SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn gezond verstand zegt ook dat lood meer weegt als veren. Maar je kilo is ne kilo, dus als die isolatiewaarde vastgelegd is ga ik er wel van uit dat die correct is
    De isolatie van isolatiechape is gewoon veel lager als PUR (duh) dus vreemd antwoord, gebruik inderdaad je gezond verstand: is het isolatie of chape..

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mijn gezond verstand zegt ook dat lood meer weegt als veren. Maar je kilo is ne kilo, dus als die isolatiewaarde vastgelegd is ga ik er wel van uit dat die correct is
    Met de samenstelling van chape kan een aannemer zelf spelen. EPS op zich isoleert natuurlijk wel degelijk maar de chape (zand+cement) waar het in zit is allesbehalve een isolator.

ShApeBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Sortering = hoe ze gelegd worden?
    Onze voorkeur hout is zo het typische moderne (zie foto)

Offerte 1 (89euro/m2)
    “Voor het leveren en plaatsen meerlagenparketvloer 15/4, m2 200,00
    19cm breedte Q-Floor Durbuy Prime -bis sortering.”

Offerte 2 (67euro/m2)
    “Samengesteld parket 15/4x189x1860mm
    Sortering : ABCD (zie foto in bijlage)
    Afwerking : invisible vernis (keuze uit 4 kleuren)
    Geplaatst met een 2-comp. parketlijm
    PRIJS geleverd & geplaatst : 67€/m2 (excl. btw)”

We zouden gaan voor schildersplinten trouwens.
    @ShApeBE
    - waarop verder letten bij offertes?
    - je bent zelf ook actief in deze sector: interesse ook een offerte te maken? Of za afhangen van dr locatie?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sortering is gewoon de kwaliteit van het hout van de toplaag(met of zonder noten, kleine gebreken toegestaan opgestopt enz.)
    De foto die je toont is vermoedelijk wel met planken van min 220mm breed.

Bij de offertes kan niet zoveel zeggen behalve dat offerte 2 mij te goedkoop lijkt.
    De onafgewerkte parket die wij gebruiken begint pas bij 55/60€/m2 zonder plaatsing , maar deze is ook gemaakt in belgië, I-bis sortering en lengtes tot 2,4m.

Schilder plinten zie ik zelf ook liever en wordt ook vaakst gebruikt.
    Ga gewoon bij de plaatser waar je het beste gevoel bij hebt, of nog beter iemand die je kent die er tevreden van is. Mond aan mond reclame is nog altijd de beste referentie. Heeft er trouwens geen enkele voorgesteld om de parket ter plaatse te behandelen?

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    WTCB zegt inderdaad 7cm ja... klassieke volledig watergedragen chape. Waar dan zo een bus geleidingsproduct in moet of de warmte geraakt er gewoon niet door.

CONTTOP of Groutech additief plastificeert de chape volledig. De combinatie van plastificeren en vezelwapening maakt de chape véél dichter dan op de klassieke manier, waardoor ge dat al vanaf 3cm kunt plaatsen op VVW met een betere geleiding dan klassieke chape. Uw druksterkte en buigsterkte is veel hoger dan bij klassieke chape.

@BartG: de aannemer kan juist niets: Star Beads Low Lambda is een vastgelegde mix die enkel door erkende plaatsers ter plekke wordt afgemaakt (als ik me niet vergis zelfs maar 1 per provincie). Dat is niet gewoon chape met isomo in zoals de meeste EPS-gebaseerde chape, maar wordt vervaardigd uit speciaal behandelde EPS parels.
    Als ge SB40 ziet liggen.. dat zijn quasi puur EPS parels. Die zien er een beetje grijs uit maar daar zit zeer weinig cementbinding tussen.

Een van de belangrijkste redenen (naast dat gespoten PUR de grootste vuiligheid ooit is en geen stabiel materiaal) was voor mij dat PUR 0,0 geluidsisolerende eigenschappen heeft. Star Beads 40 dempt 21db/10cm.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De eerste hangt er
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    De isolatie van isolatiechape is gewoon veel lager als PUR (duh) dus vreemd antwoord, gebruik inderdaad je gezond verstand: is het isolatie of chape..
    Een vliegtuig kan ook sneller rijden dan een Twingo met 70pk. Nochtans dient het er niet voor.

Als de officiële lambda waarde niet correct zijn dan is er gewoon een fout in het systeem

Schilderplinten vind in persoonlijk niet mooi
    Heb maat die parket heeft en dan zelf alles geschilderd maar die overgang van die plinten naar de parket is echt zonde van de prijs van de parket. Lijkt me altijd alsof ze wouden besparen op plinten

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Bwa met een lambda van 0,040 dat deso zei kan je inderdaad van isolatie spreken (de hedendaagse minerale wollen zitten op zo’n 0,035), pur platen 0,022-23 maar in situ Pur eerder 0,026-27. Kwestie van de verhoudingen weer te geven. Alles waar het eerste cijfer na de komma niet 0 is.. sjah :-)

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb hier ook schilderplinten btw, in een moderne woning past parketplint nu gewoonweg niet op de parket..

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Star Beads is wel uniek daarin hoor. EPS zit normaal op 0.06 tot zelfs 0.08. Dan is het idd niet te doen om pur te vervangen. In de douche heb ik zelf de eps gelegd (goot pas kunnen plaatsen na de isolatie lag) met 2 zakken fim mortel. Dat merkt ge zo al dat het veel minder dicht is.

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Ik heb hier ook schilderplinten btw, in een moderne woning past parketplint nu gewoonweg niet op de parket..
    Ja, inderdaad. Net zoals bij een tegel ook schilderplinten worden geplaatst als het een beetje modern/hedendaags moet zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Heb het alleen nog maar op plaatsen gezien waar je verf op de parket hebt en dan denk ik: 'het geld was op voor deftige plinten'

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Ja, inderdaad. Net zoals bij een tegel ook schilderplinten worden geplaatst als het een beetje modern/hedendaags moet zijn.
    Dat vind ik nu net niet. Een tegelvloer met schilderplinten ziet er echt niet uit. Als je het voor de moderne look doet dan kijk ik eerder naar van die Alu plinten of B-minus ingepleisterde.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Heb het alleen nog maar op plaatsen gezien waar je verf op de parket hebt en dan denk ik: 'het geld was op voor deftige plinten'
    Modern toch, al het geld over de balk gooien aan fancy zaken en dan tekort hebben om de afwerking te doen is nu eenmaal de laatste trend in het bouwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Dat vind ik nu net niet. Een tegelvloer met schilderplinten ziet er echt niet uit. Als je het voor de moderne look doet dan kijk ik eerder naar van die Alu plinten of B-minus ingepleisterde.
    Met moderne tegels passen gewoon plinten uit diezelfde tegels ook goed. Dat zijn typisch ook geen tegels van 30*30 meer he.
    Alu plinten en B-minusplinten kosten ook echt veel en lastig om te plaatsen.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Enorm lastig zelf, want ge moet met alu plinten al zien dat uw tegels overal tot onder het pleisterwerk doorlopen maar toch nog uitzetruimte hebben. B-minus is al helemaal een kloterij om af te werken als het niet perfect geplaatst is.
    Wij hebben tegelplinten laten zagen, wel met rechte bovenkant en op 6cm. Dat maakt het al veel minder zwaar/oubollig als afgeronde van 8cm zoals klassiek werd gedaan.

Regels voor berichten