desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zou mij daar geen zorgen over maken tenzij uw wc niet in het geisoleerd gedeelte zit. In onze WC liggen 2 lussen op 15cm van elkaar en ik moet dat kraantje op stand 2-2.5 zetten waar de rest van het gelijkvloers op 8.5 (bureau) en 10 (de rest) staat. Anders wordt het daar zo warm dat ge er dood valt.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We staan op het punt om een SOD firma te kiezen. Iemand nog tips op wat we zeker moeten letten in het lastenboek?

De klassieker prijs per stopcontact hebben we al per stuk gekregen
    PSN: Shaddix-be

Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We staan op het punt om een SOD firma te kiezen. Iemand nog tips op wat we zeker moeten letten in het lastenboek?

De klassieker prijs per stopcontact hebben we al per stuk gekregen
    Ik zou eens goed het keukenbudget en budget badkamer bekijken. Nuja, meestal zijn die effectief niet hoog, maar dan weet je toch waar je je aan kan verwachten.

Onderhandelen over de prijs is meestal niet mogelijk, denk ik toch.
    Maar wij hebben er indertijd wel wat andere dingen uitgesleept die we anders toch hadden aangekocht (jaloezieraam voor het schuifraam achteraan, alle badkamermuren volledig betegeld ipv enkel een paar vierkante meter rond het bad).

Wij hadden zo bijvoorbeeld ook opgemerkt dat er in een andere woning in dezelfde verkaveling, los van het badkamerbudget nog € 2500,- was voorzien voor het badkamermeubel. En bij de woning die wij kozen niet. Dus dan noteerde hij dat er ook bij, dat we dat ook kregen.
    Bleek achteraf dat het een kostenbesparende maatregel was die ze hadden ingevoerd op alle woningen vanaf een bepaalde datum. Dus die hadden we toch ook mooi binnen

Als je dus zelf iets kan voorstellen van extraatje, zeker proberen. De verkoper wil graag de deal closen en dat komt toch allemaal niet uit zijn portemonnee
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Upgrades die wij hebben gedaan tov standaard lastenboek:
    * Vloerverwarming en andere ketel
    * Andere deuren (gewone, glazen en blokdeuren)
    * Andere ramen (glas, profiel, voordeur en garagepoort)
    * Andere trap (vorm, deel was al upgrade 'batibouwcondities')
    * Sanitair volledig anders (wel zien dat ze correct rekenen, kregen gratis upgrade van douchebak maar dat bleek dan goedkoper voor hun want voorziene glazen cabine kon daar niet bij gezet worden dus die kost lieten ze dan vallen )
    * Keuken buiten budget (ofc)
    * Inbouwspots & andere electriciteitszaken (dimmer, gat om tvkabels weg te steken bij ophangen,...)
    * Regenwaterpomp in put
    * Tegels andere afmetingen en meer dan voorziene budget (en daarbij rekenfout in ons voordeel gedaan en ook zoals hierboven gans de muur ipv randje boven bad)
    * Regenpijpen
    * Meer zonnepanelen en andere omvormer
    * We kregen laminaat om te leggen maar geen ondervloer. Heb die geschrapt en ze hebben die toch geleverd
    * Garage geen plinten voorzien maar die wel genomen

Andere gevelsteen of manier van meteen (lijmen) kan ook soms dure grap zijn

En dan rekening houden dat er nog zaken bijkomen die ze niet hadden verteld (zoals bij ons bv den 'beerput' die kost was niet voorzien maar door gemeente verplicht. Heb nog van mijn oren gemaakt dat ze die kost initieel maar moeten voorzien want dat ik dus iets had 'besteld' dat ze niet konden 'maken'. Idem met onze ramen maar die meerkost hebben ze zelf betaald want verkoper had mijn vraag zwart op wit foutief beantwoord )
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 19 november 2019 om 16:26
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Andere gevelsteen of manier van meteen (lijmen) kan ook soms dure grap zijn
    Inderdaad, hadden we ook al gevraagd maar scheelt bijna €5000 dus ik denk dat we dat gaan skippen, misschien dunbedmortel als tussenoplossing.

Meeste van jullie punten zijn gelukkig al vrij goed uitgeklaard.

Waar ik me nog wel zorgen om maak: tegels zijn bv. €35/m2 (excl BTW). Dat klinkt goed als ik dan op Impermo ga kijken wat je er voor hebt, maar wie zegt dat ze er bij hun leverancier niet de helft zo veel voor vragen per m2 hé...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Inderdaad, hadden we ook al gevraagd maar scheelt bijna €5000 dus ik denk dat we dat gaan skippen, misschien dunbedmortel als tussenoplossing.

Meeste van jullie punten zijn gelukkig al vrij goed uitgeklaard.

Waar ik me nog wel zorgen om maak: tegels zijn bv. €35/m2 (excl BTW). Dat klinkt goed als ik dan op Impermo ga kijken wat je er voor hebt, maar wie zegt dat ze er bij hun leverancier niet de helft zo veel voor vragen per m2 hé...
    Naar die leverancier gaan he
    Onze hebben 40--45 euro gekost dus op zich is die meerprijs niet zo veel. Maar plaatsen 60*60 was meerprijs bij ons ook, bij achterburen was dat dan wel al voorzien bv (zelfde firma)...

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Grootte van de regenwaterput. Ik heb een upgrade gedaan naar 10000l, mijn buren hebben 5000l liggen. Vond ik wat klein.
    Voorfilter, pompfilter, nafilter en rustige watertoevoer in put.
    plinten in zelfde materiaal als de vloer. Anders voorzien ze standaard hout... wat brol is, allez vind ik toch.
    Meestal zijn de budgetten die ze voorzien aan de lage kant, omdat ze de plaatsing altijd mee inrekenen in hun budget in plaats van dat er buiten te houden.
    Op de grote afvoerleidingen, van die toegangspunten zodanig dat je bij een verstopping een mol of hogedrukreiniger er kunt doorjassen. Allez dat heb ik toch voorzien bij mij, is wel praktisch.

Ik vond het ook praktisch voor vb de keuken dat ik zelf mijn firma van de keuken mocht kiezen en het budget van de keuken recupereren. Indien ik mijn keuken met de aangeduide firma moest kiezen had ik een bom meer geld betaald.
    Internetbekabeling : prijs ervoor per connectie of dubbele connectie. Idem voor coax connectie indien je dat wenst. En dan belangrijkste hoe je aan de andere zijde dat afgemonteerd wenst (op patchpaneel in datarack, gewoon afgemonteerd op een switch inclusief levering van de switch, enkel afgemonteerd en dat je de rest zelf doet). Ergo denk er eens over na.
    Prijs op voorhand van alle intro's etc zodanig dat je niet voor een verassing komt te staan.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hangt er vanaf wat je er op aansluit maar wat is meerkost van die put? Wij hebben dit jaar mss 3000l bij in put gedaan dus dat is 15 euro (en komt door aanleg grasmatten voornamelijk).
    Alleen geen voorziening om dat te doen zonder put te openen dat zijn we vergeten (kan dat was nog wel doen moet eens kijken)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Grootte van de regenwaterput. Ik heb een upgrade gedaan naar 10000l, mijn buren hebben 5000l liggen. Vond ik wat klein.
    Voorfilter, pompfilter, nafilter en rustige watertoevoer in put.
    plinten in zelfde materiaal als de vloer. Anders voorzien ze standaard hout... wat brol is, allez vind ik toch.
    Meestal zijn de budgetten die ze voorzien aan de lage kant, omdat ze de plaatsing altijd mee inrekenen in hun budget in plaats van dat er buiten te houden.
    Op de grote afvoerleidingen, van die toegangspunten zodanig dat je bij een verstopping een mol of hogedrukreiniger er kunt doorjassen. Allez dat heb ik toch voorzien bij mij, is wel praktisch.

Ik vond het ook praktisch voor vb de keuken dat ik zelf mijn firma van de keuken mocht kiezen en het budget van de keuken recupereren. Indien ik mijn keuken met de aangeduide firma moest kiezen had ik een bom meer geld betaald.
    Internetbekabeling : prijs ervoor per connectie of dubbele connectie. Idem voor coax connectie indien je dat wenst. En dan belangrijkste hoe je aan de andere zijde dat afgemonteerd wenst (op patchpaneel in datarack, gewoon afgemonteerd op een switch inclusief levering van de switch, enkel afgemonteerd en dat je de rest zelf doet). Ergo denk er eens over na.
    Prijs op voorhand van alle intro's etc zodanig dat je niet voor een verassing komt te staan.
    Plinten in hetzelfde materiaal en dezelfde kleur als de vloer is toch niet meer van deze tijd?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Plinten in hetzelfde materiaal en dezelfde kleur als de vloer is toch niet meer van deze tijd?
    Ziet er hier toch verdomd netjes uit

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vind schilderplinten ook niet mooi. Heb vrienden die parket hebben maar dan wel bespaard op de plinten en schilderplinten gezet. Maar die overgang is echt niet mooi imo. Heb getwijfeld tussen laminaat en clickkurk voor slaapkamers maar die hadden ook alleen schilderplinten

En wij hebben gewone plinten zoals de steen, dat was ook zo standaard voorzien hoor.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ziet er hier toch verdomd netjes uit
    Vond ik ook. Maar ieder zijn ding he.

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is €8,26 (excl btw) per meter voorzien voor de plinten. Als ik wat google dan is dat te veel voor een schilderplint maar te weinig voor net als de vloer keramisch te doen?
    Denk dat we best eens vragen om bij die tegelleverancier langs te gaan voor een beter beeld.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er is €8,26 (excl btw) per meter voorzien voor de plinten. Als ik wat google dan is dat te veel voor een schilderplint maar te weinig voor net als de vloer keramisch te doen?
    Denk dat we best eens vragen om bij die tegelleverancier langs te gaan voor een beter beeld.
    Ik neem aan dat dat gewoon een winkel is waar je zo naartoe kan? Denk dat die van ons 12 euro waren

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij mij was de prijs voor de plint 7.5€/lm voor het leveren van de plint (+/- 110m - 2 kamers hadden geen plint). Indien ik ze geplaatst wenste kwam er afgerond 1000€ bij. Bedragen excl. BTW.
    Ik heb ze uiteindelijk zelf geplaatst.

Pagina 300 van 309 Eerste ... 200250290296297298299300301302303304 ... Laatste

Regels voor berichten