Pagina 33 van 43 Eerste ... 23293031323334353637 ... Laatste
    nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Man man.
    Die dat de vloer zijn komen leggen kunnen er toch iets van ze.

Begin augustus vragen ze om een openstaand bedrag te betalen van een factuur.
    Dat factuurnummer komt niet overeen met de factuur die ik voor de werken heb gekregen.
    Ik heb dus geen idee op wat dat gebaseerd is.
    Na een week zeg dat dat ik die factuur niet heb gekregen. (vakantie)

Dan duurt het 20 dagen voor ik antwoord krijg.
    Had in die tussentijd nog 2 keer gemaild wanneer ze gingen langskomen voor de herstelling die ze nog moesten uitvoeren.
    De afgelopen 5 dagen veel heen en weer gemail om een datum te zoeken wanneer ze kunnen langskomen.

Na een dag te hebben gevonden komen ze opeens weer af met het betalen van die onbekende factuur, maar nu is dat bedrag opeens een pak lager...

aaaargh
    Hopelijk kunnen ze mij nu die factuur eens opsturen.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Electriciteit, water, gas en... ligt er zo goed als allemaal. Wat moet ik zeker nog laten doen vooraleer ik laat chapen en vloeren?
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Electriciteit, water, gas en... ligt er zo goed als allemaal. Wat moet ik zeker nog laten doen vooraleer ik laat chapen en vloeren?
    Eerst de plakker laten komen vermoed ik

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Aangezien er maar heel weinig moet geplakt worden, wil ik me daar zelf aan wagen. De betonlaag eronder, daar zit ik meer mee in. Moet die nu of tussen het chapen en vloeren in?

Het oude gedeelte bevat nog van die mooie, oude bakstenen. Die worden gefixeerd (Pegafix werd me aangeraden door een bevriende schilder) en in het nieuwe gedeelte wil ik eerder met natuurlijke materialen werken zoals houtstrips, Shou Sugi Ban hout, ... .
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    Eerst de plakker laten komen vermoed ik
    Aangezien er maar heel weinig moet geplakt worden, wil ik me daar zelf aan wagen. De betonlaag eronder, daar zit ik meer mee in. Moet die nu of tussen het chapen en vloeren in?

Het oude gedeelte bevat nog van die mooie, oude bakstenen. Die worden gefixeerd (Pegafix werd me aangeraden door een bevriende schilder) en in het nieuwe gedeelte wil ik eerder met natuurlijke materialen werken zoals houtstrips, Shou Sugi Ban hout, ... .
    Ik ben niet mee. De plakker laten komen? Dat wordt toch als laatste gedaan?

Eerst betonplaat, dan uw technieken (water, elektriciteit en gas), dan chape gieten, dan vloeren.
    Best een tekeningske maken of foto's trekken van waar al uw leidingen liggen alvorens de chape te gieten. Als je later voor één of andere reden dan een gat in de vloer moet boren, weet je waar de leidingen zitten.

O ja, wij hebben alle leidingen op betonplaat gelegd. Dan PUR gespoten. Daarna chape. en dan vloeren.
    Plakwerk staat hier los van maar doe je best achteraf aangezien er dan geen schade of spatten op uw pleisterwerk komen.
    Don't think you are, know you are...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Heb toch al vaak gezien dat ze eerst plakken voordat ze vloeren hoor?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Plakken is meestal voor pur en chappe

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ik ben niet mee. De plakker laten komen? Dat wordt toch als laatste gedaan?

Eerst betonplaat, dan uw technieken (water, elektriciteit en gas), dan chape gieten, dan vloeren.
    Best een tekeningske maken of foto's trekken van waar al uw leidingen liggen alvorens de chape te gieten. Als je later voor één of andere reden dan een gat in de vloer moet boren, weet je waar de leidingen zitten.

O ja, wij hebben alle leidingen op betonplaat gelegd. Dan PUR gespoten. Daarna chape. en dan vloeren.
    Plakwerk staat hier los van maar doe je best achteraf aangezien er dan geen schade of spatten op uw pleisterwerk komen.
    Meestal wordt er eerst geplakt en dan pas PUR, chape. Anders gaan u bezetters u chape beschermen (daar gaan stelling staan = pootje = klein oppervlate met een hoge druk) u chape moet ook proper blijven, dus alles afplakken. Of u vloerder gaat u chape terug proper moeten schrappen en heb je ook kans dat er stukken chape uit komen. Zijn dan ook weeral allemaal extra werkuren en bijgevolg meer kosten.

Die mannen komen met een pistool an die spuiten op de wand en plafond, dus er wordt wel wat gemorst.

Ikzelf heb eerst sanitair gedaan, nadien elektriciteit (Het is makkelijker om u elektrische leidingen bovenop u sanitair leiding te leggen, als andersom). Nadien alles dicht smeren met mortel (gleuven van sanitair en elektriciteit), als dat klaar is is de bezetter geweest.
    Bezetter klaar was het pur (die moeten toch afplakken of er nu al bezet is of niet), vloerverwarming leggen en dan chape.

Ik zou zeggen kijk maar eens naar nieuwbouwen in opbouw, daar ga je zelden tegenkomen dat er al chape ligt voor de bezetter. Als het dan wel zo is, is het meestal omdat de planning niet uitkwam.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 6 september 2019 om 12:41

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weer bijgeleerd. Makes sense.

Chape werd inderdaad afgedekt bij mij om schade of aangekoekte pleister te vermijden. Ik stond zelf in voor de opvolging en planning tijdens de werken. 0,0 ervaring en dat is toch wel heel goed verlopen naar bewerkingsvolgorde toe dan.

Wat ik mij wel afvraag. De plakker moet dan op voorhand goed weten tot hoe hoog de uiteindelijke vloer zal komen? Zodat z'n plakwerk netjes enkele centimeters boven de vloer uitkomt en ook weer niet te hoog zodat de plinten alles afdekken.

Edit: die zal kijken naar het niveau van de dorpel veronderstel ik?
    Don't think you are, know you are...

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Weer bijgeleerd. Makes sense.

Chape werd inderdaad afgedekt bij mij om schade of aangekoekte pleister te vermijden. Ik stond zelf in voor de opvolging en planning tijdens de werken. 0,0 ervaring en dat is toch wel heel goed verlopen naar bewerkingsvolgorde toe dan.

Wat ik mij wel afvraag. De plakker moet dan op voorhand goed weten tot hoe hoog de uiteindelijke vloer zal komen? Zodat z'n plakwerk netjes enkele centimeters boven de vloer uitkomt en ook weer niet te hoog zodat de plinten alles afdekken.

Edit: die zal kijken naar het niveau van de dorpel veronderstel ik?
    De bezetter kijkt niet naar u vloerhoogte, want maakt voor hem niet veel uit. Die kijkt naar u waterkering.
    De bezetter moet boven u waterkering blijven (of moet extra maatregelen doen), dus tot daaraan bezet die. U chaper en vloerder, moet onder de waterkering blijven. Dus de waterkering is de maatstaaf voor u bezetter, de chapper kijkt naar de dorpels en chape dan afhankelijk welke tegel je kiest (dikte). U Metser zorgt er uiteraard voor de de dorpels onder u waterkering blijft van de muren en zorgt natuurlijk ook voor een waterkering onder u dorpel.

Stel u voor dat je met een dun plintje wilt werken, waardoor u bezet toch onder u waterkering komt. Dan cementeren die het gedeelde vanaf u waterkering tot onderaan en bezetten daar dan op, dan kun je tot bijna u vloerplaat gaan. Op eerste verdiep of hoger maakt het niet uit, dus daar bezetten die bijna tot aan de betonnen vloerplaat, dus een deel van die bezet zit onder de chape.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 6 september 2019 om 15:06

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    En de waterkering

Deze morgen was het minder aangenaam toen ik beneden kwam. Volledig beneden verdieping stond blank accuboormachine en klopboorhamer natuurlijk gisteravond gewoon op de beton plaat laten liggen, als ook de verlengkabel

Geluk bij een ongeluk kwam het niet uit 1 van de leidingen. Ik had een tuinslang liggen voor wanneer ik water nodig had en deze moet 's nachts open gescheurd zijn.
    Laten we zeggen dat ik het nu wel geleerd ben om de kraan telkens weer toe te doen

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ikzelf heb eerst sanitair gedaan, nadien elektriciteit (Het is makkelijker om u elektrische leidingen bovenop u sanitair leiding te leggen, als andersom).
    Dat is zelfs niet alleen makkelijker, dat is ook VERPLICHT. Zeker voor verwarmingsbuizen waar geen hogere druk op komt te staan. Van die omega-vormige bultjes in waterleidingen zijn de perfecte plaats om lucht te laten ophopen in uw systeem.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Plakker komt in de meeste gevallen voor de de isolatie en chape, maar ik heb die er na laten komen. Ten 1e wou ik geen PUR nevel of chape op mijn plakwerk, en ten 2e is dat véél gemakkelijker voor de plakker. Ipv zijn enkels te moeten breken op uw leidingen kan hij gewoon op de chape werken, die weliswaar afgedekt moet zijn.

OT: ik ben de Gyproc aan het uitplakken (de voegen). Ik doe dat eigenlijk wel graag, maar ik ben nu laag 3 aan het doen. Dat doe ik met een emmer Promix Premium, zo hatelijk spul. Dat smeert moeilijker dan de Promix Light en droogt ook veel rapper (te rap).
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Godverdomme e.

Vorige week eindelijk die rolluik in orde gezet. (Ik was de motorsteun vergeten meebestellen).
    Mooi afgesteld dat hij stopt met draaien op een bepaald punt.

Da heeft een week perfect gewerkt maar sinds gisteren is da compleet ontregeld, en ik krijg het niet meer goed.

Naar beneden blijft hij gewoon draaien, en naar boven stopt hij na 10cm. Als ik de bovengrens dan afregel doet hij dat goed als ik hem niet tot volledig naar beneden laat gaan. Anders stopt hij steeds op die 10cm.

Straks nog eens verder op vloeken.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

dr.led's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand ervaring met de totaal renovatiepremie? (max 10.000€)?

Lees hier juist dat het maximaal belastbaar inkomen van een feitelijk samenwonend koppel € 62 670 mag bedragen.
    2 verdieners met een modaal inkomen (+3000€ bruto/maand) zitten hier toch los over en maken geen aanspraak?

Pagina 33 van 43 Eerste ... 23293031323334353637 ... Laatste

Regels voor berichten