Pagina 5 van 9 Eerste 123456789 Laatste
    Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik wou eerst ook echt parket, omdat ik dat mooi vind. Maar als ik keek bij mijn familie zag ik dat parket ook wel afziet. (kinderen die spelen, slijten op plaatsten waar een doorgang is, vallende voorwerpen, eten en drank dat morst)
    Je moet dat dan ook nog deftig onderhouden met producten enzo.

Dus uiteindelijk gegaan voor keramisch parket, wegens gemakzucht en tegenwoordig boots het toch echt na. De meeste mensen bij mij zien het verschil niet echt. (Had speciaal karamisch hier niet bij geschreven, om te zien of iemand het verschil zag )

Ik heb letterlijk overal vloerverwarming er was dan ook geen enkel leverancier of plaatser die daar moeilijk over deed. Was ook net 1 van de redenen om net voor dit te gaan.
    Collega heeft parket met vloerverwarming en dat is dan uiteraard gelijmd op de chape, daar zie je na 15 jaar ook al serieuze voegen ontstaan door het leven van het hout.
    Wat heb je betaald per vierkante meter voor je keramische parket + ontkoppelingsmatten?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Wat heb je betaald per vierkante meter voor je keramische parket + ontkoppelingsmatten?
    Heb de vloeren zelf aangekocht, omdat het zo goedkoper uitkwam.

-Keramisch parket beneden is €37/m2
    -Keramische parket boven €22/m2
    (De prijzen van de winkel via de vloeder was €67/m2 voor beneden en €40/m2 voor boven, voor dezelfde tegel.) Vloeder maakt absoluut geen probleem dat je de vloer zelf koopt, maar dan moet je die wel zelf in de bouw verdelen en her legen. Wat uiteraard te begrepen is, dat is een belastende job dat weg valt voor hem.

- Keramisch parket plaatsen €32,6/m2 (is dan lijmen en voegen, maw volledig afwerken)

Prijzen zijn Inclusief 21% BTW

Keramisch parket wordt veel gelegd zonder ontkoppelingsmatten icm vloerverwarming (ik ken zelf niemand die dat heeft en al hun vloeders geven garantie erop). Meestal houden ze dan gewoon rekening dat ze de uitzetvoegen respecteren ( wat wel moeilijk kan zijn bij keramisch parket, erover gaan doen ze niet) en niet in wild verband, maar dan max 25% overlap. Halfsteensverband is altijd al afgeraden.
    Ikzelf ben ook wat meer voorzichtig dus ik wou wel iets extra voorzien. PCI Flexmortel S2, deze lijm garandeert dat die ontkoppelingsmatten kan vervangen, zelfs dat je over een uitzetvoeg kunt gaan. Nu komen bij mij de uitzetvoegen goed uit, dus heb die nog steeds gerespecteerd en dan deze lijm gebruikt.

Deze lijm is wel een stuk duurder, ik denk dat ik 800 euro extra heb betaald dan op totaal prijs. (ben niet 100% meer zeker, moet dat eerst nog eens even nazien. Meer gaat het zeker niet zijn.)
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 6 maart 2019 om 16:32

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wij gaan trouwens voor dit achter de livingtafel:
    https://mapawall.com/
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Wij gaan trouwens voor dit achter de livingtafel:
    https://mapawall.com/
    En in welk materiaal? Ik vind dat ook wel knap, vele schilderen dat ook op de muur, is ook al proper. (en dan de typische rode puntje op de plaatsen waar ze zijn geweest )

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    En in welk materiaal? Ik vind dat ook wel knap, vele schilderen dat ook op de muur, is ook al proper. (en dan de typische rode puntje op de plaatsen waar ze zijn geweest )
    Waarschijnlijk eik, magnetisch, met onderverdeling in landen en geolied.

Die rode puntjes zijn er nog te weinig, maar je kan er alvast van dromen als je naar de muur kijkt .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mooi! Tot ik de prijzen opzocht...

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Waarschijnlijk eik, magnetisch, met onderverdeling in landen en geolied.

Die rode puntjes zijn er nog te weinig, maar je kan er alvast van dromen als je naar de muur kijkt .
    Heb je dan niet het risico dat het binnen de paar jaar gedateerd is?
    *** Also sprach Zarathustra ***

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Heb je dan niet het risico dat het binnen de paar jaar gedateerd is?
    gohja, 't is niet alsof er elk jaar massaal veel (grote) landen veranderen van grenzen. Ik heb liever de landsgrenzen, dan kan ik met de kinderen aardrijkskunde-spelletjes spelen
    Rosa Parks

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Keramisch parket. Nooit begrepen waarom mensen dit zouden willen plaatsen. Een mooie keramische tegel is prima. Mooie parket is ook prima. Maar keramisch parket dat schreeuwt toch echt FAKE. Leuke parketvloer die ijskoud aanvoelt. Doe mij maar authentieke materialen. Van die 13 in een dozijn pastorij-woningen met een mooie keramische parket in de leefruimte, pure horror in mijn ogen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    Keramisch parket. Nooit begrepen waarom mensen dit zouden willen plaatsen.
    1. Het ziet er exact hetzelfde uit als gewoon parket.
    2. Het is véél onderhoudsvriendelijker.
    3. Het is véél slijtvaster.

Ziezo. Het moet uiteraard uw smaak niet zijn maar de argumenten om dit te plaatsen (zeker in ruimtes waar je niet vaak blootsvoets rondloopt, of buiten) lijken mij evident.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    1. Het ziet er exact hetzelfde uit als gewoon parket.
    2. Het is véél onderhoudsvriendelijker.
    3. Het is véél slijtvaster.

Ziezo. Het moet uiteraard uw smaak niet zijn maar de argumenten om dit te plaatsen (zeker in ruimtes waar je niet vaak blootsvoets rondloopt, of buiten) lijken mij evident.
    punt 2 en 3 akkoord. Maar dan neem je een gewone tegel. Wat op zich even mooi kan zijn als een parket vloer.

Punt 1 niet akkoord, hier op de vorige pagina staan een paar foto's van keramisch parket, dat ziet ge toch echt van op een kilometer afstand dat het tegels zijn met een parket-look.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    punt 2 en 3 akkoord. Maar dan neem je een gewone tegel. Wat op zich even mooi kan zijn als een parket vloer.

Punt 1 niet akkoord, hier op de vorige pagina staan een paar foto's van keramisch parket, dat ziet ge toch echt van op een kilometer afstand dat het tegels zijn met een parket-look.
    Hangt af van de kwaliteit. Een goede keramische tegel is in een oogopslag zeker niet snel te onderscheiden van echt parket.

Het verschil zit vooral in het gevoel zeker op blote voeten.

iTrader
    0
    Ik heb er in verschillende winkels toch ook gezien waar je op zicht echt geen onderscheid kon maken met mat afgewerkt parket.

Enfin, wij leggen ook gewoon parket in de kamers hoor. En voor de leefruimte marmertapijt. Da's pas authentiek

iTrader
    23 (100%)
    die zou ik dan toch eens willen zien

marmertapijt, ook geen fan van. Maar ik zou het wel verkiezen boven keramisch parket. Zou het wel alleen maar leggen in een kleine ruimte, niet in de leefruimte.

iTrader
    0
    wij hebben ook parkettegels gelegd in de living en keuken en er zijn toch veel bezoekers die twijfelen of het geen echte parket is. Wij hebben een donkere smalle voeg genomen, als het kleurverschil tussen voeg en steen te groot is dan krijg je inderdaad die fake uitstraling

Pagina 5 van 9 Eerste 123456789 Laatste

Regels voor berichten