Pagina 36 van 36 Eerste ... 263233343536
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hmm.. mijn huis is ook onderkelderd, maar daar is het zeker geen 19 graden in de winter

Ben eens benieuwd, ik geloof nooit dat er nu 19cm aan chappe gaat liggen, dat zou straf zijn. Of ze moeten al heel laag zijn uitgekomen met hun dallen toen

Hoe zou ik dat kunnen checken? Ergens een gat boren tot op de dallen?

Als het kan zou het sowieso een droogsysteem worden. Enerzijds wegens beperkte opbouwhoogte anderzijds omdat er parket op zou komen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hmm.. mijn huis is ook onderkelderd, maar daar is het zeker geen 19 graden in de winter
    Ik heb de temperatuur inderdaad nog niet gemeten in putteke winter, dus ik zal best nog even wachten met mijn conclusie te trekken.

Ben eens benieuwd, ik geloof nooit dat er nu 19cm aan chappe gaat liggen, dat zou straf zijn. Of ze moeten al heel laag zijn uitgekomen met hun dallen toen

Hoe zou ik dat kunnen checken? Ergens een gat boren tot op de dallen?

Als het kan zou het sowieso een droogsysteem worden. Enerzijds wegens beperkte opbouwhoogte anderzijds omdat er parket op zou komen.
    Bij mij staat dat allemaal op de bouwplannen, ik weet niet of jij die hebt? De vraag is dan natuurlijk ook nog of het erop staat, heb al meerdere oudere plannen gezien waar eigenlijk weinig info op staat. Ik denk dat ze vroeger meer op de moment bekeken en meer natte vinger werk deden. Als ik kijk naar de bouwplannen van mijn ouders (jaren 80), daar hebben de vorige eigenaars nog besloten om muren te verplaatsen.

Anders moet je eens nadenken waar je het eventueel best zou kunnen zien. Misschien kun je het ergens makkelijk zien aan u keldergat, soms werken ze die zijkanten af met hout, als je dan dat hout weghaalt kun je u vloeropbouw zien.
    Boren moet je uitzien, dat je zeker niets raakt, wie weet zit daar net en afvoer leiding, elektriciteitkabel,... De trappenmaker heeft bij mij alles met een beitel gedaan van de chape, zodat ze zeker niets zouden raken.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ik heb de temperatuur inderdaad nog niet gemeten in putteke winter, dus ik zal best nog even wachten met mijn conclusie te trekken.

Bij mij staat dat allemaal op de bouwplannen, ik weet niet of jij die hebt? De vraag is dan natuurlijk ook nog of het erop staat, heb al meerdere oudere plannen gezien waar eigenlijk weinig info op staat. Ik denk dat ze vroeger meer op de moment bekeken en meer natte vinger werk deden. Als ik kijk naar de bouwplannen van mijn ouders (jaren 80), daar hebben de vorige eigenaars nog besloten om muren te verplaatsen.

Anders moet je eens nadenken waar je het eventueel best zou kunnen zien. Misschien kun je het ergens makkelijk zien aan u keldergat, soms werken ze die zijkanten af met hout, als je dan dat hout weghaalt kun je u vloeropbouw zien.
    Boren moet je uitzien, dat je zeker niets raakt, wie weet zit daar net en afvoer leiding, elektriciteitkabel,... De trappenmaker heeft bij mij alles met een beitel gedaan van de chape, zodat ze zeker niets zouden raken.
    Mja ik heb 'bouwplannen' maar dat zijn eerder schetsen hoor, zoals je zegt veel nattevingerwerk huis is van 1989.

Ga binnenkort toch een wastafel plaatsen in de wasplaats en moet daar voor de afvoer toch boren met kernboor, daar ga ik dan normaalgezien de vloeropbouw perfect kunnen zien.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Bovenverdieping met overal chappe. In de badkamer komen er tegels, in de rest wil ik laminaat leggen. Hoe regel je dat die op dezelfde hoogte komen uiteindelijk?
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hoeveel CM heb je eigenlijk nodig vanaf de dallen om vloerverwarming te kunnen leggen? (PUR + Chappe + vloer)

Dan kan ik al eens kijken of bij een toekomstige renovatie vloerverwarming een optie is. (ga niet alles aan kunnen passen moest het de hoog worden)

Ik vermoed dat het niet zal lukken, aangezien ze nooit 10cm extra (geen pur dus) gaan gechappped hebben indertijd..
    Wij hebben 12cm volle betonplaat, 10cm pur en 10cm chape beneden liggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Bovenverdieping met overal chappe. In de badkamer komen er tegels, in de rest wil ik laminaat leggen. Hoe regel je dat die op dezelfde hoogte komen uiteindelijk?
    Wij hebben aan de chapper onze dikte van de laminaat+ onderlaag en de dikte van de tegels doorgegeven en die heeft daar rekening met gehouden.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Hoeveel CM heb je eigenlijk nodig vanaf de dallen om vloerverwarming te kunnen leggen? (PUR + Chappe + vloer)

Dan kan ik al eens kijken of bij een toekomstige renovatie vloerverwarming een optie is. (ga niet alles aan kunnen passen moest het de hoog worden)

Ik vermoed dat het niet zal lukken, aangezien ze nooit 10cm extra (geen pur dus) gaan gechappped hebben indertijd..
    Hier is het

20cm predallen + beton
    15cm Star Beads 40
    5cm XS chape

op beide verdiepen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mienod Bekijk bericht
    Voor houten tuinpalen vast te zetten in de grond, kan ik hiervoor stabilise in kant en klare zakken gebruiken die je in de bouwmarkten (Gamma bv) kan kopen?

