ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Uw panlatten zijn dan wel volledig open aan de weersinvloeden, ik weet niet welk hout je daar van plan bent om te gebruiken?

En vergeet ook niet om alle kabels te trekken door je houtskelet vooraleer je alles toe doet
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw panlatten zijn dan wel volledig open aan de weersinvloeden, ik weet niet welk hout je daar van plan bent om te gebruiken?

En vergeet ook niet om alle kabels te trekken door je houtskelet vooraleer je alles toe doet
    Wij gaan ook diezelfde structuur gebruiken met gewoon gedrenkte panlatten. Het alternatief is om uw folie voor uw panlatten te hangen, maar dan heeft uw gevelbekleding geen ventilatie meer.

Het enige dat ik zelf wat raar vind, is dat er aan de buitenkant van het skelet eigenlijk geen OSB plaat zit (is bij ons ook niet). Dus die folie heeft geen volledig vlak waarop hij kleeft en kan dus wind vangen.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Ben nog altijd bezig met het tuinhuis te "ontwerpen".

Voorlopig dacht ik aan, van binnen naar buiten: osb-houtskelet-vochtfolie-panlatten-gevelbekleding. Ik ben er nog altijd niet uit wat de gevelbekleding zal zijn. Wanneer ik de structuur afwerk en de folie+panlatten er ophangt, kan ik dat in sé gewoon zo laten tot ik beslis wat ik op de gevel ga hangen?
    Je moet zien naar welke vochtfolie je gaat gebruiken, vele zijn niet geschikt om constant blootgesteld te worden aan de zon. Weet niet hoe lang je van plan bent om het zo te laten, als dat een paar weken is maakt dat niet veel uit, ga je naar +1 jaar, dan gaat dat nefast zijn voor u folie.

u panlatten veronderstel ik dat je verticaal gaat plaatsen? Anders zou ik eerst tengellatten slagen en dan u panlatten, zo heb je circulatie achter u afwerking. Zolang die panlatten kunnen drogen kan dat geen kwaad dat die open en bloot zijn.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 30 juni 2020 om 13:09

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Het enige dat ik zelf wat raar vind, is dat er aan de buitenkant van het skelet eigenlijk geen OSB plaat zit (is bij ons ook niet). Dus die folie heeft geen volledig vlak waarop hij kleeft en kan dus wind vangen.
    Ligt er wat aan welke folie je gaat gebruiken. Als je dampdoorlatende folie gaat gebruiken dan moet dat uiteraard ook open blijven.

Dat is zoals een hellend dak, daar bevestigt je u dampscherm langs buiten vast met tengelatten op de spanten. De bedoeling is net damp eruit te kunnen laten verdampen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 30 juni 2020 om 13:12

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Iemand ervaring met schuifdeuren in een wand en eventuele nadelen?

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Heb je geen mogelijkheid om een tijdelijke aansluiting te voorzien of misschien zelfs ineens een vaste aansluiting?

Ik heb eerst een tijdelijke aansluiting voorzien en daar werfkast op aan gesloten. (koste me €340 incl 21% BTW). Ik had dat al eerst nodig voor droogzuiging en de plaats waar de vaste aansluiting kwam moesten ze de kelder nog graven. Wanneer de kelder is geplaatst heb ik gelijk een vaste aansluiting voorzien. (was in mijn geval gratis)

Of wil je bedoelen 3000-4000 aan energie kosten door de bouw? Want dan ben ik zeer benieuwd wat u mannen daar allemaal op aan sluiten. Ondertussen ben ik al een paar jaar verder en woon ik zelf al in mijn huis. Maar mijn gas+elektriciteit van 4 jaar inclusief de bouw van mijn woning zit ik zelf bijlange na nog niet aan €3000 in totaal.
    3000-4000€ voor aanvraag aansluiting, de kast zelf en het verbruik. Schrok hier wel van..

@BartG: hah, gisteren is er bij ons op het werk toevallig iemand van Argenta (maken scharnieren voor dat type deuren) langsgeweest. Hadden mooie producten en zou beter zijn dan de concurrent.
    Volgens hen zouden goedkope concurrenten werken met roulementen die op termijn roesten (in vochtige ruimtes). Hierdoor zou een ingebouwde schuifdeur op termijn zeer stroef open/dichtgaan.
    Bij hen niet.. (blijkbaar lol ).
    En al hun schuifdeuren hadden een softclose enzo. Het zou een dochteronderneming van Renson zijn.

https://www.argentalu.com/

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht

geïmpregneerd grenen/gedrenkt. Ben nog niet in de rabbithole van de verschillende soorten hout gegaan

Kabels komen er helaas niet.

Wij gaan ook diezelfde structuur gebruiken met gewoon gedrenkte panlatten. Het alternatief is om uw folie voor uw panlatten te hangen, maar dan heeft uw gevelbekleding geen ventilatie meer.

Dju, niet over nagedacht. Zie er mijne kleine al overal gaten inprikken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Je moet zien naar welke vochtfolie je gaat gebruiken, vele zijn niet geschikt om constant blootgesteld te worden aan de zon. Weet niet hoe lang je van plan bent om het zo te laten, als dat een paar weken is maakt dat niet veel uit, ga je naar +1 jaar, dan gaat dat nefast zijn voor u folie.

u panlatten veronderstel ik dat je verticaal gaat plaatsen? Anders zou ik eerst tengellatten slagen en dan u panlatten, zo heb je circulatie achter u afwerking. Zolang die panlatten kunnen drogen kan dat geen kwaad dat die open en bloot zijn.
    Zou maar voor een paar weken zijn. Terwijl de beton ligt te drogen alle frames maken zodat ik het allemaal zo snel mogelijk ineen kan steken. Maar dan kan het nog ff duren tegen ik de gevelbekleding beslis

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moet een nieuwe kabel trekken van mijn vaatwasser naar mijn zekeringkast.
    Nu zag ik hier in de kelder een Xvb f2 5g6mm2 liggen. Die komt uit onder aanrecht.
    Kan ik die op een of andere manier daarvoor gebruiken?
    Of zou die er al voorzien zijn als er inductie zou komen?
    Dan moet ik daar niet perse boren
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    3000-4000€ voor aanvraag aansluiting, de kast zelf en het verbruik. Schrok hier wel van..

@BartG: hah, gisteren is er bij ons op het werk toevallig iemand van Argenta (maken scharnieren voor dat type deuren) langsgeweest. Hadden mooie producten en zou beter zijn dan de concurrent.
    Volgens hen zouden goedkope concurrenten werken met roulementen die op termijn roesten (in vochtige ruimtes). Hierdoor zou een ingebouwde schuifdeur op termijn zeer stroef open/dichtgaan.
    Bij hen niet.. (blijkbaar lol ).
    En al hun schuifdeuren hadden een softclose enzo. Het zou een dochteronderneming van Renson zijn.

https://www.argentalu.com/
    Hier alle schuifdeuren met Argenta "scharnieren".

Nadelen:
    1) Plaatsing is niet zo makkelijk.
    2) Als ze uitkomt op een muur, moet je iets verzinnen om die afwerking in orde te krijgen
    3) Een schuifdeur is moeilijker om mooi af te werken
    4) Niet bepaald goeikoop
    5) ze klikken niet "vast" in een slot, dus als er een windje op blaast maken ze geluid door het verschuiven

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij vrienden hebben ze een gewone deur vervangen door een schuifdeur, en dat viel achteraf toch tegen. Dit was de deur tussen de keuken en de leefruimte, en er kwam veel meer lawaai door die kieren, waardoor gezellig TV kijken er niet inzat als er iemand in de keuken bezig was.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    In mijn vorige woning had ik een schuifdeur voor een wand en omdat daar eigenlijk geen gewone deur kon was dat wel een goede oplossing, had ook wel iets, was ne keer iets anders, heb daar complimenten over gehad. Geluid- en luchtdicht is dat zo goed als niks natuurlijk. Nu zou het specifiek voor in de wand zijn, systeem van Xinnix lijkt me wel wat, wel 600-700 euro zonder de deur zelf:
    https://www.xinnixdoorsystems.be/nl/...stemen-x5-hout

Nadelen dat ik kan bedenken:
    -Mogelijk vuilophoping in wand waar je niet aan kan
    -Bij defect uitbreken in het slechtste geval uitbreken?
    ....

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier alle schuifdeuren met Argenta "scharnieren".

Nadelen:
    1) Plaatsing is niet zo makkelijk.
    2) Als ze uitkomt op een muur, moet je iets verzinnen om die afwerking in orde te krijgen
    3) Een schuifdeur is moeilijker om mooi af te werken
    4) Niet bepaald goeikoop
    5) ze klikken niet "vast" in een slot, dus als er een windje op blaast maken ze geluid door het verschuiven
    Voor een schuifdeur incl plaatsing sprak de man over +-1200€. Bon niet spotgoedkoop, maar in mijn ogen ook niet extreem duur. Meestal worden zo'n deuren ook niet overal geplaatst. Mss hooguit 1-2 ruimtes (dressing vb.)

Ze hadden ook wel een nieuwe soort schuifdeur. Zo eentje als de deuren van monovolumes. Je duwt op de deur en hij ging vanzelf open/dicht. voordeel was dat de deur één geheel vormde met de muur. Nuja kostprijs was hier wel zot: +3000€/deur incl plaatsing.

Wat wel leuk was bij argenta is dat je zelf verschillende kleuren scharnieren kon kiezen. Dus vb. Zwarte deur met koperkleurige scharnieren ed. Weet niet of concurrenten dit ook hebben. Nuja...veel blabla van de verkoper. heb de deuren nooit in het echt gezien

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Voor een schuifdeur incl plaatsing sprak de man over +-1200€. Bon niet spotgoedkoop, maar in mijn ogen ook niet extreem duur. Meestal worden zo'n deuren ook niet overal geplaatst. Mss hooguit 1-2 ruimtes (dressing vb.)

Ze hadden ook wel een nieuwe soort schuifdeur. Zo eentje als de deuren van monovolumes. Je duwt op de deur en hij ging vanzelf open/dicht. voordeel was dat de deur één geheel vormde met de muur. Nuja kostprijs was hier wel zot: +3000€/deur incl plaatsing.

Wat wel leuk was bij argenta is dat je zelf verschillende kleuren scharnieren kon kiezen. Dus vb. Zwarte deur met koperkleurige scharnieren ed. Weet niet of concurrenten dit ook hebben. Nuja...veel blabla van de verkoper. heb de deuren nooit in het echt gezien
    Hier zie je die scharnieren niet
    Die scharnieren kosten gewoon best veel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier zie je die scharnieren niet
    Die scharnieren kosten gewoon best veel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Ja sorry, we waren idd over schuifdeuren bezig haha. Ik zat in mijn hoofd al met allerlei andere deuren in gedachten die hij gisteren had getoond.
    Dus die scharnierkleuren waren bedoeld voor hun "Invisible doors". De deuren waarbij de scharnieren in de deur zitten ipv erbuiten.

https://www.argentalu.com/product/in...sidoor-ax-pro/

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Moet een nieuwe kabel trekken van mijn vaatwasser naar mijn zekeringkast.
    Nu zag ik hier in de kelder een Xvb f2 5g6mm2 liggen. Die komt uit onder aanrecht.
    Kan ik die op een of andere manier daarvoor gebruiken?
    Of zou die er al voorzien zijn als er inductie zou komen?
    Dan moet ik daar niet perse boren
    Die is voor inductie.

Regels voor berichten