Pagina 6 van 9 Eerste ... 23456789 Laatste
    Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Wij hebben keramisch parket en zijn er toch enorm tevreden van.
    Zie mijn vorige post: https://www.9lives.be/forum/bouwen-w...l#post21830969

Op zich vind ik dat niet echt fake overkomen
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus uiteindelijk gegaan voor keramisch parket, wegens gemakzucht en tegenwoordig boots het toch echt na. De meeste mensen bij mij zien het verschil niet echt. (Had speciaal karamisch hier niet bij geschreven, om te zien of iemand het verschil zag )
    Dat zie je toch onmiddellijk? Vooral omdat doordat door de kleurschakeringen in uw parket het voegsel zo opvalt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht

Bij u is de voeg al subtieler, maar het blijft opvallen vind ik. Ik moet Chilliewillie bijtreden. Keramisch parket gaat nooit de look hebben van echt parket, of men moet vorderingen maken in voegdikte. Dat het makkelijker is in onderhoud gaat niemand betwisten. Al is parket hebben eigenlijk ook niet meer dan dweilen met speciale zeep.
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; 7 maart 2019 om 10:53
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Bij u is de voeg al subtieler, maar het blijft opvallen vind ik. Ik moet Chilliewillie bijtreden. Keramisch parket gaat nooit de look hebben van echt parket, of men moet vorderingen maken in voegdikte. Dat het makkelijker is in onderhoud gaat niemand betwisten. Al is parket hebben eigenlijk ook niet meer dan dweilen met speciale zeep.
    Moet je per soort parket ook niet om de zoveel tijd behandelen met olie of polish of zoiets?
    Het is vooral dat dat mij doet wegblijven bij parket.
    Keramische parket heeft houtlook (ook al zie je inderdaad aan de voegen en vaak ook de iets kortere stukken dat het niet "echt" is) maar ook het makkelijke onderhoud als een tegel.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Moet je per soort parket ook niet om de zoveel tijd behandelen met olie of polish of zoiets?
    Het is vooral dat dat mij doet wegblijven bij parket.
    Keramische parket heeft houtlook (ook al zie je inderdaad aan de voegen en vaak ook de iets kortere stukken dat het niet "echt" is) maar ook het makkelijke onderhoud als een tegel.
    Hangt af van hoe de parket behandeld is. Als het vernist parket is moet je enkel dweilen. Het kuisproduct voedt het hout. Bij geolied parket moet je jaarlijks eens oliën maar dat kan met de hand.
    Twitch|Steam|PSN

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Aan de voeg kan je het idd wel zien.
    Even terzijde: als ik in uw handtekening op 'twitch' klik, dan kom ik op uw steam uit
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    10 (100%)
    Aan de voeg kan je het idd wel zien.
    Even terzijde: als ik in uw handtekening op 'twitch' klik, dan kom ik op uw steam uit
    Thx voor de tip
    Twitch|Steam|PSN

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L1ttleP1nkBunny Bekijk bericht
    Leuke topic.

Hoewel ik u geen inspiratie zal kunnen geven, aangezien hier alles relatief strak/industrieel loft-stijl is.

Dees is nu mijn stijl sé! Zo zou ik ook willen wonen. Nu heb ik een nieuwbouw appartement dat modern is ingericht, maar mijn volgende woning zou ik naar zoiets willen verhuizen

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

dat ziet er op zich prima uit hoor. Ik hou alleen echt niet van het nabootsen van bepaalde elementen die er gewoon weg niet zijn.

Vrienden van mij hebben zo een muur behangen met een papierke alsof er gewoon ruwe bakstenen zijn :''') Ik heb niks tegen een ruwe bakstenen muur, maar dan moeten er wel echte ruwe bakstenen te zien zijn en geen behangpapier.

dat is natuurlijk nog twee trapjes erger dan keramisch parket.

In dezelfde categorie: de pastorijwoningen met een fake houten poort. Ik heb niks tegen houten poorten maar wanneer blijkt dat die poort helemaal niet open kan dan is dat toch echt mega kneuzig.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik snap uw punt wel maar de zoektocht naar authenticiteit kan zo wel heel ver gaan natuurlijk. Nieuwbouw pastorijwoningen zijn à priori niet authentiek hé

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zie je toch onmiddellijk? Vooral omdat doordat door de kleurschakeringen in uw parket het voegsel zo opvalt.
    Ik zeg het, letterlijk niemand zag het en heel mijn huis vol. Als ik later zeg dat het keramisch parket is, beginnen ze van dichterbij te kijken en zelfs dan zeggen ze nog van, amai .Zoals ik ook al in begin zei, komt mijn parket op de foto totaal anders over, parket komt vrij donker over, waardoor de voeg hard opvalt (onderaan een foto van de fabrikant). keramisch parket moet je in het echt zien, op foto is dat totaal anders, heb ik ondertussen ook wel geleerd met de zoektocht naar tegels.
    In de keramische tegel zit ook nog de structuur van het hout in, dus als je erover gaat voel je ook dat het geen gladde tegel is. Er steekt ook nog overal vloerverwarming in, dus de tegel voelt ook warm aan. Allemaal zaken die het effect vergroten. Want zelfs als ze dan voelen, zeggen ze van amai.

De voeg is vrij klein, dat is niet zoals een standaard tegel. Als je parket legt heb je ook steeds een "voeg" of je hebt het gevoel dat er klik laminaat ligt, dit effect heb je dan ook wat met keramisch parket. (vind ik) Bij mijn ouders zijn de voegen van het parket van loop der jaren dan ook al wat groter geworden. Wat mooi is bij een rustiek huis, maar niet bij een strak design.
    Spoiler:

In begin was ik totaal geen voorstander voor keramisch parket (zelfde reden als bovenstaand, imitatie zie ik niet graag) en wou ik echt parket hebben, maar na het zien bij verschillende mensen in het echt en wat nu de mogelijkheden zijn, hebben mijn gedacht veranderd. Zeker als je dan al de voordelen nog eens op een rijtje zet (bij mij was gewoon de boosdoener vloerverwarming). Ik heb zelf jaren in een huis gewoond waar echt parket lag. Mijn broer is nu ook aan het bouwen en had in zijn vorig huis ook parket gelegd, maar is nu ook overgestapt naar keramisch parket.

Foto van de fabrikant.
    Spoiler:
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 maart 2019 om 14:55

iTrader
    4 (100%)
    Ik zie het verschil tussen gewone parket en keramische parket ook zelden. Maar als je er op wandelt zou je dat toch wel moeten merken?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik zie het verschil tussen gewone parket en keramische parket ook zelden. Maar als je er op wandelt zou je dat toch wel moeten merken?
    Dat ligt eraan hoe parket gelegd is, als dat zwevend geplaatst is dan wel. Maar ik zou dat al lijmen (omdat het moet met vloerverwarming, maar zonder zou ik er toch ook over nadenken.). Als je het lijmt dan voelt dat verschil als je erover wandelt al gelijkaardig aan.

Maar moest ik geen vloerverwarming hebben, zou ik wel gaan voor parket, omdat je dan het verschil wel goed voelt. Anders heb je een kille ondergrond. Dan ben ik wel bereid om de nadelen erbij te pakken, omdat kille ondergrond iets is dat ik echt niet wou.

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat ligt eraan hoe parket gelegd is, als dat zwevend geplaatst is dan wel. Maar ik zou dat al lijmen (omdat het moet met vloerverwarming, maar zonder zou ik er toch ook over nadenken.). Als je het lijmt dan voelt dat verschil als je erover wandelt al gelijkaardig aan.

Maar moest ik geen vloerverwarming hebben, zou ik wel gaan voor parket, omdat je dan het verschil wel goed voelt. Anders heb je een kille ondergrond. Dan ben ik wel bereid om de nadelen erbij te pakken, omdat kille ondergrond iets is dat ik echt niet wou.
    Maar echte parket met VVW gaat dus wel? Weliswaar gelijmd dan?
    Godver, ik moet redenen hebben om mijn vriendin te overtuigen voor keramische parket te gaan (of tegels)
    Gietvloer zou ook nog niet 100% op punt staan, alhoewel we dat allebei wel heel knap vinden in moderne woning.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Maar echte parket met VVW gaat dus wel? Weliswaar gelijmd dan?
    Godver, ik moet redenen hebben om mijn vriendin te overtuigen voor keramische parket te gaan (of tegels)
    Gietvloer zou ook nog niet 100% op punt staan, alhoewel we dat allebei wel heel knap vinden in moderne woning.
    Onderhoud, parket kan je niet dweilen.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zeg het, letterlijk niemand zag het en heel mijn huis vol. Als ik later zeg dat het keramisch parket is, beginnen ze van dichterbij te kijken en zelfs dan zeggen ze nog van, amai .Zoals ik ook al in begin zei, komt mijn parket op de foto totaal anders over, parket komt vrij donker over, waardoor de voeg hard opvalt (onderaan een foto van de fabrikant). keramisch parket moet je in het echt zien, op foto is dat totaal anders, heb ik ondertussen ook wel geleerd met de zoektocht naar tegels.
    In de keramische tegel zit ook nog de structuur van het hout in, dus als je erover gaat voel je ook dat het geen gladde tegel is. Er steekt ook nog overal vloerverwarming in, dus de tegel voelt ook warm aan. Allemaal zaken die het effect vergroten. Want zelfs als ze dan voelen, zeggen ze van amai.

De voeg is vrij klein, dat is niet zoals een standaard tegel. Als je parket legt heb je ook steeds een "voeg" of je hebt het gevoel dat er klik laminaat ligt, dit effect heb je dan ook wat met keramisch parket. (vind ik) Bij mijn ouders zijn de voegen van het parket van loop der jaren dan ook al wat groter geworden. Wat mooi is bij een rustiek huis, maar niet bij een strak design.

In begin was ik totaal geen voorstander voor keramisch parket (zelfde reden als bovenstaand, imitatie zie ik niet graag) en wou ik echt parket hebben, maar na het zien bij verschillende mensen in het echt en wat nu de mogelijkheden zijn, hebben mijn gedacht veranderd. Zeker als je dan al de voordelen nog eens op een rijtje zet (bij mij was gewoon de boosdoener vloerverwarming). Ik heb zelf jaren in een huis gewoond waar echt parket lag. Mijn broer is nu ook aan het bouwen en had in zijn vorig huis ook parket gelegd, maar is nu ook overgestapt naar keramisch parket.
    Da zijn dus duidelijk mensen die thuis gene parket hebben liggen.

Het heeft zijn allemaal zijn eigen voor- en nadelen maar qua warmte, gevoel en look is dat verschil tussen hout en keramisch voor mij toch heel duidelijk, zelfs al voorzien ze van die imitatienerven. BIj pvc ramen doen ze dat tegenwoordig ook voor die hout-look.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Onderhoud, parket kan je niet dweilen.
    Parket kan je wel met een licht vochtige doek dweilen
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 6 van 9 Eerste ... 23456789 Laatste

Regels voor berichten