Pagina 2 van 51 Eerste 12345612 ... Laatste
    M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je bent een nulletje vergeten: 10.000den euro's.
    Het geleverde werk is wel goed maar die vakman heeft totaal geen in- of overzicht van werkuren en kostenbalans. Dat is ne maximalist die al zijn werken zo uitgebreid mogelijk uitvoert dat hij ze niet op tijd kan afleveren en bovendien peperduur presenteert.
    Die wil alles dat eigenlijk niet vervangen of uitgevoerd hoeft te worden, toch voor alle zekerheid vervangen en uitvoeren. Een plan van een houten kiekeskot uit de makro rechtzetten wordt opeens een gemetst kiekenhuis met geïsoleerde spouwmuur met HR+ PVC ramen (true story). Er is uiteindelijk wel telkens een akkoord van de klant daarvoor, maar dat is dan na veel bangmakerij voor alles dat in zijn ogen niet de '100%' is.

Eender welke andere vakman levert voor 20% van zijn prijs, minstens 80% van zijn werk. Dan zijt ge niet kostenefficiënt bezig. Uwe klant wil meestal geen 80% extra betalen voor amper 20% meer kwaliteit als dat niet echt nodig is. Maar toch slaagt hij erin om die 20% extra kwaliteit telkens verkocht te krijgen als 'het minimum aanvaardbare' om later niet met het ene of het andere in de problemen te komen. Wij hebben daar ook offertes van ontvangen voor ons dak en die is gewoon schandalig duur. 27k (twee andere dakwerkers) versus 66k voor nieuw dak + isolatie. 22k voor dakisolatie.
    Klanten die risico-avers of niet kritisch zijn en geen tweede of derde opinie bij andere vakmannen navragen zijn een vogel voor de kat bij die verkoopspraat.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vrees dat kennissen van mij een beetje hard gesjareld zijn. Hebben iemand (via via familie van vrienden) laten afkomen die totale renovatiewerken uitvoert als onderdeel van grondige tuinrenovatie (grondwerken, nieuwe omheining, aanplanting bomen) . De bedoeling was aanvankelijk van de renovatiefirma een nieuw terras en oprit te laten klinkeren maar uiteindelijk zijn de werken uitgebreid met een extra pad van 50 meter en een gemetst kiekeskot met pannendak. En die uitbreidingen zijn ze natuurlijk eerst aan begonnen.
    Blijkbaar zijn er nooit offertes opgesteld vanwege 'wij werken zo niet want das te veel werk en wij tellen enkel per uur', en aan de uitbreiding van de werken werden altijd beloofd van 'de goedkoopste bakstenen en de goedkoopste klinkers' te gebruiken. Maar de tussentijdse kosten voor die ene firma alleen al lopen op boven de +50k euro.
    En dan bedoel ik dus met 'tussentijds' dat enkel de werken aan het kiekeskot, het extra pad en het terras betaald werden want de klinkers van de oprit moeten nog gelegd worden.

In januari werd een laatste factuur van 10k net zoals alle vorigen in schijfjes betaald, en dat zou mondeling gezegd de laatste factuur zijn geweest voor de reeds uitgevoerde werken. Helaas zijn op de salami facturen nooit de details voor de uitgevoerde werken gemeld. Daar staat altijd dezelfde generieke uitleg op. Eind maart komt opeens een volgend factuur binnen om opnieuw 10k te betalen, opnieuw zonder vermelding van details en deze zouden opnieuw kaderen in de reeds uitgevoerde werken.

- Nu hebben mijn kennissen meer uitleg en details gevraagd over de laatste salami factuur alvorens ze deze willen betalen (ieder factuur moest ook volgens vermelding erop nu weer binnen de 7 , dan weer binnen de 8, 9 of 10 dagen betaald worden dus ze zitten daarachter).
    - Omdat die klinkers nog steeds niet gelegd zijn en de renovatiewerker zegt dat dat nog minstens 6 weken zou duren beginnen de andere firma's die de tuinaanplanting en de omheining doen aan de alarmbel te trekken dat zij hun werk niet op tijd afkrijgen of kunnen inplannen met al hun andere projecten. Er is ook voorgesteld dat zij anders ook wel de klinkers willen leggen zodat het tenminste vooruit gaat en hebben daarvoor hun offerte al gegeven. Het zou ook maar 4 dagen werk zijn. Wanneer aan de renovatiewerker gevraagd wordt om een offerte per m² door te geven in plaats van per uur om te vergelijken, stoot dit opnieuw op weerstand 'omdat dat te veel werk is'. Blijkbaar heeft hij niet genoeg handen om dat zelf uit te voeren en moet hij zelf via onderaanneming extra personeel aanwerven om dat op tijd in orde te brengen.

