Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Bwoa, die grensgemeenten kan je moeilijk waals of marginaal noemen, daar wonen heel veel Vlamingen... In sommige zelfs een absolute meerderheid aan Vlamingen. In Rozenaken (Ruseignies) bvb draait het rond de 30% walen en de rest Vlamingen. Vloesberg (flobecq) zal ook zo een voorbeeld zijn

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bwoa, die grensgemeenten kan je moeilijk waals of marginaal noemen, daar wonen heel veel Vlamingen... In sommige zelfs een absolute meerderheid aan Vlamingen. In Rozenaken (Ruseignies) bvb draait het rond de 30% walen en de rest Vlamingen. Vloesberg (flobecq) zal ook zo een voorbeeld zijn
    Was niet echt serieus bedoeld, ik ken de situatie niet in die grensgemeenten dus ik zou er ook geen uitspraken over mogen doen
    Heel mooi stukje grond wel overigens!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    kamer per kamer is echt de mottigste manier om iets te renoveren. op die manier elektriciteit, water, etc... vernieuwen is constant tegen miserie aanlopen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gravken Bekijk bericht
    heb jij al verbouwd?
    het werkt pertang perfect voor mij, mijn 2de verdiep is 130 vierkante meter groot ongeveer, en gebruik ik toch nog niet, alleen mijn badkamer
    dus heb boven alles gestript en herindeeld
    resultaat 4 kamers zijn zo goed als gedaan, er is zelfs al 1 kamer die volledig in kleur staat en waar laminaat ligt, nu nog nieuwe badkamer, wc(waar oude badkamer nu is) en overloop
    beneden kan ik perfct kamers slopen zonder dat de gedeelte waar ik momenteel woon in het gedrang komt

electriciteit kan je later nog doorsteken naar je zekeringkast indien je de kabels lang genoeg maakt, gewoon merken en oprollen klaar. water komt allemaal tezamen in een kamer aan dezelfde kant dus dat is ook geen probleem, ik ga echt mijn heel huis niet strippen zoals die onozelaars in mijn mijn man is een klusser omdaarna het bos door de bomen niet meer zie, het werkt, het werkt zelfs perfect, mijn huis is ondertussen al 50k weer waard en heb er nog geen 5k kosten aan gedaan
    Ge zegt nu wel dat ge volledig uwen boven gestript hebt, das nie kamer per kamer dan hé..

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    kamer per kamer is echt de mottigste manier om iets te renoveren. op die manier elektriciteit, water, etc... vernieuwen is constant tegen miserie aanlopen.
    Ik denk dat hij met opknappen vooral over 'afwerking' spreekt.

Elektriciteit kan je idd beter ineens het heel verdiep laten vernieuwen. Komt ook niet zoveel uit, 4k bij ons. Is ook duurder als je het in stukken laat doen. Maar plamuren, behangen, verven, vloeren kan je niets mis mee doen door dat kamer per kamer aan te pakken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wel, if so ferm dat je dat allemaal zelf kan en doet. Heb je al die stielen op school geleerd of jezelf allemaal aangeleerd?
    En hoe valt die combinatie prive, werk, etc ... samen met de uren die je erin kan steken?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Sta mij toch toe om even wat details te vragen bij " nog geen 300euro bekabeling" voor een volledig verdiep van 130m2 over 4 kamers + badkamer + gang/overloop en 250 voor een nieuwe kast.
    Dat is dan toch wel allemaal redelijk basic en kringen tot het uiterste opvullen zonder echt veel rekening te houden met redundantie/uitbreidingsmogelijkheid lijkt mij

iTrader
    0
    fout, maar soit, kijk als jullie graag voor alles teveel betalen dat moeten jullie weten laat mij mijn eigen ding doen, stiefpa is btw elektricien geweest en hij koopt dat allemaal aan, en er is al een keuring geweest en die heeft er geen problemen over gemaakt, ik zou allemaal wel is willen weten wat voor boeken en films jullie kijken en lezen, want veel gevoel voor realiteit hebben jullie niet, zo wereldvreemd allemaal
    Bwah, ik denk dat ik met 12j ervaring als installateur en intussen mijn 3de complete verbouwing onderweg wel weet waar ik over spreek. Zeker als het nu toevallig over bekabeling en prijzen gaat, zelfs aan groothandelprijs met bulkkorting* spreekt ge over gemiddelde prijzen van zo'n 0,5/m dus dikke 500m kabel in totaal, dat is niet gek veel op een opp van 130m2 op een 2de verdiep, aangenomen dat uw kast op het gelijkvloers staat (tel al min. 12m per kring vertrekkende voeding). Als ge dan wat specialere kabel (alarmkabel, buskabel, RF,....) moet gebruiken komt ge er toch niet denk ik.

PS: nu pas wat andere posts gelezen, ik snap dat ge een beetje defensief reageert maar dit was dus puur uit (vak)interesse. Voor hetzelfde geld worden wij toch nog int zak gezet en kunnen we als bedrijf betere voorwaarden onderhandelen bij andere/nieuwe leveranciers

*bulkkorting is niet ene keer 500 of 1000m afnemen, dan spreek ik over 500 a 1000 km afname op jaarbasis

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    fout, maar soit, kijk als jullie graag voor alles teveel betalen dat moeten jullie weten laat mij mijn eigen ding doen, stiefpa is btw elektricien geweest en hij koopt dat allemaal aan, en er is al een keuring geweest en die heeft er geen problemen over gemaakt, ik zou allemaal wel is willen weten wat voor boeken en films jullie kijken en lezen, want veel gevoel voor realiteit hebben jullie niet, zo wereldvreemd allemaal
    Gravken, je maakt me/ons nieuwsgierig ... Maar wanneer men vanuit gemeende interesse wat meer uitleg vraagt, voel je je precies aangevallen en daardoor loopt het af en toe wat vast. Mocht je het zien zitten, kan je eens wat foto's & uitleg posten van de werkjes die je zoal uitvoert?
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Zou zelfs begot niet weten hoe je hier een foto plaatst
    https://imgur.com - linksboven 'new post', dan foto's uploaden & link kopiëren naar je 9lives bericht
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    heb jij al verbouwd?
    ja, al twee keer. de laatste keer zelfs tot de draagbalken toe eruit. kamer per kamer is voor een fatsoenlijke renovatie gewoon onmogelijk. hoe gaat ge bv in uw verdiep kamer per kamer chape storten of osb ondervloer leggen? uw leidingwerk moet ge toch op zen minst per verdiep aanpakken. nu wat ge omschrijft is niet kamer per kamer, dus dan snap ik het wel
    Heel het huis strippen vond ik nochtans veel aangenamer werken. Ge moet natuurlijk er niet gelijk een mongool aan beginnen, zie dat ge fatsoenlijke plannen en schemas maakt van alles en dan werkt dat zo vlot als een nieuwbouw. Het breekwerk en de draagbalken hebben bij ons het meeste van de tijd ingenomen. De rest was op 3 maand gedaan.

en tweedehandskoopjes moet ge idd goed op letten. onze badkamermeubels hebben 700 EUR gekost inclusief spiegel, ipv 3000 EUR winkelprijs (faillisement). Kerdi doek heb ik 150 EUR voor ne volle rol betaald (echte, niet die blauwen brol van de turkse bouwmarkt). Zekeringkast zou ik dat niet snel mee doen, als er versleten/defecte zekeringen tussen zitten zijt ge uren aant kloten eer ge vind wat er scheelt.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    10 (100%)
    Een boiler van 180 euro..

Enkel de plastieken buitenkast dan? Ocharme de mens die dat ooit over koopt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Een boiler van 180 euro..

Enkel de plastieken buitenkast dan? Ocharme de mens die dat ooit over koopt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    80€ hé, geen 180€

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten