HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik woon ook in een rijhuis, allez een HO. En ik heb eigenlijk geen last van die geluiden. Enigste waar ik een beetje last van heb is het geluid van de gemeenschappelijke poort die open en dichtgaat. Maar bij ons zit er +- 6cm geluidsisolatie tussen ons alsook heeft elk zijn eigen "muur". In vroegere rijwoningen delen ze deze scheidingsmuur.
    Dus als je ooit een nieuwe woning koopt moet je daarom een rijwoning niet uitsluiten zolang je er maar deftige isolatie en een dubbele muur hebt. Moet enkel nog zien hoe ik die trillingen van die poort kan dempen want dat begint mij toch langzaamaan te irriteren... alhoewel als ik de tv op heb staan hoor je er niets van.
    Ik heb met mijn ouders in een ruime rijwoning gewoond (15 jaar lang) en daar was de geluidsisolatie ook niet alles. Als de zware schuifdeur dichtging, als er bezoek was, ruzie, alles hoorde ge. Dat is vandaag de dag nog steeds zo.
    Ik heb zelf ook een HO bouwgrond, maar de huizen zijn eigenlijk open bebouwingen met 2 gemetste carports+tuinberging er tussen. De huizen zijn via 2 muren met elkaar verbonden, 1 rechtstreeks en dat is de achterste muur van de tuinberging en dan de achterste muur van de carports die doorloopt tussen de carports. Dit en de balken van het dak van de carport en tuinberging rusten natuurlijk ook op de buitenmuur.
    Maar ik heb op de bijna 4 jaar dat ik er woon nog nooit mijn buurman gehoord.

Maar het is zo dat een akoestisch goed geïsoleerde rijwoning/hob weinig geluid doorgeeft. Of je moet echt marginale buren hebben mss .

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Cijfers eerste semester 2018 gewone woonhuizen:
    - percentiel 25:
    Vlaanderen: 170.000
    Brussel: 285.000
    Wallonië: 102.500
    België: 145.000

- percentiel 75:
    Vlaanderen: 285.000
    Brussel: 515.000
    Wallonië: 200.500
    België: 272.850

Mediaan:
    Vlaanderen: 225.000
    Brussel: 380.000
    Wallonië: 147.500
    België: 200.000

Zelfs als je rekening houdt dat er een percentage direct af te breken krotten (écht onbewoonbaar verklaard) in het onderste segment zitten, gaan de cijfers hier nog een héél stuk verder af van wat de meesten hier als normaal zien.
    Is dat de prijs van de huizen of van het ontleende bedrag? Want ik vind die (uitgezonderd Brussel) ook relatief laag voor p75...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Is dat de prijs van de huizen of van het ontleende bedrag? Want ik vind die (uitgezonderd Brussel) ook relatief laag voor p75...
    is van de prijs van de huizen, bron Statbel.

Er zijn natuurlijk nog enkele andere redenen waarom de effectieve mediaan verkoopprijs lager is dan wat veel mensen denken:
    - goedkopere huizen rouleren iets vlugger tussen eigenaars tegenover duurdere woningen. Worden dus vaker verkocht, dus drukken de prijs iets lager.
    - woningen die verkocht worden, worden verkocht zonder de renovatieprijs in te rekenen.
    - woningen die op immoweb lang blijven staan, zijn vaak duurdere (moeilijker te verkopen) woningen zijn.
    - het segment dat mensen zoeken of van dromen (en vaker naar kijken) zijn de duurdere woningen. Je kijkt dus vaak iets hoger dan wat je werkelijk koopt.
    - niet iedereen woont in een gemiddeld woongebied. Voor een Gentenaar is dit een belachelijk lage prijs, voor een inwoner van Bachten de Kupe mss soms nog teveel
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    is van de prijs van de huizen, bron Statbel.

Er zijn natuurlijk nog enkele andere redenen waarom de effectieve mediaan verkoopprijs lager is dan wat veel mensen denken:
    - goedkopere huizen rouleren iets vlugger tussen eigenaars tegenover duurdere woningen. Worden dus vaker verkocht, dus drukken de prijs iets lager.
    - woningen die verkocht worden, worden verkocht zonder de renovatieprijs in te rekenen.
    - woningen die op immoweb lang blijven staan, zijn vaak duurdere (moeilijker te verkopen) woningen zijn.
    - het segment dat mensen zoeken of van dromen (en vaker naar kijken) zijn de duurdere woningen. Je kijkt dus vaak iets hoger dan wat je werkelijk koopt.
    - niet iedereen woont in een gemiddeld woongebied. Voor een Gentenaar is dit een belachelijk lage prijs, voor een inwoner van Bachten de Kupe mss soms nog teveel
    Een beetje meer cijfers die aanduiden hetgeen jpv zegt.
    https://statbel.fgov.be/nl/themas/bo...astgoedprijzen

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ge moogt daar uiteraard ne moestuin op zetten of kiekes op houden, ik bedoel eerder dat als ge nu een stuk van 1.5ha koopt dat ge daar inderdaad geen hectare bieten op moogt telen of een paardenfokkerij met 30 beesten op moogt beginnen. Net zoals dat ge er geen hangaar van 2500m² op moogt neerpoten en er een betoncentrale op starten.
    Bouwgrond = residentieel = geen industrie of landbouw
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Gisteren naar een grond gaan kijken binnen ons budget maar die ligt 2-3 meter boven de straat, situatie zoals op deze foto zeg maar.
    https://www.pinterest.com/amp/pin/847099011130530185/

Iemand enig idee wat het zou kosten om daar een deftige, brede oprit (zeker geen dure, eerder genre steenslag) voor te maken? Geen idee wat zo een graafwerken kunnen kosten, maar misschien dat iemand hier daar ervaring mee heeft?
    De grond ernaast staat ook te koop maar heeft een natuurlijke oprit (helt op de hoek af naar de straat) maar die kost 30k meer en zit hierdoor dus ook 30k boven ons budget.

Pagina 324 van 324 Eerste ... 224274314320321322323324

Regels voor berichten