Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Glansmispel lijkt me ook wel mooi als haag, iemand ervaring mee?

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Staat uw haag in de zon, halfschaduw of schaduw (<4 uur per dag zon)? Is de grond vochtig of droog? Sommige soorten groeien 20 cm per jaar, anderen 60 cm maar dat hangt ook van de condities af. Fagus of Carpinus.
    Zijn beide niet wintergroen. Dacht zelf aan ligustrum of osmanthus burckwoodii.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk bericht
    Zijn beide niet wintergroen. Dacht zelf aan ligustrum of osmanthus burckwoodii.
    Fagus is 'winterbruin'. Verkleurt maar blijft wel een scherm.
    Ik heb nu laurier reynvaanii gepland. Blijft ook wintergroen, beter bestendig tegen vries dan geewone laurier en woekert minder (wordt niet hoger dan 2 meter). Zou ook goed voor bijen en vlinders zijn.

Ligustrum kunt ge nu bijna niet meer vinden omdat het het laatste moment is om te planten. De gele vind ge wel nog in overschot. Komt pas in november terug binnen.
    Geen idee hoe hoog dat wordt maar osmanthus burckwoodi is wordt maar voor hagen tot 150 200 cm gebruikt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    iemand ervaring met accu gevoede kantentrimmers?
    We zitten met een redelijk grote tuin en is niet echt praktisch om dit met een voedingskabel te doen. Een kantenmaaier op benzine maakt teveel lawaai en is overkill voor de graskanten wat te trimmen.
    snel gerekend zit ik aan een kleine 300meter te trimmen kanten.

Ik dacht aan deze
    https://nl.stihl.be/STIHL-Producten/...en-AL-101.aspx
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over die siergrassen...
    Welke gaan omhoog? Wil dit in bloembakken zetten als scheiding tussen ons terras en de buren
    Work like a Captain, play like a Pirate

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kent iemand een mooie woekerplant die niet te hoog wordt? Onze tuin aanleggen zal ook niet voor dit jaar zijn, maar ik ben het onkruid beu dat telkens terug komt. Ik hoop van een woekerplant te planten die het onkruid kan verdringen. Andere creatieve oplossingen mogen ook. De methode met karton in de tuin gooien ken ik maar daar moet daarna grond op, wat niet aan de orde is nu. Ik vertrouw die methode ook niet 100%.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Kent iemand een mooie woekerplant die niet te hoog wordt? Onze tuin aanleggen zal ook niet voor dit jaar zijn, maar ik ben het onkruid beu dat telkens terug komt. Ik hoop van een woekerplant te planten die het onkruid kan verdringen. Andere creatieve oplossingen mogen ook. De methode met karton in de tuin gooien ken ik maar daar moet daarna grond op, wat niet aan de orde is nu. Ik vertrouw die methode ook niet 100%.
    Als het niet te mooi moet zijn, zet er aardappels op. Das wat hier veel gedaan wordt (en wat wij doen). Die verstikken alles wat eronder staat, en als dat uitgehaald wordt is uwe grond nog eens mooi luchtig ook.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand tips voor pepers?
    Mijn cayenne peper is mooi uitgekomen tot een plant van 10 cm, mijn habanero ontkiemt precies maar niet, terwijl die op dezelfde plek staat, zelfde moment water heeft gekregen etc.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    400 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Iemand tips voor pepers?
    Mijn cayenne peper is mooi uitgekomen tot een plant van 10 cm, mijn habanero ontkiemt precies maar niet, terwijl die op dezelfde plek staat, zelfde moment water heeft gekregen etc.
    het goeie leven op vrtnu eens bekijken
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MuSSo Bekijk bericht
    het goeie leven op vrtnu eens bekijken
    Heb ik toen gezien maar niet speciaal op gelet
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Als het niet te mooi moet zijn, zet er aardappels op. Das wat hier veel gedaan wordt (en wat wij doen). Die verstikken alles wat eronder staat, en als dat uitgehaald wordt is uwe grond nog eens mooi luchtig ook.
    Bedankt voor de tip. Nu je dat schrijft herinner ik me dat ik daar nog al van gehoord heb. Wat patatten zetten kan mij toch al helpen met mijn onkruid. Dat dat niet mooi is boeit me eigenlijk niet. Alles beter dan die wilde grassen, netels, etc.

Terwijl nog een vraag: hoe dik leg je eigenlijk teelaarde? Onze tuin moet serieus wat op^gehoogd worden (30-40 cm) en alles met teelaarde doen lijkt me wat overdreven?
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Iemand tips voor pepers?
    Habaneros ontkiemen trager, maar dit gaat typisch over enkele dagen verschil. Gezien je cayenne al 10cm is, kan je je habanero vergeten. Het is trouwens ook al wat laat op het jaar om opnieuw te zaaien.
    Ik hou mijn zaden steeds vochtig en warm tot ze ontkiemen (op een radiator plaatsen in een gesloten bak, maar opletten dat deze niet te warm gaat worden). Daarna stelselmatig de warmte en vochtigheid afbouwen. Ik heb typisch een yield van ruim boven de 90%, ook voor de exotische en speciale varianten. Geen speciaal gerief nodig buiten een bak met deksel dat gesloten kan worden.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijne Stihl grasmaaier is geleverd, straks eens maaien
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn tuin is een oerwoud en ik moet dat onkruid/lang gras / brandnetels wat maaien voorlaleer burennbeginnen klagen. Ik dacht dat gewoon te maaien en allemaal te laten liggen. Is dit een goed idee of kan dat kwaad?
    Tuin zal volledig heraangelegd worden in oktober ofzo, wordt momenteel niet gebruikt

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de fietsenmaker gaan en onbedrukte kartonnen dozen ophalen en dat erop leggen. Dan is het tegen oktober allemaal vergaan en is het ideale bodembemezter.

Zomaar afmaaien en laten liggen gaan uw buren ook niet content van worden. Ik denk dat de zaadjes dan gaan vliegen

Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten