MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tompoesje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://ibb.co/tM81W0x

Voor zover ik weet bijna onmogelijk om dat 100% dampdicht af te werken, zelfs met van die speciale doorgangen. Heb het zo goed als mogelijk met van die speciale kit toegespoten, maar er zijn altijd kieren tussen de buizen (verdwijnt wel nog onder de chape).

(Eerste en laatste keer dat ik een dampscherm plaats.. dus ik hoop dat het amateuristisch uitzicht mij vergeven is ).
    Ik snap niet goed waarom deze door het dampscherm gaan, maar goed kan ook aan mij liggen

Als daar nog pur+ chape opkomt dan is dat toch geen probleem? Allez onder uw vloer condensatie dat zou heel straf zijn eh

Mocht je hier gewoon een opgehoogde OSB-vloer opleggen dan is het uiteraard een andere zaak. Maar dat is niet het geval. In principe hoef je zelfs niet te bevestigen met kit op uw betonplaat, dat doe je zuiver zodat het op zijn plek te houden en omdat dit je een goed gevoel geeft

Want in principe kan je ook gewoon laten chappen en dan pas dampscherm hangen. In dat geval dient je wel kit op de vloer aan te brengen zodat er geen kier is onderaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dat van die CV ketels heb ik thans nog niet echt begrepen. Hier staat ook een relatief zware gasketel, maar als ik de specs erop nalees dan moduleert die tot 6kW.. dus of ik nu 25kw of 50kw zou hebben staan, als ze beiden tot die 6Kw geraken als minimum is dat toch even efficiënt?
    het antwoord zit voor een deel in reply Brecht en voor een deel hieronder: hoe zwaarder de ketel hoe hoger de vermoedelijke ondergrens gaat zijn (niet vergeten: 5 jaar geleden waren er amper ketels die ondergrens 1-2kw hadden he), en waarom dan niet lichte ketel nemen? Omdat de chauffagisten geen warmteberekening doen en denken: wanneer gaat iemand het snelst klagen: als het niet warm genoeg wordt in de winter of als de gasfactuur eigenlijk 10-20% lager zou moeten liggen. Het eerste natuurlijk dus we blijven blaften van ketels plaatsen, dat is het veiligste.. (en de prijs van zwaardere ketel is amper de moeite om over te discussieren dus de klant die gaat ook denken: beter te veel als te weinig)

@deso: hier zijn de buizen wel vormvast, spiralit waar in fabriek reeds soort isolatielaag van 0,5cm-1cm ofzo over ligt. Zelfde als ze voor aircokanalen gebruiken denk ik.
    @kEndl54l: ook terechte opmerking natuurlijk, er zijn niet veel scenario's waarin een niet-doorboring niet haalbaar is maar goed het is hier nu wel zo. En again: doe er wat kit rond en je pakt het al grondiger aan als 95% van de grote bouwbedrijven prolly die zo'n futiliteiten amper gaan zien;

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De goedkope kleine ketels kunnen niet altijd goed moduleren. Hier een Vaillant die een minimum van 7.5kw en max 25kw heeft (en sanitair 28kw). In combinatie met vloerverwarming en een kleine woning zeker niet zo efficiënt volgens mij.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Bij mij zijn die buizen volledig van “mousse”
    Op zich wel vormvast, maar spuit er pur rond en die worden toch lichtjes ovaal.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mijn voorbekabelde zekeringkast van 63a bleek bekabeld met 6mm², alu dan nog, das niet goed dus en helaas had de keurder het eerder gezien dan ik. Niet echt tevreden mee. Oppassen met Arva.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartG Bekijk bericht
    Mijn voorbekabelde zekeringkast van 63a bleek bekabeld met 6mm², alu dan nog, das niet goed dus en helaas had de keurder het eerder gezien dan ik. Niet echt tevreden mee. Oppassen met Arva.
    6mm2 alu? Hoe doe je dat?
    Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in van een voorbedrade kast te kopen. Dat zelf doen is een stuk goedkoper, properder en vooral nog leuk ook.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Hier oude isomo isolatie van 4cm aan het uitbreken, miljaar dien ouden heeft da dus genageld en geplakt, wtf zeg das een kutwerkske, die platen breken constant.. Heel mijne zolder vol isomo bollekes

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    6mm2 alu? Hoe doe je dat?
    Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in van een voorbedrade kast te kopen. Dat zelf doen is een stuk goedkoper, properder en vooral nog leuk ook.
    Tussen de rijen 6mm² en moet dus 10mm² voor 63 ampère. Voorbedraad was in dit geval goedkoper (nu weet ik misschien ook waarom). Veel stelt het niet veel, het was gewoon een vynckier kast met 2 differentiëlen en een hoop automaten al in. Enkel de bekabeling tussen de rijen is geplaatst en de bruggen, je past aan wat je wil natuurlijk, vond dat op zich wel handig want je hebt de basis al, maar ja, je kan dat evengoed zelf doen.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    Hier oude isomo isolatie van 4cm aan het uitbreken, miljaar dien ouden heeft da dus genageld en geplakt, wtf zeg das een kutwerkske, die platen breken constant.. Heel mijne zolder vol isomo bollekes
    Direct vloerisolatie!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Allé vooruit, wij zijn dus, zoals altijd, veel meer aan het verbouwen dan we gepland hadden.

Zijn nu alle vloeren aan het uitbreken, er komt isolatie + chape en vloerverwarming. In de slaapkamers zitten we op 14cm diepte met beton, dus ideaal voor 6cm PUR, 7 chape en 1cm tegel.

