Pagina 3 van 51 Eerste 123456713 ... Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Had jij uw loodgieterij niet zelf gelegd?

En is het niet vreemd dat uw brandverzekering tussenkomt in een bouwfout? Enkel maar positief natuurlijk, maar ik vind het toch vreemd
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

En is het niet vreemd dat uw brandverzekering tussenkomt in een bouwfout? Enkel maar positief natuurlijk, maar ik vind het toch vreemd
    De leidingen en afvoeren heb ik laten leggen, omdat het niet de moeite was om het zelf te doen. Ik heb wel alles uitgeslepen, uitgekapt en het voorbereidend werk gedaan, hij heeft dan al de leidingen en collectors geplaatst. Dus ging snel vooruit, want al het "voorbereidend" werk was al klaar
    Uiteindelijk kon hij de leidingen goedkoper als mij krijgen en heeft ook het materiaal om fittingen op die henco leidingen te persen. Het kwam erop neer dat ik hier niet veel mee bespaarde en kon ik tijd elders steken wat wel meer opbracht.

Ik denk dat er veel mensen geen besef hebben wat hun verzekeringen allemaal dekt. Vele zagen er wel over, maar zullen nog nooit eens hun polis deftig hebben doorgenomen . Het moet dan enkel zo goedkoop mogelijk zijn, dus pakken ze de slechtste. Bijgevolg betaal je dan inderdaad veel geld voor een verzekering dat niets dekt.
    Bij mijn ouders 25 jaar terug was dat ook al gedekt. Die hadden na een paar jaar ook ergens een lek, dan was er ook een lek in de leiding via een koppeling in de chape (Ik zou zelf nooit een koppeling in de chape steken, maar blijkbaar komt dat nog veel voor.). Maw heel de vloer eruit en chape openbreken, dat was toen ook allemaal gedekt. Uiteraard moet je wel het geval per geval bekeken.

Om een bouwfout gaat het ook niet echt hé, er is opzich geen fout gebeurt. Het is meer ongewenste schade, zelfde als een aannemer zou komen en per ongeluk een ladder door het raam laat vallen. Het maakte ook niet uit of ik nu die chape zou gelegd hebben of een aannemer. Ze waren ook nog aan het zien of ze het via mijn ABR polis konden doen (die heb ik niet meer, maar blijkbaar bij KBC kun je die gedurende 10 jaar nog aanspreken. ondanks die al gedaan is.), maar brandverzekering was logischer in dit geval.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 29 april 2019 om 21:48

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke plaat hangt ge best tegen u hangtoilet/badkader als die achteraf nog betegeld wordt? Gewoon ne groene osb of beter iets anders?

keeperke126's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Welke plaat hangt ge best tegen u hangtoilet/badkader als die achteraf nog betegeld wordt? Gewoon ne groene osb of beter iets anders?
    Groene mdf ofwel Gyproc + osb.
    Let's go green: Volvo C30 eDrive
    Previous cars: Ford Focus 2.0i - Honda S2000 - BMW 535D ///M
    Modifying/styling cars is like art. If it provokes a reaction then you create opinions and therefore discussions - art.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben groene MDF gebruikt om dan te betegelen.
    OSB + gyproc werd boven gebruikt, omdat dit geschilderd werd.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb wedi platen gebruikt.

Groende mdf gaat ook, maar daar raden ze aan om eerst een primer laag op te doen, alsvoor te betegelen.
    Blijkbaar bestaat ook de kans dat de tegels na verloop van tijd iets makkelijker lossen of voegen barsten, omdat het hout meer leeft.

Wedi plaat speciaal voor wc's.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 30 april 2019 om 17:43

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Volgens mij heb ik gewoon Gyproc gezet op aluminium profielen en daar tegels tegen gelijmd.

Gaat die nest er dan afvallen? Het hangt er nu toch al 5 jaar tegen

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik gewoon Gyproc gezet op aluminium profielen en daar tegels tegen gelijmd.

Gaat die nest er dan afvallen? Het hangt er nu toch al 5 jaar tegen
    Volgens gyproc kun je dat doen.

Maar ze zeggen dan dat je u allu profielen dichter bij elkaar moet zetten (omdat er meer belasting is) en dat je de gyproc eerst "behandeld" voordat je lijmt. Als je dat niet zou doen, dan zou het vocht in de lijm te snel geabsorbeerd worden door de gips in de plaat, hierdoor droogt de lijm te snel en verliest zo meer hechtingskracht.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

een fout is dat toch niet?

Heb onlangs ook een stuk muur opengebroken en gezien dat de persoon die de radiator heeft opgehangen op 2 mm zat van den eletriek. Das gewoon dikke pech hebben bij renovatie.

Woningverzekering is nu één van de weinige dingen waar ik niet op bespaar. Bij ons zit daar zelfs glasbreuk in, waaronder mijne tv :')

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Volgens gyproc kun je dat doen.

Maar ze zeggen dan dat je u allu profielen dichter bij elkaar moet zetten (omdat er meer belasting is) en dat je de gyproc eerst "behandeld" voordat je lijmt. Als je dat niet zou doen, dan zou het vocht in de lijm te snel geabsorbeerd worden door de gips in de plaat, hierdoor droogt de lijm te snel en verliest zo meer hechtingskracht.
    Hmm makes sense. De aluminium profielen staan zeer dicht bij mekaar. Of ik de Gyproc behandeld heb betwijfel ik. De tegels zelf zijn wel even breed als de muur, dus ze staan op mekaar, denk niet dat ze zo hard 'trekken' aan de valse wand.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    PVC buis op m'n zolder (ontluchting toilet) moet ingekort willen want zit in de weg voor isolatie.
    Gewoon een ijzerzaag pakken? Of zo'n werktuig waarmee ze koperen/alpex-buizen snijden?

Buis zit vast dus met ijzerzaag zal wat geklungel vergen.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    PVC buis op m'n zolder (ontluchting toilet) moet ingekort willen want zit in de weg voor isolatie.
    Gewoon een ijzerzaag pakken? Of zo'n werktuig waarmee ze koperen/alpex-buizen snijden?

Buis zit vast dus met ijzerzaag zal wat geklungel vergen.
    Ik gebruik voor zo'n zaken meestal een multi-tool. Plaatsen waar je moeilijk kunt zagen, slijpen,.... Soms pak ik het zaagblad uit mijn ijzerzaag en doe het dan met de hand, dat is dan op plaatsen waarbij het frame (van de zaag) in de weg zou zitten.

Ik zou gewoon kijken wat je hebt liggen en wat voor u het best gaat. Klungel zal het sowieso worden

Multi tool, (met een cool achtergrond muziekje )
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 30 april 2019 om 17:54

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb zo een Fein multimaster. Hoewel die accesoires serieus overpriced zijn is dat toch al vaak handig gebleken voor van die klungelwerkjes
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    multitool makkelijkst idd, slijpschijf kan ook maar mss minder veilig :-D

inkorten, zit er dan een binnenverluchtingsdop op dat de buis niet door het dak loopt? kwestie van geurproblematiek

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee hoe hoog ik die stalen gasbuis boven de vloerpas laat uitkomen voor in het kookeiland?
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Pagina 3 van 51 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten