iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tussen 24 uur en 0 uur op 29 februari 2021. Daar is geen seizoen in, hé. Al geloof ik wel dat je in vakantieperiodes mss nét iets minder nieuw aanbod zal hebben gewoon omdat mensen nu mss wat minder bezig zijn met scheiden of woningplannen. Maar of dat zoveel zal schelen, dat betwijfel ik dan weer.

Voor huren vermoed ik ook wél weer dat je redelijk wat minder aanbod zal hebben in het najaar, omdat redelijk wat afgestudeerden dan hun eerste woning zullen gevonden hebben op de huurmarkt. Maar opnieuw: of dat zo'n groot verschil maakt...
    De zomermaanden + september (begin schooljaar) zijn zowiezo rustige periodes in het vastgoed. Bij ons worden er dan gemiddeld gezien 40% minder epc/elek keuringen aangevraagd.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waar heb ik dat onlangs gelezen..

mensen zullen 5km verder rijden om een paar euro te besparen op benzine of omdat het brood 5 straten verder 10 cent goedkoper is. Maar wel 'lol wat is 2000 euro nu'

Vreemd fenomeen waar men dat als relatief ziet terwijl het dat dus helemaal niet is.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    7 (100%)
    Maar als het goedkoper brood minder goed smaakt, kijk je dan ook naar Dat kleine prijsverschil?

Bouwgrond a = zeer goede ligging maar 2000 euro duurder als bouwgrond b dewelke een slechte ligging heeft.
    Mijn keuze is snel gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    De zomermaanden + september (begin schooljaar) zijn zowiezo rustige periodes in het vastgoed. Bij ons worden er dan gemiddeld gezien 40% minder epc/elek keuringen aangevraagd.
    dat heeft imho meer te maken met het feit dat de bouw dan stil ligt, niet?
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ondanks e-peil 10 en dus 5 jaar vrijstelling onroerende voorheffing toch aanslagbiljet gekregen
    'Jama meneer dat telt enkel als dat op 1 januari gekend is'

Dus nu betalen om daarna 5 jaar vrijstelling te hebben man man wat een kwakkel.

En eigenlijk was firma die berekening heeft gedaan te laat want moet 6 maand na indienstname en officiële datum is pas 9 maand later

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moet 780 eur betalen voor kadastraal inkomen. Veel of weinig?

iTrader
    0
    Weinig 1580€ hier...

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ondanks e-peil 10 en dus 5 jaar vrijstelling onroerende voorheffing toch aanslagbiljet gekregen

En eigenlijk was firma die berekening heeft gedaan te laat want moet 6 maand na indienstname en officiële datum is pas 9 maand later

Wat eigenlijk ook vrij absurd is, want uw EPB dossier moet pas 12 maand na indienstname worden ingediend....
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Moet 780 eur betalen voor kadastraal inkomen. Veel of weinig?
    Gemiddeld, tenzij het een nieuwbouw is, dan is het weinig.
    Kadaster is trouwens one big joke. Ik betaal minder per jaar dan huizen in dezelfde gemeente die minder dan de helft kosten.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht

Ik heb gewoon beroep aangetekend. Men had mij ook een aanslagbiljet opgestuurd. Heb toen in die online tool de volledige uitleg gegeven + het certificaat waar duidelijk uit naar voor kwam dat mijn E-peil voldoende laag lag om die vrijstelling te krijgen.

Heb dat toen niet betaald (al stond er in die brief wel, dat als ze toch besluiten dat je het moet betalen, en je betaald het niet dat je dan boete moest betalen) en is niets mis gegaan. Maar ging er vanuit dat de wetgeving duidelijk is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Gemiddeld, tenzij het een nieuwbouw is, dan is het weinig.
    Kadaster is trouwens one big joke. Ik betaal minder per jaar dan huizen in dezelfde gemeente die minder dan de helft kosten.
    2 jaar geleden zou ik normaliter 8xx moeten betalen. Dit jaar zou dat al op 920€ gelegen hebben... ik betaal meer voor mijn huis dan mijn vader voor zijn villa op het platteland :d (die quasi dubbel de oppervlakte heeft inclusief een pak meer grond). Al is de comfortfactor bij mij een paar stapjes hoger...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Wat eigenlijk ook vrij absurd is, want uw EPB dossier moet pas 12 maand na indienstname worden ingediend....
    6 dacht ik?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik heb gewoon beroep aangetekend. Men had mij ook een aanslagbiljet opgestuurd. Heb toen in die online tool de volledige uitleg gegeven + het certificaat waar duidelijk uit naar voor kwam dat mijn E-peil voldoende laag lag om die vrijstelling te krijgen.

Heb dat toen niet betaald (al stond er in die brief wel, dat als ze toch besluiten dat je het moet betalen, en je betaald het niet dat je dan boete moest betalen) en is niets mis gegaan. Maar ging er vanuit dat de wetgeving duidelijk is....
    Mja er staat duidelijk op website 'De vermindering wordt toegekend vanaf het aanslagjaar dat volgt op het jaar waarin het E-peil wordt toegekend'
    Dus het klopt dat we dit jaar moeten betalen ach ja op die 1000 euro zal het ook niet steken

Pagina 259 van 259 Eerste ... 159209249255256257258259

Regels voor berichten