Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    wij komen toe met doorstromer. in de winter verwarming aan, iemand in de douche (regen douche), en tegelijk ook beneden warm water voor de keuken. zou niet weten wat je meer moet hebben. het enige is dat we 10 secondjes moeten wachten op warm water... maar dat is echt niets tov een boiler waarmee je dag in dag uit uren energie verspilt om water warm te houden dat je 2 keer 10minuten per dag nodig hebt...
    Dat u installatie niet meer vraagt is dat goed, dus dan moet je geen boiler voorzien. Ik zeg dan ook niet dat je een boiler moet pakken, als je de tekst deftig zou lezen.
    In mijn woning zou een doorstromer onvoldoende zijn, wilt daarom niet zeggen dat het overal ook zo moet zijn. Mijn eerste zin is daar dan ook vrij duidelijk over.

In praktijk verslind een boiler nu ook niet veel energie, als ik kijk naar mijn installatie. Ik heb 0,2kw verlies per 24 uur aan de boiler, om deze op 55-60 graden te houden. Maar mijn ketel moet niet telkens aanspringen als er warm water gevraagd wordt, dus mijn ketel moet niet steeds mee opwarmen, wat ook verlies is. Mijn boiler wordt over het algemeen verwarmd wanneer de ketel aan staat voor verwarming, dus de ketel is dan ook al op temperatuur.
    De 0,2kw verlies gaat naar de omgeving**, wat mijn huis is, dus uiteindelijk wordt die 0,2kw aan verlies gebruikt om mijn huis op te warmen. In de maanden dat u huis energie vraagt om op te warmen, is het verlies dan eigenlijk 0 en heb je geen verlies doordat u ketel niet steeds moet aanspringen als er ergens warm water gevraagd wordt.

**Mijn boiler staat centraal in de woning
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 20 juli 2019 om 12:02

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je een oudere woning koopt met een mazoutketel en radiatoren, dan kan je toch bijna niet anders dan ofwel die mazoutketel behouden ofwel overschakelen op gas. Radiatoren zijn gemaakt om te draaien op hogere temperaturen, dus geleverd door gas of mazout. Een warmtepomp is het effici├źntste bij een afgifte systeem op lagere temperatuur zoals vloerverwarming.

Als je in een oudere bestaande woning de mazoutketel wil vervangen door een warmtepomp, dan mag je eigenlijk al je vloeren uitbreken, pur spuiten, vloerverwarming leggen, opnieuw chappen en vloeren. Vrij kostelijke grap. Je kan natuurlijk lage temperatuur radiatoren ook plaatsen, maar ik vrees of dat een degelijke oplossing gaat zijn.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook rekening houden dat isolatie van een gewoon gerenoveerde woning vaak minder goed is dan een nieuwbouw (tenzij er echt een totaalrenovatie is gedaan)
    Laatst gewijzigd door Musk; 7 augustus 2019 om 10:52
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Church of Noise's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Dat u installatie niet meer vraagt is dat goed, dus dan moet je geen boiler voorzien. Ik zeg dan ook niet dat je een boiler moet pakken, als je de tekst deftig zou lezen.
    In mijn woning zou een doorstromer onvoldoende zijn, wilt daarom niet zeggen dat het overal ook zo moet zijn. Mijn eerste zin is daar dan ook vrij duidelijk over.

In praktijk verslind een boiler nu ook niet veel energie, als ik kijk naar mijn installatie. Ik heb 0,2kw verlies per 24 uur aan de boiler, om deze op 55-60 graden te houden. Maar mijn ketel moet niet telkens aanspringen als er warm water gevraagd wordt, dus mijn ketel moet niet steeds mee opwarmen, wat ook verlies is. Mijn boiler wordt over het algemeen verwarmd wanneer de ketel aan staat voor verwarming, dus de ketel is dan ook al op temperatuur.
    De 0,2kw verlies gaat naar de omgeving**, wat mijn huis is, dus uiteindelijk wordt die 0,2kw aan verlies gebruikt om mijn huis op te warmen. In de maanden dat u huis energie vraagt om op te warmen, is het verlies dan eigenlijk 0 en heb je geen verlies doordat u ketel niet steeds moet aanspringen als er ergens warm water gevraagd wordt.

**Mijn boiler staat centraal in de woning
    Dat verlies naar de omgeving ga je niet voelen denk ik... (ter vergelijking 0,2kW is dus 200W he, een mens leert het equivalent aan 100W warmte dus dat is hetzelfde als 2 mensen in een ruimte.)

En even snel gerekend: 0,2kW *24u/dag * 365 dagen/jaar = 1752 kW. Als we rekenen aan 0,26 euro/kWh elektriciteit all in (nog braaf), is dat 455 euro per jaar. Uiteraard moet hier nog de kost van het verwarmen van het doorstromend water af, maar dat zal klein zijn ten opzichte hiervan. Dus een doorstromer is toch een economische optie als je geen nood hebt aan een boiler...
    The beatings will continue until moral improves!

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Church of Noise Bekijk bericht
    Dat verlies naar de omgeving ga je niet voelen denk ik... (ter vergelijking 0,2kW is dus 200W he, een mens leert het equivalent aan 100W warmte dus dat is hetzelfde als 2 mensen in een ruimte.)

En even snel gerekend: 0,2kW *24u/dag * 365 dagen/jaar = 1752 kW. Als we rekenen aan 0,26 euro/kWh elektriciteit all in (nog braaf), is dat 455 euro per jaar. Uiteraard moet hier nog de kost van het verwarmen van het doorstromend water af, maar dat zal klein zijn ten opzichte hiervan. Dus een doorstromer is toch een economische optie als je geen nood hebt aan een boiler...
    Boiler gaat inderdaad niet veel warmte geven, maar wilt niet zeggen dat het dan verloren gaat, omdat het minder is. Uiteraard is het niet ontwerpen om een verwarming te zijn. Maar als ik 200 watt verlies heb ( wilt zeggen dat ik Dit als warmte afgeef aan de ruimte), zal mijn verwarming ook 200 watt minder energie moeten leveren, om er evenveel eneegie in te steken. Enkel in de maanden dat mijn huis geen warmte vraagt is dat verlies. Het is uiteraard peanuts, het warmte afgifte (verlies) is dan ook peanuts.

Ik betaal 0,045 euro per kWh aan gas, inclusief alle kosten en btw.(spreken over een gasketel). 0,2kw per 24 uur, niet per uur. U berekening is dan ook serieus verkeerd. Ik denk dat je daar toch wel tot besef komt als je 1752 kw zag, zoveel energie gebruik ik bijlange na zelfs nog niet inclusief opwarming warm water op jaarbasis.

Nu zie ik wel dat ik een fout heb geschreven. Het moet 1,2 kWh per dag zijn. Dus 1.2 kWh * 365 = 438 kWh per jaar aan 0,045 = 19,7 euro per jaar of 1,6 euro per maand.

Nogmaals he, ik kom hier niet zeggen dat een boiler altijd de beste optie is. Heb ik toch telkens duidelijk vermeld?
    Deze reactie was dan ook op iemand die zei dat boiler energie verslindende dingen zijn en heb dan laten zien dat het serieus overdreven is. Heb ook nergens gezegd dat een boiler economischer is.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 8 augustus 2019 om 16:16

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten