desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    @Bimmer: wij hebben geen SOD gedaan. Wij hebben 1 firma de winddichte ruwbouw laten doen (dus kelder, metselwerk, crepi+isolatie, dakdichting) en dan binnen hebben wij alles gedaan van technieken + vloeren en zelf de plakker en chapper geregeld.
    Om een lang verhaal kort te maken: de fouten die zijn gebeurd zijn allemaal ontstaan door dat die bouwfirma zijn onderaannemers niet voldoende heeft opgevolgd. Ik heb zelf nog behoorlijk wat op tijd kunnen corrigeren, maar er zijn zaken die echt pas opt einde zijn boven gekomen. Al die kosten zijn wel door hen betaald, die chance had ik dan wel tov zelf uw aannemer aansturen want dan zijt gij aansprakelijk voor foute info.

Aan de andere kant: alles wat we zelf hebben gedaan en geregeld is foutloos verlopen. Alles wat we zelf deden namen we rustig de tijd voor (hadden bv nog nooit sanitair gedaan of gevloerd). De aannemers die ik zelf heb laten komen (ramen + buitendeuren, garagepoort, houtbekleding, pleisterwerken, vloerisolatie+chape) heb ik ook zelf opgevolgd en daar is echt niks mis gelopen.

Dat van de riolering was 100% de schuld van de architect. Die had moeten informeren bij riopact/de watergroep wat het niveau van de rioolput zou zijn alvorens de woning in te planten/de bouw op te starten. Dat factuur is dan ook integraal van zijn ereloon afgehouden.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Bimmer: wij hebben geen SOD gedaan. Wij hebben 1 firma de winddichte ruwbouw laten doen (dus kelder, metselwerk, crepi+isolatie, dakdichting) en dan binnen hebben wij alles gedaan van technieken + vloeren en zelf de plakker en chapper geregeld.
    .
    Zijn inderdaad zaken dat de firma die u bouw winddicht zette had moeten weten. Komt blijkbaar ook weer neer, dat er geen communicatie was tussen de partijen. Veel tijd, geld verlies en stress voor niets.

EPB heb je een startverklaring, dat opgesteld wordt en afgegeven voor u bouwvergunning. U architect maakt dan een lastenboek op en daar sta dan zaken in wat de minimum eisen zijn. Zo weet je ook dat je een keuze maakt, dat het negatief invloed heeft op u E-peil. Ik had mijn lastenboek dan ook steeds bij als ik zaken ging kopen, zodat ik weet wat er zeker in orde moest zijn.

Heb hier een boek liggen van mijn grond, van de resultaten van verschillende tests. Daar weet je dan ook vanaf hoe hard en waar de lagen zitten. Zo wist de man van de grond bemalingspompen ook, dat het bij mij niet mogelijk is om het manueel te doen, maar dat ze machinaal te werk moesten gaan (wat uiteraard duurder is). Grond bij mij is ook vrij hard, maar zo hard dat ze met een graafmachine de putten er niet uitgegraven krijgen is wel zot. Eerste keer dat ik het hoor.

Voordat de mannen van de kelder komen (die voorzien uiteraard ook de doorvoeren van de sanitair), heb ik contact gehad met pidpa, voor een afspraak om te kijken waar de aansluiting zit (in u geval is dat de firma). Dan komen die langs om aan te duiden waar die precies zit en hoe diep. Plaatje je in de grond, zodat de keldermannen goed weten waar ze die doorvoeren moeten voorzien. Dat is de normale procedure, zo schrijft pidpa het ook voor op hun site.

Dat is zonde dat zo'n fouten dan gebeuren, want de gegevens zijn normaal allemaal voor handen. Maar dat ze geen moeite doen of slecht communiceren, dan krijg je zo'n verhalen.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 11 september 2019 om 09:07

iTrader
    28 (100%)
    De diepere lagen zijn hier ijzerzandsteen. Een graafmachine van 17 ton trok hier gewoon vonken met zijn graafbak ipv putten te maken.

