Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste
    zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat bedoel je hier precies mee? Brengt dit iets mee die een impact heeft op de rest van de flora?
    Het is nu niet dat ik mijn beslissing daar volledig zal van laten afhangen maar als we dan toch twijfelen tussen twee soorten, kan dit wel helpen.
    Goh die portugese laurier is giftig en een onbekende plant hier dus dieren zouden daar van kunnen eten en sterven. Mogelijks zijn die ook moeilijk tegen te houden en gaan ze lokale planten wegduwen die wel voedsel zijn voor lokale dieren, zeker als het zich buiten uw tuin verspreid.

Ik heb geen idee voor deze specifieke planten en als je ze makkelijk lokaal kan houden is het -denk ik- geen probleem. Maar het kan geen kwaad omdat even te checken

In ander nieuws, de eerste krokussen gaan bijna bloeien denk ik! In april.. Maar toch, 2 weken terug lag er nog 30 cm sneeuw op
    *** Also sprach Zarathustra ***

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Wat bedoel je hier precies mee? Brengt dit iets mee die een impact heeft op de rest van de flora?
    Het is nu niet dat ik mijn beslissing daar volledig zal van laten afhangen maar als we dan toch twijfelen tussen twee soorten, kan dit wel helpen.
    Het zijn invasieve exoten die de biodiversiteit bedreigen. Zie Japanse duizendknoop, Amerikaanse vogelkers, Rododendron... Zover is het met Portugese laurier nog niet, maar die heeft wel veel "potentieel", want populair bij vogels en (mits niet te koude winters) een altijdgroene verstikker van inheemse planten. Niet woekerende bamboe zoals die fargesia is ok, maar biedt volgens mij ecologisch ook geen meerwaarde. Sowieso is voor de biodiversiteit in onze tuinen een inheemse soort de beste keuze.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben nog bezig met mijn siergrassen te splitsen, de mieren hebben bijna de helft kapot gemaakt. En heb er zo'n 150 staan. Ook de droogte heeft ze geen goed gedaan.
    Iemand dé tip om mieren uit mijnen hof te krijgen?
    Heb er elk jaar meer en meer.

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toevallig een goede website voor planten en struikjes, of realistische tuinvoorbeelden (voor kleinere voortuinen enzo )
    wij moeten onze voortuin (laag struikje etc. ) nog doen , maar weiger om een klassieke buxus te plaatsen want heel de straat staat vol met buxussen in allerlei vormen.
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Zijn hier mensen die accu-grasmaaiers hebben? Tevreden van?
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn spaanse peper plantjes beginnen te groeien

iTrader
    0
    Ik ben op zoek naar een inheemse plant, die wintergroen is en toch wel gemakkelijk 5 meter hoog kan worden (minstens 3 meter hoog op 5 jaar). Iemand goeie voorstellen?

Het zou moeten dienen als haag om een schutting te verbergen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een inheemse plant, die wintergroen is en toch wel gemakkelijk 5 meter hoog kan worden (minstens 3 meter hoog op 5 jaar). Iemand goeie voorstellen?

Hulst, taxus? Beiden wintergroen, inheems. Groeien alleen niet zo snel. Als inheems niet zo belangrijk is kan je ook kijken naar laurier?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Zijn hier mensen die accu-grasmaaiers hebben? Tevreden van?
    Ik heb kleintje voor stuk waar robot niet komt. Maait goed, weinig lawaai, enige min die ik bedenk is accuduur: indien niet toereikend zorg voor 2e accu i.p.v. in fasen te moeten maaien..

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Ik heb kleintje voor stuk waar robot niet komt. Maait goed, weinig lawaai, enige min die ik bedenk is accuduur: indien niet toereikend zorg voor 2e accu i.p.v. in fasen te moeten maaien..
    Ja, die accuduur baart mij wel zorgen. Zeker op een terrein waar het niet al te vlak is, zal dat parten spelen.
    Mijn hof zal een 640m² zijn, dan ga ik met een 2de accu zelfs misschien niet toekomen.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze kosten ook veel voor wat het is.

Nu onze verhardingen liggen is het tijd voor de rest, dacht eerst (buiten haag) overal gras (nu ja overal dat is een goei 100m² ), maar dat is ook maar saai dus mss toch wat planten zetten.
    Iemand idee of je zo iets eenvoudig kan visualiseren?

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik had gehoopt na pasen wat van die grasmatten uit te rollen voor de laatste stukjes, maar ze geven nog nachtvorst voor op zijn minst 10 dagen, deze morgen -8

Aan de positieve kant alles wat ik vorig jaar nieuw geplant heb lijkt zich terug te manifesteren, dus niks dood gevrozen, woo!
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ja, die accuduur baart mij wel zorgen. Zeker op een terrein waar het niet al te vlak is, zal dat parten spelen.
    Mijn hof zal een 640m² zijn, dan ga ik met een 2de accu zelfs misschien niet toekomen.
    voor 640m² zou ik persoonlijk robots beginnen bekijken, ik dacht aan 200m² ofzo. Nuja ik heb zelf 1900m² 4j lang afgereden manueel, ik kan het gewoon niet meer zien een grasmachien

btw: 2e accu komt misschien niet toe maar ondertussen heeft eerste toch geladen? mijn accu laadt op een uurtje denk ik en dat is een grasmachientje uit den aldi! (ik gebruik het om plantenborders te maaien die buiten bedrade zone liggen en nog niet aangelegd zijn met planten momenteel)

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ze kosten ook veel voor wat het is.

Nu onze verhardingen liggen is het tijd voor de rest, dacht eerst (buiten haag) overal gras (nu ja overal dat is een goei 100m² ), maar dat is ook maar saai dus mss toch wat planten zetten.
    Iemand idee of je zo iets eenvoudig kan visualiseren?
    sketchup?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht

Staat uw haag in de zon, halfschaduw of schaduw (<4 uur per dag zon)? Is de grond vochtig of droog? Sommige soorten groeien 20 cm per jaar, anderen 60 cm maar dat hangt ook van de condities af. Fagus of Carpinus.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten