iTrader
    4 (100%)
    Jipse de boys.

Wat doe je als de makelaar zelf al aangeeft dat de prijs die de verkoper voor ogen heeft, veel te hoog is en dat hij zelf al 75k onder de prijs duikt?

Ik vroeg de prijs, makelaar zegt dat de verkoper 575k wilt, “maar dat is eigenlijk veel te hoog, ik zou zeggen dat 500k realistischer is”.

Een simpele verkooptruc neem ik aan?
    Bied ik rond de 400k?

Eerste keer dat ik mijn oog laat vallen op een reeds bestaande woonst, vandaar mijn vraag

Mucho graçias!

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Hangt af van de bredere context. Hoe lang staat het pand al te koop, wat kosten vergelijkbare panden in de omgeving, hoe is de afwerkingsgraad en zijn er nog werken te doen om het op te frissen etc... Op basis van die gegevens kan je voor jezelf een "correcte" prijs bepalen en beter inschatten hoe vlot de verkoper zal willen afwijken van de vraagprijs.

iTrader
    87 (98%)
    Ferm klote nieuws gekregen vandaag, hebben tweetal jaar geleden een stuk landbouwgrond geërfd van tante van mijn vrouw, is toen geschat door notaris en hebben daar dan ook erfenisrechten op betaald. Nu komt belastingen daarop terug, vinden dat het te weinig geschat is, en moeten - samen met een boete van 1.000 euro - daar nog eens 4.000 euro bovenop betalen. Zomaar eventjes 5.000 euro in de vuilbak, voor een stuk grond waar we niks mee kunnen doen, zeker niet op mogen bouwen en waarvoor we jaarlijks met moeite 250 euro 'pacht' voor krijgen. En door die pacht is het dan ook niet zomaar te verkopen ook (door wetten van in de oertijd maar allez). Pff.

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

iTrader
    11 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jipse de boys.

Wat doe je als de makelaar zelf al aangeeft dat de prijs die de verkoper voor ogen heeft, veel te hoog is en dat hij zelf al 75k onder de prijs duikt?

Ik vroeg de prijs, makelaar zegt dat de verkoper 575k wilt, “maar dat is eigenlijk veel te hoog, ik zou zeggen dat 500k realistischer is”.

Een simpele verkooptruc neem ik aan?
    Bied ik rond de 400k?

Eerste keer dat ik mijn oog laat vallen op een reeds bestaande woonst, vandaar mijn vraag

Mucho graçias!

WIj hebben midden vorig jaar ons oog laten vallen op een huis met vraagprijs 495K.
    Vonden we veel te veel voor wat het was. Tijdens bezoek vroeg makelaar wat wij vonden dat het waard was in de huidige staat. Wij hebben toen gezegd tussen de 395k en 405k.
    De makelaar vond dat ook realistischer en vond de vraagprijs ook te hoog.Nu ik denk wel dat ze deze vraagprijs gezet hebben om een bepaald soort volk aan te trekken.

Hieronder een verloop van de boden:
    Vraagprijs: 495k
    Ons openingsbod was 349k.
    Tegenbod van verkopers was 435k.
    Ons volgende bod was 385k.
    Dit is dan aanvaard door de verkopers.
    Dus verschil vraagprijs en werkelijk betaald: 110k.

En dit hebben de verkopers dan aanvaard. Soit, zo is het bij ons gelopen. Ik denk ook niet dat bovenstaande de norm is.
    Laatst gewijzigd door dario; 21 juni 2019 om 10:16

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Bij een van onze muggenramen zit er aan 1 kant een opening ( omdat het een muggenraam is voor de de ene helft van ons raam.
    zou ik ergens een soort strip kunnen kopen dat ik daar kan opkleven zodat die zijkant ook toe is? +- 0,5 cm, dus ik dacht misschien aan een soort kleefstrip met zachte borstelharen?
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

sjoene's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eens je een digitale meter hebt, wat houd je tegen om een batterij op te laden als het tarief laag is, en die stroom terug af te staan op het net als het tarief hoog is?

Mag iedereen zomaar terug geven op het net? Welke extra kosten worden daarvoor aangerekend?

sypro9000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoene Bekijk bericht
    Eens je een digitale meter hebt, wat houd je tegen om een batterij op te laden als het tarief laag is, en die stroom terug af te staan op het net als het tarief hoog is?

Mag iedereen zomaar terug geven op het net? Welke extra kosten worden daarvoor aangerekend?

Omdat je met een dubble loss zit doe je dat niet.

Je zal zowieso een 15% in energie gaan verliezen. AC => DC => AC

Digitale tellers hebben 4 tellers. Dag consumptie en dag teruggave, alsook Nacht consumptie en nacht teruggave.
    De berekening gebeurd volgens je contract achteraf. Moeilijk om zeggen dus.
    PC||Antec P182 4x Noctua NF-P12 :: Asus P7P55D LE :: i7 860 @ 4.0 (20x200 Vcore 1.35v IMC 1.40v Scythe Mugen II) :: 4x2gig Corsair Dominator @ 1600 (8-8-8-20 1.6v) :: Asus 5870 @ 930/1250 :: 40gig Bootdisk SSD 500gig workdisk :: Roccat Kave :: Roccat Kone :: Logitech G19

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoene Bekijk bericht

Het begint al bij deze vraag: wat is 'de prijs'?

Neem je de Belpex spot index als prijs, dan levert je gedrag problemen op voor de marktwerking. Kort voorbeeld: morgen zaterdag voorspellen ze mooi weer en winderig. Mooi weer = lage vraag. Winderig = veel productie. Leverancier maakt een voorspelling van z'n verbruik, van z'n productie, en moet maar heel weinig gas bijkopen op de spotmarkt. Maar door die lage prijs beslissen veel mensen om hun batterij op te laden. De lage vraag evolueert naar een hoge vraag, en er ontstaat zaterdag een onbalans die opgevangen moet worden door de onbalansmarkt, waar de prijzen die de leveranciers betalen dan hoog zijn. Die interferentie en ex-post optimalisatie van klanten met een batterij creëert dus een extra laag aan complexiteit in de voorspellingen van de leveranciers (en hoe slechter de voorspelling, hoe hoger de balanceringskosten voor een leverancier) en een extra moeilijkheid bij de beheerder/Elia (wegens meer nood aan acties op de onbalansmarkt).

Neem je de onbalansprijs dan moet je weten dat die elk kwartier verandert, en dat die enkel gepubliceerd wordt voor het afgelopen kwartier. Dus: je kan gokken/voorspellen/ aan welke prijs je stroom afneemt van het net, of levert aan het net, maar het is pas na de effectieve levering/afname dat je de prijs zal kennen. Voorbeeld: twee weken geleden zijn de onbalansprijzen even boven de 1000 euro/MWh gegaan. Goed moment om je batterij te ontladen denk je dan. Volgend kwartier: -66 euro/MWh. Je had dus betaald om je stroom te ontladen.

Om maar te zeggen, de elektriciteitsmarkt is complex en als leek kan je de risico's niet voldoende inschatten (bovenstaande is dan nog een vereenvoudigde versie). Bovendien is jouw thuisinstallatie ook te klein om echt een verschil te maken. Waar er meer toekomst in zit: je installatie beschikbaar stellen aan je leverancier of aan een derde partij die dan vele duizenden installaties kan groeperen om vervolgens daarmee flexibiliteit te gaan voorzien op de onbalansmarkt.

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Ferm klote nieuws gekregen vandaag, hebben tweetal jaar geleden een stuk landbouwgrond geërfd van tante van mijn vrouw, is toen geschat door notaris en hebben daar dan ook erfenisrechten op betaald. Nu komt belastingen daarop terug, vinden dat het te weinig geschat is, en moeten - samen met een boete van 1.000 euro - daar nog eens 4.000 euro bovenop betalen. Zomaar eventjes 5.000 euro in de vuilbak, voor een stuk grond waar we niks mee kunnen doen, zeker niet op mogen bouwen en waarvoor we jaarlijks met moeite 250 euro 'pacht' voor krijgen. En door die pacht is het dan ook niet zomaar te verkopen ook (door wetten van in de oertijd maar allez). Pff.
    Kunt ge da ni aanvechten of verhalen op de notaris dan?
    --Because I can--

iTrader
    4 (100%)
    Welke notaris doet er nu schattingen? Daar heb je landmeters voor.
    En een ietwat goede notaris zal waarschuwen voor de fiscus, zeker in geval van onderwaardering.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Klopt mobiscore bij jullie? Volgens hen is bushalte op 'minder dan 5km', in werkelijkheid op 500m... Nu ja boeit weinig

iTrader
    0
    Bij mij vraagprijs 270k. Ze kwamen van 360k maar waren al zo ver gezakt na 1.5 jaar. Dat kon ik zien op die site billionhomes.
    Bod gedaan van 200k, maar de makelaar wilde dit niet eens doorgeven wegens belachelijk.
    Daarna bod van 240k gedaan.
    Prijs zakte naar 265k en dit was echt het laagste zeiden ze.
    Dan bod gedaan van 260k.
    Verkocht.

Dus ja, in principe heb ik het ook voor 100k lager dan hun orginele inzetprijs, maar toch een ander verhaal.
    Ik denk niet dat ik nog lager kon gaan. Mijn buren vertellen nu nog altijd dat dit echt een belachelijk goede deal was.
    Maarja... natuurlijk zeggen zij dat.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 21 juni 2019 om 22:08

iTrader
    0
    Notarissen, krapul.

Huis van de grootouders werd verkocht, dat op de hoek staat van 2 straten.
    De familie vroeg aan de notaris of die grond niet ooit opgesplitst kon worden in 2 stukken, dus dat hun tuin eigenlijk verkaveld kon worden als extra bouwgrond.
    "Nee was niet mogelijk en daar moet je niet op hopen, nu niet goedgekeurd en waarschijnlijk nooit niet!".

Per openbare verkoop verkocht voor een habbekrats aan... de notaris.
    3 jaar later staat er een kast van een villa in de 'tuin' van mijn grootouders, naast hun huis dus.

iTrader
    4 (100%)
    Kun je zo’n info niet makkelijk inwinnen bij bv het gemeentehuis ipv te vragen aan een notaris die je duidelijk niet kent?

iTrader
    7 (100%)
    Ook die spelen vaak een vuil spelletje, jaren terug gaan zien voor een huis, zeer laag geprijsd en er was een vervallen bouwovertreding op volgens de notaris.

Ik ga naar de gemeente daar wist de ambtenaar me te zeggen dat dit niet klopt, nog steeds een actieve bouwovertreding, woning moest terug naar oorspronkelijke grootte enz. en dat er nog veel mensen al waren komen achter horen. Dus uiteindelijk nimeer achter gaan zien.

Woning raakt verkocht en half jaar later staat de woning te koop voor letterlijk het vijfvoud, terug nekeer langsgegaan en de nieuwe eigenaar was de ambtenaar die iedereen afwimpelde met de bouwovertredingen.

Daar sta je dan met je mond vol tanden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Pagina 225 van 239 Eerste ... 125175215221222223224225226227228229235 ... Laatste

Regels voor berichten