Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat we in de toekomst ook gaan overschakelen op aardgas.
    Wat ik me wel afvraag is volgende: stel dat morgen de stookolieketel kapot is,hoe regel ik dat dat er hier zo vlug mogelijk een aansluiting is van gas?
    Die mannen gaan hier niet debiet staan hé....bijkomend probleem is dat we gaan moeten werken met een voetpad kastje, onze woning ligt te ver van de straat om een meterteller in huis te hebben.
    Misschien dat een zonneboiler nog een optie zou zijn.
    Zonnepanelen moet ik eerst 5500€ investeren, we betalen nu een 100€ per maand aan elektriciteit ,met zonnepanelen zal dat ook niet zakken naar 50€ hé.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat het beste is.

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Idur

Met zonnepanelen, correct gedimensioneerd zal de elektriciteitsrekening zakken naar 35 à 40 euro max per maand.
    Dit ter info.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Idur

Met zonnepanelen, correct gedimensioneerd zal de elektriciteitsrekening zakken naar 35 à 40 euro max per maand.
    Dit ter info.
    Hey,

Heb een mailtje naar belivert gestuurd voor verdere info..

Mvg.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IduR Bekijk bericht
    Ik denk dat we in de toekomst ook gaan overschakelen op aardgas.
    Wat ik me wel afvraag is volgende: stel dat morgen de stookolieketel kapot is,hoe regel ik dat dat er hier zo vlug mogelijk een aansluiting is van gas?
    Die mannen gaan hier niet debiet staan hé....bijkomend probleem is dat we gaan moeten werken met een voetpad kastje, onze woning ligt te ver van de straat om een meterteller in huis te hebben.
    Misschien dat een zonneboiler nog een optie zou zijn.
    Zonnepanelen moet ik eerst 5500€ investeren, we betalen nu een 100€ per maand aan elektriciteit ,met zonnepanelen zal dat ook niet zakken naar 50€ hé.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat het beste is.

Je kan altijd die aansluiting nu al doen, bij mijn ouders hangt die bak er ook, zijn ze hem zelf gratis komen vernieuwen! Maar ze stoken gewoon nog met mazout. Als de brander in frieten draait, kan ik daar makkelijk een gasketel plaatsen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje: toevallig reclame gezien van "elkatherm" of LHZ een soort radiatoren gevuld met iets die warmte opwekt via het stopcontact.
    Icm met zonnepanelen moet dit toch redelijk ideaal zijn denk ik?
    Je laat de radiatoren de hele dag verwarmen, komt thuis, overal lekker warm door de zonnepanelen..
    We hebben nu in onze living een pelletkachel staan, zou voor bijverwarming in de keuken en badkamer zijnen als het echt vriest in de slaapkamers..
    Of zie ik hier iets over het hoofd?
    Thanks..
    Laatst gewijzigd door IduR; 7 mei 2019 om 18:18

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niemand hier ervaring mee?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Terugdraaiende teller is nodig. Zonder dit schiet je eraan in.
    Daarnaast heeft dit de efficiëntie van een elektrisch vuurtje. Principe was vroeger dat je die steen snachts opwarmde om dan zijn warmte af te geven tijdens de dag. Al dan niet via een specifieke teller hiervoor.
    Ik zie dan ook niet direct meerwaarde tov een elektrisch vuurtje of warmtepomp/airco. Als je zonnepanelen hebt.

Echter, wanneer je geen terugdraaiende teller hebt is dit om er de hoofdverwarming te maken een dure aangelegenheid. Voorlopig. Een batterij zoals voorgesteld of vermeld in thread van zonnepanelen helpt hierin niet.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    @Idur

Dit ter info.
    Win je 60 euro per maand.
    Duurt het 7,5 jaar eer je de investering terug hebt en dan mag de staat zijn belofte niet breken en dat zou zeker niet de eerste keer zijn... Verder mag er niets stuk gaan dat buiten garantie valt.

Ik zit op een punt dat ik zonder zonnepanelen minder zou betalen omdat ik een overgedimensioneerd systeem heb (geen certificaten btw, dus ze krijgen de 2000kWh/jaar gratis en voor niks).

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Duurt het 7,5 jaar eer je de investering terug hebt en dan mag de staat zijn belofte niet breken en dat zou zeker niet de eerste keer zijn... Verder mag er niets stuk gaan dat buiten garantie valt.

Ik zit op een punt dat ik zonder zonnepanelen minder zou betalen omdat ik een overgedimensioneerd systeem heb (geen certificaten btw, dus ze krijgen de 2000kWh/jaar gratis en voor niks).
    Zet een jacuzzi of een airco.

In de zomer ga je blij zijn met die airco...

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht

Alles zit toch in wettekst gegoten en is getekend, dus ik zie het probleem niet.
    Daarnaast zullen ook nieuwe tarifferingsmethodes nooit het hebben van solar afstraffen.
    Met jouw overgedimensioneerd systeem ga je dan ook beter af zijn met de digitale meter: nl. veel eigen verbruikmogelijkheid en geen prosumententarief meer als je een zware omvormer hebt.
    Ik kan me wel moeilijk inbeelden dat je meer prosumententarief betaalt dan wat je aan elektriciteit zou verbruiken.
    Dan heb je pakweg maar 2500 kWh verbruik en een 5kW omvormer ofzo?

Nu wij gaan verhuizen ga ik ook meer leggen dan we nodig hebben. Als er binnen 5 jaar een plug-in hybride staat ga ik blij zijn met 2kW extra.
    Ik heb wel het geluk 3 oriëntaties te hebben, dus ik ga 7 oost, 7 west, 8 zuid leggen (7,6 kWp Sunpower op een 4kW SMA omvormer).
    Omvormer gaat toch maar ocharme 1% aftoppen en dan zit ik ook direct goed naar eigen verbruik en batterijsopslag toe.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is dus zover,mazoutbrander is naar de vaantjes.
    Gisteren aanvraag gedaan voor gasaansluiting, dus vervanging zal een hoogrendementsketel zijn op gas.
    Nu kreeg ik nog de vraag voor het warm water, met een doorloper of boiler op gas.
    Wat raden jullie aan?
    Gezinssituatie: 2 personen met 2 kids waarvan 1 op kot.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IduR Bekijk bericht
    Het is dus zover,mazoutbrander is naar de vaantjes.
    Gisteren aanvraag gedaan voor gasaansluiting, dus vervanging zal een hoogrendementsketel zijn op gas.
    Nu kreeg ik nog de vraag voor het warm water, met een doorloper of boiler op gas.
    Wat raden jullie aan?
    Gezinssituatie: 2 personen met 2 kids waarvan 1 op kot.
    Je moet dan meer naar u installatie kijken. De vraag is dan, hoeveel warm water vraag je tegelijk. Ik zou gewoon advies vragen bij de installateur.

Bij mijzelf raden iedereen (van de installateurs) een boiler aan. Omdat ik 2 badkamers heb en ik wil in elke situatie warm water hebben.
    Mijn ouders zijn omgeschakeld naar gas (kwamen ook van mazout) en hun wilde eerst een doorstromer. Maar de installateur raden in hun geval ook een boiler aan, omdat de boiler er toch al stond (was die van de mazout installatie) en ze dan toch wat zouden inboeten op "luxe" + de installatie zou toch evenveel hebben gekost (omdat de boiler er al staat).

Mijn oudste broer heeft een doorstromer, omdat die maar 1 badkamer heeft (met enkel een douche) en bij de keuken heeft die een elektrisch boiler. Dus zijn warm water vraag is niet zo hoog vanuit de cv ketel. Zijn vorig huis had die hetzelfde, buiten de elektrische boiler en toen was het wel dat je even een koude straal kreeg als net iemand de kraan openzette in de keuken.

Hou er rekening mee dat het warm water debiet van een doorstromer wordt berekend op een verschil van 25°C. Dus warm water debiet dat je daar op lees, zal in de praktijk lager liggen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 21 juni 2019 om 18:50

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje:
    Ik heb nog een 1500 liter mazout zitten die ik zou overpompen naar m'n achterbuur.
    Hoe zou ik dit het makkelijkst kunnen doen, is ongeveer een 35 meter.
    Had gedacht aan een waterdarm (groene flexibele )met een pomp gedreven door een boormachine...
    Iemand betere ideeën?

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Massieve speksteenkachel?
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Je moet dan meer naar u installatie kijken. De vraag is dan, hoeveel warm water vraag je tegelijk. Ik zou gewoon advies vragen bij de installateur.

Bij mijzelf raden iedereen (van de installateurs) een boiler aan. Omdat ik 2 badkamers heb en ik wil in elke situatie warm water hebben.
    Mijn ouders zijn omgeschakeld naar gas (kwamen ook van mazout) en hun wilde eerst een doorstromer. Maar de installateur raden in hun geval ook een boiler aan, omdat de boiler er toch al stond (was die van de mazout installatie) en ze dan toch wat zouden inboeten op "luxe" + de installatie zou toch evenveel hebben gekost (omdat de boiler er al staat).

Mijn oudste broer heeft een doorstromer, omdat die maar 1 badkamer heeft (met enkel een douche) en bij de keuken heeft die een elektrisch boiler. Dus zijn warm water vraag is niet zo hoog vanuit de cv ketel. Zijn vorig huis had die hetzelfde, buiten de elektrische boiler en toen was het wel dat je even een koude straal kreeg als net iemand de kraan openzette in de keuken.

Hou er rekening mee dat het warm water debiet van een doorstromer wordt berekend op een verschil van 25°C. Dus warm water debiet dat je daar op lees, zal in de praktijk lager liggen.
    wij komen toe met doorstromer. in de winter verwarming aan, iemand in de douche (regen douche), en tegelijk ook beneden warm water voor de keuken. zou niet weten wat je meer moet hebben. het enige is dat we 10 secondjes moeten wachten op warm water... maar dat is echt niets tov een boiler waarmee je dag in dag uit uren energie verspilt om water warm te houden dat je 2 keer 10minuten per dag nodig hebt...

Pagina 3 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten