SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ja die 2cm is wel heel beperkt hé. maar 12cm is toch al een pak groter qua invloed. Maar ja kan toch echt niet ontkennen dat doorsnee timmerhout (lambda +-0.15) beter isoleert dan een snelbouwsteen (+-0.30)? Dat is gewoon de helft beter.

Uw volgende punt snap ik niet helemaal "bij HSB is die structuur er niet dus ga je in de spouw isoleren"? Wat bedoel je daarmee? Je isoleert bij een snelbouw toch ook in de spouw?
    ik blijf hier moeite in steken omdat je het ook oprecht goed meent en dan wil ik er wel effort insteken maar deso heeft al veel gezegd dus ik probeer er ook neit eindeloos over te blijven uitwijden.

0.15 is dubbel zo goed als 0.30, ja ok dat is waar. Maar om het nu met een metafoor uit te drukken: de effectieve isolatiematerialen zijn auto's (lamdawaarde zijn "0,0xx" (let op de 0 na de komma), we rijden op de autostrade en jij haalt nu aan dat de fiets dubbel zo snel rijdt als de step (geen 0 achter de komma bij deze vervoersmiddelenmetafoor). Who cares, we zitten op de autostrade, enkel auto's tellen om deftig vooruit te geraken..

Metafoor is niet volledig correct want bij een totale isolatieopbouw helpen alle kleine beetjes extra ook maar ik wil maar zeggen: leg geen focus op hout of snelbouw of ... maar kijk naar de isolatiematerialen en hun dikte, oftewel vergelijk dus de Rwaarden vooral daarvan of van de totale opbouw specifiek. En inderdaad ook hier weer: met U-waarden vandaag 0.2 à 0.15: elke 0.001 is mooi meegenomen maar steek gerust uw focus nu in ander zaken ipv daar nog minimale extra winsten te maken..

Wat me wel (positief) verbaasd is dat jij blijkbaar echt in de spouw standaard nog een extra isolatielaag gaat bijplaatsen buiten de structuurwand die opgevuld is. Dit is iets dat ik niet direct verwachte bij houtskelet maar misschien ook de duurzaamheid van de structuur bevordert (anders contact met koude buitenzijde)?
    Hoeveel % van de woningen plaatst je met extra spouwisolatie na de structuur, is dit basis of optie?

Voor de rest blijf ik bij mijn standpunt(ale neutraal feitengebaseerde visie ): ik zou op basis van ontwerp veel sneller HSB promoten als vanuit isolatiestandpunt. Inertie vind ik persoonlijk belangrijk.
    Maar ik ben nu wel al geruster om mijn uitbouw hier in HSB te zetten, maar zoals altijd zal de uitvoerder ook veel bepalen

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Isoleren in het algemeen vind ik allemaal vrij relatief. Als ge nieuwbouw zet moet ge het gewoon fatsoenlijk doen (ge kunt ook niet anders)

Maar ik zit hier met een huis van 1989, snelbouw dubbele blok met minerale crepi tegen, zonder isolatie (enkel een paar CM minerale wol tussen de spouw, haalt geen kloten uit) - wel nieuwe alu ramen en hr glas, geïsoleerd dak en zoldervloer... En dat is het zo wat..

Ik heb een gas en stroomfactuur van samen €100 euro, de luchtkwaliteit is hier goed, comfort (geen tocht etc) allemaal ok...

Allé ik wil niet zeggen dat het allemaal bs is want dat is het niet, maar theoretisch kan er zó ver in gegaan worden dat soms de basis uit het oog verloren gaat en dat ik soms ook het gevoel krijg dat het toch een geldklopperij is deels...
    waarom zou die paar cm geen kloten uitdoen, die eerste cm's zijn net de belangrijkste. Heb ik u niet beter opgevoed

Maar 100% akkoord dat ge ook naar uw kosten kijkt en kunt concluderen: voor 100euro per maand kijk ik niet verder naar isolatieingrepen maar ga ik ne schonen terrastegel OF EEN SJIEK RAAMPROFIEL de voorkeur geven :-D

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    waarom zou die paar cm geen kloten uitdoen, die eerste cm's zijn net de belangrijkste. Heb ik u niet beter opgevoed

Maar 100% akkoord dat ge ook naar uw kosten kijkt en kunt concluderen: voor 100euro per maand kijk ik niet verder naar isolatieingrepen maar ga ik ne schonen terrastegel OF EEN SJIEK RAAMPROFIEL de voorkeur geven :-D
    Omdat die paar CM volgens mij allesbehalve volgens de regels van de kunst geplaatst zijn als ge ziet hoe de rest hier gemaakt is. Vergeet niet dat alle stopcontacten hier ondersteboven stonden, inclusief die van buiten met het klepje hé

En wacht maar, als ik binnen een paar jaar mijn plannen in m'n hoofd kan omzetten naar realiteit dan gaat ge wat zien jong! Probleem is dat m'n schoonbroer nu een ramenboer is geworden en die geen hi-finity consoorten in z'n assortiment heeft, gaat nog voor familieruzies zorgen als ik hem de laan instuur met z'n plebs schuiframen

Ben ook wel van plan om het hier van a tot z te documenteren, zodat ik bij ieder werfbezoek de 9lives commentaren onder de architect/aannemer z'n neus kan duwen!!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Omdat die paar CM volgens mij allesbehalve volgens de regels van de kunst geplaatst zijn als ge ziet hoe de rest hier gemaakt is. Vergeet niet dat alle stopcontacten hier ondersteboven stonden, inclusief die van buiten met het klepje hé

En wacht maar, als ik binnen een paar jaar mijn plannen in m'n hoofd kan omzetten naar realiteit dan gaat ge wat zien jong! Probleem is dat m'n schoonbroer nu een ramenboer is geworden en die geen hi-finity consoorten in z'n assortiment heeft, gaat nog voor familieruzies zorgen als ik hem de laan instuur met z'n plebs schuiframen

Ben ook wel van plan om het hier van a tot z te documenteren, zodat ik bij ieder werfbezoek de 9lives commentaren onder de architect/aannemer z'n neus kan duwen!!
    Dat laatste wordt lastig gezien de recente aankondiging...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Dat laatste wordt lastig gezien de recente aankondiging...
    Welke aankondiging?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Welke aankondiging?
    https://www.9lives.be/forum/algemene...uncements.html

Het stopt hier...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    De voordeur en de poort zitten er nu beide in, deze zomer dan de ramen schilderen in hetzelfde kleur. Ik zou graag proberen om mijn gevel wat properder te krijgen zonder zotte kosten te doen, zou dit de moeite zijn om te proberen met nen hogedruk, of eerder met product? Heb just schrik van de voegen, maar die zijn al eens herdaan denk ik, maar ook niet recent waarschijnlijk.
    Zelf verven?

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Zelf verven?
    wat zelf verven? die ramen? ik ga da toch proberen ja
    of als je de gevel bedoelt, ik heb specifiek dat kleur deur en poort gekozen omdat het past bij die zandkleurige stenen, ik wil dat behouden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Ja maar zeg... Ik ben al meer dan de helft van mijn leven lid hier

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Inderdaad. Ik ben er oprecht van gechoqueerd.
    De frontpage onderhouden en die reviews/artikels, dat snap ik. Maar het forum? Dat kost echt geen hol om dat online te houden.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ale mannen, aangezien ik alles hier vraag/het hier bomvol interessante bouwshizzle staat: waar zijn we naartoe als het hier dood is? Bouwinfo is ook maar een half forum.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Inderdaad. Ik ben er oprecht van gechoqueerd.
    De frontpage onderhouden en die reviews/artikels, dat snap ik. Maar het forum? Dat kost echt geen hol om dat online te houden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Ale mannen, aangezien ik alles hier vraag/het hier bomvol interessante bouwshizzle staat: waar zijn we naartoe als het hier dood is? Bouwinfo is ook maar een half forum.
    Ik hoop dat de iemand zich dat genoeg aantrekt om een alternatief op te bouwen... Meer dan een simpel vbulletin forum hebben we toch niet nodig..

Ik zou met plezier wel wat euro's daar naartoe smijten.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zelf een server huren? Hier moeten toch mensen genoeg met kennis zitten om ons daar bij te helpen?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    How voelt toch raar dat je dat leest.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Zelf verven?
    Uw ramen schilderen zal ook wel al veel schelen. Het is wel een mooie facade. Persoonlijk zou ik de voegen uitslijpen (of uitkrabbem) en zelf hervoegen. Het grootste probleem bij voegen is imo een egaal kleur vd voegen/mix. Als technieker moet jij dat zeker ook kunnen.

Regels voor berichten