Pagina 43 van 52 Eerste ... 33394041424344454647 ... Laatste
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Thermowood vonden we echt lelijk, vol met knopen en een mottige structuur.
    Ceder was wel mooi maar vergt dan meer onderhoud en trekt sneller krom.
    Afzelia is ook prachtig maar heeft weinig nerf, voor een gevel minder dan in mijn ogen, ik zie me daar wel iets binnen mee doen

We hebben dat toen gekocht met het gedacht “we zetten dat zelf wel”, maar ik ben met hout geen held en die poort is toch een speciaal werk.

Ayous was toen niet beschikbaar in dat profiel, jammer want ik vind dat altijd heel mooi en had een pak gescheeld in prijs van de poort zelf. De versterking en motor upgrade om het gewicht van die afrormosia aan te kunnen waren nog eens 1100€ erbij
    Ben zelf ook geen houtman. Heb wat hulp gehad van een kameraad en veel tips van gadget hier op het forum. Nu is bovenstaande natuur een pak simpeler dan zo een poort bekleden zoals bij u, dat moet perfect uitkomen.. De bedoeling is om binnen een aantal jaar een moderne aanbouw te zetten, om daar dan ook de combinatie te maken met grote glaspartijen, crepi en een smalle strook ayous met blokprofiel. Hoewel ik die afrormosia mss nog wel mooier vind, gaan we niet beginnen met houtsoorten te mixen..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaring met buitenverlichting met een zonnepaneel? Ik bedoel niet van die spiezen om in de grond te zetten maar een straler aan de muur om de voordeur en/of de garage te belichten.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ben zelf ook geen houtman. Heb wat hulp gehad van een kameraad en veel tips van gadget hier op het forum. Nu is bovenstaande natuur een pak simpeler dan zo een poort bekleden zoals bij u, dat moet perfect uitkomen.. De bedoeling is om binnen een aantal jaar een moderne aanbouw te zetten, om daar dan ook de combinatie te maken met grote glaspartijen, crepi en een smalle strook ayous met blokprofiel. Hoewel ik die afrormosia mss nog wel mooier vind, gaan we niet beginnen met houtsoorten te mixen..
    Eerste offerte van ons "bouwpakket"-tuinhuis: 10k in Padouk. Blijft toch gewoon heel duur, zelfs al plaats je het zelf.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Eerste offerte van ons "bouwpakket"-tuinhuis: 10k in Padouk. Blijft toch gewoon heel duur, zelfs al plaats je het zelf.
    Jep, had er hier ook eentje liggen voor een bouwpakket, ayous:

5.5m x 3m x 2m20
    €11100 incl btw

Te gortig voor ons, zijn uiteindelijk voor een 'onderhoudsvrij' tuinhuis gegaan. (Biohort) voor de helft van de prijs..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

5.5m x 3m x 2m20
    €11100 incl btw

Te gortig voor ons, zijn uiteindelijk voor een 'onderhoudsvrij' tuinhuis gegaan. (Biohort) voor de helft van de prijs..
    Een tuinhuis in padouk is wel niet te vergelijken met een ijzeren hutje natuurlijk

Persoonlijk zou ik zo een ijzeren echt niet willen. Maar ik zou ook geen 10k voor een tuinhuis geven.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

5.5m x 3m x 2m20
    €11100 incl btw

Als je toch een bouwpakket zag zitten, waarom dan gewoon niet zelf aan de slag gegaan? Uiteindelijk stelt een tuinhuis niets voor, zeker niet als je dan nog foto's kunt pakken van het geen je wou. Dan had je een ander houtsoort kunnen kiezen en was het een fractie van die prijs.

Wij (ik en mijn vader) hebben uiteindelijk in douglas hout* (wat vaak gebruikt wordt als constructiehout, zoals daken) een lounge weggezet van 8m x 4m x 3,5m, en dat koste ons €3300 aan hout en dakbekleding.

*
    Douglas hout is afkomstig van de Douglasspar. De Douglasspar komt voornamelijk voor in Noord-West-Europa. Dit hout wordt voornamelijk geroemd door zijn duurzaamheid en sterkte. Hierdoor is het uitstekend buitenshuis toe te passen, maar ook binnenshuis kan Douglas hout worden toegepast.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 22 oktober 2019 om 01:37

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Een tuinhuis in padouk is wel niet te vergelijken met een ijzeren hutje natuurlijk

Persoonlijk zou ik zo een ijzeren echt niet willen. Maar ik zou ook geen 10k voor een tuinhuis geven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Als je toch een bouwpakket zag zitten, waarom dan gewoon niet zelf aan de slag gegaan? Uiteindelijk stelt een tuinhuis niets voor, zeker niet als je dan nog foto's kunt pakken van het geen je wou. Dan had je een ander houtsoort kunnen kiezen en was het een fractie van die prijs.

Wij (ik en mijn vader) hebben uiteindelijk in douglas hout* (wat vaak gebruikt wordt als constructiehout, zoals daken) een lounge weggezet van 8m x 4m x 3,5m, en dat koste ons €3300 aan hout en dakbekleding.

