Pagina 45 van 45 Eerste ... 354142434445
    Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het valt mij nu de laatste tijd ook gigantisch op in de buurt dat er super veel mensen zijn die de strook voor hun woning langs de openbare weg helemaal niet meer kunnen/willen onderhouden.

Het aantal huizen bij mij in de straat waar het onkruid gigantisch hoog staat voor de woning is gewoon niet meer te tellen. Heeft mij altijd een zéér marginale indruk gegeven en ik zou het absoluut niet kunnen verdragen dat het er bij mij zo bij ligt. Maar dit is misschien het nieuwe normaal waar we aan moeten wennen bij gebrek aan glyfosaat?

voor alle duidelijkheid: ik slaag er zelf wel in om zonder het gebruik van glyfosaat het onkruid onder controle te houden, maar zoals hier boven gezegd ben je er dan wel regelmatig mee bezig.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Mij wat ingelezen over aardbeien, nadat een vriend mij aanraadde om wilde bosaardbeien als bodembedekker te gebruiken. Iedereen kent ze wel denk ik, vogels verspreiden die meestal in tuinen. Wat scheuten gekregen en dat groeit als kool, met toch wel smakelijke vruchtjes. Kan natuurlijk woekeren maar maakt weinig uit, gewoon op tijd de scheuten verwijderen als ze uit de border ontsnappen.

Blijkt nu dat er ook muskaataardbeien bestaan, die in Europa werden geteeld voor de cultuuraardbei werd ontwikkeld. Deze zijn wat groter dan een bosaardbei, met een sterk aroma, maar kleiner dan de cultuuraardbeien die we kennen. Meteen eens zoeken of ik die ergens kan vinden. Toevallig iemand die dat heeft staan?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mij wat ingelezen over aardbeien, nadat een vriend mij aanraadde om wilde bosaardbeien als bodembedekker te gebruiken. Iedereen kent ze wel denk ik, vogels verspreiden die meestal in tuinen. Wat scheuten gekregen en dat groeit als kool, met toch wel smakelijke vruchtjes. Kan natuurlijk woekeren maar maakt weinig uit, gewoon op tijd de scheuten verwijderen als ze uit de border ontsnappen.

Blijkt nu dat er ook muskaataardbeien bestaan, die in Europa werden geteeld voor de cultuuraardbei werd ontwikkeld. Deze zijn wat groter dan een bosaardbei, met een sterk aroma, maar kleiner dan de cultuuraardbeien die we kennen. Meteen eens zoeken of ik die ergens kan vinden. Toevallig iemand die dat heeft staan?
    Yggdrasil (Tienen) verkoopt die .
    Je kan ook zaad kopen (Fragaria moschata en zelf uitzaaien)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit weekend bezig geweest om het laatste deel van de voortuin (+zijtuin) in wording onkruidvrij te maken, zodat we een gazon kunnen inzaaien.

De voortuin stond vol met allerlei soorten struiken en bomen die we door de lente en zomer heen allemaal uitgedaan hebben. Het was echt een kakafonie van allerlei soorten planten die lang niet onderhouden geweest waren en dus ook verwilderd waren en in elkaar groeiden (erfenis van vorige eigenaars). Het is een hele karwei geweest, maar afgelopen week heb ik de laatste boomstronken uit de grond gesleurd met mijn auto en was alle grote beplanting verwijderd. Daarna hebben we de grond nog eens losgemaakt met een oude freesmachine en hebben we alles relatief gelijk getrokken met een hark.

We hebben zoveel mogelijk onkruid met de hand verwijderd en hetgeen dat erna nog overschoot heb ik nog bespoten met onkruidverdelger. Deze week zou ik dan nog eens met een wals over de losse grond gaan om dan binnen enkele weken een gazon in te zaaien. Zo hebben we binnenkort terug een propere en open voor- en zijtuin.

We hebben afgelopen week ook stekjes lavendel geplant rondom ons huis, zodat de kanten van het gras eenvoudig met een grasmachine afgereden kunnen worden (gazon komt zo niet meer tot tegen het huis). Tegen de rizoombegrenzer (die we geplaatst hebben tegen de bamboe van onze buren) gaan we in de komende weken grassen (Panicum virgatum Northwind) plaatsen. De rizoombegrenzer heb ik namelijk redelijk boven de grond uitgestoken zodat deze aansluit op de schutting van de buren. De wortels van de bamboe zaten namelijk niet diep ("niet-woekerende" soort) en de grond van onze buren is redelijk wat opgehoogd en dit gaf een lelijk zicht in onze tuin. Ik vind de rizoombegrenzer geen storend zicht (alleszins veel minder storend dan de opgehoogde grond), maar om het eenvoudiger te maken om de graskanten af te rijden tegen de rizoombegrenzer, gaan we daar een strook losse grond aanhouden waar we grassen gaan zetten.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heeft er iemand een adres om een rotoreg te huren? Goedkoper als huurland (als ik niets anders vind zal het daar zijn dat ik het huur). Regio Sint-niklaas/beveren.

Het zou maar gaan om 1 dag

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Heeft er iemand een adres om een rotoreg te huren? Goedkoper als huurland (als ik niets anders vind zal het daar zijn dat ik het huur). Regio Sint-niklaas/beveren.

Boels, maar of die goedkoper zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Boels is niet goedkoper, heb momenteel huurland als goedkoopste gevonden

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand de tuinen van Appeltern al bezocht? De moeite?

Zijn hier van plan om eens te gaan van zodra corona het ons toelaat..

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht

https://www.unostekene.be/index.html deze misschien?

Gisteren hier de gazon ingezaaid. Geen rotoreg gebruikt, na het frezen een paar keer geharkt en aangerold. 2 kruiwagen steenpuin waaronder ook glas er uit gehaald. Volgende stap is het planten van een beukenhaag in oktober of begin november. Dan in het voorjaar een padje langs het huis in kandla's aanleggen en de voortuin afwerken. Kandla's ga ik zelf proberen leggen. Het is 26m² en het laten doen is me toch te duur.
    Laatst gewijzigd door RB26DETT; Gisteren om 16:14
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Regels voor berichten