Pagina 5 van 284 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Die domotica-shizzle heb ik nooit begrepen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik geen nieuwbouw heb. Mijn elektriciteitskastje is 60cm op 40cm
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ik ga volgende week woensdag checken bij nen electricien voor Loxone se, ben benieuwd. Da gaat ook een 20k kosten denkik xD

Keuken ondertussen ook besteld, toch schonekes nog 8000 euro korting gehad so that's nice
    --Because I can--

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    8K korting, is toch belachelijke zever hé, dat wil gewoon zeggen dat ze die keukens aan een belachelijke prijs adverteren, meer niet.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ga volgende week woensdag checken bij nen electricien voor Loxone se, ben benieuwd. Da gaat ook een 20k kosten denkik xD

Keuken ondertussen ook besteld, toch schonekes nog 8000 euro korting gehad so that's nice
    Aan materiaal zaten wij aan 10k. Met werkuren kan dat wel verdubbelen...
    Welke elektricien?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Alweer een dilemma.

Voor de vervanging van onze 16 enkel glas ramen + 2 deurelementen door steellook HR+ glazen kregen we in maart - april prijsoffertes door van 38k€ (aluK plaatser) en 30k€ (winsol plaatser). Komt er na 4 maanden ook nog opeens een late offerte binnen van 20k€ (reynders plaatser). Wat een verschil met de eerste offerte.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Die domotica-shizzle heb ik nooit begrepen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik geen nieuwbouw heb. Mijn elektriciteitskastje is 60cm op 40cm
    Is meer afhankelijk wat u eigen wensen zijn en wat je gewoon bent. Als je maar gewoon een lichtpunt hebt in een kamer en een schakelaar om die aan en uit te doen, dan moet je geen domotica pakken. Domotica moet je nemen dat je verschillende zaken wilt aansturen en dan vooral met mekaar laten werken.

Kijk naar de auto-industrie. Ik lees hier vaak op de forum dat automatische lichten en ruitenwisser een must is. Terwijl je eigenlijk enkel en alleen u pink moet opheffen om dat te activeren, moest je geen automatische zaken hebben, je kunt zelfs gewoon in u luie zetel blijven zitten . Maar thuis is dat plots niet meer nodig en daar moet je dan wel uit uwe zetel komen.
    Vroeger maakte er ook niemand een "probleem" om zijn lichten of ruitenwisser op te zetten, maar waarom niet automatiseren als het kan. Nu zijn de mensen dat gewoon en is dat zelfs al voor vele een must geworden als optie.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 8 juni 2018 om 10:32

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Alweer een dilemma.

Voor de vervanging van onze 16 enkel glas ramen + 2 deurelementen door steellook HR+ glazen kregen we in maart - april prijsoffertes door van 38k€ (aluK plaatser) en 30k€ (winsol plaatser). Komt er na 4 maanden ook nog opeens een late offerte binnen van 20k€ (reynders plaatser). Wat een verschil met de eerste offerte.
    Offerte meenemen naar diegene die je gekozen hebt, hem het verschil laten uitleggen + onderhandelen over de prijs als hij niet uit zijn nek lult met "onze verf is kwalitatiever, wij werken niet met onderbetaalde Polen,..."

iTrader
    0
    Ik zit rond de 10k voor al het materiaal.

20k zul je denk ik wel zeker kwijt zijn als je alles laat doen. Als zelfbouwer kun je vaak mooie kortingen fixen op het materiaal, dat scheelt toch wel wat.
    Ik had eerst gehoord bij een aannemer die alles zou uittekenen en ik zou plaatsen, daar koste hetzelfde materiaal 12k. Omdat ik op de duur toch veel opzoekwerk had gedaan en het eigenlijk best simpel is, heb ik toch alles zelf gedaan. (had als vakantiegastje ook nog in de bouw gewerkt bij een elektricien)

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Is meer afhankelijk wat u eigen wensen zijn en wat je gewoon bent. Als je maar gewoon een lichtpunt hebt in een kamer en een schakelaar om die aan en uit te doen, dan moet je geen domotica pakken. Domotica moet je nemen dat je verschillende zaken wilt aansturen en dan vooral met mekaar laten werken.

