iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij ons in de buurt is de bouwgrond toch echt wel duur. Zie hier een slecht gelegen lap grond van 1500m². Die stond initiëel te koop aan 450k €, ondertussen gezakt tot 370k €. Ga je wat verder naar de betere residentiële woonwijk dan zit je aan een vraagprijs van 488k € voor 1700m².

Da's meer dan wij betaald hebben voor ons huis op een even groot perceel enkele honderden meters verder.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geraak uw job maar kwijt met een afbetaling van 1600-1700€.

Ook niet zoveel ruimte om minder te werken als er kinderen komen of als je het gewoon wat kalmer aan wil doen.
    Hoor het op het werk vaak, 'ik zou wel minder willen werken, maar ...'

Hier een gezinsinkomen van +- 4.000€ zonder extra's (vrouw werkt deeltijds) en een afbetaling van 507€ per maand.
    Ik vind dat dat wel gemoedsrust geeft.
    Extra geld op zich doet niets, maar het vergroot uw keuzemogelijkheden op veel vlakken.
    Daar kan ik me zeker in vinden dat €507/maand een kleine hap is uit het budget in vergelijking met €1000+. Maar daarmee kan je op dit moment aan 1.6% op 25 jaar 'maar' 125k lenen. Hoe je het ook draait of keert, voor 125k koop ik geen huis.
    Op 20 jaar lenen wordt dit 105k kunnen lenen.
    Een oud appartement zonder parking bij waar alles kraakt en spaakt, ja. Iets toekomstgericht? Naar mijn mening niet..

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artifact Bekijk bericht
    Het valt ons altijd op hoe weinig budget de meeste mensen hebben die meedoen aan het programma. Ok ja, tijdens de 'miljoenenweek' uiteraard niet. Dat is dan het andere uiterste. Vaak tweeverdieners met maar een budget van +- 250k. Dat is toch echt niet veel als je met twee bent. Er zijn bijna nooit deftige woningen bij uit het middensegment van +- 450-500k.
    500k lenen op 25 jaar aan 1.65% is €2.032 per maand afbetalen. Ik weet niet hoe jij dit ziet maar ik vind dit toch verre van een klein budget hoor.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Bramstep
    Daar heb je gelijk in.
    Met die nuance: We kochten ons huis in 2011 dus de prijzen waren op dat moment lager + we zijn onze lening gestart aan 902€/maand en hebben stelselmatig vervroegd afgelost + we hadden een eigen inbreng van 100.000€.

Wou alleen zeggen dat een lage maandlast een hoop mogelijkheden geeft die er anders niet zijn.
    Veel mensen kopen een huis dat net binnen hun budget ligt, ben achteraf blij dat wij dat niet deden.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

Nu budget is ook regiogebonden hoor. Mijn collega wil bouwen regio Gent/De Pinte, ik viel bijna van mijne stoel toen die prijzen gaf. Grond van 8-9 are kost daar rap boven de 300k.
    De prijzen van de aannemers zelf zijn ook stukken hoger. Lang verhaal kort, een vergelijkbaar huis qua oppervlakte en afwerking met het onze kostte daar direct 250.000 EUR meer.
    Onlangs ook naar een housewarming geweest, huis van 120 m2 WOONoppervlakte, tuintje van 60m2, 450K. Wel in wondelgem dus die locatie betaal je. "ja, we kunnen moeilijk anders, we werken in Gent en de kinderen gaan daar naar school." (huurden tot nu toe een huis in Gent centrum) euh... Als je datzelfde huis voor 100k minder in Eke of Gavere kan kopen, zou ik dat toch zeker overwegen, vanuit wondelgem zitten zowel jij als die kinderen ook nog een half uur op de tram hoor.. (en het absurde is dan nog dat ze werken en de kinderen naar school gaan op minder dan 500m van Gent Sint Pieters station!)
    Sommige mensen hebben het onvermogen om iets verder te kijken dan hun neus lang is.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    De binnendeuren zijn wit geverfd. Ik ben er zooo blij mee. Ik zou nu nog een gezandstraalde trap willen, maar ik vermoed dat dat enkel bij een trap kan die van echt hout gemaakt is?
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    @Bramstep
    Daar heb je gelijk in.
    Met die nuance: We kochten ons huis in 2011 dus de prijzen waren op dat moment lager + we zijn onze lening gestart aan 902€/maand en hebben stelselmatig vervroegd afgelost + we hadden een eigen inbreng van 100.000€.

Wou alleen zeggen dat een lage maandlast een hoop mogelijkheden geeft die er anders niet zijn.
    Veel mensen kopen een huis dat net binnen hun budget ligt, ben achteraf blij dat wij dat niet deden.
    Ik versta het. In jouw geval is er inderdaad goed mee te werken. Goed gedaan zou ik zeggen, dat houdt een nog heel groot budget over voor andere dingen!
    Mag ik weten hoeveel jullie in die 9 jaar al vervroegd hebben kunnen afkorten dan? Lijkt toch wel al een hele brok!

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Daar kan ik me zeker in vinden dat €507/maand een kleine hap is uit het budget in vergelijking met €1000+. Maar daarmee kan je op dit moment aan 1.6% op 25 jaar 'maar' 125k lenen. Hoe je het ook draait of keert, voor 125k koop ik geen huis.
    Op 20 jaar lenen wordt dit 105k kunnen lenen.
    Een oud appartement zonder parking bij waar alles kraakt en spaakt, ja. Iets toekomstgericht? Naar mijn mening niet..
    Trek dat budget op naar 750 en je kan al rond de 175k lenen op 25j, daar is toch wel iets voor te vinden? Gaat wel wat werk aan zijn natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    De binnendeuren zijn wit geverfd. Ik ben er zooo blij mee. Ik zou nu nog een gezandstraalde trap willen, maar ik vermoed dat dat enkel bij een trap kan die van echt hout gemaakt is?
    Bij mij komen ze zaterdag de binnendeuren (verfdeuren) plaatsen. Heb je soms foto's van het resultaat? En welke verf heb je gebruikt? Erg benieuwd.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Somfy heeft ook gewoon mechanische motoren. Persoonlijk zou ik dat altijd nemen en gaan voor een aansturing via een centraal systeem.
    Al moet ik zeggen dat het homecontrol van Somfy niet slecht is.
    Heb gezien dat er er voor vouwgordijnen 4 verschillende hebben

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Bramstep
    Ja hoor.
    150.000€ ontleend in 2011 aan 3,99% op 20 jaar, vanaf 2013 t.e.m. 2016 elk jaar +-10.000€ vervroegd afgelost.
    Rentevoet stelselmatig verlaagd door herzieningen + looptijd uitgelengd met 3 jaar om fiscaal voordeel langer te behouden.

Van de 100.000€ eigen middelen, is er trouwens bijna 45.000€ van schenkingen.
    Zonder dat had onze lening ook zwaarder geweest, of ons huis kleiner.

iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    @Bramstep
    Ja hoor.
    150.000€ ontleend in 2011 aan 3,99% op 20 jaar, vanaf 2013 t.e.m. 2016 elk jaar +-10.000€ vervroegd afgelost.
    Rentevoet stelselmatig verlaagd door herzieningen + looptijd uitgelengd met 3 jaar om fiscaal voordeel langer te behouden.

Van de 100.000€ eigen middelen, is er trouwens bijna 45.000€ van schenkingen.
    Zonder dat had onze lening ook zwaarder geweest, of ons huis kleiner.
    Mooi zo!

Hoeveel kosten had je telkens je 10k vroeger wou afkorten? Alsook op de herzieningen komen telkens kosten bij kijken?

iTrader
    112 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen die hier hun eigen vloerverwarming zelf hebben gedaan? Van waar hebben jullie het materiaal gehaald en voor welke prijs? Ik ben hier en daar aan het vergelijken maar wordt er stilletjes wa zot van.

Iemand die nog een idee wat het verschilt juist is tussen een PE-RT buis en PE-RT Alu? Ik weet dat het de binnenkant is van de buis zelf is, met de laag zelf, maar het prijsverschil in de buizen is enorm groot. Is er ook een duidelijk kwaliteitsverschil?

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De kost bij een herziening is 3 maanden rente op het openstaand kapitaal + een dossierkost.
    Bijv: leende je aan 4%, dan zal het 1% kosten op het openstaand kapitaal. (Niet exact 1% omdat er met maandrente ipv jaarrente wordt gerekend, maar weet hier niet meer het fijne van.)

De kost bij een vervroegde terugbetaling is afhankelijk van uw contract met de bank. Soms mag je eenmaal per jaar 'gratis' een stuk vervroegd terugbetalen.
    Maar in de meeste gevallen is het ook hier 3 maanden rente op het stuk kapitaal dat je vervroegd aflost. Hier komt geen dossierkost bij.
    Concreet: betaal je 10.000€ vervroegd terug dat open stond aan bijv 4%, dan zal je hierop +- 100€ kosten betalen.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Bij ons in de buurt is de bouwgrond toch echt wel duur. Zie hier een slecht gelegen lap grond van 1500m². Die stond initiëel te koop aan 450k €, ondertussen gezakt tot 370k €. Ga je wat verder naar de betere residentiële woonwijk dan zit je aan een vraagprijs van 488k € voor 1700m².

Da's meer dan wij betaald hebben voor ons huis op een even groot perceel enkele honderden meters verder.
    Zegt misschien meer hoe fucked up de situatie is regio Merchtem/Meise waar ik al een tijdje op zoek ben maar ik vind die eerste bouwgrond met 232€/m2 en 50m aan straat helemaal niet duur voor pal tegen Brussel en het zonienwoud te zitten. Verkavel die grond in 3 OBs en je zit gewoon met schappelijk geprijsde gronden.
    Misschien mijn vriendin toch nog eens proberen overtuigen om naar de andere kant van Brussel te gaan wonen.

Regels voor berichten