Pagina 52 van 52 Eerste ... 2424849505152
    utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb 3 pampasgrassen verplaatst (meer zon) maar die hangen nu helemaal slap (en chaotisch) Zou ik die al afknippen? Of gewoon water geven volgens Google?
    Ik heb onze Panicum Virgatum Northwind ook al gesnoeid omdat ze afgebroken waren/slap hingen door verplaatsing + hevige wind. Ze zijn wel nog 50cm lang, in het voorjaar knip ik ze dan korter.
    Is natuurlijk een andere grassoort, maar ongeveer hetzelfde verhaal. Ik kon het er niet zo chaotisch laten bij liggen.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Heb 3 pampasgrassen verplaatst (meer zon) maar die hangen nu helemaal slap (en chaotisch) Zou ik die al afknippen? Of gewoon water geven volgens Google?
    Grassen verplant je normaal gesproken in het voorjaar, niet in het najaar. Ik zou flink water geven. Dat moet je trouwens altijd doen wanneer je iets verplant *

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Grassen verplant je normaal gesproken in het voorjaar, niet in het najaar. Ik zou flink water geven. Dat moet je trouwens altijd doen wanneer je iets verplant *
    Mja was nu alles bezig dus dacht die 3 grassen ook maar ineens
    Zal ze dan maar water geven als het niet regent

utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We zijn dag 7 na het zaaien en het graszaad begint te kiemen. Me happy!
    En voor zover ik kan zien blijft het nog zeker 10 dagen zacht met voldoende regen en af en toe zon.

Het enige wat misschien roet in het eten kan strooien zijn de bomen die op het ingezaaide stuk staan. Ze beginnen hun bladeren te verliezen waardoor alles wordt bedekt. Ik ben dus dagelijks de bladeren wat aan het proberen verwijderen, maar da's niet eenvoudig aangezien ik geen bladblazer heb. Ik verwijder de bladeren dus zo goed en voorzichtig mogelijk met een bladhark, maar dat lijkt met niet ideaal voor het kiemend graszaad.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utolor. Bekijk bericht
    We zijn dag 7 na het zaaien en het graszaad begint te kiemen. Me happy!
    En voor zover ik kan zien blijft het nog zeker 10 dagen zacht met voldoende regen en af en toe zon.

Het enige wat misschien roet in het eten kan strooien zijn de bomen die op het ingezaaide stuk staan. Ze beginnen hun bladeren te verliezen waardoor alles wordt bedekt. Ik ben dus dagelijks de bladeren wat aan het proberen verwijderen, maar da's niet eenvoudig aangezien ik geen bladblazer heb. Ik verwijder de bladeren dus zo goed en voorzichtig mogelijk met een bladhark, maar dat lijkt met niet ideaal voor het kiemend graszaad.
    Hier voorlopig nog niets te zien, wel maar 5 liter water gekregen op een hele week, vannacht/vanmorgen zijn we aan de inhaalrace begonnen!

Regels voor berichten