En gebruikwijze is gewoon gat graven , paal erin en stabilise erbij zonder water?
    Meestal gebruikt men van die kant en klare beton tot ongeveer 15cm onder de grond. Als je er veel moet doen, zou ik zeker kijken voor een grondboor.

Betonpoeren kun je ook gebruiken. Het hout komt dan nooit in contact met de grond en het gaat dus veel langer mee.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Meestal gebruikt men van die kant en klare beton tot ongeveer 15cm onder de grond. Als je er veel moet doen, zou ik zeker kijken voor een grondboor.

Betonpoeren kun je ook gebruiken. Het hout komt dan nooit in contact met de grond en het gaat dus veel langer mee.
    Ik las hier en daar dat ze beton niet aanraden qua doorlating van water. Zou sneller rotten dan?

Gelukkig niet te veel palen!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ik heb een nat systeem, voor u zal het waarschijnlijk interessanter zijn om droog systeem te bekijken.

Mijn opbouw is als volgt.
    Gelijksvloer:
    Welfsels met beton (20cm) + PUR (12Cm) + chape (7cm) + vloeropbouw (moet je dikte van u tegel + lijm tellen)

1ste en 2de verdiep
    Predallen met beton (20cm) + PUR (7cm) + chape ( 7cm) + vloeropbouw

Met een droog systeem kun je de boel wel wat inkorten. Ik stel mij wel de vraag of in de praktijk die 12 cm zin heeft bij mij. Ik zit met een volledige onderkeldering, waar het constant 19┬░C is, je hebt uiteraard PUR nodig voor het rendement van u VVW. Maar denk als er een paar CM van die PUR af was geweest, weet ik niet of ik dat zag in mijn factuur van de verwarming.
    Stook je op gas? Staat je ketel in de kelder?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mienod Bekijk bericht
    Ik las hier en daar dat ze beton niet aanraden qua doorlating van water. Zou sneller rotten dan?

Gelukkig niet te veel palen!
    Hout in de grond is nooit top qua duurzaamheid, wat je ook doet. Maar als het maar 10 jaar ofzo moet meegaan is het ook goed hoor, zakje turbobeton per paal en die komen niet meer los

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lego Duplo Bekijk bericht
    Stook je op gas? Staat je ketel in de kelder?
    Ik stook op gas en de ketel staat niet in de kelder, staat op 1ste verdiep.

Zoals ik hierboven ook heb gezegd. Ik ga best eerst de winter is afwachten, was te snel met mijn conclusie. ,want dan heb ik de temperatuur nog niet gemeten in de kelder. (Nieuwbouw en woon er nog niet zo lang). In de winter zal het wel frisser.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 16 september 2019 om 13:24

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ze zijn vorige week vrijdag teruggeweest om de 2 fouten die er nog zaten in de vloer/afwerking op te lossen.

ER was een plint geplaatst aan het schuifraam maar er was niet stilgestaan bij het feit dat beide kanten open konden.
    Dus als ik de linkse kant opendeed schuurde dat tegen die plint en was er dus beschadiging.
    Nu hadden ze die kleur plint niet meer (slechte communicatie bij hun) en heeft die kerel dat creatief proberen oplossen.

https://imgur.com/Yw0LM79

Heb hem gezegd dat dat niet door de beugel kon...
    3 uur later hadden ze toch ergens nog een stuk plint gevonden.

Dan hadden ze in de keuken clickvinyl gelegd maar gelegd tot tegen of zelf onder de poten van de keukenkasten.
    In de voormiddag schijnt de zon daarop en omdat die vloer niet genoeg kon uitzetten bolde die vloer dus op.
    Heb dat meteen laten weten (dag na de installatie) en heb dan 3 maand moeten wachten tot vorige week voor ze dat zijn komen oplossen.
    Echter is er nu nog steeds een plek waar er nu constant een opbolling is.
    Je voelt het als je er op gaat staan en dan verplaats die zich paar tegels verder uiteraard.

Nu vraag ik mij af wat mijn rechten zijn.
    De vloer is duidelijk niet deftig nu.
    Als ik dat vermeld wat kan ik verwachten?
    Is mijn redenering juist dat dit door het lange wachten aan hun kant en de warme zomer komt?
    Waardoor er nu ergens een vervorming zit in 1 of meer van die tegels?
    Of komt dit nog na een tijd vanzelf goed?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Pagina 36 van 36 Eerste ... 263233343536

Regels voor berichten