*
    Douglas hout is afkomstig van de Douglasspar. De Douglasspar komt voornamelijk voor in Noord-West-Europa. Dit hout wordt voornamelijk geroemd door zijn duurzaamheid en sterkte. Hierdoor is het uitstekend buitenshuis toe te passen, maar ook binnenshuis kan Douglas hout worden toegepast.
    Die ijzeren tuinhuisjes zijn zeker niet zo mooi, maar dat is ook de reden van die tuinwand die ik hierboven ergens postte, het staat daar mooi verscholen achterin. (Er is nog een paar meter ruimte tussen de tuinwand en het tuinhuis, dat gebruiken we voor de vuilbakken etc te zetten)

Als we een houten tuinhuis hadden gebouwd dan was er ook geen tuinwand, maar dan gebruikten we 1 zijde van het tuinhuis als wand tussen de inrit en de tuin.

Ook de locatie van het tuinhuis is eigenlijk de zij/achterkant van het huis, op geen enkel moment kijken we daar tegenaan als we op ons terras zitten ofzo. En om eerlijk te zijn, zo spuuglelijk is het nu ook weer niet, het komt niet in de buurt van zo een mooi houten natuurlijk. (Wij hebben wel een groter model)

De duurzaamheid van Douglas is wel niet te vergelijken met tropische hardhouten of thermowood hoor. Ook vind ik dat minder mooi.

Het leuke is nu gewoon dat ik er niet meer naar moet omkijken.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van een tuinhuis in Douglas droom ik nu toch niet. Ok dat is duurzaam en betaalbaar, maar daar is het ook mee gezegd. Kleur en nerfstructuur zijn al niet je van het en sparrenhout zit vol met knopen. Naast een moderne woning vind ik dat geen zicht.
    Biohort is zeer degelijk, maar eigenlijk vind ik dat ook niet schoon.

Ik ben eerder van zin er een te metsen en af te werken met crepi zoals de woning zelf
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    4000eur voor een tekening te laten maken van de simpelste dakrenovatie (zadeldak herstellen, geen verandering in helling, geen dakramen etc) voor het aanvragen van vergunning.

Kost bijna evenveel als mijn gebinte te laten herzetten

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wij gaan ook voor een metalen tuinhuis gaan, kost nauwelijks iets in vergelijking met een houten van deftige kwaliteit en zelfs bij Makro geven ze bij bepaalde merken 12 tot 20 haar garantie op de panelen. Weinig broek aan te scheuren lijkt me dan...

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    4000eur voor een tekening te laten maken van de simpelste dakrenovatie (zadeldak herstellen, geen verandering in helling, geen dakramen etc) voor het aanvragen van vergunning.

Kost bijna evenveel als mijn gebinte te laten herzetten
    Moogt ge dat niet zelf maken?
    Don't think you are, know you are...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omdat het een dragende constructie is (nochtans standaard spantendak, niks fancy) moet er goedkeuring zijn van architect ...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

De duurzaamheid van Douglas is wel niet te vergelijken met tropische hardhouten of thermowood hoor. Ook vind ik dat minder mooi.
    Uiteraard, daarmee het enorm prijs verschil. Douglas was nu ook maar een voorbeeld, misschien vond je nog een ander houtsoort dat goedkoper is, maar meer bij u wensen past. Mijn ouders hun huis (ale vorig huis, want het is deze week verkocht.), is qua stijl dan ook niet strak en modern. Daar kwam douglas er mooi uit, duurzaam en robuuster uiterlijk, wonen ook in een bosrijk omgeving.
    Maar omdat je iets in hout aan het zoeken was, kon dat wel een oplossing zijn om niet naar een tropisch houtsoort te gaan, zodat het wel betaalbaar was.

Laatst gewijzigd door Bimmer; 22 oktober 2019 om 11:04

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Netjes toch. Van mij mag er gerust wat karakter in het hout zitten.

Dat zwart hout aan de zijkanten, is dat gewoon geverfd hout of van dat Shou Sugi Ban?
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Netjes toch. Van mij mag er gerust wat karakter in het hout zitten.

Dat zwart hout aan de zijkanten, is dat gewoon geverfd hout of van dat Shou Sugi Ban?
    Dit is nu niet de foto van bij mijn ouders, maar hier lijkt het op. Op de foto hebben ze ook gewerkt met douglas hout. De zwarte hout aan de zijkanten op de foto is gewoon geverfd.

Bij ons kan het achterste paneel nog verrijden, schuin achter het tuinhuis staat een trampoline en daar springen de kleinkinderen op dan heb je er een zicht op. Maar als die niet springen kun je dat dicht doen, moest dat ineens een trek gat worden.
    Het is ook iets ruimer (in de diepte en breedte) want qua indeling komt het gelijk overeen met ons, alleen hebben we nog een meubel gemaakt waar de tv in kan. Ons loungeset is ook iets groter. Momenteel hadden we nog nergens geverfd, omdat we nog aan het bekijken waren wat ze wilden doen. Het hout is uiteraard wel al behandeld (vanuit de houthandel)

Mijn broer is ook iets aan het wegzetten in douglas maar dan 6 x 6 x 3 hoog, iets ander opgebouwd. Ik vind dat ook niet mis, zelf zou ik zoiets niet plaatsen bij mij, omdat ik het iets strakker wil.

Dit is bijvoorbeeld ook douglas, maar dan in een "moderner design". Dat kun je dan nog een likje verf geven, op de foto is met dit hout nog niets gedaan.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 22 oktober 2019 om 11:31

Pagina 43 van 52 Eerste ... 33394041424344454647 ... Laatste

Regels voor berichten