iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Berry alloc is alvast dik oké.
    Maar is ook wel al duurder natuurlijk. Voor iets meer leg je een basis Quick-Step.
    Bwo, ik was daar toch niet tevreden van. Voor dat beetje meer zou ik altijd quick-step leggen. Haal u nen basis ondervloer, quick-step bij een houthandel (procentje niet vergeten vragen) en schildersplinten (toch veel makkelijker om na 5 jaar uw plinten te veranderen ipv de hele laminaat?) en je zal beter af zijn.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik denk dat de mijne ook van Berry Alloc is.
    Heb me door plaatsers van parket/laminaat laten wijsmaken dat zij daar niet meer mee werken vanwege het kliksysteem dat op geen kloten trekt. Wel kwalitatieve laminaat.

Of het klopt van dat kliksysteem weet ik niet, 't is de enigste dat ik gelegd heb dus ik kan niet vergelijken.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben ook BerryAlloc, zeer tevreden van maar hun kliksysteem is een ramp om de eerste rij te leggen. Daarna is het prima. Je voelt/hoort als een plank juist ligt of niet. Visueel kan het er goed uitzien, maar dat de plank toch verkeerd ligt.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kheb een paar radiatoren afgekoppeld en eindstoppen op de collectorgaten die nu niet meer gebruikt worden gezet.. na het water terug op de leidingen te laten alles mooi droog, maar nu hoor ik wel al een halfuurtje de ontluchter op die collector zachtjes sissen/borrelen.. ik zie geen water, hooguit wat vocht rond dat ventieltje.. ik neem aan dat dat normaal is omdat ik het water had afgelaten en er nu wat lucht zit..? @Brecht ?
    Zal idd nog wat lucht zijn, en als die ontluchter niet meer volledig open gaat kan dat een eindje traagjes staan ontluchten. Kan helpen met em eens nen pedagogische tik te geven dat de vlotter naar beneden valt

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Zal idd nog wat lucht zijn, en als die ontluchter niet meer volledig open gaat kan dat een eindje traagjes staan ontluchten. Kan helpen met em eens nen pedagogische tik te geven dat de vlotter naar beneden valt
    Ja 't is in orde nu denk ik. Heeft gisteren enkele uren heel stilletjes gesist, 0,3 bar verloren, terug 0,3 bar bijgevuld en deze morgen geen druk meer verloren, dus 't zal wel in orde zijn. Merci

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze week mijn gasketel laten keuren in mijn appartementje en deze is afgekeurd wegens teveel uitstoot. Ik moet dus andere ketel laten plaatsen. Oude ketel was nog geen condensatieketel.

Gisteren is er al een installateur langs geweest voor een offerte en deze wist me te vertellen dat ze geen atmosferische ketels meer mogen plaatsen en ik dus verplicht ben een condensatieketel te plaatsen.

De huidige afvoer van de ketel is in alu en dit werkt niet goed samen met een condensatieketel, de hoge zuurtegraad zou de alu kapot vreten met alle gevolgen van dien. Om de afvoer te vervangen dient mijn plafond open gebroken te worden.

Toen ik hoorde dat mijn plafond open moest schrok ik wel even. Zijn er geen andere opties om het breekwerk toch tot een minimum te beperken? Ik beschik niet over een terras dus warmtepomp lijkt niet direct een optie.
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
    Deze week mijn gasketel laten keuren in mijn appartementje en deze is afgekeurd wegens teveel uitstoot. Ik moet dus andere ketel laten plaatsen. Oude ketel was nog geen condensatieketel.

Gisteren is er al een installateur langs geweest voor een offerte en deze wist me te vertellen dat ze geen atmosferische ketels meer mogen plaatsen en ik dus verplicht ben een condensatieketel te plaatsen.

De huidige afvoer van de ketel is in alu en dit werkt niet goed samen met een condensatieketel, de hoge zuurtegraad zou de alu kapot vreten met alle gevolgen van dien. Om de afvoer te vervangen dient mijn plafond open gebroken te worden.

Toen ik hoorde dat mijn plafond open moest schrok ik wel even. Zijn er geen andere opties om het breekwerk toch tot een minimum te beperken? Ik beschik niet over een terras dus warmtepomp lijkt niet direct een optie.
    Hier hebben ze de oude schouw 'geintubeerd' met een kunststof buis.. maar ik neem aan dat ze dat wel zouden voorgesteld hebben als dat mogelijk was?

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    man ik ga hier wat meer wegblijven

Rofco, merci voor de tip, laser is vandaag toegekomen. Ik had een oude laser die niet zelfnivellerend was (heel irritant) en rode lijn, het verschil is gigantisch. Nu een werkje zoeken in huis om laser te gebruiken

En gisterenavond van 23u tot 00u30 die gyprocman uit USA zitten bekijken op Youtube (opvallend eerlijke man die zijn fouten corrigeert op film, zie je niet vaak!)...maar ik moet niet eens gyproc zetten
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    die zijn videos zijn idd goud waard. zijn how-to om tegels te voegen is ook top

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier hebben ze de oude schouw 'geintubeerd' met een kunststof buis.. maar ik neem aan dat ze dat wel zouden voorgesteld hebben als dat mogelijk was?
    Dat was zijn eerste idee, hij heetf hetzelfde gedaan bij een buurvrouw vorig jaar. Echter komt bij mij de buis vooraan het gebouw uit aan de straatkant op hoogte terwijl bij de buurvrouw het achteraan was en makkelijk bereikbaar via het terras.
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
    Dat was zijn eerste idee, hij heetf hetzelfde gedaan bij een buurvrouw vorig jaar. Echter komt bij mij de buis vooraan het gebouw uit aan de straatkant op hoogte terwijl bij de buurvrouw het achteraan was en makkelijk bereikbaar via het terras.
    Is het dan niet leuker om een hoogtewerker te huren in plaats van uw plafonds te moeten uitbreken? Of is het echt heel hoog?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    man ik ga hier wat meer wegblijven

Rofco, merci voor de tip, laser is vandaag toegekomen. Ik had een oude laser die niet zelfnivellerend was (heel irritant) en rode lijn, het verschil is gigantisch. Nu een werkje zoeken in huis om laser te gebruiken

En gisterenavond van 23u tot 00u30 die gyprocman uit USA zitten bekijken op Youtube (opvallend eerlijke man die zijn fouten corrigeert op film, zie je niet vaak!)...maar ik moet niet eens gyproc zetten
    Ik heb hem alleszinds al quasi elke avond gebruikt momenteel, echt z'n geld al waard geweest (en nu weet ik ook dat m'n dwarsbalks serieus scheef hangt -_-)

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het dan niet leuker om een hoogtewerker te huren in plaats van uw plafonds te moeten uitbreken? Of is het echt heel hoog?
    aan de gevel zit een buis buiten met zowel in en uitgang, in het plafond lopen 2 buizen die dan samenkomen om langs de ene buis naar buiten te gaan. Dus nieuwe buizen steken van buitenuit is geen optie.

Ander voorstel was om de nieuwe afvoer te bevestigen aan het plafond en dan af te werken met mdf platen maar dan kan mijn kast daar niet meer onder.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Ik heb hem alleszinds al quasi elke avond gebruikt momenteel, echt z'n geld al waard geweest (en nu weet ik ook dat m'n dwarsbalks serieus scheef hangt -_-)
    Story of my life in dit huis. Ik moet altijd de keuze maken als ik iets 'renoveer' hier: ga ik recht werken waardoor het scheve van de rest opvalt, of werk ik mee scheef, tegen m'n natuur in.. meestal eindigt het ergens tussenin

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Story of my life in dit huis. Ik moet altijd de keuze maken als ik iets 'renoveer' hier: ga ik recht werken waardoor het scheve van de rest opvalt, of werk ik mee scheef, tegen m'n natuur in.. meestal eindigt het ergens tussenin
    ja, ik heb een ouder huis dus ik weet dat er niet heel veel recht is, maar het is wel fijn om wat gemakkelijker in rechte vlakken te werken. Tov vroeger met een waterpasje.

Nu is het één keer de laser goed stellen en dan kan je altijd in hetzelfde vlak blijven werken. Nu nog eens een statiefje zoeken om het op hoogte te krijgen.

Regels voor berichten