Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Habaneros ontkiemen trager, maar dit gaat typisch over enkele dagen verschil. Gezien je cayenne al 10cm is, kan je je habanero vergeten. Het is trouwens ook al wat laat op het jaar om opnieuw te zaaien.
    Ik hou mijn zaden steeds vochtig en warm tot ze ontkiemen (op een radiator plaatsen in een gesloten bak, maar opletten dat deze niet te warm gaat worden). Daarna stelselmatig de warmte en vochtigheid afbouwen. Ik heb typisch een yield van ruim boven de 90%, ook voor de exotische en speciale varianten. Geen speciaal gerief nodig buiten een bak met deksel dat gesloten kan worden.
    Bij mij staan ze op de vensterbank waar de zon een groot deel van de dag op staat. In het begin had ik het potje ook afgedekt met folie (heb geen bakje met deksel).
    Wanneer is de beste moment om te zaaien? Dan haal ik tegen volgende keer wel zo'n bakje.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Bij mij staan ze op de vensterbank waar de zon een groot deel van de dag op staat. In het begin had ik het potje ook afgedekt met folie (heb geen bakje met deksel).
    Wanneer is de beste moment om te zaaien? Dan haal ik tegen volgende keer wel zo'n bakje.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat je slechte zaadjes had.

Beste moment om te zaaien? Hangt er vanaf. De echte freaks beginnen in januari/februari al, maar je moet er rekening mee houden dat je de planten pas in juni kan buitenzetten. Dus dan zit je in april/mei al met vrij grote planten die je binnen moet kunnen plaatsen (of eventueel serre).

Ik begin meestal eind maart. De planten zijn dan iets kleiner bij het buiten plaatsen, maar die achterstand haal je erg snel in tijdens enkele zonnige weken.

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog iemand tips om vogels weg te houden?
    Ik zou morgenavond mijn gazon wil zaaien (kan de grond vandaag nog wat vochtig worden).
    Gisteren de grond met de rol nog wat plat gereden en meteen 3 kauwen erop toen ik stopte...
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Mijn tuin is een oerwoud en ik moet dat onkruid/lang gras / brandnetels wat maaien voorlaleer burennbeginnen klagen. Ik dacht dat gewoon te maaien en allemaal te laten liggen. Is dit een goed idee of kan dat kwaad?
    Tuin zal volledig heraangelegd worden in oktober ofzo, wordt momenteel niet gebruikt
    Is het doenbaar met de hand? Ik zou alles manueel weghalen en bij de netels goed letten dat je het met wortel en al uittrekt. Als je een brandnetel maait, heb je de kans dat enerzijds zaadjes wegvliegen, en anderzijds er gewoon nieuwe begint te groeien als je de wortel laat staan.
    ...

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Updates, weekje weg geweest, niet al te veel onkruid gelukkig en de pioenrozen beginnen er ook door te komen

https://imgur.com/0vlBmQD
    https://imgur.com/TaMurc4
    https://imgur.com/Ra5Tjr7
    *** Also sprach Zarathustra ***

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee wat je moet doen met wantsen ?
    Die beesten zitten in schuim bedekt in 3 van mijn bomen. Als je er onder wandelt is het alsof het regent.
    Het zijn grote bomen dus ik kan moeilijk verdelger spuiten.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over 2 weken komen ze nieuwe graszoden plaatsen. Het gaat hier over een 350m², dus ik ben van plan om een grasrobot te kopen.
    Het aanbod is gigantisch, dus ik heb geen idee wat hierin een goede keuze is. Door een artikel van testaankoop kwam ik op Worx M500 https://worx-europe.com/nl/shop/land...d-m500-wr141e/.

Iemand een ander idee of tips waarop ik moet letten? Ik ben zelf voorstander om dit ook te laten plaatsen zodat de draad mee onder de grond komt ipv van met ankers op het gras te voorzien.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kent er iemand iets van grasmaaiers? Ik ben op zoek naar een betaalbare grasmaaier op accu of benzine voor een grasoppervlakte van ruw geschat 800m². In mijn, waarschijnlijk, ouderwetse denken zou ik voor een met een Honda-motor op benzine gaan vanwege de oppervlakte, maar tegenwoordig zal er wel al een elektrisch alternatief zijn denk ik? Moet wel in 1x heel de oppervlakte kunnen doen, dus indien accu, eentje die toch wel een 1000m² kan doen zonder te laden (liever overschot dan tekort).
    Een keer meer of minder naar de composthoop lopen met een volle opvangbak is minder van belang dan de gebruiksduur.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Kent er iemand iets van grasmaaiers? Ik ben op zoek naar een betaalbare grasmaaier op accu of benzine voor een grasoppervlakte van ruw geschat 800m². In mijn, waarschijnlijk, ouderwetse denken zou ik voor een met een Honda-motor op benzine gaan vanwege de oppervlakte, maar tegenwoordig zal er wel al een elektrisch alternatief zijn denk ik? Moet wel in 1x heel de oppervlakte kunnen doen, dus indien accu, eentje die toch wel een 1000m² kan doen zonder te laden (liever overschot dan tekort).
    Een keer meer of minder naar de composthoop lopen met een volle opvangbak is minder van belang dan de gebruiksduur.
    1000m² zonder te laden gaat ge toch een kostelijke batterij nodig hebben.

Ik heb een maand geleden de Stihl RMA 448PC gekocht. Met AP300 batterij (iets van een 4-500m² per laadbeurt) en een snellader. Dan zit je al tegen de €900-€1000

Je zou dan 2 AP300 batterijen kunnen nemen, die gaan beiden tegelijkertijd in het machine. Met de snellader is zo een batterij trouwens op 35min volledig geladen.

Ik denk dus dat je beter af zou zijn met eentje op naft.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Iemand een idee wat je moet doen met wantsen ?
    Die beesten zitten in schuim bedekt in 3 van mijn bomen. Als je er onder wandelt is het alsof het regent.
    Het zijn grote bomen dus ik kan moeilijk verdelger spuiten.
    Volgens mij niet veel aan te doen. Verdelger kunnen ze zelfs tegen dacht ik. Zeker niet plat stampen want die stinken verschrikkelijk. Als je wantsen hebt heb je wel geen wespen dacht ik..zolang ze binnen niet zitten zou ik proberen het te negeren

Kan je in september nog gazon zaaien?

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    1000m² zonder te laden gaat ge toch een kostelijke batterij nodig hebben.

Ik heb een maand geleden de Stihl RMA 448PC gekocht. Met AP300 batterij (iets van een 4-500m² per laadbeurt) en een snellader. Dan zit je al tegen de €900-€1000

Je zou dan 2 AP300 batterijen kunnen nemen, die gaan beiden tegelijkertijd in het machine. Met de snellader is zo een batterij trouwens op 35min volledig geladen.

Ik denk dus dat je beter af zou zijn met eentje op naft.
    Mijn schoonouders hebben zo een 80V maaier van Stiga. Op zich werkt dat wel ok, maar als uw gras wat hoger is dan is die echt op no-time plat. Kracht zakt ook in als een kaartenhuis als die wat weerstand krijgt.
    Voor 1000 EUR koop ik wel een schone Honda op benzine hoor.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Mijn schoonouders hebben zo een 80V maaier van Stiga. Op zich werkt dat wel ok, maar als uw gras wat hoger is dan is die echt op no-time plat. Kracht zakt ook in als een kaartenhuis als die wat weerstand krijgt.
    Voor 1000 EUR koop ik wel een schone Honda op benzine hoor.
    Ik heb hem dan ook niet de volle pot betaald hoor.

Nu goed, voor die oppervlakte zou ik ook een benzine nemen, hier ist maar 350m² gras en ik vind het echt een zaligheid om te maaien met dat ding. Voordeel is ook dat ik dezelfde batterij gebruik voor de kantenmaaier.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht

Waarom geen robotmaaier? Die kan zo'n oppervlakte perfect aan, het is elektrisch en je moet er niet meer achter lopen :-)

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht

Kan je in september nog gazon zaaien?
    September is een goede periode om gazon te zaaien. Oktober kan ook nog.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pres Bekijk bericht
    Over 2 weken komen ze nieuwe graszoden plaatsen. Het gaat hier over een 350m², dus ik ben van plan om een grasrobot te kopen.
    Het aanbod is gigantisch, dus ik heb geen idee wat hierin een goede keuze is. Door een artikel van testaankoop kwam ik op Worx M500 https://worx-europe.com/nl/shop/land...d-m500-wr141e/.

Iemand een ander idee of tips waarop ik moet letten? Ik ben zelf voorstander om dit ook te laten plaatsen zodat de draad mee onder de grond komt ipv van met ankers op het gras te voorzien.
    Ik heb ervaring met een robomow. Wel voor op een groter perceel (+- 12 are gazon). Doet toch al een jaar of 6 vlekkeloos zijn werk :-)

wat betreft de draad: installatie is gemakkelijk, ik zou dan ook geen meerprijs betalen om deze te laten plaatsen. Na een week of 3 zie je trouwens helemaal niets meer van die koperdraad eens het gras er volledig over gegroeid is. Ik zou zelfs verkiezen om deze pas te installeren na het plaatsen van de graszoden. Je zal deze immers na een paar maaibeurten nog wat willen aanpassen/verleggen omdat toch niet ieder kantje perfect gemaaid wordt. Of het moet zijn dat je een verharding rond je gazon hebt liggen waardoor je de draad heel kort bij deze verharding kan leggen zodat de robot sowieso tot de laatste grasspriet mee afmaait, al is dit in de praktijk bijna nooit het geval (voor de volledige gazon).

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten