Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vizionary Bekijk bericht
Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
Ik sta op het punt om ook mijn eerste woning aan te kopen. Wel wat vroeger dan voorzien maar de kans is er nu en die ga ik niet laten schieten.
Ik heb al wat berekeningen gemaakt of het haalbaar is om de woning alleen te kopen. Mijn vriendin studeert namelijk nog.
Het is wel niet de bedoeling om er al direct in te trekken, maar eerst rustig te renoveren etc.
Rekeninghoudend met maandelijkse leningkost,woningpolis,KI en andere vaste kosten per maand lijkt het mij wel haalbaar. Ik kan ook ongeveer 1/4 van de aankoopprijs aan eigen inbreng voorzien.
Ik woon ook nog thuis dus ik heb geen druk dat ik weg moet, en financieel helpt dat ook wel.
Ik vraag me alleen af of er tegenwoordig nog nadelen zijn aan niet direct de domicilie daar te zetten? Aangezien ik op leegstandboetes etc niet zit te wachten.
Is er iemand die hetzelfde als mij heeft gedaan? Namelijk het huis alleen aankopen? Ik vraag me af of ik niet zwaarder belast ga worden?
En verder ook nog na het afschaffen van de woonbonus, kan je dan helemaal niets meer aftrekken van de belastingen? Mijn baas zegt dat je de leningintresten nog zou kunnen aftrekken.
Ik heb ook alleen gekocht toen ik 2j werkte.
Wat je wel kan inbrengen is een stuk van je renovaties (je moet wel jaarlijks zelf uitzoeken wat kan en niet. Zelf dakwerken, ramen en vervanging stookolie installatie door hr+ condensatieketel bvb kunnen doen) en ik weet niet of dat tot de woonbonus behoort of niet, maar schuldsaldo verzekering kan ik ook indienen bij de belastingen. Leningintrest behoort volgens mij tot de woonbonus?

En waarom zou je zwaarder belast worden als alleenstaande?

Wat leegstand betreft:vraag dat eens na bij de gemeente zelf. Ik heb dat alvast nooit moeten betalen maar ik had dan ook mijn renovaties met bouwvergunning moeten aanvragen.

Geef ook door aan je energieleverancier dat het een leegstaande woning is, dan betaal je namelijk minder. MAAR vergeet dat zeker niet aan te passen wanneer je er in trekt want anders betaal je je blauw