SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KieKsKe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Even inspringen als zaakvoerder van een glasbedrijf. Somedude heeft 100% gelijk.

Glas is steeds maar een fractie van uw kost als je uw ramen (dus kaders en glas) laat vervangen. Ze zullen u iets anders wijsmaken omdat een grotere ruit in combinatie met termen zoals 'veiligheidsglas', 'zonnewerend', 'akoestisch' een gemiddelde particulier kunnen overtuigen om een fortuin te betalen voor een nieuw raam.

Ik doe dus geen ramen maar regelmatig wel een renovatie van uw bestaande beglazing. Oude dubbele beglazing of enkel glas er uit en dan 1,0 of beter in uw bestaande ramen. Uiteraard gaan we dat niet doen in een oud aluminium raam waar er een emmer water op de profielen staat in de winter. Als uw houten of pvc schrijnwerk nog in goede staat is, kan je er wel gelijk voor 2.5k vanaf zijn. Prijs hangt wel af van allerlei factoren, maar doorgaans klopt die wel.

Korte versie : raamkaders, plaatsing en afwerking daarvan kosten veel geld. Glas op zich is heel schappelijk van prijs.
    Verbaast me al dat je het bij PVC ook nog doet en niet enkel hout. Op de werven waar ik het al tegenkwam wou aannemer enkel bij hout vervangen. Indien glaslat breekt perfect na te maken, bij PVC geen garantie of die nog te pakken is maar vooral het moet ook passen in het profiel. Ook hier bij hout snel wat bijvijlen veel realistischer als bij PVC en al zeker inderdaad niet bij niet thermisch onderbroken alu (nuja da laatste willen de meesten sowieso al weg dankzij die look van vroeger =) ).

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    iemand hier ervaring met sociale lening?
    Ik heb zo’n lening lopen.
    Vraag maar.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik woon op dezelfde straat als een supermarkt, deze supermarkt bevind zich onder een appartementsblok op -1. De parking is op -2. Dat gebouw is zo achterlijk gemaakt dat het koelsysteem van de frigo's uitkomt op -2, waardoor ze een schacht hebben moeten maken met een gigantische afzuiging naar buiten (komt recht op de straat uit) om de warmte weg te krijgen. De appartementen die net boven die schacht wonen staan logischerwijs de helft van de tijd leeg. Die terrassen komen net boven die schacht uit.

Nu dat ligt daar al lang (8j ofzo), maar sinds dit jaar hoor ik 's nachts een heel diepe brom hiervan als we in bed liggen. M'n vriendin hoort het amper, maar ik word er zot van. Heb ook al eens met enkele buren gepraat en sommigen stoorden zich er ook aan, anderen niet.

Is dat eigenlijk iets waar iets aan gedaan zou kunnen worden? Of is dat gewoon perfect toegelaten dat er iets 24/7 in een woonzone/bebouwde kom lawaai maakt?

Door de dag ofzo heb ik er totaal geen last van, het is 's nachts dat het stoort omdat het dan over het algemeen veel stiller is. Het raam dicht of open maakt niet uit, het is echt een heel lage brom..
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammeken Bekijk bericht
    Ik heb zo’n lening lopen.
    Vraag maar.
    heb het even in pb gezet
    Work like a Captain, play like a Pirate

iTrader
    111 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is hier iemand die misschien een waterverzachter / ontharder heeft laten plaatsen thuis?

Ik zou graag wat meer willen weten over de kostprijs en of het waard is om dit te doen.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbilator Bekijk bericht
    Is hier iemand die misschien een waterverzachter / ontharder heeft laten plaatsen thuis?

Ik zou graag wat meer willen weten over de kostprijs en of het waard is om dit te doen.
    Ik volg...

Ik ben er ook over aan het denken. Maar online kom ik enkel op sites die er niet echt koosjer uitzien en waar ge niets van prijzen ziet. Ge kunt enkel offertes vragen en zij contacteren dan leveranciers of zo..
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Op de bisbeurs 12j geleden ene gekocht, wel 2 spelers tegen elkaar uitgespeeld. Iets minder dan 1400 betaald (officiële prijs rond de 1700 toen) en jaarlijks onderhoud kost rond de 90 euro. Officieel jaarlijks, technieker zei zelf dat om de 2j voldoende is.
    We wonen in een streek met hard water en ik zie toch wel verschil aan de douchekop etc in vergelijking met mijn ouders enkele km verderop.
    Het filtert wel niet alle kalk eruit.
    De onze is van ecowater.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    1400 EUR betaald en "het filtert niet alle kalk eruit". Den uwe is 12j oud, maar als ze u dat nog de dag van vandaag zetten dan ist eerste klas brol of niet fatsoenlijk afgeregeld.
    De meeste van die goedkope verzachters zijn gebaseerd op een stokoud mechanisch systeem. Verbruiken liters water elke spoeling en overdreven veel zout om te regenereren.

Er zijn maar een paar spelers die een in-house toestel verkopen dat volledig elektronisch werkte. Een van de betere is bv de BWT Aqa Perla.
    Wel niet verwachten dat je met een fatsoenlijk toestel onder de 2k klaar bent.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Op batibouw gekocht voor ong. 1500 euro (ecowater refiner booster als ik het goed heb die heeft ook iets voor lekkerder water dus drinken alles van de kraan nu). Als je in hard water streek woont en ze niet van plan zijn om aan bevoorrading te verzachten wel imo.

Nadeel: verbruikt meer spoelwater dan ik dacht (80l ofzo en dat is per 400l ontkalkt water) en maakt lawaai (zit onder trap in garage). Is wel 's nachts dat die spoelt en je kan geen water gebruiken dan of je proeft het zout (al zou dat niet mogen heb ik al gehoord?)
    Heb wel geen onderhoudscontract
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 14 november 2019 om 22:18

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    1400 EUR betaald en "het filtert niet alle kalk eruit". Den uwe is 12j oud, maar als ze u dat nog de dag van vandaag zetten dan ist eerste klas brol of niet fatsoenlijk afgeregeld.
    De meeste van die goedkope verzachters zijn gebaseerd op een stokoud mechanisch systeem. Verbruiken liters water elke spoeling en overdreven veel zout om te regenereren.

Er zijn maar een paar spelers die een in-house toestel verkopen dat volledig elektronisch werkte. Een van de betere is bv de BWT Aqa Perla.
    Wel niet verwachten dat je met een fatsoenlijk toestel onder de 2k klaar bent.
    Je mag niet alle kalk eruit filteren hoor
    En hebben op jaar tijd 60kg zout opgebruikt lijkt me niet zoveel? Qua spoelwater verbruik is wel veel idd
    Maar 1000l water kost 5 euro (basistarief) dus denk dat spoelwater ons op een jaar 30 euro kost wat ook niet veel is
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 14 november 2019 om 22:27

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Wij gebruiken maar een zak per jaar of zo, die 9 euro (onderhoudsman zei zelf: "niet aan mij kopen, gewoon naar de Makro of gamma of zo gaan!") kan er ook nog net af ;p

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    ne zak per jaar is echt weinig hoor. ofwel gebruikt ge amper water, ofwel staat uw toestel niet goed afgesteld. Bij mijn ouders gaat er ongeveer 40kg per jaar door en die zijn maar met 3 meer thuis.

ge moogt er uiteraard niet 100% uithalen, maar een fatsoenlijke verzachter zorgt ervoor dat ge geen kalkaanslag meer krijgt.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Kleine verbruiker geweest qua waterverbruik, niet alle leidingen zijn erop aangesloten en in het begin werd die wel volgekapt door de firma waardoor je veel minder moet bijvullen omdat er nog in zit. Laatste keer zei de technieker dat we af en toe het zout eens los moeten maken/breken omdat het zout er al zo lang in zit dat het meer een koek wordt. Kan zijn dat het toestel niet goed staat afgesteld maar als het onderhoud wordt gedaan, meten ze met zo een stick de hardheid en dat staat wel altijd perfect.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    ne zak per jaar is echt weinig hoor. ofwel gebruikt ge amper water, ofwel staat uw toestel niet goed afgesteld. Bij mijn ouders gaat er ongeveer 40kg per jaar door en die zijn maar met 3 meer thuis.

ge moogt er uiteraard niet 100% uithalen, maar een fatsoenlijke verzachter zorgt ervoor dat ge geen kalkaanslag meer krijgt.
    Je hebt ook grote zakken natuurlijk
    En hangt vooral van uw water zelf af, als je al in gebied met zachter water woont bv.

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Viessmann schrijft 6-8 Franse graden voor dacht ik voor hun boilers, dat is een goeie maatstaf. In regio's met veel kalk kan dat binnenkomen boven de 40 zelfs.

Pagina 298 van 311 Eerste ... 198248288294295296297298299300301302308 ... Laatste

Regels voor berichten