In de nachthal (slpk's en nachthal zijn op het gelijkvloers) zitten we wel met maar 8cm tot op beton, dus gaan we enkel (geïsoleerde) chape plaatsen, daar komt toch geen vloerverwarming.

In de zithoek en eethoek daarentegen zit geen beton. Daar graven we tot 30cm uit om eerst 12,5cm beton met onderwapening, 8cm PUR, 7 chape en 1,5cm parket te plaatsen. Nu blijkt dat onder de tegels die we hebben uitgebroken zavel, maar vooral heel veel bouwafval zit. Oude dakpannen, stenen, boomse tegels tot zelfs kasseien toe. Die hebben indertijd gewoon gans die ruimte opgevuld met alles wat ze nog hadden liggen. Gelukkig hebben we een minigraver binnen gekregen, want met de schop zou het niet te doen zijn geweest. Het is nu al hard labeur, heb op 1 dag al een container van 8 ton gevuld.

We zitten nu grotendeels op 30cm diepte (morgen nog een dag graven en dan zijn we er denk ik), maar uiteraard liggen er nog veel stenen. Kan dit kwaad? Kunnen we die zo veel als mogelijk egaliseren, daar een plastiek over leggen, wapening met wat stenen onder zodat die wat hoger ligt en dan beton storten? Of moeten we echt al die stenen eruit krijgen om plastiek vlak op zand en zavel te kunnen leggen?

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Allé vooruit, wij zijn dus, zoals altijd, veel meer aan het verbouwen dan we gepland hadden.

Zijn nu alle vloeren aan het uitbreken, er komt isolatie + chape en vloerverwarming. In de slaapkamers zitten we op 14cm diepte met beton, dus ideaal voor 6cm PUR, 7 chape en 1cm tegel.

In de nachthal (slpk's en nachthal zijn op het gelijkvloers) zitten we wel met maar 8cm tot op beton, dus gaan we enkel (geïsoleerde) chape plaatsen, daar komt toch geen vloerverwarming.

In de zithoek en eethoek daarentegen zit geen beton. Daar graven we tot 30cm uit om eerst 12,5cm beton met onderwapening, 8cm PUR, 7 chape en 1,5cm parket te plaatsen. Nu blijkt dat onder de tegels die we hebben uitgebroken zavel, maar vooral heel veel bouwafval zit. Oude dakpannen, stenen, boomse tegels tot zelfs kasseien toe. Die hebben indertijd gewoon gans die ruimte opgevuld met alles wat ze nog hadden liggen. Gelukkig hebben we een minigraver binnen gekregen, want met de schop zou het niet te doen zijn geweest. Het is nu al hard labeur, heb op 1 dag al een container van 8 ton gevuld.

We zitten nu grotendeels op 30cm diepte (morgen nog een dag graven en dan zijn we er denk ik), maar uiteraard liggen er nog veel stenen. Kan dit kwaad? Kunnen we die zo veel als mogelijk egaliseren, daar een plastiek over leggen, wapening met wat stenen onder zodat die wat hoger ligt en dan beton storten? Of moeten we echt al die stenen eruit krijgen om plastiek vlak op zand en zavel te kunnen leggen?
    Zitten in dezelfde situatie. Vloer ligt een beetje scheef dus wilden eerst egaliseren, tot we een tegel uitbraken en zagen dat de chape meer zand dan cement bevat, we konden het er zo uitgraven. Chape is zo een 6cm. Dus nu aant denken om ook de beton (Op het plan 14cm maar we moeten eens pikeuren om de werkelijke dikte te zien) eruit te halen tot de zand, eventueel wat afgraven en opnieuw te gieten, daarna isoleren + eventueel vloerverwarming te leggen.

Heb je al een offerte wat jou dat zou kosten ? Wij zouden dan ook woonkamer + keuken voorzien van nieuwe gewapende beton, pur + vv. Ongeveer een 45m2
    Laatst gewijzigd door Gravetiet; 4 september 2020 om 09:57

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Doe uzelf een plezier en leg Star Beads Low Lambda + vezelversterkte chape ipv PUR (isolatie wordt dikke en chape dunner). Uw VVW gaat beter en sneller reageren, uw chape gaat veel sneller droog zijn en uw isolatielaag is veel stabieler dan PUR.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wa is uw zrgument om isolatiemortel te nemen nu, waar zie jij het verschil, welke opbouw?

Vezelversterkte chape dunner kan je ook bij pur doen dus dat argument valt weg. Isolatiemortel 0,040 lees ik, pur in situ zit rond de 0,026-0,027, dikte naar isoleren toe ga je dus niet halrn door van pur weg te gaan, integendeel..
    Het is als soort uitvullaag te bekijken precies, en vvw daar dan op? Opnieuw ik zie het voordeel niet zeker niet in renovatie

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht

Ga er gewoon van uit dat alle stenen die je daar ziet liggen binnen 25j weggerot kunnen zijn door vocht (minder waarschijnlijk binnen als buiten maar goed). Paar stenen kan geen kwaad, een laag van een halve meter zou ik weghalen ja..

Dit kolt vooral voor bii buitenterrassen waar ze bouwafval gooien en dan stabilise (waterdoorlatend..) erop en dan scheuren na 5j..

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    https://www.funda.nl/koop/amsterdam/...6-hofgeest-27/
    3077€/m2. En dan woon je in de ghetto van Amsterdam. Zeg maar gerust dat de prijzen in de steden en vooral Amsterdam gewoon waanzin zijn. Veel meer mensen zijn ook verplicht ook daar te huren.

Regels voor berichten