Komen dit soort toestanden vaak voor? Persoonlijk had ik die al lang de deur gewezen maar omdat het om 'familie van vrienden' gaat ligt dat natuurlijk moeilijk. In plaats van dat hier een vriendenprijs aangerekend wordt voor de verleende diensten, lijkt die werker de vriendschap eerder als chantagemiddel te gebruiken om serieus door te rekenen en aan de honingpot te kunnen blijven zitten.
    -Eerst maak je deftig plan op van het kiekenkot.
    -Dan op basis van dit plan wordt een meetstaat gemaakt waar de aannemer een kostenraming kan op maken.Merkt hij hiaten (lees ontbrekende zaken of verkeerdelijke zaken) op kan hij dit melden. Bij akkoord van prijs wordt de aannemer toegewezen en het bedrag vastgelegd.
    -Aannemer start de werken al dan niet met een borg die geparkeerd wordt op een gemeenschappelijke rekening.
    -Dan worden er vorderingstaten gemaakt met het reeds uitgevoerde werk met al dan niet meer of minkosten door onverwachte omstandigheden die gestaafd en goedgekeurd dienen te worden. En de aannemer had maar een opmerking moeten maken toen hij zijn raming gemaakt heeft....
    -Indien de vorderingsstaat goedgekeurd zijn wordt enkel het deel (stel de muurtjes van het kiekenkot) van de reeds uitgevoerde werken betaald.

Ok miss overkill voor kiekenkot maar dan heb je tenminste nen poot voor op te staan.
    ge geeft die aannemers carte blanche nu.
    Laatst gewijzigd door Anoniem0; 19 april 2019 om 14:02
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacky Bekijk bericht
    Hier plannen voor een aanbouw aan bestaande woning. +-45m2 enkel gelijksvloer, plat dak.

Zouden binnen twee tal jaar willen beginnen.

Is het nodig een architect aan te spreken voor je bouwvergunning aanvraagt?
    Was aan het denken deze al aan te vragen ivm steeds strengere epb voorwaarden.
    Heb je al kostenraming? Wij hebben offerte architect van een 4000 euro voor plan opvolging en indienen vergunning etcet. Wij ramen kosten op een 75-100k.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.dropbox.com/s/vkr0q8a4dc...%2042.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/l4gz5bszss...%2052.jpg?dl=0

Vraag ivm schimmel op zolder. We hebben dit huis gekocht 1 jaar geleden. Het is een spantendak met weinig of slechte glaswol isolatie op de vloer zonder mdf of iets boven.

Met opstijgende warme lucht en koude buitenlucht condenseert het tegen de houten platen onder de roofing van het dak. Hierdoor is er schimmel.

Hoe best behandelen? Chloor? Azijn? Anti schimmel spray? We hebben verluchting gestoken want was helemaal dicht gemaakt, ook reden van dz schimmel.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Af kuisen met bleekwater. Dat is ook wat er in de veel duurdere hg anti schimmel spray zit.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Al zou ik het niet behandelen maar vervangen to be honest...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Al zou ik het niet behandelen maar vervangen to be honest...
    Dakpannen op roofing op houten platen op de kepers van het spantendak met nagels in geslagen. Als ik dat hout wil vervangen moet ik heel dak vervangen en zit ik met 15k-25k kosten. Ik zie niet direct hoe ik dat van zolder uit kan vervangen zonder structuur dak aan te tasten. Dat hout is idd weinig waard nog omdat die afbrokkelt door die schimmel die jarenlang onbehandeld bleef... de keepers en spanten zelf zijn wel behandeld hout en hebben geen schimmel.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    allee, fotootje van dat kiekekot?

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet iemand waar je de draagkracht van uw buitenterras van je appartement kan laten checken...

Qua gewicht eens de tegels liggen maak ik me geen zorgen maar nu heeft de leverancier hier 2 paletten tegels voor men deur afgezet en moeten die natuurlijk op t eerste verdiep terecht komen.

Er staat nog geen omheining rond men terras dus we wouden ze met de heftruck erop zetten. Gewicht van de paletten +\- 700kg en de ander 1000kg.

Ik twijfel heel hard of dat da terras da ga kunnen houden. Het kan ook gemaakt zijn als een plat dak vermits er onder t dak een woonkamer is van t gelijkvloers appartement. Verder is er niks dat steunt op da terras. Om risico te vermijden kunnen we ook gewoon met de heftruck da pallet naar boven heffen en de tegels spreiden over t terras maar het zou natuurlijk makkelijker zijn om die paletten ineens te droppen.
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kleine vraag:

Ik ben oude isolatie van m'n zoldervloer aan het verwijderen. Oude harde platen die oranje uitslaan en verstorven zijn.
    Een kutwerkje waarbij je hele huis vuil wordt.

Maar het valt mij op dat ik nogal veel moet niezen bij het omgaan met die platen. Is zoiets schadelijk? Dan denk ik aan fijn stof die vrijkomt doordat de platen volledig verstorven zijn.
    Don't think you are, know you are...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Kleine vraag:

Ik ben oude isolatie van m'n zoldervloer aan het verwijderen. Oude harde platen die oranje uitslaan en verstorven zijn.
    Een kutwerkje waarbij je hele huis vuil wordt.

Maar het valt mij op dat ik nogal veel moet niezen bij het omgaan met die platen. Is zoiets schadelijk? Dan denk ik aan fijn stof die vrijkomt doordat de platen volledig verstorven zijn.
    Het is bij het verwijderen van eender welke isolatie nooit een slecht idee om een mondmasker te dragen, al zeker niet als het heel oude brol is.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Het is bij het verwijderen van eender welke isolatie nooit een slecht idee om een mondmasker te dragen, al zeker niet als het heel oude brol is.
    Vanaf nu draag ik telkens een mondmasker!

Iemand tips met het hangen van een dampscherm? Op zich lijkt het simpel. In realiteit heb ik overal steunbalken waar ik rond moet. Ik zal niet anders kunnen dan allemaal verschillende stukken dampscherm te laten overlappen.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Holy fuck da kiekenkot.

Wordt uw muur dan afgewerkt zodat de steunbalken wegzijn? Gewoon 10cm laten overlappen en aftapen. Kan geen kwaad.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ik vrees dat kennissen van mij een beetje hard gesjareld zijn. Hebben iemand (via via familie van vrienden) laten afkomen die totale renovatiewerken uitvoert als onderdeel van grondige tuinrenovatie (grondwerken, nieuwe omheining, aanplanting bomen) . De bedoeling was aanvankelijk van de renovatiefirma een nieuw terras en oprit te laten klinkeren maar uiteindelijk zijn de werken uitgebreid met een extra pad van 50 meter en een gemetst kiekeskot met pannendak. En die uitbreidingen zijn ze natuurlijk eerst aan begonnen.
    Blijkbaar zijn er nooit offertes opgesteld vanwege 'wij werken zo niet want das te veel werk en wij tellen enkel per uur', en aan de uitbreiding van de werken werden altijd beloofd van 'de goedkoopste bakstenen en de goedkoopste klinkers' te gebruiken. Maar de tussentijdse kosten voor die ene firma alleen al lopen op boven de +50k euro.
    En dan bedoel ik dus met 'tussentijds' dat enkel de werken aan het kiekeskot, het extra pad en het terras betaald werden want de klinkers van de oprit moeten nog gelegd worden.

In januari werd een laatste factuur van 10k net zoals alle vorigen in schijfjes betaald, en dat zou mondeling gezegd de laatste factuur zijn geweest voor de reeds uitgevoerde werken. Helaas zijn op de salami facturen nooit de details voor de uitgevoerde werken gemeld. Daar staat altijd dezelfde generieke uitleg op. Eind maart komt opeens een volgend factuur binnen om opnieuw 10k te betalen, opnieuw zonder vermelding van details en deze zouden opnieuw kaderen in de reeds uitgevoerde werken.

- Nu hebben mijn kennissen meer uitleg en details gevraagd over de laatste salami factuur alvorens ze deze willen betalen (ieder factuur moest ook volgens vermelding erop nu weer binnen de 7 , dan weer binnen de 8, 9 of 10 dagen betaald worden dus ze zitten daarachter).
    - Omdat die klinkers nog steeds niet gelegd zijn en de renovatiewerker zegt dat dat nog minstens 6 weken zou duren beginnen de andere firma's die de tuinaanplanting en de omheining doen aan de alarmbel te trekken dat zij hun werk niet op tijd afkrijgen of kunnen inplannen met al hun andere projecten. Er is ook voorgesteld dat zij anders ook wel de klinkers willen leggen zodat het tenminste vooruit gaat en hebben daarvoor hun offerte al gegeven. Het zou ook maar 4 dagen werk zijn. Wanneer aan de renovatiewerker gevraagd wordt om een offerte per m² door te geven in plaats van per uur om te vergelijken, stoot dit opnieuw op weerstand 'omdat dat te veel werk is'. Blijkbaar heeft hij niet genoeg handen om dat zelf uit te voeren en moet hij zelf via onderaanneming extra personeel aanwerven om dat op tijd in orde te brengen.

Komen dit soort toestanden vaak voor? Persoonlijk had ik die al lang de deur gewezen maar omdat het om 'familie van vrienden' gaat ligt dat natuurlijk moeilijk. In plaats van dat hier een vriendenprijs aangerekend wordt voor de verleende diensten, lijkt die werker de vriendschap eerder als chantagemiddel te gebruiken om serieus door te rekenen en aan de honingpot te kunnen blijven zitten.
    Werd er helemaal niets op papier gezet? In zo'n zaken sta je redelijk sterk als particulier. Voor werken van die orde wordt er min of meer geëist dat er een door de klant getekende offerte is, als dat niet zo is dan is dat in het voordeel van de klant. Het hangt af van de feitelijke omstandigheden en andere bewijzen die de aannemer heeft over het bestaan van afspraken (sms-en, emails, betalingen van vorige facturen waarop info staat,etc) maar alles wat ie niet niet kan bewijzen wordt door rechters meestal in het voordeel van de klant beslecht. Je kan dan zeggen dat er een andere prijs overeengekomen was, of zelfs dat er nooit afgesproken is om een bepaalde werken uit te voeren en dat je niets zal betalen.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van de week eerste keer water (nieuwbouw) gezet op de kraan in de garage (regenwater) en spijtig genoeg kwam er water via de buiten ommanteling, maw er zit een lek in de leiding.

Dus verzekeringen gecontacteerd voor mijn brandverzekering. Hebben ze een lekzoekfirma opgestuurd, die met een camera in de leiding gaat om te zoeken (is gratis via mijn polis). Dan kwamen uiteindelijk uit op een soort van wapeningsnet dat de henco leiding doorboort. Vermoedelijk gaat dat het wapeningsnet zijn van de chappers, zal duidelijker worden als de loodgieter eraan begint.

Verzekeringsmaatschappij belde terug (nadat ze het rapport hadden gekregen), met de vraag of hun een loodgieter moesten contacteren of ik het zelf iemand wou contacteren voor een offerte. Gekozen om zelf iemand te contacteren. (ik liet dan gewoon de loodgieter komen die mijn installatie had geplaatst.)
    Offerte opgemaakt en doorgestuurd naar de verzekeringmaatschappij, een uur later belde ze me terug op. Ze lieten weten dat het in orde is voor hun en hij de werken mag starten. Mocht dan kiezen of ik het geld al gestort moest hebben (maar dan zonder btw en bij factuur de BTW) of ik gewoon factuur per mail naar hun opstuurt met rekeningnummer waar het geld gestort moet worden
    Ik dacht dat ik ook de franchise van 263 euro moest betalen, maar in dit geval was dat niet. Maw heeft mij dit alles 0 euro gekost en hoogstens 20 minuten van mijn leven. Dus ben content dat ik een goede verzekeringsmaatschappij heeft die niet moeilijk doet en gewoon het geen geeft waar ik recht op heb.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 51 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten