Pagina 1 van 3 123 Laatste

Discussie: Ervaringen Bostoen

Squadra's schermafbeelding
    iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ervaringen Bostoen

Wij zijn eens gaan luisteren op de BIS-Beurs naar Bostoen naar hun projecten. Zaten interessante dingen tussen. Wat vinden jullie van deze firma?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    JUVENTUSFC
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alle leden in het ‘charter der woningbouwers’ zijn ok/goed qua praktijken. Iedereen die er niet in zit, mijden als de pest.
    Leden - Charter

Mocht je nog vragen hebben, stuur maar een pb, werk in de sector
    Dit is ook wel heel erg kort door de bocht, er zijn ook goede en betrouwbare firma's die niet in het (net opgerichte) charter zitten. En er zijn er die wel in het charter zitten die ook niet echt een denderende reputatie hebben. En ik spreek tegen mijn winkel, want de firma waar ik voor werk zit ook in het charter, dus zou even gemakkelijk iets als jou kun gaan roepen.

Bostoen had/heeft een redelijke tot goede reputatie, maar hun beslissing om enkel nog passief te bouwen enkele jaren geleden is wel duidelijk de verkeerde gebleken. Ik weet niet of ze nu enkel nog passief bouwen?
    no votes  

FlameDB's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben ook gebouwd met een bedrijf dat niet voorkomt in die charter. Ondanks dat niet alles van een leien dak liep/loopt, kunnen we denk ik toch niet klagen als we verhalen van anderen horen.

Denk dat vooral u werfleider heel belangrijk is, in welke mate die het allemaal opvolgt...
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Ik weet niet of ze nu enkel nog passief bouwen?
    Uiteraard niet.
    Ze krijgen hun huizen nu nog niet verkocht. Laat staan als ze enkel maar passief zetten.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dit is ook wel heel erg kort door de bocht, er zijn ook goede en betrouwbare firma's die niet in het (net opgerichte) charter zitten. En er zijn er die wel in het charter zitten die ook niet echt een denderende reputatie hebben. En ik spreek tegen mijn winkel, want de firma waar ik voor werk zit ook in het charter, dus zou even gemakkelijk iets als jou kun gaan roepen.

Bostoen had/heeft een redelijke tot goede reputatie, maar hun beslissing om enkel nog passief te bouwen enkele jaren geleden is wel duidelijk de verkeerde gebleken. Ik weet niet of ze nu enkel nog passief bouwen?
    Blavier?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Blavier?
    bedoel je slechte reputatie of waar ik werk?

1ste: onder andere
    2de: nee dus
    no votes  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Leden die in het charter zitten, voldoen aan volgende zaken:

• Vaste prijs. Vooraf wordt er een totaalprijs vastgelegd, zodat u als koper weet hoeveel het project u zal kosten.

• Voorschot. Vóór de aanvang van de werken heeft een bouwbedrijf heel wat opstartkosten. Toch zal een lid van het Charter u maar maximaal 5 % van het contractbedrag als voorschot vragen.

• Tussentijdse factuurbetalingen. Eens de werken bezig zijn betaalt u enkel voor de reeds uitgevoerde werken, u betaalt vanaf dan m.a.w. geen voorschotten meer.

• Oplevering. Een lid van het Charter hanteert 2 opleveringen. Eerst de voorlopige oplevering, waarbij u de gelegenheid heeft opmerkingen te maken. Pas een jaar later, wanneer de woning een volledige winter heeft doorgemaakt, volgt de definitieve oplevering. In die tussenliggende periode heeft u kunnen merken welke gebreken er eventueel nog aan de woning zijn, zodat deze alsnog kunnen hersteld worden.

• Waarborg. Het bouwbedrijf stelt een financiële waarborg om zijn verplichtingen na te komen. Indien het werk niet volledig of niet correct wordt uitgevoerd, dan dient deze borgtocht als schadeloosstelling.

Noem mij eens een pas opgerichte SOD onderneming die aan bovenstaande voorwaardes voldoet en nieuw op de markt is.
    Als je als bouwbedrijf al niet kan voldoen aan bovenstaande voorwaarden, dan kan je geen correcte sod bouwonderneming genoemd worden in mijn ogen. Binnen de sector horen wij veel verhalen van bedrijven (vooral één bedrijf dat er kop en schouder bovenuit steekt) die niet in het charter zitten en puntje 1 helemaal niet respecteert. Het is een sod bedrijf dat met zeer aanlokkelijke prijzen adverteert, maar waarvan de kroonlijsthoogte veel te laag is. Bij aanpassing hiervan, kost de woning plots veel meer. Of die middenin de werf afkomt met de mededeling ‘er zijn extra kosten bijgekomen, we moeten dit doorrekenen’. Onlangs nog een verhaal gehoord waarbij die klant plots 80k extra diende te betalen... Zo’n bedrijven geven de sector echt een slechte reputatie en zouden beter verdwijnen.
    Dat bedrijf heeft zelfs een clausule waarin staat dat de klant geen negatieve reviews/blogs mag maken over de onderneming of ze anders juridisch vervolgd zullen worden. En veel mensen die hierin trappen. Ze willen de goedkoopste woning en dan zijn zo’n bedrijven inderdaad aantrekkelijk. Wat er niet gezegd wordt is dat die onderneming jaarlijks in enkele zware juridische zaken verwikkeld raakt omdat de ze bepaalde woningen ondermaats aflevert: slechte afwerking tot zelfs instabiele woningen die achteraf (deels) afgebroken worden (!!!!)
    Ze adverteren ook hard in Google op trefwoorden die totaal niets met hen te maken hebben. Type al maar eens “charter der woningbouwers” in google. Bekijk de eerste advertentie...die onderneming zit niet in het charter, want kan helemaal niet voldoen aan meerdere punten vanuit het charter, maar pretendeert indirect wel in het charter te zitten door hier als eerste in de zoekresultaten te zitten. Dit zijn in mijn ogen cowboy praktijken. En er zijn genoeg mensen die daar dan intrappen.

Ik merk het ook op beurzen dat ‘eerlijke concurrenten’ het best wel goed met mekaar vinden en dat ze alle contact met de cowboy bedrijven mijden.
    Nu dit gezegd zijnde, wil ik niet pretenderen dat alle ondernemingen in het charter daarom heilig zijn. Iedere onderneming zit met zn eigen zwaktes: laattijdige opleveringen, gebrek aan personeel,... maar in mijn ogen liever een trage werf dan een slecht afgewerkte woning of plots veel meer te moeten betalen dan oorspronkelijk afgesproken.

Informeer je online gewoon goed achter het bedrijf. Vergeet ook niet dat mensen gemakkelijker iets negatief achterlaten dan iets positief. Wij hebben ook klanten die zeer negatief zijn over ons bedrijf en het afschilderen als een hororbedrijf. Als wij dan intern uitzoeken wat er juist foutgelopen is, blijkt vb. dat de werf 2-3 weken langer duurde dan voorzien en dat de blauwesteen gebarsten is na de plaatsen. Maar die persoon was op dat moment in zo een rage dat ze haar gal uitspuwde. Terwijl de werfleider de klant wat later contacteerde om te melden dat die blauwesteen uiteraard vervangen zou worden. Eens vervangen is de klant uiteindelijk toch happy...maar schrijft die geen positieve commentaar, laat staan de negatieve offline te halen.
    Soms vind je van bepaalde bedrijven meer negatieve zaken dan van anderen, maar misschien heeft dat ene negtief bedrijf wel 10x meer werven.

Hoe dan ook, komende uit die sector, kan ik enkel volgende zeggen: avl, blavier, bostoen, dewaele, durabrik, danilith, matexi, team construct, sibomat en huyzentruyt betrouwbare sod bedrijven zijn. Tuurlijk zijn het concurrenten van waar ik werk, maar als het goede bedrijven zijn, mag het ook gezegd worden. Dit zijn de ondernemingen waar wij niet veel klachten van horen (of zeker niet in dezelfde grootorde als andere bedrijven)
    no votes  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Nuja Blavier is een speciaal geval. Klopt dat Blavier een slechte reputatie had, maar dat was vóór de overname van enkele jaren geleden. Ze hadden een slechte naam en beginnen dit stilaan recht te trekken. Wij zijn alleszins op onze hoede binnen ons bedrijf, want blavier is in snel tempo bezig haar klanttevredenheid op te krikken. Wij horen als concurrent zelf meer en meer positieve geluiden.
    En dit bedoel ik trouwens met cowboy bedrijven. Blavier werd enkele jaren geleden verkocht omdat het blijkbaar vierkant draaide door de slechte reputatie. Nieuwe eigenaar zou dit proberen omhoog krikken.
    Oude eigenaar richt tegelijkertijd blijkbaar een nieuwe sod onderneming op die dezelfde praktijken hanteert als vroeger.. in de hoop met een schone lei te kunnen beginnen. Nu blijkt dat die nieuwe onderneming stilaan barsten begint te vertonen.
    En door dergelijke bedrijven hebben klanten weinig vertrouwen in de bouwsector..spijtig maar waar.
    no votes  

MuSSo's schermafbeelding
    iTrader
    401 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Al diegene die in dar charter staan zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT mijn centen willen aan geven.
    PSN: KensheeBe || Steam: Kenshee
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MuSSo Bekijk bericht
    Al diegene die in dar charter staan zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT mijn centen willen aan geven.
    ok duidelijk... en kan je ook meegeven waarom?
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

1e idd

Leden die in het charter zitten, voldoen aan volgende zaken:

• Vaste prijs. Vooraf wordt er een totaalprijs vastgelegd, zodat u als koper weet hoeveel het project u zal kosten.

• Voorschot. Vóór de aanvang van de werken heeft een bouwbedrijf heel wat opstartkosten. Toch zal een lid van het Charter u maar maximaal 5 % van het contractbedrag als voorschot vragen.

• Tussentijdse factuurbetalingen. Eens de werken bezig zijn betaalt u enkel voor de reeds uitgevoerde werken, u betaalt vanaf dan m.a.w. geen voorschotten meer.

• Oplevering. Een lid van het Charter hanteert 2 opleveringen. Eerst de voorlopige oplevering, waarbij u de gelegenheid heeft opmerkingen te maken. Pas een jaar later, wanneer de woning een volledige winter heeft doorgemaakt, volgt de definitieve oplevering. In die tussenliggende periode heeft u kunnen merken welke gebreken er eventueel nog aan de woning zijn, zodat deze alsnog kunnen hersteld worden.

• Waarborg. Het bouwbedrijf stelt een financiële waarborg om zijn verplichtingen na te komen. Indien het werk niet volledig of niet correct wordt uitgevoerd, dan dient deze borgtocht als schadeloosstelling.
    Dat is toch gewoon een stukje van de wet-breyne?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    knip
    Wat je daar oplijst zijn gewoon enkele regels van de Wet Breyne. Er zijn nog tal van bedrijven die ook de Wet Breyne respecteren en die niet in het charter zitten. Dit heeft niks met jonge of oude bedrijven te maken. En je maakt eigenlijk al mijn punt, want bij uw lijstje van betrouwbare bedrijven vernoem je oa Dewaele, en die zitten bij mijn weten niet in het charter.

Het charter is opgericht met oa Blavier als drijvende kracht, om hun slechte reputatie op te poetsen na de overname en om tegengas te geven aan hun voorgangers die inderdaad de grootste zakzetters en cowboys uit de sector zijn, die schandalige praktijken hanteren en mensen echt bedriegen. Die kroonlijst truc is idd zo en een bewijs van hun schandalige praktijken. Ooit al een woning met een plat dak gezien met een kroonlijsthoogte van 5m50? Of een garage met effectief een auto ingetekend op het plan van 4mx2m50. Dit zijn idd de cowboypraktijken die de sector een slechte naam bezorgen, laat ons hopen dat ze er snel vantussen vliegen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    SOD mijden als de pest, rommel materiaal, alles goedkoopste van het goedkoopste, woekerwinst. Beste is gewoon zelf aannemer zoeken...
    no votes  

Squadra's schermafbeelding
    iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We zouden heel graag met een aannemer willen bouwen, maar hier bouwgrond vinden in het Gentse zonder bouwverplichting met een SOD is geen cadeau...
    JUVENTUSFC
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RETYPE Bekijk bericht
    SOD mijden als de pest, rommel materiaal, alles goedkoopste van het goedkoopste, woekerwinst. Beste is gewoon zelf aannemer zoeken...
    Echt, kunt ge nog meer zever verkopen en veralgemenen of begint het dan pijn te doen...?
    no votes  

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten