Pagina 4 van 283 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoe werkt dat eigenlijk, die muren, zijn dat dan eigenlijk schuifwanden? Biedt dat evenveel geluidisolatie dan vaste muur?
    Dat kan gewoon een gyproc stielmuur of een glazen wand zijn gemonteerd op een liggende balk op de vloer. Of eventueel zelfs gewoon van die fake plantenbakken op wieltjes. We zien wel. Bedoeling is dat de ruimte later zeer eenvoudig en zonder sporen na te laten opnieuw ingericht kan worden.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het meeste is niet speciaal, sommige exoten wel en die laatste moogde hier als het aan mij lag voor gratis en voor niks komen uittrekken want dat woekert enorm. :P

Maar veel hangt natuurlijk ook af van de grootte van de bomen die ge aankoopt. Als die Carpinus al zo groot als op die foto moet zijn bij aankoop tja.

De 264 * Fagus Sylvatica (150cm) die wij vorig jaar gekocht en zelf geplant hebben kwamen op 200-300 euro bij houtmeyers.
    Op de offerte stond die met een stamdiameter van 25, dus lijkt me inderdaad zoals op die foto. Dat is dus ook 1 van de dingen die we gaan willen aanpassen

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dus, aanleg oprit + 2 terrassen, en volledige beplanting (12 bomen, siergrassen, struiken, haag en gazon): 45k excl BTW (we gaan wel proberen wat jongere plantjes te nemen, deze waren allemaal al redelijk "volwassen").
    Ja, dat gaat dus bij mij gewoon ne mooie gazon worden, want dat kan mijne bruine ni trekken.

Ben btw van de week begonnen met loxone uit te testen, heb al enkele zaken gedaan om het vooral te testen (en nu heb ik tenminste overal al licht en kan ik de screens bedienen). Werkt wel makkelijk.
    Heb wel spijt dat ik niet nog een grotere kast heb gekocht, op die moment vond ik moeilijker een grotere kast (of ik moest al naar de veel duurdere klasse gaan). Ondertussen heb ik nog een groter model gevonden, gelijkaardig als de deze, enkel is die een pak breder, wat beter was geweest.

Niet op de rommel letten, ik moet nog enkele zaken in de kast plaatsen, pas nadien ruim ik de rommel op.

Savatar's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Wij zoeken een tuinarchitect die enkel met inheemse planten wil werken. Iemand een suggestie regio Lierde?

Wat kost een architect ongeveer om enkel het plan + plantenkeuze te laten maken?

Op dit moment hebben we 11 are grond maar jammer genoeg is dat een lange pijp van +- 100m op 10m. We zoeken dus iemand die hiervan een gezellige tuin van kan maken (niet strak).
    Indeling is: 1/3 gras, 1/3 moestuin en 1/3 boomgaard (20 laagstammen)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
    And all is well
    until the heart betrays...

Savatage

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ja, dat gaat dus bij mij gewoon ne mooie gazon worden, want dat kan mijne bruine ni trekken.

Ben btw van de week begonnen met loxone uit te testen, heb al enkele zaken gedaan om het vooral te testen (en nu heb ik tenminste overal al licht en kan ik de screens bedienen). Werkt wel makkelijk.
    Heb wel spijt dat ik niet nog een grotere kast heb gekocht, op die moment vond ik moeilijker een grotere kast (of ik moest al naar de veel duurdere klasse gaan). Ondertussen heb ik nog een groter model gevonden, gelijkaardig als de deze, enkel is die een pak breder, wat beter was geweest.

Niet op de rommel letten, ik moet nog enkele zaken in de kast plaatsen, pas nadien ruim ik de rommel op. [/IMG]
    Welke kast heb je nu?
    Je hebt wel niet gewerkt met relais, heeft dit een specifieke reden?

En voor wat dient die diff in dat klein kastje? :P
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Welke kast heb je nu?
    Zekeringkast IDE 192 modules. Ben ik wel heel content van, werkt super makkelijk en je kunt ook alles makkelijk aanpassen. Prijs kwaliteit zit die zeer goed.
    Je hebt wel niet gewerkt met relais, heeft dit een specifieke reden?
    Gigantische meerkost geweest en neemt dan enorm veel plaats in beslag.
    Momenteel heb ik
    -18 uitgangen (relais) van max 5A (is meer als voldoende voor led verlichting en hier en daar een puls te geven)
    -42 uitgangen (relais) van max 16A (screens sturing, lichten,...)
    Ik heb 1 relais zitten om een 230V bewegingsmelder op een ingang aan te sluiten 24V DC.

Enigste reden dat ik zou doen, om dat op een apart relais nog eens te zetten, is om de relais te beschermen van domotica. Maar dan kies ik liever voor railklemmen met smeltzekering.

En voor wat dient die diff in dat klein kastje? :P
    Is de hoofd diff, is een ijzeren kast dus als je u hoofd diff in u kast wilt steken moet die dubbel geïsoleerd zijn. Daarvoor zou ik dus een volledige rij voor moeten opofferen en in de kast zitten klote. Was goedkoper en beter om die dus naast de kast te plaatsen. Anders heb je het risco om alles wat geaard is onder spanning te zetten zonder dat de diff springt.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 juni 2018 om 20:36

iTrader
    4 (100%)

Niet op de rommel letten, ik moet nog enkele zaken in de kast plaatsen, pas nadien ruim ik de rommel op.
    Herkenbare situatie
    Wij hebben inderdaad wel nog een veel grotere kast.

Ik ben er nu terug wat mee aan het spelen. Eigen Weerservice opgezet, integratie met Google calendar, en morgen komt de Google home aan om die ook te integreren. Spannend

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Herkenbare situatie
    Wij hebben inderdaad wel nog een veel grotere kast.

Ik ben er nu terug wat mee aan het spelen. Eigen Weerservice opgezet, integratie met Google calendar, en morgen komt de Google home aan om die ook te integreren. Spannend
    Ja heb echt spijt vant formaat van de kast, maar ja dan zet ik er desnoods nog eentje ernaast. Ik heb al verschillende zaken uit de kast gehaald en elders geplaatst. De kabelgoten eronder was ook wat proppen om al die kabels daar in te krijgen, moest ik opnieuw doen zou ik wel een bredere of 2 kasten nemen.

Hoe ga je met die google home te werk gaan om die mee te integreren? Heb daar ook al eens aan gedacht, maar dat moet ik eerst dan nog eens deftig uitpluizen.
    Is inderdaad spannend werk.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 juni 2018 om 21:50

iTrader
    0
    Bimmer,goed opgemerkt dat uw diff dubbel geïsoleerd moet zijn in een metalen kast. Ik zie nergens uw tellerkast hebben. Weet dat uw hoofddiff moet zitten aan begin van uw installatie + afzekering als uw IDE192 op meer dan 3m zich bevind. Ook geen deur vergeten te bestellen. Ziet er een mooie installatie uit. Jmmr van dat lelijke 4mod hydro kastje...

iTrader
    4 (100%)
    Ja heb echt spijt vant formaat van de kast, maar ja dan zet ik er desnoods nog eentje ernaast. Ik heb al verschillende zaken uit de kast gehaald en elders geplaatst.

Hoe ga je met die google home te werk gaan om die mee te integreren? Heb daar ook al eens aan gedacht, maar dat moet ik eerst dan nog eens deftig uitpluizen.
    Is inderdaad spannend werk.
    Hoe ik het nu zie ga ik proberen om openhab als tussenlaag te gebruiken. Een alternatief is via tasker/Autovoice (werkt al op gsm) maar is configuratie per actie die je wil doen...
    Zoek zeker ook eens loxberry op. Leuk bijprojectje.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Bimmer,goed opgemerkt dat uw diff dubbel geïsoleerd moet zijn in een metalen kast. Ik zie nergens uw tellerkast hebben. Weet dat uw hoofddiff moet zitten aan begin van uw installatie + afzekering als uw IDE192 op meer dan 3m zich bevind. Ook geen deur vergeten te bestellen. Ziet er een mooie installatie uit. Jmmr van dat lelijke 4mod hydro kastje... ������
    Tellerkast staat in de kelder, ik dacht dat die standaard afgezekerd moest zijn, maar inderdaad pas wanneer de afstand over de 3meter is (net even opgezocht). Is dus langer als 3m, maar ik zou die gewoon altijd al hebben afgezekerd.
    (momenteel heb ik een 3fasige stekker op begin van de voedingskabel gezet en dit in mijn werfkast gestoken, die op de plaats van mijn meterkast hangt. In de meterkast van de werfkast is deze ook afgezekerd (zou dus niet gemoeten hebben) en ook in de werfkast zelf. Dus meterkast --> zekering meterkast -->Diff werfkast --> zekering werfkast --> "hoofd diff". momenteel dus overkill )

Deur zit er al op, kijk maar eens goed. Afdekplaatsjes heb ik ook al, maar die moeten nog geplaatst worden. Ga dit pas doen wanneer ik nog 2 zekering en extra contactor bij heb gestoken (wacht op mijn bestelling)

Inderdaad niet zo een mooi kastje, maar wou er nu niet extra geld insteken (ik had die nog liggen).
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 7 juni 2018 om 21:51

iTrader
    0
    Hoe ik het nu zie ga ik proberen om openhab als tussenlaag te gebruiken. Een alternatief is via tasker/Autovoice (werkt al op gsm) maar is configuratie per actie die je wil doen...
    Zoek zeker ook eens loxberry op. Leuk bijprojectje.
    Merci voor de tip, ga dat zeker eens bekijken. Maar is een projectje wanneer de bouw klaar is en rustig daar in mijne zetel kan zitten.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb net mijn Google Home mini op mijn Home Assistant werkend gekregen. Werkt verrassend makkelijk. Kan nu gewone inputs/outputs met voice bedienen, alsook mijn Z-wave devices. Komende dagen de koppeling met KNX maken.

Heb verschillende systemen als OpenHab, HA en Domoticz getestdrived, en moet zeggen dat HA er toch wel boven uit steekt. Vooral hun integrations staan verder, en het gemak waarmee je snel mooie dashboards maakt. Uw home cinema controls, multiroom audio, beveiligingscamera's etc. integreren is maar een paar minuten werk.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Ik heb net mijn Google Home mini op mijn Home Assistant werkend gekregen. Werkt verrassend makkelijk. Kan nu gewone inputs/outputs met voice bedienen, alsook mijn Z-wave devices. Komende dagen de koppeling met KNX maken.

Heb verschillende systemen als OpenHab, HA en Domoticz getestdrived, en moet zeggen dat HA er toch wel boven uit steekt. Vooral hun integrations staan verder, en het gemak waarmee je snel mooie dashboards maakt. Uw home cinema controls, multiroom audio, beveiligingscamera's etc. integreren is maar een paar minuten werk.
    Maar geen "connector" naar Loxone die OpenHab wel heeft, volgens mij.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Amai, is het hier stoefthread geworden?
    oh nee, sorry Ik vermeld gewoon soms de prijzen aangezien ik vermoed dat sommigen het interessant vinden wat zo'n dingen elders kosten.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Pagina 4 van 283 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten