iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er hangt toch een stekker aan, is toch hetzelfde als mijn boormachine aan te sluiten.
    Uw zekeringkast moet eerst gekeurd zijn voor je die mag aansluiten op het net..

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Uw zekeringkast moet eerst gekeurd zijn voor je die mag aansluiten op het net..
    Dat was een grapke he Pol.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Dat was een grapke he Pol.
    Ik dacht het Maar voor mensen dat hier lezen alsof het geen probleem is.

Nu, in praktijk. Ofwel springt uw zekering/verliesstroomschakelaar, en moet ge sowieso iets doen aan uw kast. Ofwel werkt het gewoon.
    Dus ik (en de keurder destijds) zag er niet echt een probleem in. Die waren blij dat ze in een kelder met licht konden werken

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik zit hier al in de details, maar de bijbouw aan het terras zal dus ook zo wat uitsteken voor een klein afdak te hebben. (pakt iets van een 1,5m) met zo wat spots in het plafond, zoiets als hieronder.

Ik wil daar een paar passieve plafondluidsprekers voorzien. En ik wil vrij degelijke omdat ik niet ga beginnen met een sub in de hof te verstoppen. Nu als die toch ingebouwd worden en ik zou een blackbox voorzien, moet ik dan toch nog steeds naar van die outdoor speakers kijken of is dat overkill? Probleem is dat je met die vochtbestendige vaak een compromis maakt in prestaties, de enige die tot nu toe lijkt te voldoen is de B&W marine-8, ma da's echt voor op boten eigenlijk, en ook stevig aan de prijs.

Als ik zou riskeren naar gewone te gaan dan worden de keuzemogelijkheden serieus uitgebreider.

Is misschien nogal een specifieke vraag voor dit topic ma who knows iemand heeft dat mss onder z'n terras momenteel.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Een sub verstoppen moet echt niet, Audac heeft heel toffe inground subs.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik zit hier al in de details, maar de bijbouw aan het terras zal dus ook zo wat uitsteken voor een klein afdak te hebben. (pakt iets van een 1,5m) met zo wat spots in het plafond, zoiets als hieronder.

Ik wil daar een paar passieve plafondluidsprekers voorzien. En ik wil vrij degelijke omdat ik niet ga beginnen met een sub in de hof te verstoppen. Nu als die toch ingebouwd worden en ik zou een blackbox voorzien, moet ik dan toch nog steeds naar van die outdoor speakers kijken of is dat overkill? Probleem is dat je met die vochtbestendige vaak een compromis maakt in prestaties, de enige die tot nu toe lijkt te voldoen is de B&W marine-8, ma da's echt voor op boten eigenlijk, en ook stevig aan de prijs.

Als ik zou riskeren naar gewone te gaan dan worden de keuzemogelijkheden serieus uitgebreider.

Is misschien nogal een specifieke vraag voor dit topic ma who knows iemand heeft dat mss onder z'n terras momenteel.
    Gezien de materialen in gewone speakers (bvb papier in een hoop cones), zou ik het risico niet nemen. Want zelfs al komen ze niet in direct contact met water, zijn het wel materialen die vocht uit de lucht onttrekken.
    Persoonlijk zou ik voor dat soort dingen eerder kijken naar smart-speakers die je ergens in een kast ofzo kan steken. Echt goede geluidskwaliteit ga je in open lucht sowieso niet krijgen.
    zoiets mss? https://www.sonos.com/nl-be/shop/out...aker-pair.html

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Geen fan van Sonos, dan nog eerder een Bluesound Pulse 2i die ik mee naar buiten sleur.

Ik vind het wel leuk als ik ze in het plafond zou kunnen inbouwen, ik heb namelijk nog een zone vrij op m'n stereo versterker van de living om 2 passieve speakers aan de hangen, waar dan ook m'n netwerkspeler aan hangt. Zou dus eigenlijk perfect zijn om dan buiten als tweede zone te dienen. Qua kabels geraak ik er via de kelder ook gemakkelijk, vandaar..

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Geen fan van Sonos, dan nog eerder een Bluesound Pulse 2i die ik mee naar buiten sleur.

Ik vind het wel leuk als ik ze in het plafond zou kunnen inbouwen, ik heb namelijk nog een zone vrij op m'n stereo versterker van de living om 2 passieve speakers aan de hangen, waar dan ook m'n netwerkspeler aan hangt. Zou dus eigenlijk perfect zijn om dan buiten als tweede zone te dienen. Qua kabels geraak ik er via de kelder ook gemakkelijk, vandaar..
    Ik gebruik voor buiten gewoon Google Home speakers (https://www.bol.com/nl/p/onkyo-g3-sm...32/?country=BE)

Meestal heb ik echter oortjes/koptelefoon aan.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    niet OT maar zijn speakers in de tuin niet voor marginalen? Bij ons zijn het toch alleen een bepaald soort mensen die met muziek in hun tuin zitten.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    niet OT maar zijn speakers in de tuin niet voor marginalen? Bij ons zijn het toch alleen een bepaald soort mensen die met muziek in hun tuin zitten.
    Jep ben een complete marginaal.

Niet iedereen woont in een woonwijk met links en rechts buren hé, kzou hier al een serieuze pa-installatie moeten zetten eer dat andere mensen het zouden kunnen horen

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Alleszins een heel schone stijl van woning dat. Is uw huis ook zo?
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Zo'n tuinhuis alleen zal al wel richting 100k gaan

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Nog niet, 't is een bijbouw die de keuken, living en terras zal moeten samentrekken. 't zal er allesinds hard op gaan lijken. (ik wil die exacte schuifdeur zoals op de foto, maar na prijs te vragen ziet de madam het niet meer echt zitten, ik krijg ze wel overtuigd terras wordt ook gelijkaardig.)

Wel allemaal niet zó groot als op de foto. Hebben een budget van 120k voorzien. (da's dan wel incl nieuwe keuken, dak, 6% BTW)

Wel geen zwembad, da's ook niet de bedoeling.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Marginalen kunnen geen Bowers & Wilkins betalen.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Secj Bekijk bericht
    Als dat opbouw is, een rail omhoog hangen en natuurlijk het geheel eerst in elkaar steken. (Deur,rail). En afhankelijk van het model/merk vanonder nog iets vastzetten.

Moeilijk niet echt als je wat handig bent.
    T moet natuurlijk wel goed recht opgehangen worden. Soms kan je ze wat extra afstellen.

Inbouw is wel iets meer werk.

Hulp van Roger:
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...1bb2LKETO6oLV4

K zou zelf wel eentje plaatsen met niet zichtbare rail
    Gaat opbouw zijn. Maar zit met gyproc wand waar die rail dan tegen komt. Dus twijfel toch nog wat over het gewicht dat er aan komt.
    En zou ook een glazen deur zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    In ons nieuwgekocht huis is de asbestpleister van de verwarmingsbuis in de kelder verwijderd. We hebben nu dus mooie blote metalen verwarmingsbuizen die in de onverwarmde kelder hangen, kortom ik wil deze isoleren. Op het eerste zicht lijkt het mij een beetje overkill hiervoor een chauffagist te betalen, het gaat over 8-10 meter buis ofzo. Ze liggen op veel plaatsen wel heel dicht bij elkaar, wat van die schuimrubberen mantels waarschijnlijk onmogelijk maakt. Wat raden de handige mannen/vrouwen hier aan? Glaswol kopen en die errond wikkelen?
    Hier heel wat lopende meters in de kruipkelder gedaan met rotswol. Is de goedkoopste oplossing denk ik. Rotswol er rond en dan vast gemaakt met ductape en van dat lasdraad er rond gedraaid
    Work like a Captain, play like a Pirate

Regels voor berichten