Pagina 35 van 43 Eerste ... 25313233343536373839 ... Laatste
    Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    die renovatiepremie, kan je daar ook beroep op doen als je maar werken uit één categorie laat uitvoeren?

Bv wij gaan binnenkort het dak laten vernieuwen, kostprijs 40.000 EUR. Komt dit in aanmerking voor de renovatiepremie? Of moeten we hierbij ook nog werken uit een andere categorie laten uitvoeren?

edit: blijkbaar wel, maar de premie is dan beperkt tot 2.500 EUR?
    Premie is sowieso beperkt tot 2.500 euro per categorie. En 5.000 euro per aanvraag, met een maximum van twee aanvragen (waar dan weer eens minstens 1 en maximaal 2 jaar tussen moet zitten ). 1 categorie aanvragen kan perfect, als je geen andere werken doet, is dat beter dan niets zeker? Als je (in de toekomst) wel nog andere werken laat doen, moet je nagaan of je ze niet zo kunt timen dat je toch voor meerdere categorieën een aanvraag kunt doen. Of dat het misschien beter is om geen aanvraag te doen voor je dak maar later wel voor de drie andere categorieën. Als je nu de aanvraag doet kun je namelijk over vijf jaar geen nieuwe aanvraag doen, zelfs niet voor andere categorieën.

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Premie is sowieso beperkt tot 2.500 euro per categorie. En 5.000 euro per aanvraag, met een maximum van twee aanvragen (waar dan weer eens minstens 1 en maximaal 2 jaar tussen moet zitten ). 1 categorie aanvragen kan perfect, als je geen andere werken doet, is dat beter dan niets zeker? Als je (in de toekomst) wel nog andere werken laat doen, moet je nagaan of je ze niet zo kunt timen dat je toch voor meerdere categorieën een aanvraag kunt doen. Of dat het misschien beter is om geen aanvraag te doen voor je dak maar later wel voor de drie andere categorieën. Als je nu de aanvraag doet kun je namelijk over vijf jaar geen nieuwe aanvraag doen, zelfs niet voor andere categorieën.
    Wat een gezeik man. Naast het dak zouden we idd ook nog de ramen willen vervangen. Maar dat zie ik financieel niet haalbaar op 2 jaar, wat dus wel de bedoeling moet zijn?

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    ls je wilt gebruik maken van de vlaamse renovatie premie, gaat dat voor enkel het plaatsen van nieuwe ramen?
    Zou in mijn huidig huis nieuwe ramen willen laten zetten, maar ik ben niet van plan hier nog meer dan 2-3 jaar te wonen.
    En andere werken zou ik niet meer laten uitvoeren.
    Is het dan mogelijk om enkel voor de ramen een premie aan te vragen?
    Is de premie die fluvius geeft combineerbaar met die van de vlaamse overheid?

nevermind, had wat hoger moeten lezen
    Laatst gewijzigd door nixie; 11 september 2019 om 10:05
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Even iets totaal anders.
    Ben bezig met mijn binnen deuren af te schuren en een nieuwe verflaag erop te zetten.
    Het schuren van de vlakke delen ging eigenlijk vrij vlot.
    Maar nu zit ik dus met die sierlijsten etc.
    Hoe in godsnaam krijg ik da ook schoon opgeschuurd of moet dat niet en kan ik er gewoon een paar keer overgaan met zo een schuurspons?

foto
    https://imgur.com/Jj9IILT

iTrader
    0
    Met wat schuurt ge nu?

Met de hand als het al redelijk goed afbladert, zo'n multitool waar ge een schuurding kunt opzetten? Zijn meestal in een driehoek dus kunt ge gemakkelijker in hoeken.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Even iets totaal anders.
    Ben bezig met mijn binnen deuren af te schuren en een nieuwe verflaag erop te zetten.
    Het schuren van de vlakke delen ging eigenlijk vrij vlot.
    Maar nu zit ik dus met die sierlijsten etc.
    Hoe in godsnaam krijg ik da ook schoon opgeschuurd of moet dat niet en kan ik er gewoon een paar keer overgaan met zo een schuurspons?

foto
    https://imgur.com/Jj9IILT
    Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom jij die deur zo fel opschuurt?

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wat een gezeik man. Naast het dak zouden we idd ook nog de ramen willen vervangen. Maar dat zie ik financieel niet haalbaar op 2 jaar, wat dus wel de bedoeling moet zijn?
    Facturen mogen twee jaar oud zijn, dus als je goed plant, kun je je dak laten vervangen, na (net geen) twee jaar de eerste aanvraag doen. Twee jaar later de ramen en (direct) de tweede aanvraag. Dan zitten er dus vier jaar tussen de werken aan het dak en aan de ramen.

Trouwens 40.000 EUR voor een nieuw dak is behoorlijk veel, misschien zitten daar werken bij die toch onder een andere categorie zouden vallen?

Goed informeren en goed puzzelen is sowieso de boodschap bij de renovatiepremie. Kwestie van sociaal zwakkeren uit de snoeppotten te houden I guess.

Overigens komen isolatiewerken in sommige gevallen nu wel in aanmerking voor de renovatiepremie (sinds de herziening van 2019). Dakisolatie wanneer het dak volledig vernieuwd wordt, bijvoorbeeld.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Facturen mogen twee jaar oud zijn, dus als je goed plant, kun je je dak laten vervangen, na (net geen) twee jaar de eerste aanvraag doen. Twee jaar later de ramen en (direct) de tweede aanvraag. Dan zitten er dus vier jaar tussen de werken aan het dak en aan de ramen.