Kijk naar de auto-industrie. Ik lees hier vaak op de forum dat automatische lichten en ruitenwisser een must is. Terwijl je eigenlijk enkel en alleen u pink moet opheffen om dat te activeren, moest je geen automatische zaken hebben, je kunt zelfs gewoon in u luie zetel blijven zitten . Maar thuis is dat plots niet meer nodig en daar moet je dan wel uit uwe zetel komen.
    Vroeger maakte er ook niemand een "probleem" om zijn lichten of ruitenwisser op te zetten, maar waarom niet automatiseren als het kan. Nu zijn de mensen dat gewoon en is dat zelfs al voor vele een must geworden als optie.
    Ik ken een paar mensen die domotica systemen hebben en de imo gebruiken die dat "verkeerd".
    Die sturen alles aan vanaf één punt maar qua automatisatie gaan die niet veel verder dan lampen aansteken wanneer ze op vakantie zijn. En dan snap ik niet echt de meerwaarde van uw domotica. Sure, ge kunt vanuit uw luie zetel de chauffage in de badkamer aanzetten of de lamp in den bureau aansteken. Maar om daar zo veel in te investeren?

Btw, over uw kosten: is dat puur uw loxone materiaal? Ne maat van mij is aan't bouwen en heeft voorlopig 6k aan elektriciteit in z'n budget gestoken. Voor zover ik kan zien is dat zowel voor elektriciteit als loxone, lijkt me heel weinig? Kan je concreet zeggen welk materiaal je had voor die 10k?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik ken een paar mensen die domotica systemen hebben en de imo gebruiken die dat "verkeerd".
    Die sturen alles aan vanaf één punt maar qua automatisatie gaan die niet veel verder dan lampen aansteken wanneer ze op vakantie zijn. En dan snap ik niet echt de meerwaarde van uw domotica. Sure, ge kunt vanuit uw luie zetel de chauffage in de badkamer aanzetten of de lamp in den bureau aansteken. Maar om daar zo veel in te investeren?

Btw, over uw kosten: is dat puur uw loxone materiaal? Ne maat van mij is aan't bouwen en heeft voorlopig 6k aan elektriciteit in z'n budget gestoken. Voor zover ik kan zien is dat zowel voor elektriciteit als loxone, lijkt me heel weinig? Kan je concreet zeggen welk materiaal je had voor die 10k?
    Bij ons was dat kabels + kast + zekeringen + Loxone.

Uiteindelijk zijn de echte "automatisatie"-mogelijkheden ook nog vrij beperkt. Ik heb op een gegeven moment het zo gemaakt dat de garagepoort automatisch openging als ik in de buurt kwam, maar dat was onbruikbaar als ik toevallig ons huis passeer. Weer-gebasseerde screens. En het volgende is dat ik in de morning-routine van google assistant ook een aantal Loxone-stappen wil doen.

Maar echt vergaande automatisatie is eigenlijk niet zo vaak voorkomend. Voor mij is vooral de flexibiliteit een groot voordeel.
    Laatst gewijzigd door sandervdw; 8 juni 2018 om 11:18

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    8K korting, is toch belachelijke zever hé, dat wil gewoon zeggen dat ze die keukens aan een belachelijke prijs adverteren, meer niet.
    Yup, you're not wrong. Allee, we hebben eigenlijk de btw cadeau gekregen, en dan nog zo opt einde van "allee nog een beke deraf" uiteindelijk ist dan ook nog altijd 23 500 euro ma soit. Tis de goekoopste da we hebben gekregen qua dingen, me exact zelfde als bij al de rest da we zijn gaan zien die op iets trokken. Tis gene Ixina ofzo ook ni he. En mijn ijskast alleen al gaat 2.5k kosten (zit er ni eens bij in) xD

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Aan materiaal zaten wij aan 10k. Met werkuren kan dat wel verdubbelen...
    Welke elektricien?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Elektriciteitswerken | Loxone | Ventilatie | Zelfbouw | Elektricien Jecon uit Heist-op-den-Berg Ene in heist zelf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ik zit rond de 10k voor al het materiaal.

20k zul je denk ik wel zeker kwijt zijn als je alles laat doen. Als zelfbouwer kun je vaak mooie kortingen fixen op het materiaal, dat scheelt toch wel wat.
    Ik had eerst gehoord bij een aannemer die alles zou uittekenen en ik zou plaatsen, daar koste hetzelfde materiaal 12k. Omdat ik op de duur toch veel opzoekwerk had gedaan en het eigenlijk best simpel is, heb ik toch alles zelf gedaan. (had als vakantiegastje ook nog in de bouw gewerkt bij een elektricien)
    Ik ga alles laten doen, dermee da ik 20k reken en ik heb redelijk wa eisen, denk da ik momenteel aan 120 tal stopcontacten zit, redelijk wa sensoren etc

Bij moeten dat dingen zijn zoals de ventilatie die automatisch in de kelder op springt van zodra dat luchtvochtigheid daar op die bepaalde plek boven x % zit
    Zonnewering die automatisch naar beneden moet van zodra er teveel zon op het glas staat of wanneer het glas zelf te warm wordt.

Lichten die allemaal automatisch aan en uit gaan zonder da ik op ne knop moet drukken als ik de kamer binne kom. Mijn verwarming die da rekening gaat houden me het weer van de komende dagen, mijn radio in de badkamer da opspringt als ik daar binnen kom,....

Uiteindelijk wil ik ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk shit nog gaat moeten ingedrukt worden. En kheb gemerkt dat met Loxone da wel heel hard kan worden uitgebreid.

Verwarming etc hebt ge meestal in da systeem zelf, maar kwil da allemaal op een centrale plek ipv werken met x van den dieje, y van den andere,...
    --Because I can--

iTrader
    0
    Dan zou ik ook niet kiezen voor domotica. Ik ken ook zo iemand die domotica heeft en zijn sturing is eigenlijk krak hetzelfde als een klassiek systeem, dat is dan dom en is de meerkost niet waard. Mijn bedoeling is dan ook om het zo te automatiseren dat je eigenlijk niks hoeft te doen en dat het zich automatisch aanpast afhankelijk van de situatie (dat wordt bepaald door verschillende sensoren en parameters). Alsook zit ik niet met een klassiek opstelling (schakelaar die een lichtpunt bedient), ik heb verschillende lichtkringen (sfeerverlichting, indirecte verlichting,..) zo ga je meer werken met sferen ipv een lichtkring aansturen, anders is het een zotte kot.
    Heb dan ook screens die aangestuurd moesten worden, is dan ook interessant dat die veel info krijgen via verschillende wegen, om zo optimaal te werken en uiteraard al maar gewoon een sturing hebben.

10k is voor de volledige kost.

Concreet wilt dit zeggen:
    -€1600 aan kabels (incl coax, utp,svv)
    -verdeelkast €445
    -betonboringen €710 (14 x 83mm plafond, 5 x 50mm plafond 1 x 110m vloer 1 x 75mm vloer)
    -€904 automaten, schakelaar, stopcontacten, UTP en coax,...
    -€4450 loxone (incl bewegingsmelders, rookmelders, voedingen, RGBW dimmers..)
    -€588 rail klemmen aderhulzen, VOBST,... (vond ik een dure kost, maar die wago rail klemmen werken wel zeer makkelijk)
    -€250 toebehoren (was zowat vanalles wat ik te kort had)

Kom ik uit op €8950, dan moet ik nog afdekplaatsjes kopen voor de schakelaars en dergelijken, dus zal rond de 10k zitten en dan is de volgende installatie klaar.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 8 juni 2018 om 11:27

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ikheb een nieuwbouw zonder domotica. Voor mij heeft het geen meerwaarde, kost het meer en heeft het geen invloed op de waarde van de woning.

iTrader
    4 (100%)
    De verdeler van Loxone zit trouwens in Nijlen met een demo-woning. Aangezien het vlakbij is, zeker eens de moeite om te bekijken
    https://www.loxone.com/nlnl/smart-home/beleef-loxone/

Een meerwaarde aan domotica is ook dat het een leuke hobby is voor IT-ers

iTrader
    0
    De verdeler van Loxone zit trouwens in Nijlen met een demo-woning. Aangezien het vlakbij is, zeker eens de moeite om te bekijken
    https://www.loxone.com/nlnl/smart-home/beleef-loxone/
    Ik ben daar eens gaan kijken, geeft u toch een beeld. De robert abigail heeft toevallig van de week nog in blijven slapen en heeft wat filmpjes gemaakt.

Een meerwaarde aan domotica is ook dat het een leuke hobby is voor IT-ers
    Ik ben nu geen IT-er, maar inderdaad ik vind dat gewoon een leuke hobby, ben daar ook graag mee bezig.

Pagina 5 van 284 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten