zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Huurder gevonden voor het appartement gedeelte van ons huis, die gaat vanaf 1 december de helft van de lening betalen.

Weduwe, mid 50, lijkt me redelijk goed. Eerste keer dat ik iets verhuur dus we zullen zien hoe dat afloopt.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw crepie loopt tot op de grond door? Of vermoedelijk tot op 2-4cm boven nulpas buiten en dan niets meer.

https://images.app.goo.gl/wpBH8dYCfwDEQo4f6

Er zijn verschillende mogelijkheden ma ik ga uit van de meest voorkomende: crepie op eps isolatie (neopor,top32,grafiet verbeterde blabla,..). Waar moet je op lettten: de diba van binnen moet naar buiten toe mooi geplooid naar beneden zijn en de isolatie daarachter moet type xps (pur eventueel ma xps beter voor grondvocht) zijn dus die onderste zone in crepie uitvoeren zie ik ni direct als ‘best practice’ tenzij ik detail zie waarvan ik zeg: ja ok zo kan het ook ( nu op gsm dus ik zie deze detail al amper ).
    Daar je bovendien ander type isolatie hebt In die onderste zone (xps/pur) zet je er ook geen crepie op maar gevelplint (blauwe steen, gevelsteen, gecementeerde betonblok,...) die bovendien de spatten opvangt..

Nu ik lees uw post nog eens en het is dus al uitgevoerd, vijgen na pasen dus hierbiven..
    Als de diba goed zit kan je binnen nooit vocht krijgen, buiten dat vooral zelf ook kijken: komt er veel water op de klinkers aan de facademuur (bv terrashelling loopt naar huis toe ( al paar keer gezien..), toestand bij hevige regenval,..). Lapmiddel kan dan nog zijn drainagebuis steken of afvoergoot om water toch van gevel weg te houden maar je kan evengoed nooit last hebben omdat je muren door zon/wind mooi uitdrogen altijd. Toch benieuwd naar je afwerking onderaan ;-)
    Ok duidelijk. Ja er zitten nog 2 rijen bakstenen onder, en de tuinaanemer heb ik Diba zien zetten, weggeplooid van het huis. De klinkers hebben ook allemaal helling weg van het huis. Dus lijkt me wel oké te zijn. Het is geen nieuwbouw dus de geen isolatie tussen crepi en snelbouw. (spouwmuur is wel geïsoleerd)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Weduwe, mid 50, lijkt me redelijk goed. Eerste keer dat ik iets verhuur dus we zullen zien hoe dat afloopt.
    Niks voor de lange duur dus, die is waarschijnlijk al op zoek naar de volgende vent om bij in te trekken.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Niks voor de lange duur dus, die is waarschijnlijk al op zoek naar de volgende vent om bij in te trekken.
    We zullen zien. Het was belangrijk voor haar dat wij niet van plan waren snel te verhuizen, is nog maar minder dan een jaar weduwe en het is 4 maanden opzeg. En we hebben het niet echt nodig dus.. meh
    *** Also sprach Zarathustra ***

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Tegendruk vanuit uw put lijkt mij toch straf. Zeker als je zegt dat je buizen in de kelder leeg staan. Dan moet je van boven al bijna 100 liter door uw WC kappen eer het omhoog gaat komen.
    Lokale verstopping, bijvoorbeeld met beton, cement, of bouwafval, lijkt mij logischer. Zou in dat geval toch eerst voor die "endoscopie" gaan voor je uw oprit (op jouw kosten) moet openbreken
    Twas dus degelijk de tegendruk

Blijkt da de put die steekt, de invoer en de uitvoer 1 cm verschil hebben.

Dus issue van de put zelf, de voorgeboorde gaten verkeerd.

Ze hebben de put leeg getrokken en verschuiven de uitvoer 10 cm naar beneden en tzou nimeer mogen gebeuren.

Miserie jongens, miserie
    --Because I can--

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Twas dus degelijk de tegendruk

Blijkt da de put die steekt, de invoer en de uitvoer 1 cm verschil hebben.

Dus issue van de put zelf, de voorgeboorde gaten verkeerd.

Ze hebben de put leeg getrokken en verschuiven de uitvoer 10 cm naar beneden en tzou nimeer mogen gebeuren.

Miserie jongens, miserie
    Aha goed dat het opgelost is.

Hier was het vandaag weer prijs. Gisterenavond bij het uitmeten van de ruwbouw merkte ik dat we 10 centimeter kwijt waren. Op die plaats moet de afmeting binnenmuur tot binnenmuur 1260cm zijn en ik kwam altijd maar uit op 1250. Blijkt dat er bij het uitzetten van de buitenmuren daar een fout is gemaakt door de aannemer en dat die dus 10cm te kort staat. Op die plaats komt erboven een betonbalk dus daar viel niet over te discussiëren. Vervelend voor de aannemer want er stond al 2 meter snelbouw.

Wat voor fouten wij er al hebben uitgehaald dat geloof je niet. We blijven wel vertrouwen hebben in de aannemer. Het geleverde werk is goed en alle fouten worden zonder morren recht gezet. We zijn daar toch wat zachter in geworden nu de ruwbouw vordert. Missen is menselijk. Maar je moet er als bouwheer toch met een vergrootglas opzitten hoor.

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aha goed dat het opgelost is.

Hier was het vandaag weer prijs. Gisterenavond bij het uitmeten van de ruwbouw merkte ik dat we 10 centimeter kwijt waren. Op die plaats moet de afmeting binnenmuur tot binnenmuur 1260cm zijn en ik kwam altijd maar uit op 1250. Blijkt dat er bij het uitzetten van de buitenmuren daar een fout is gemaakt door de aannemer en dat die dus 10cm te kort staat. Op die plaats komt erboven een betonbalk dus daar viel niet over te discussiëren. Vervelend voor de aannemer want er stond al 2 meter snelbouw.

Wat voor fouten wij er al hebben uitgehaald dat geloof je niet. We blijven wel vertrouwen hebben in de aannemer. Het geleverde werk is goed en alle fouten worden zonder morren recht gezet. We zijn daar toch wat zachter in geworden nu de ruwbouw vordert. Missen is menselijk. Maar je moet er als bouwheer toch met een vergrootglas opzitten hoor.
    Khad da beter ook wa meer gedaan. Ik heb mij daar allemaal geen fluit van aangetrokken maar hier en daar zijn toch wat dingen mis die ik nu merk. Geen grote problemen maar bvb ne muur da ni 100% recht staat. Ik heb wel gemerkt dat ik bvb ipv 10 cm te weinig, 20 cm teveel heb. Dus da's dan weer minder erg
    --Because I can--

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of je zoekt een goeie aannemer? Onze nieuwbouw is gezet door een ervaren aannemer die we al 30 jaar kennen. Mijn pa was tot vlak voor z'n pensioen werkzaam in de bouwsector en kent die aannemer door en door. Die hadden eerst een louter professionele relatie wat dan uitmondde is een bevriend koppel waar mijn ouders vaak mee gaan eten. Onze architect is niet zo bevooroordeeld als ons en heeft alles grondig nagekeken maar de aannemer op geen enkele fout (klein of groot) kunnen betrappen. Zowel ik, mijn vriendin, mijn pa (met ervaring in de bouwwereld) en mijn vriendin haar pa (ingenieur in fabriekbouw) hebben er nauwlettend met vergrootglas opgezeten, maar alles ging vlot.

In elk geval, goeie band met de aannemer of niet, met 10 cm minder binnenruimte zou ik ook niet blij zijn en liet ik het ook aanpassen.

sjoene's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net met een architect gesproken. Voor hun ereloon omtrent onze renovatie rekenen ze 13,5 procent op de eerste schijf van 100k, 10,5 op de volgende 100k, en vanaf dan 7 procent.

Is dat marktconform, of eerder aan de hoge kant? Is het percentage dat de architect rekent iets waar typisch over onderhandeld kan worden?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Van welke regio ben je? Onze architect werkt volgens een vaste prijs. Ik vind dat ook maar logisch. Als uw huis 5m² groter zou zijn dan anders is dat voor uw architect niet meer werk. Onze architect biedt meerdere "formules" aan: enkel plan + indienen, plan + indienen + lastenboek + meetstaat, plan + indienen + lastenboek + meetstaat + offertes opvragen, plan + indienen + lastenboek + meetstaat + offertes opvragen + opvolging, plan + indienen + lastenboek + meetstaat + offertes opvragen + opvolging + technisch plan enz...

Wij hebben ook architecten ontmoet die volgens een percentage werkten maar dat wou ik niet.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Khad da beter ook wa meer gedaan. Ik heb mij daar allemaal geen fluit van aangetrokken maar hier en daar zijn toch wat dingen mis die ik nu merk. Geen grote problemen maar bvb ne muur da ni 100% recht staat. Ik heb wel gemerkt dat ik bvb ipv 10 cm te weinig, 20 cm teveel heb. Dus da's dan weer minder erg
    Uw huis is niet comfort bouwaanvraag dus? Dan is het illegaal en kan gesloopt worden!

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoene Bekijk bericht
    Net met een architect gesproken. Voor hun ereloon omtrent onze renovatie rekenen ze 13,5 procent op de eerste schijf van 100k, 10,5 op de volgende 100k, en vanaf dan 7 procent.

Is dat marktconform, of eerder aan de hoge kant? Is het percentage dat de architect rekent iets waar typisch over onderhandeld kan worden?
    Bij de mijne was het 7% kheb er ook gehad die veel hoger gingen. Da ze me schijven werken heb ik nergens gehoord.

Zie da ge ook zeker weet da hij ni extra gaat aanrekenen voor werfbezoeken ofzo

Kheb zo ene paljas gehad die 12% deed en dan nog is 125 euro per werfbezoek, toen ik hem erop wees dat het zijn job is om sowieso naar de werf te komen was hij boos op mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Uw huis is niet comfort bouwaanvraag dus? Dan is het illegaal en kan gesloopt worden!
    Zwijgt jong
    --Because I can--

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het was bij ons initieel wat zoeken. Soms weet je niet goed of je nu aan het muggenziften bent of niet. Maar uiteindelijk altijd tevreden van onze beslissingen om toch te wijzen op dingen die we opmerkten. Het is vooral een kwestie van er snel bij te zijn. Onze aannemer technieken vroeg ons zelf van veel op de werf aanwezig te zijn als het hun beurt is. Hij zegt dat ze soms een heel huis technieken doen en nooit een bouwheer zien. Als er dan keuzes moeten worden gemaakt doen ze maar wat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarK-OnE Bekijk bericht
    Of je zoekt een goeie aannemer? Onze nieuwbouw is gezet door een ervaren aannemer die we al 30 jaar kennen. Mijn pa was tot vlak voor z'n pensioen werkzaam in de bouwsector en kent die aannemer door en door. Die hadden eerst een louter professionele relatie wat dan uitmondde is een bevriend koppel waar mijn ouders vaak mee gaan eten. Onze architect is niet zo bevooroordeeld als ons en heeft alles grondig nagekeken maar de aannemer op geen enkele fout (klein of groot) kunnen betrappen. Zowel ik, mijn vriendin, mijn pa (met ervaring in de bouwwereld) en mijn vriendin haar pa (ingenieur in fabriekbouw) hebben er nauwlettend met vergrootglas opgezeten, maar alles ging vlot.

In elk geval, goeie band met de aannemer of niet, met 10 cm minder binnenruimte zou ik ook niet blij zijn en liet ik het ook aanpassen.
    Maar hoe zoek je die goede aannemer hé daar zit het probleem. Bij jou zijn was het een kennis. Maar de modale bouwheer heeft geen sterke connecties in de bouwwereld. Het is toch vaak gissen als je vier offertes ruwbouw op tafel hebt liggen die op een paar procent van elkaar verschillen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoene Bekijk bericht

Op het eerste zicht zou je zeggen dat dat mooie prijzen zijn. Maar we weten niet wat daar precies in zit. Daarvoor post je best de contractvoorwaarden.

Recent een verhaal gelezen op bouwinfo van mensen die schrik hadden van hun architect te bellen tijdens de bouw want achteraf kregen ze een factuur voor gepresteerde uren aan de telefoon

Bij de mijne was het 7% kheb er ook gehad die veel hoger gingen. Da ze me schijven werken heb ik nergens gehoord.

Kheb zo ene paljas gehad die 12% deed en dan nog is 125 euro per werfbezoek, toen ik hem erop wees dat het zijn job is om sowieso naar de werf te komen was hij boos op mij

Zwijgt jong
    Een renovatie aan 7%? Met dat soort onderhandelingscapaciteit moeten we u naar het middenoosten sturen

iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het was bij ons initieel wat zoeken. Soms weet je niet goed of je nu aan het muggenziften bent of niet. Maar uiteindelijk altijd tevreden van onze beslissingen om toch te wijzen op dingen die we opmerkten. Het is vooral een kwestie van er snel bij te zijn. Onze aannemer technieken vroeg ons zelf van veel op de werf aanwezig te zijn als het hun beurt is. Hij zegt dat ze soms een heel huis technieken doen en nooit een bouwheer zien. Als er dan keuzes moeten worden gemaakt doen ze maar wat.

Maar hoe zoek je die goede aannemer hé daar zit het probleem. Bij jou zijn was het een kennis. Maar de modale bouwheer heeft geen sterke connecties in de bouwwereld. Het is toch vaak gissen als je vier offertes ruwbouw op tafel hebt liggen die op een paar procent van elkaar verschillen.

Op het eerste zicht zou je zeggen dat dat mooie prijzen zijn. Maar we weten niet wat daar precies in zit. Daarvoor post je best de contractvoorwaarden.

Recent een verhaal gelezen op bouwinfo van mensen die schrik hadden van hun architect te bellen tijdens de bouw want achteraf kregen ze een factuur voor gepresteerde uren aan de telefoon

Een renovatie aan 7%? Met dat soort onderhandelingscapaciteit moeten we u naar het middenoosten sturen
    Khad ni geleze da het over renovatie ging

En tis just, als ge geen hol weet va ndie dingen, of niemand kent in het wereldje van bouwen. Dan is het ook maar luisteren naar architect of maar wa kijken.

Mij hebben ze ook wel nooit gezien op de werf. Ik ging er van uit dat als er issues waren de architect ze wel ging oplossen, wa meestal het geval ook was
    --Because I can--

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Zwijgt jong
    Beetje vriendelijker he ik weet u wonen

Pagina 303 van 313 Eerste ... 203253293299300301302303304305306307 ... Laatste

Regels voor berichten