiden op gelijkvloers) water afvoert, er boven in de pompebak van de badkamer een borrelend geluid uit het putje komt.

Dit probleem is dus plots opgetreden, zonder enige aanwijzing..

Weet iemand hoe dit kan komen en hoe we dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt!

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zit geen beluchter op

Is makkelijk op te lossen sinds kort: Wirquin heeft sifons met ingebouwde beluchter: https://www.hubo.be/nl/p/wirquin-neo...mm/903640.html

Heb die zelf in de badkamer geplaatst en werkt perfect.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    zelektro, dm lights
    Lol man, heb onlangs de slaapkamer gerenoveerd.

Had per chance maar een 6-tal stopcontacten en wat schakelaars nodig, dus ik dacht ik haal ze efkes in de Hubo, is niet de moeite om daar voor gaan rond te kijken...

Nu zie ik dat die dmlights zomaar even 50% goedkoper is gvd
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tegenwoordig hebbe wij altijd stank van de afvoer in de badkamer en heb geen idee van wat...

Heb al eens alles uitgespoeld met ontstopper enzo. Het blijft, ook als ik de lavabo toe doe en vol water laat blijft het precies...

Het komt dus denk ik niet uit de siphon zelf want dan zou het weg zijn he.

Het vreemdste is als ik de schuif onder de lavabo opendoe ruikt het nog harder, alsof het ergens uit een buis komt ofzo...

Kan da dat daar opeens zo ergens bij die siphon een slecht contact is ofzo waar lucht uit kan? :-/ daar komt niemand aan en is nog maar 3 jaar oud allemaal...

Als ik tijd heb eens de siphon loskoppelen en een stop steken op de mof aan de muur. Dan zou het toch moeten weg zijn he...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chickenlal Bekijk bericht
    Tegenwoordig hebbe wij altijd stank van de afvoer in de badkamer en heb geen idee van wat...

Heb al eens alles uitgespoeld met ontstopper enzo. Het blijft, ook als ik de lavabo toe doe en vol water laat blijft het precies...

Het vreemdste is als ik de schuif onder de lavabo opendoe ruikt het nog harder, alsof het ergens uit een buis komt ofzo...

Kan da dat daar opeens zo ergens bij die siphon een slecht contact is ofzo waar lucht uit kan? :-/ daar komt niemand aan en is nog maar 3 jaar oud allemaal...

Als ik tijd heb eens de siphon loskoppelen en een stop steken op de mof aan de muur. Dan zou het toch moeten weg zijn he...

Dat zal dan toch inderdaad een lek (lucht) moeten zijn ofzo.

Sowieso uw sifon er eens afhalen en uitkuisen, alsook het stuk buis naar de lavabo en de muur. Je kan al eens proberen de mof aan de muur met een vod ofzo af te binden om te kijken of het langs daar stinkt.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Het kan best dat uw aansluiting niet luchtdicht is maar wel waterdicht. Uw "manneke" van een aansluiting kan bvb de rubber verwrongen hebben, maar aangezien uw water naar beneden stroomt komt er nooit water aan die rubber...
    Als uw sifon vol is, moet het inderdaad al uit de aansluiting aan de muur komen.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja ik ga het eens bekijken.

Zijn 2 lavabo’s. Ga zondag eens de siphons losdoen. En zorgen dat ik een stop liggen heb voor op de mof. Of een vod induwen.

2e vraag hieromtrent.

Onze inloopdouche is naast het bad. De inloopdouche is dus met een ondiepe klonsiphon. De afvoer van het bad passeert hierlangs en beide komen uit in de zelfde buis naar beneden.

Nu, als we het bad laten leeglopen, dan trekt deze de siphon van de douche vacuum en leeg. Hierdoor moeten we altijd ff de douche laten lopen om de siphon te hervullen.

Kunnen we hier iets aan doen? Mss een roostertje in het bad ofzo dat die trager leegloopt?

Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ja ik ga het eens bekijken.

Zijn 2 lavabo’s. Ga zondag eens de siphons losdoen. En zorgen dat ik een stop liggen heb voor op de mof. Of een vod induwen.

2e vraag hieromtrent.

Onze inloopdouche is naast het bad. De inloopdouche is dus met een ondiepe klonsiphon. De afvoer van het bad passeert hierlangs en beide komen uit in de zelfde buis naar beneden.

Nu, als we het bad laten leeglopen, dan trekt deze de siphon van de douche vacuum en leeg. Hierdoor moeten we altijd ff de douche laten lopen om de siphon te hervullen.

Kunnen we hier iets aan doen? Mss een roostertje in het bad ofzo dat die trager leegloopt?

Kan je nog aan de buizen van de afvoer? Een verluchtingsbuis zou moeten helpen (maar dan moet je wel zien dat er nog ergens een sifon zit.)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Pagina 57 van 69 Eerste ... 74753545556575859606167 ... Laatste

Regels voor berichten