Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011
    MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, wij hebben meteen na vorige zomer overgegaan tot het vragen van offertes en nu dus de uiteindelijke plaatsing.
    Tegenover vorige jaar is onze gevel nu wel geïsoleerd, dus dat gaat ook al wel iets doen.
    Buiten koelen is het ook de bedoeling om de te grote overschot aan geproduceerde energie van onze zonnepanelen te compenseren met het verwarmen via de airco.
    Als er airco komt, komen er zonnepanelen. Nu voorlopig hopelijk niet nodig.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Buiten koelen is het ook de bedoeling om de te grote overschot aan geproduceerde energie van onze zonnepanelen te compenseren met het verwarmen via de airco.
    Voorlopig nog een goede strategie. Maar met de komst van slimme meters vervalt dat natuurlijk helemaal.

Wel klote dat airco afgestraft wordt in uw e-peil. Anders kon ik het al voorzien en was het veel simpeler. Nu is het opleveren en pas daarna plaatsen, of misschien ook niet, wat nooit zo proper is natuurlijk.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Voorlopig nog een goede strategie. Maar met de komst van slimme meters vervalt dat natuurlijk helemaal.
    Inderdaad, dan is het enkel voordelig als hij opstaat wanneer je panelen goed opbrengen.
    Maar met de garantie van 15 jaar terugdraaien, heb ik die airco's voor een stuk al afbetaald
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    kan je arico eigenlijk plaatsen met uitsluitend aansluitingen/doorvoeren op plat dak?
    Of moet er zowieso door de gevel gegaan worden?
    Work like a Captain, play like a Pirate

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Als dat op een plat dak is, lijkt het mij wel mogelijk enkel langs de binnenkant te werken.
    Maar ik zie liever niet op bekabeling in mijn living dat naar boven gaat, zelfs niet als dat afgekist is.
    Of ge moet al in uwe muur beginnen slijpen voor en nadien terug plakken.

Wij hebben de leidingen naar buiten laten gaan nog voor onze buitengevel geïsoleerd werd, dus bij ons zie je geen enkele kabel lopen.
    Onze buitenunit staat ook tussen onze beplanting i.p.v. hangend aan onze gevel.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Als dat op een plat dak is, lijkt het mij wel mogelijk enkel langs de binnenkant te werken.
    Maar ik zie liever niet op bekabeling in mijn living dat naar boven gaat, zelfs niet als dat afgekist is.

Wij hebben de leidingen naar buiten laten gaan nog voor onze buitengevel geïsoleerd werd, dus bij ons zie je geen enkele kabel lopen.
    En hoe heb je dit aangepakt naar E-peil toe?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    24 (100%)

Wij hebben 2 platte daken. Eentje op gelijkvloers en eentje op het eerste verdiep.
    https://www.woningencompere.be/media...rne-huizen.jpg
    Hier kan je het mee vergelijken. (wij hebben wel (nog) geen balkonnetje)

Dus op de bovenverdieping zou ik perfect de slaapkamers van airco kunnen voorzien via het dak.
    En in de living zou ik ene kunnen plaatsen op het plat dak van het gelijkvloers?
    Moest ik de gevel nog niet bepleisterd hebben... Toch wel spijt dat ik geen wachtbuizen heb gelegd.
    Maar als alles via die 2 platte daken zou kunnen gaan...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Wij hebben vorig jaar ook zo eentje gehangen boven in de hal waar alle slaapkamers op uitkomen. (Mitschubishi) Kabels en leidingen via de zolder en dan langs onderkant zadeldak naar buitenunit, heel proper opgelost eigenlijk.

Nu hopen dat het wat afdoet bij een hete zomer, 't is maar om de hitte te breken..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Wij hebben vorig jaar ook zo eentje gehangen boven in de hal waar alle slaapkamers op uitkomen. (Mitschubishi) Kabels en leidingen via de zolder en dan langs onderkant zadeldak naar buitenunit, heel proper opgelost eigenlijk.

Nu hopen dat het wat afdoet bij een hete zomer, 't is maar om de hitte te breken..
    Is eentje voor de bovenverdieping niet wat weinig?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Is eentje voor de bovenverdieping niet wat weinig?
    Dat zal moeten blijken. 't is een ronde traphal waar dan alle slaapkamers in uitkomen. Dus geen lange gangen ofzo maar echt alle deuren naast mekaar in een halve cirkel.

Moest het niks afdoen hang ik een tweede unit aan de buitenunit, dat is mogelijk.

PS: hoeft voor ons ook niet 17 graden te zijn 's nachts ofzo. Als we het al van 27 naar 23 ofzo krijgen op de heetste nachten ben ik al lang content
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dat zal moeten blijken. 't is een ronde traphal waar dan alle slaapkamers in uitkomen. Dus geen lange gangen ofzo maar echt alle deuren naast mekaar in een halve cirkel.

Moest het niks afdoen hang ik een tweede unit aan de buitenunit, dat is mogelijk.

PS: hoeft voor ons ook niet 17 graden te zijn 's nachts ofzo. Als we het al van 27 naar 23 ofzo krijgen op de heetste nachten ben ik al lang content
    Hier idem hoor. Bovenverdieping is een 4kant. Aan de ene kant 2 kinderkamers en andere kant onze kamer en badkamer.
    Wat voor voeding heeft een binnenuit nodig?

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Op jullie aanraden een langnek schuurmachine gehuurd. Gaat enorm snel vooruit, voel je wel in je armen na een paar uur.
    Moet ik nog ergens aan denken? Ik heb de ventilatie van het huis uitgezet want anders gaat die filter snel verstopt zitten. Ik verbruik ongeveer 1 schuurschijf van 225mm per kamer. Lijkt me normaal voor muren en plafond.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    245 (99%)
    Toch opnieuw aan het overwegen om te gaan kaleien op de buitenmuren.
    Betreft een 200m² en momenteel een offerte binnen om te kaleien zonder pigment + 2x overschilderen + extra beschermingslaag. Dit zou 10 jaar stand moeten houden en dan zou er eens moeten overschilderd worden.
    Heb nu een huis gezien die 8 jaar geleden op die manier is bewerkt en het ziet er inderdaad nog mooi en proper uit.

Veel stielmannen mengen direct het pigment in hun kalei en nu weet ik niet of dit echt zo'n groot verschil maakt? In de prijs is het sowieso te zien
    Kiezen voor natuurlijke kalk of een chemische variant kan blijkbaar ook?

Pagina 11 van 11 Eerste ... 7891011

Regels voor berichten