Nu soit, er zijn een paar dingen die ik zelf had kunnen oplossen, maar het is de eerste keer dat we hebben gebouwd en ik heb er int begin niet fel genoeg op gezeten omdat ik te hard vanuit ging dat de bouwfirma en de architect dat zouden doen. Dat was ik na het 4e werfbezoek wel afgeleerd.

Van die riolering was ik echt gigantisch pissig voor, de aannemer had nog zelf gezegd dat hij voor alle zekerheid de bouw 30cm wou verhogen omdat de riolering aan de overkant lag maar de architect heeft dat geweigerd omdat ze dan niet conform bouwaanvraag werkten. Geen van beide heeft mij toen geconsulteerd.

Alleszins veel uit geleerd voor de volgende keer.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

Nu soit, er zijn een paar dingen die ik zelf had kunnen oplossen, maar het is de eerste keer dat we hebben gebouwd en ik heb er int begin niet fel genoeg op gezeten omdat ik te hard vanuit ging dat de bouwfirma en de architect dat zouden doen. Dat was ik na het 4e werfbezoek wel afgeleerd.

.
    Terecht dat je ervan uit ging dat de bouwfirma en de architect dat zouden doen. Als je met die beide had afgesproken dat hun die fase zouden begeleiden en opvolgen, dan ga jij er als klant daar dan ook vanuit. Daar ga je dan ook voor betaald hebben.

iTrader
    28 (100%)
    Dat was ook mijn uitgangspunt ja. Ze hebben het wel gevoeld in hun eindfactuur :')

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ik heb ook bij veel te veel dingen ervan uitgegaan dat dit wel correct zou worden opgevolgd door de architect en de aannemers die ermee bezig waren.

Zo ook wel hier en daar dingen dat ik niets van af wist tot het te laat was.

Stom voorbeeld is ons riolering. Wij zijn een tijd geleden verhuisd, ineens komt het water te hoog int wc, merk ik een lek in de kelder. Dus de beerput zat vol, en de buizen verstopt, waardoor dat buis van wc beneden gewoon los is gekomen (omdat bij het plaatsen van de buis de dichtingsring niet goed was)

Bleek dat de beerput nog niet was aangesloten aan het riool. De architect ging ervan uit dat de watergroep dit deed, de aannemer ging ervan uit dat iemand anders het ging doen en ik ging ervan uit dat het al lang in orde was xD

Kheb toen ook gebeld met de watergroep omdat mijn architect zei dat hij de paar keer dat hij op een werf van hen werkte dit wel gedaan was. Wat blijkt, die mannen doen da, als de persoon dat die putten komt steken goesting heeft om het te doen -.-

Ik zit ook nog met een paar dingen die eigenlijk al lang in orde moeten zijn maar precies dat veel aannemers nogal graag dingen laten liggen als het om de afwerking gaat.

Zo is mijn reling van de trap zogezegd al 4 weken in de lakkerij, is mijn schrijnwerker aan het wachten voor de trap te zetten tot de reling er is, en moet ik nog altijd mijn riool en water gekeurd krijgen. Maar ik heb nog altijd geen lijst met men kranen gekregen.

Nog zoiets dat ik dus totaal niet wist Dat voor de keuring van je water/riolering je een lijst moet hebben met serienummer en merk van elke kraan die geplaatst is etc. En dat dat eigenlijk allemaal basically mijn ding is.

Ondertussen heb ik begin van de week offerte ondertekend voor het verplaatsen van 90 ton historisch vervuilde grond die mij ook nog eens 4000 euro gaat kosten \o/
    --Because I can--

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    snip
    Het is onvoorstelbaar met wat voor amateurisme je te maken krijgt in de bouw. Als je dan kijkt wat voor bedragen daar rond gaan...

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Muurtegel waartegen badkraan staat heeft een barst (van boren maar nu 1j later pas echt zichtbaar).
    We hebben geen tegels over dus andere besteld maar daar kan kleurverschil op zitten. En slijpen is ook niet evident want tegel komt tot tegen bad.
    En dan moeten ze voegkleur ook nog perfect kunnen namaken of je ziet het ook. Mss dan beter toch gewoon zo laten want normaal komt daar geen water..