Trouwens 40.000 EUR voor een nieuw dak is behoorlijk veel, misschien zitten daar werken bij die toch onder een andere categorie zouden vallen?

Goed informeren en goed puzzelen is sowieso de boodschap bij de renovatiepremie. Kwestie van sociaal zwakkeren uit de snoeppotten te houden I guess.

Overigens komen isolatiewerken in sommige gevallen nu wel in aanmerking voor de renovatiepremie (sinds de herziening van 2019). Dakisolatie wanneer het dak volledig vernieuwd wordt, bijvoorbeeld.
    betreft nieuw dak + isolatie. Dat laatste zou ik mogelijk wel zelf gaan doen, dus kunnen er ettelijke duizenden euro's van de factuur af. Is een vrij groot dak met nogal wat hoeken en kanten, vandaar het bedrag ook.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik begrijp in de eerste plaats al niet waarom jij die deur zo fel opschuurt?
    Deze deur had aan beide kanten een andere afwerking.
    Langs de ene kant was er 1 donkere laag, langs de andere kant waren er 3-4 lagen verschillende verf.
    En eens ik de goeie techniek te pakken had ging het vrij vlot.
    De andere deuren zijn egaal geschilderd en daar ben ik dus van plan van enkel de bovenste laag op te schuren.

Maar mijn vraag blijft dus nog steeds hoe doe ik dat het beste?
    Vlakke delen met schuurmachine en de details met de hand?
    (schuurspons?)

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Langs de ene kant was er 1 donkere laag, langs de andere kant waren er 3-4 lagen verschillende verf.
    De andere deuren zijn egaal geschilderd en daar ben ik dus van plan van enkel de bovenste laag op te schuren.

(schuurspons?)
    Er bestaan ook middelen als 'verven zonder schuren'. Ik denk dat HG zoiets verkoopt. Ge giet dat product in een bepaalde hoeveelheid water. Met een spons ga je over het te schuren vlak. Wacht 10 minuutjes. En alles staat ruw om te schilderen. Heb dat gebruikt voor een plafond uit planchetten die ook moeilijk te schuren waren en dat deed goed zijn werk.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    8 (100%)
    Voor houten tuinpalen vast te zetten in de grond, kan ik hiervoor stabilise in kant en klare zakken gebruiken die je in de bouwmarkten (Gamma bv) kan kopen?

En gebruikwijze is gewoon gat graven , paal erin en stabilise erbij zonder water?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0

(schuurspons?)
    Zolang die vorige afwerkingslaag ook verf was hoef je niet op te schuren. Enkel ontvetten. En zeker niet de oude verflagen zitten verwijderen. Enkel wanneer het vernis is en dan moet dat ook maar zeer lichtjes opschuren hoor. Desnoods wikkel je een stuk schuurpapier rond je vinger voor die sierlijsten. Daar naast vind je in de meeste DHZ winkels renovatieverf die rechtstreeks pakt op vernis en je als grondlaag kan gebruiken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Zolang die vorige afwerkingslaag ook verf was hoef je niet op te schuren. Enkel ontvetten. En zeker niet de oude verflagen zitten verwijderen. Enkel wanneer het vernis is en dan moet dat ook maar zeer lichtjes opschuren hoor. Desnoods wikkel je een stuk schuurpapier rond je vinger voor die sierlijsten. Daar naast vind je in de meeste DHZ winkels renovatieverf die rechtstreeks pakt op vernis en je als grondlaag kan gebruiken.
    Ok thx, bespaart me dan wat verf voor de volgende deuren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hoeveel CM heb je eigenlijk nodig vanaf de dallen om vloerverwarming te kunnen leggen? (PUR + Chappe + vloer)

Dan kan ik al eens kijken of bij een toekomstige renovatie vloerverwarming een optie is. (ga niet alles aan kunnen passen moest het de hoog worden)

Ik vermoed dat het niet zal lukken, aangezien ze nooit 10cm extra (geen pur dus) gaan gechappped hebben indertijd..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hoeveel CM heb je eigenlijk nodig vanaf de dallen om vloerverwarming te kunnen leggen? (PUR + Chappe + vloer)

Dan kan ik al eens kijken of bij een toekomstige renovatie vloerverwarming een optie is. (ga niet alles aan kunnen passen moest het de hoog worden)

Ik vermoed dat het niet zal lukken, aangezien ze nooit 10cm extra (geen pur dus) gaan gechappped hebben indertijd..
    Ik heb een nat systeem, voor u zal het waarschijnlijk interessanter zijn om droog systeem te bekijken.

Mijn opbouw is als volgt.
    Gelijksvloer:
    Welfsels met beton (20cm) + PUR (12Cm) + chape (7cm) + vloeropbouw (moet je dikte van u tegel + lijm tellen)

1ste en 2de verdiep
    Predallen met beton (20cm) + PUR (7cm) + chape ( 7cm) + vloeropbouw

Met een droog systeem kun je de boel wel wat inkorten. Ik stel mij wel de vraag of in de praktijk die 12 cm zin heeft bij mij. Ik zit met een volledige onderkeldering, waar het constant 19°C is, je hebt uiteraard PUR nodig voor het rendement van u VVW. Maar denk als er een paar CM van die PUR af was geweest, weet ik niet of ik dat zag in mijn factuur van de verwarming.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 13 september 2019 om 11:21

Pagina 35 van 43 Eerste ... 25313233343536373839 ... Laatste

Regels voor berichten