iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is beter zo denk ik. De notarissen hebben wel kaas gegeten van wanbetalers. Beter dat hij achter zijn geld moet zitten ipv jij.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    EPC klucht:

Huis gekocht waar het EPC blijkbaar met de natte vinger is opgesteld.

Huis bwj 2003 met laatste renovatie (zolder=>kamer) in 2016, gesloten bebouwing.
    Man gestorven, vrouw verkoopt huis. Zij is natuurlijk niet op de hoogte van isolatienormen en waarden.
    Laat alle keuringen en attesten over aan makelaar.

EPC komt binnen: +700!!!
    Ik bekijk dit en volgens het verslag is er niets van isolatie, terwijl deze op zolder gewoon zichtbaar is.
    Straffer nog, volgens het epc is het verwarming op mazout. Terwijl er gewoon radiatoren op aardgas zijn.

Ik werk toevallig voor 1 van de grote spelers in België wat keuringen betreft en contacteer de betreffende dienst.
    Die schatten, op basis van wat ik kan vermelden, dat de waarde max 400 kan zijn. Dit met de zichtbare isolatie.
    Met de niet onmiddellijk zichtbare (muren, vloer,...) zou dit tussen de 100-200 moeten liggen.

Ik contacteer de firma die het epc opstelde(zonder te vermelden waar ik werk): "ah ja, dat zullen we niet gezien hebben op de foto's die we van de makelaar kregen". "Als U mij de juiste waarden doorgeeft maakt ik een nieuw verlag op."

WTF? Dus gewoon een epc afgeleverd zonder ter plaatse te komen. En nu zonder blozen een verslag willen maken op hetgene wat ik vertel.

Ik vertel dit aan de makelaar en vertel erbij dat mijn collega's me aanraden om dit aan te kaarten bij het VEA. Die dan zorgen voor een degelijke keuring en de betreffende firma ongetwijfeld zullen sanctioneren na audit.
    Die was natuurlijk in alle staten.
    Juiste epc zou nog volgen voor akte.

Al bij al weet ik wel dat de isolatie goed zit en is het epc momenteel maar een nummer.
    Maar zeer grote kans dat onze gewaardeerde staat in de nabije toekomst belastingen gaat heffen aan de hand van die epc-waarde.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    EPC klucht:
    ...
    Dat slaat toch alles. Zo is het natuurlijk snel verdiend geld, wat op makelaarsfoto's kijken en er met je pet naar gooien, pure oplichterij...

Toevallig had ik het afgelopen weekend nog met een vriend over die EPC waarden en hoe die rapporten vaak belachelijk incompleet zijn. Zeker als de vorige eigenaar ook de aannemer is die het huis gezet heeft, dan snap ik niet dat er zoveel "onbekend" is. In zijn geval was het EPC rapport nogal tendentieus verwoord met veel suggesties naar vaak nutteloze of op zijn minst twijfelachtige oplossingen.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik begrijp sowieso al niet hoe een EPC opgesteld kan worden zonder facturen van isolatie, ramen, ..

Hier is een random getal, uw huis lijkt ons goed/slecht geïsoleerd dus daar doen we wat vanaf/bij, nog wat waarden erbij en eraf en hierse, dit is ons resultaat
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 61

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt me dan al bijna gewoon vriendjes politiek me de makelaar. "Ja gooi daar maar iet naartoe"

Ben benieuwd naar da van ons. Zal in januari ofzo hopelijk bepaald worden, dan pas zal de schacht toe zijn en kan ik blowerdoor nekeer laten doen
    --Because I can--

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vertel dit aan de makelaar en vertel erbij dat mijn collega's me aanraden om dit aan te kaarten bij het VEA. Die dan zorgen voor een degelijke keuring en de betreffende firma ongetwijfeld zullen sanctioneren na audit.
    Die was natuurlijk in alle staten.
    Juiste epc zou nog volgen voor akte.
    Hopelijk ga je ze ook effectief aangeven?

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat voor primer en verf moet je gebruiken voor de badkamer te verven?
    Wij hebben enkel tegels in de douche, dus niet bij het bad...
    Zou dus verf moeten zijn dat tegen al die watersporten van het bad moeten kunnen .

Moet niet perse verf zijn, gewoon een product dat ervoor zorgt dat het pleisterwerk tegen water kan.
    Doen ze dat gewoon met waterbestendige verf?

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom steek je zoveel energie in een juist EPC cijfer, als er toch geen voor- of nadelen aan verbonden zijn?

Hier in de badkamer speciale verf van de Gamma gebruikt, geen idee of die goed werkt of de meerprijs waard was
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Waarom steek je zoveel energie in een juist EPC cijfer, als er toch geen voor- of nadelen aan verbonden zijn?

Hier in de badkamer speciale verf van de Gamma gebruikt, geen idee of die goed werkt of de meerprijs waard was
    Voorlopig nog niet. Tot vadertje staat een belasting gaat koppelen aan uw de energieprestaties van uw huis.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Hopelijk ga je ze ook effectief aangeven?
    Eerst nog wat aanzien, kwestie van het dossier wat aan te dikken

Ik weet nu wat het juiste cijfer, na degelijke inspectie zou moeten zijn. Als ze na een tweede "keuring" daar weer gigantisch de mist in gaan
    Na akte is er wettelijk nog 2 jaar tijd voorzien om dit aan te kaarten bij de juiste diensten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Voorlopig nog niet. Tot vadertje staat een belasting gaat koppelen aan uw de energieprestaties van uw huis.
    Exact dit, die geruchten doen al de ronde en dit zou me niets verbazen.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heeft iemand eigenlijk een huis op het oog?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Exact dit, die geruchten doen al de ronde en dit zou me niets verbazen.
    Kan je ook gewoon als eigenaar een nieuw EPC verslag laten opstellen moest zoiets in voege gaan? Want ik heb dat hier gekocht aan 600+, maar ondertussen talloze renovaties gedaan die dat cijfer drastisch naar omlaag zouden moeten halen. (dak- en zolderisolatiew gevelisolatie, HR glas en ramen, nieuwe zuinige condensatieketel, ...)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kan je ook gewoon als eigenaar een nieuw EPC verslag laten opstellen moest zoiets in voege gaan? Want ik heb dat hier gekocht aan 600+, maar ondertussen talloze renovaties gedaan die dat cijfer drastisch naar omlaag zouden moeten halen. (dak- en zolderisolatiew gevelisolatie, HR glas en ramen, nieuwe zuinige condensatieketel, ...)
    Ja...

En wie klachten heeft over zijn epc moet zich wenden tot het VEA. Bij fouten in opmaak epc krijgt de opsteller 500€ boete en bij herhaaldelijk of grote fouten word deze geschrap uit de lijst van erkende energie"deskundigen". Bel naar die epc'er en vertel hem dat je klacht zult indienen bij het vea. Hij zal wel rap aan uw deur staan.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Als de staat hier belastingen op gaat heffen dan vermoed ik wel dat de prijs voor zo een berekening gaat stijgen.

Maar ik vermoed ook wel dat men dan nog strenger gaat zijn. Mede omdat een slechter cijfer meer inkomsten wilt zeggen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 307 van 313 Eerste ... 207257297303304305306307308309310311 ... Laatste

Regels voor berichten