Beste zou zijn alles vervangen van muurtegels maarja

iTrader
    28 (100%)
    voegkleur krijgt ge heel heel moeilijk gelijk. Heb hier een stukje moeten hervoegen in de badkamer (was te snel gesponsd maar mijn goesting was over om 2u 's nachts) en daar ziet ge toch altijd een miniem verschil

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Soms zie je toch vreemde dingen als je immosites in het oog begint te houden.

Een moderne rijwoning, eigenlijk allemaal vrij ideaal volgens mij (ligging, grootte, ...) waar dan praktisch de hele tuin een zwembad is wat de prijs opdrijft gok ik. Dus iemand vond het een goed idee om de hele tuin in een zwembad te veranderen, met geen sprietje groen en enkel nog een stenen rand rond het zwembad. Het eerste dat ik zou doen is dat dichtgooien zodat je tenminste een tuin hebt waar je kan zitten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Wij hebben zo eens een rondleiding gehad bij een huis met zwembad:
    "zicht vanuit de living op zwembad, rustgevend"
    "zicht vanuit de slaapkamer op zwembad, mooi wakker worden"
    "zicht vanuit de keuken op zwembad, kinderen in het oog houden"

Het moment dat we zeiden dat we het eerder zouden dichtgooien omdat het (incl. betegeling erond) ook ruim de helft van de tuin innam wist ze niet meer wat zeggen. Was een grappig momentje
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 54

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij ons mag dat niet, je mag maar beperkte op verharden.

Maat van mij heeft chalet gekocht waarbij er onder het bed een jacuzzi zit. En kan er niet uit tenzij in stukken (of dak eraf)

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...1785/id8340389 enkele maanden geleden bezocht toen die nog aan 550k te koop stond.
    Die prijs is voor de huidige staat (pand staat nog casco+ en wordt voor dat geld niet verder afgewerkt) natuurlijk veel te veel en de verkopers beginnen dat na al die maanden precies toch ook in te zien.
    Dan maar 'een beetje' zakken naar 465k .

Bouwgrond is hier in de regio niet bepaald goedkoop (vaak tussen €300-400/m2 in de regio) maar ik denk dat er nog wat vanaf zal gaan voor het verkocht is.
    Misschien ontvangen ze nu op zijn minst toch een bod dat niet meer dan 100k onder hun vraagprijs zit.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...1785/id8340389 enkele maanden geleden bezocht toen die nog aan 550k te koop stond.
    Die prijs is voor de huidige staat (pand staat nog casco+ en wordt voor dat geld niet verder afgewerkt) natuurlijk veel te veel en de verkopers beginnen dat na al die maanden precies toch ook in te zien.
    Dan maar 'een beetje' zakken naar 465k .

Bouwgrond is hier in de regio niet bepaald goedkoop (vaak tussen €300-400/m2 in de regio) maar ik denk dat er nog wat vanaf zal gaan voor het verkocht is.
    Misschien ontvangen ze nu op zijn minst toch een bod dat niet meer dan 100k onder hun vraagprijs zit.
    "Keukeninrichting Gedeel.Geïnstalleerd"

Allez, de wateraansluiting is er toch al .

Nu, ik vind het wel een interessante woning, even los van de prijs: alle grote miserie is al gedaan en nu kan je "gewoon" nog de detailafwerking (vloer, keuken, ...) doen. Geen idee of de prijs verder correct is, ik zie wel dat de electriciteit al afgewerkt zou zijn?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Soms zie je toch vreemde dingen als je immosites in het oog begint te houden.

Een moderne rijwoning, eigenlijk allemaal vrij ideaal volgens mij (ligging, grootte, ...) waar dan praktisch de hele tuin een zwembad is wat de prijs opdrijft gok ik. Dus iemand vond het een goed idee om de hele tuin in een zwembad te veranderen, met geen sprietje groen en enkel nog een stenen rand rond het zwembad. Het eerste dat ik zou doen is dat dichtgooien zodat je tenminste een tuin hebt waar je kan zitten.
    Ik bedoel dit dus: https://www.immoscoop.be/te-koop/imm...voorde/348409/
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 268 van 285 Eerste ... 168218258264265266267268269270271272278 ... Laatste

Regels voor berichten