iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je mag dat zeggen er staan 6 dingen in dat huis die bewust gekozen zijn, de rest is omdat ik iets (goedkoop) nodig had en dat nooit vervangen is.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kast in de eetkamer, salontafel & zetel?

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tapijt Bekijk bericht
    Kast in de eetkamer, salontafel & zetel?
    basically ja, + de bureaus en de kast in de hal.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jezus, we proberen hier een grond aan te kopen maar de notaris die het te koop aanbiedt voor zijn klant is echt een ramp.

6 maanden geleden: eerste contact gehad, eens langs geweest en de notaris gezien, verkavelingsplan enzo gekregen. Notaris vertelde dat de grond een vaste prijs is en bieden dus geen zin zou hebben.

In het laatste half jaar hebben we onze opties bekeken, huizen bezocht etc.

Terug warm geraakt voor de grond...

Enkele weken geleden: ik en mijn partner informeren elk per mail of de grond nog te koop was. Geen antwoord.
    Enkele dagen later probeert mijn partner via telefoon: "ja ik zal de notaris vragen om terug te bellen".
    Na 1 week wachten terug gebeld "ah ja, maar ik kan u dat ook wel zeggen hoor, die staat nog te koop".

We beslissen om toch maar een redelijk bod te doen, anders gaan we ons altijd afvragen of het een tacktiek was om de prijs hoog te houden.
    Bod netjes op mail gezet vorige week. Geen bevestiging van ontvangst gekregen (wel expliciet gevraagd).
    Maandag dan een eerste keer gebeld om vriendelijk te vragen of alles goed ontvangen was: "Ja ik zal vragen dat de notaris u even terug belt.". Niets dus.
    Vandaag toch maar even terug gebeld, we verwachten geen antwoord maar het zou al fijn zijn om bevestigd te krijgen dat alles goed ontvangen is en of het nu zou doorgegeven worden of niet. "Ja juist ja, de notaris komt om 15u binnen, ik ga hem er meteen over aanspreken dan".
    Ik ben benieuwd of we er nu wel iets van gaan horen, maar ik vrees er wat voor...

Omdat ik het wat zag aankomen hebben we ons bod ook maar een week laten gelden, met vermeld dat het gerust in onderling overleg nog verlengd kon worden moest dat nodig zijn om met de eigenaren te overleggen.
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Jezus, we proberen hier een grond aan te kopen maar de notaris die het te koop aanbiedt voor zijn klant is echt een ramp.

6 maanden geleden: eerste contact gehad, eens langs geweest en de notaris gezien, verkavelingsplan enzo gekregen. Notaris vertelde dat de grond een vaste prijs is en bieden dus geen zin zou hebben.

In het laatste half jaar hebben we onze opties bekeken, huizen bezocht etc.

Terug warm geraakt voor de grond...

Enkele weken geleden: ik en mijn partner informeren elk per mail of de grond nog te koop was. Geen antwoord.
    Enkele dagen later probeert mijn partner via telefoon: "ja ik zal de notaris vragen om terug te bellen".
    Na 1 week wachten terug gebeld "ah ja, maar ik kan u dat ook wel zeggen hoor, die staat nog te koop".

We beslissen om toch maar een redelijk bod te doen, anders gaan we ons altijd afvragen of het een tacktiek was om de prijs hoog te houden.
    Bod netjes op mail gezet vorige week. Geen bevestiging van ontvangst gekregen (wel expliciet gevraagd).
    Maandag dan een eerste keer gebeld om vriendelijk te vragen of alles goed ontvangen was: "Ja ik zal vragen dat de notaris u even terug belt.". Niets dus.
    Vandaag toch maar even terug gebeld, we verwachten geen antwoord maar het zou al fijn zijn om bevestigd te krijgen dat alles goed ontvangen is en of het nu zou doorgegeven worden of niet. "Ja juist ja, de notaris komt om 15u binnen, ik ga hem er meteen over aanspreken dan".
    Ik ben benieuwd of we er nu wel iets van gaan horen, maar ik vrees er wat voor...

Omdat ik het wat zag aankomen hebben we ons bod ook maar een week laten gelden, met vermeld dat het gerust in onderling overleg nog verlengd kon worden moest dat nodig zijn om met de eigenaren te overleggen.
    Als je snel antwoord wilt,waarom hou je dan uw bod niet 48h geldig? Meer dan tijd genoeg voor iedereen. Als je een spel speelt bepaalje zelf de regels.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een bod inderdaad best niet te lang laten gelden!

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn blijkbaar mensen die de notaris wel te pakken hebben gekregen want we hebben reactie gehad en plots ligt er een optie op die grond, ook geen onderhandelingen mogelijk op de vraagprijs. De grond staat nochtans al sinds minstens december te koop dus dat moet ook weer lukken...
    De grond er naast zou nog wel te koop zijn maar is wel €5000 duurder en iets minder ideaal gelegen.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Huizenmarkt ligt precies wel op zen gat op de moment. Komt niks interessant op de markt
    Wanneer zijn eigenlijk zo de momenten dat er meer en/of minder op de markt komt?
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 57

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn blijkbaar mensen die de notaris wel te pakken hebben gekregen want we hebben reactie gehad en plots ligt er een optie op die grond, ook geen onderhandelingen mogelijk op de vraagprijs. De grond staat nochtans al sinds minstens december te koop dus dat moet ook weer lukken...
    De grond er naast zou nog wel te koop zijn maar is wel €5000 duurder en iets minder ideaal gelegen.
    Wat had je dan verwacht?
    De vraagprijs is er voor een reden. Grond is schaars, en de verkoper heeft waarschijnlijk geen nood aan het geld. Dus kan hij gerust de vraagprijs laten staan en wachten tot er iemand bijt. Hij heeft in deze niks te verliezen.

Grond is ook vrij rechtlijnig. Je hebt een prijs per vierkante meter streekgebonden en een oppervlakte. Dat is dan geen kwestie van het is voor mij maar zoveel waard, want dat bestaat niet.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat had je dan verwacht?
    De vraagprijs is er voor een reden. Grond is schaars, en de verkoper heeft waarschijnlijk geen nood aan het geld. Dus kan hij gerust de vraagprijs laten staan en wachten tot er iemand bijt. Hij heeft in deze niks te verliezen.

Grond is ook vrij rechtlijnig. Je hebt een prijs per vierkante meter streekgebonden en een oppervlakte. Dat is dan geen kwestie van het is voor mij maar zoveel waard, want dat bestaat niet.
    Ook grond is niet voor iedereen evenveel waard hoor. Grond vlakbij een treinstation is voor een pendelaar véél meer waard.

Maar het klopt wel dat een grond vaak veel minder vlug verkocht moet worden (wegens veel vaker niet gebruikt als gezinswoning ), dus dat de eigenaar er niet zo rap iets van af zal doen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Huizenmarkt ligt precies wel op zen gat op de moment. Komt niks interessant op de markt
    Wanneer zijn eigenlijk zo de momenten dat er meer en/of minder op de markt komt?
    Tussen 24 uur en 0 uur op 29 februari 2021. Daar is geen seizoen in, hé. Al geloof ik wel dat je in vakantieperiodes mss nét iets minder nieuw aanbod zal hebben gewoon omdat mensen nu mss wat minder bezig zijn met scheiden of woningplannen. Maar of dat zoveel zal schelen, dat betwijfel ik dan weer.

Voor huren vermoed ik ook wél weer dat je redelijk wat minder aanbod zal hebben in het najaar, omdat redelijk wat afgestudeerden dan hun eerste woning zullen gevonden hebben op de huurmarkt. Maar opnieuw: of dat zo'n groot verschil maakt...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat had je dan verwacht?

Ik had niet super hard gehoopt op acceptatie van het lagere bod. Dat was vooral gedaan omdat het al wel een hele tijd te koop staat zonder prijsdaling en we ons achteraf niet willen afvragen van "wat als...".
    De teleurstelling zit hem vooral in het feit dat er nu wel plots een optie op heerst want anders hadden wij bij afwijzing van het bod akkoord gegaan met de vraagprijs.
    Ik snap niet goed welke foute verwachtingen ik daar dus over had volgens u.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had niet super hard gehoopt op acceptatie van het lagere bod. Dat was vooral gedaan omdat het al wel een hele tijd te koop staat zonder prijsdaling en we ons achteraf niet willen afvragen van "wat als...".
    De teleurstelling zit hem vooral in het feit dat er nu wel plots een optie op heerst want anders hadden wij bij afwijzing van het bod akkoord gegaan met de vraagprijs.
    Ik snap niet goed welke foute verwachtingen ik daar dus over had volgens u.
    Bied dan iets hoger als vraagprijs...
    Op de grond die wij nu hebben was ook een bod van 2000 euro lager geboden door ander koppel en niet aanvaard, ja dan ga ik onze 'droom' locatie niet laten schieten voor 1000 euro.
    Vraagprijs geboden en goedgekeurd, nadien dat ander koppel gezien en die hadden spijt van niet direct vraagprijs geboden te hebben, gespeeld en verloren zeggen ze dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Bied dan iets hoger als vraagprijs...
    Op de grond die wij nu hebben was ook een bod van 2000 euro lager geboden door ander koppel en niet aanvaard, ja dan ga ik onze 'droom' locatie niet laten schieten voor 1000 euro.
    Vraagprijs geboden en goedgekeurd, nadien dat ander koppel gezien en die hadden spijt van niet direct vraagprijs geboden te hebben, gespeeld en verloren zeggen ze dan.

Achteraf natuurlijk makkelijk gezegd. Maar gezien die grond al zo lang te koop was dachten we nu wel die week nog te kunnen missen om een lager bod te doen...

Bon de verkopende notaris is weer in radiostilte gegaan dus momenteel kunnen we zelfs niet tot actie overgaan.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2000 Euro onder de vraagprijs bieden Wat is daar nu de bedoeling van? Gespreid over 20 jaar is dat nog geen 10 euro per maand. Om daarvoor dan risico te lopen om naast uw 'droom'woning/grond te pakken. No thanks, dan zijn er betere manieren om iets uit te sparen.

Bied dan toch direct de vraagprijs als die marktconform is en het volledig uw ding is, ofwel direct meerdere procenten onder de vraagprijs zodat het effectief een verschil maakt en er nog ruimte is voor een tegenbod of hoger bod.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    2000 Euro onder de vraagprijs bieden Wat is daar nu de bedoeling van? Gespreid over 20 jaar is dat nog geen 10 euro per maand. Om daarvoor dan risico te lopen om naast uw 'droom'woning/grond te pakken. No thanks, dan zijn er betere manieren om iets uit te sparen.

Bied dan toch direct de vraagprijs als die marktconform is en het volledig uw ding is, ofwel direct meerdere procenten onder de vraagprijs zodat het effectief een verschil maakt en er nog ruimte is voor een tegenbod of hoger bod.
    Dat was ook ons gedacht, nu bouwgrond alleen was al een aardig bedrag, de 2000 euro eronder bieden was belachelijk.

Bouwgrond heeft dan tijdje niet meer te koop gestaan en dan ineens als verkaveling van 2 stukken.
    Aangezien we dachten dat deze reeds verkocht was direct gebeld voor volledige grond en vraagprijs van ervoor geboden.

Half uur later was het in orde.

Achteraf is het inderdaad makkelijk gezegd maar als ge iets wilt en ge kunt geven wat ze vragen en ge voelt u (niet iemand anders maar gij zelf) er goed bij dan is het een correcte prijs.

Het is stoer om te zeggen dat ge 40k hebt kunnen af bieden, maar het is belachelijk om te zeggen dat je het huis/grond niet hebt omdat ge perse wou afbieden.

Pagina 258 van 298 Eerste ... 158208248254255256257258259260261262268 ... Laatste

Regels voor berichten