MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En de dienst stedenbouw kan NIET zelf de bouwvoorschriften invullen, zoals je claimde. Dienst stedenbouw zal AFTOETSEN of de ingediende bouwaanvraag aan de voorschriften voldoet, niet meer of minder dan dat. Het is aan de gemeenteraad om de voorschriften op te stellen, mits ze de bevoegdheid van de gemeente niet overschrijden.

(trouwens, uiteindelijk beslist ook het college van burgemeester en schepenen, niet dienst stedenbouw)
    En van wie denk je dat deze voorschriften komen die op de gemeenteraad worden voorgelegd?
    Idem met bijvoorbeeld mobiliteit, wie maakt daar de adviezen en de voorstellen die voorgelegd worden op de gemeenteraad.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En van wie denk je dat deze voorschriften komen die op de gemeenteraad worden voorgelegd?
    het college van burgemeester en schepenen, die hun wensen doorgeven aan de dienst stedenbouw, die dan alles opmaken en juridisch laten aftoetsen door de jurist van de gemeente.
    Idem met bijvoorbeeld mobiliteit, wie maakt daar de adviezen en de voorstellen die voorgelegd worden op de gemeenteraad.[/QUOTE]adviezen: diverse organen: dienst stedenbouw, gecoro-raad, politie, brandweer, mobiliteit, ...
    voorstellen: college van burgemeester en schepenen, voorstel aan de gemeenteraad.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je Haag/boom hoger dan 2m in tuin hebt moet dat normaal min 2m van de kant. Als die kant aan openbaar terrein ligt (straat of doorgang) moet dat dan ook eigenlijk?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Als je Haag/boom hoger dan 2m in tuin hebt moet dat normaal min 2m van de kant. Als die kant aan openbaar terrein ligt (straat of doorgang) moet dat dan ook eigenlijk?
    Dan zou het in principe lager moeten.
    Bij ons mag de afsluiting maximaal 2m hoog zijn, alleen aan de straat mag hij maximaal 1m80 zijn
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dan zou het in principe lager moeten.
    Bij ons mag de afsluiting maximaal 2m hoog zijn, alleen aan de straat mag hij maximaal 1m80 zijn
    Het is maar dat aan de overkant van straat hoge bomen staan dichter dan 2m en die nemen zon op mijn panelen weg ('s avonds). Moest ik later geen terugdraaiende meter meer hebben dan zou ik mijn panelen anders moeten oriënteren maar dan zitten die in de schaduw van die bomen. Dan ga ik klacht indienen dat ze weg moeten aja!

Maat van mij zijn huis is aan zo doorloopwegje en die heeft leibomen gezet op de scheiding, vermoedde al dat dat eigenlijk niet mag. Nu goed die woont in zelfde gemeente en die legt ook dubbel zoveel verharding & opp tuinhuis als ik mag maar die heeft uiteraard nog nooit zijn verkavelingsvoorwaarde gelezen (zou me verbazen als hij dat mag)

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Maand #5 van het zoeken naar een huis, denk dat ik mijn vriendin begin te irriteren met alle huizen die ik afschiet of problemen mee zie >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Maand #5 van het zoeken naar een huis, denk dat ik mijn vriendin begin te irriteren met alle huizen die ik afschiet of problemen mee zie >.>
    kan ze eigenlijk nog uitvliegen in het Noors zodat je haar niet verstaat? Of begrijp je al quasi alles?
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    kan ze eigenlijk nog uitvliegen in het Noors zodat je haar niet verstaat? Of begrijp je al quasi alles?
    Ze weet ondertussen wel al dat uitvliegen niet werkt met mij, maar soit Goh moest ze echt heel snel beginnen praten in het noors, dan versta ik mss niet alles. Maar tegenwoordig praat iedereen op het werk enzo noors tegen mij, ben nog niet ontslagen dus ik vermoed dat ik het versta De twee die zweeds spraken tegen mij is wat meer een probleem en de ene Deen is al helemaal problematisch

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ze weet ondertussen wel al dat uitvliegen niet werkt met mij, maar soit Goh moest ze echt heel snel beginnen praten in het noors, dan versta ik mss niet alles. Maar tegenwoordig praat iedereen op het werk enzo noors tegen mij, ben nog niet ontslagen dus ik vermoed dat ik het versta De twee die zweeds spraken tegen mij is wat meer een probleem en de ene Deen is al helemaal problematisch
    altijd wat gevonden dat Deens nogal Westvlaams klinkt. Maar toen we in Noorwegen naar spoed (allez, zo'n medisch dienstencentrum op zondag) moesten afgelopen zomer, was de dokter daar Deens. Die zei dat mensen uit Noorwegen hem perfect konden verstaan, is er dan toch een verwantschap?
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    1 (100%)
    altijd wat gevonden dat Deens nogal Westvlaams klinkt. Maar toen we in Noorwegen naar spoed (allez, zo'n medisch dienstencentrum op zondag) moesten afgelopen zomer, was de dokter daar Deens. Die zei dat mensen uit Noorwegen hem perfect konden verstaan, is er dan toch een verwantschap?
    'perfect', iemand die mooi proper deens spreekt mss, maar al die scandinaven spreken hun dialect en ik heb het al meer dan eens geweten dat ze met een deen naar engels switchen. Maar ja in theorie kunnen de Denen, Noren en Zweden elkaar voor 80% verstaan als men niet te vreemd spreekt. Hangt ook af van waar je komt. Oost-Noorwegen ( allez, alles van Kristiansand tot pakweg Hamar) heeft zeer lang een zeer sterke Deens invloed gehad dus hun Noors is veel meer Deens dan het Noors in Trondheim of zeker Tromsø

Ik kan alle zowel Deens als Zweeds voor +/- 70% lezen en mss voor 50% verstaan. Maar mijn Noors is dan ook maar aangeleerd natuurlijk.

iTrader
    0
    Zoals West-Vlamingen die versta ik ook niet

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Zoals West-Vlamingen die versta ik ook niet
    Wat als Westvlaming natuurlijk héél handig is . Begrijpbaar als je wil, niet-begrijpbaar als je het niet wil.
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als het een steun kan zijn, wij hebben ook een dik half jaar liggen zoeken. Ik was ook veel kritischer dan mijn vriendin. Uiteindelijk toch iets gevonden waar ik ook mee kan leven (al is het niet mijn droomhuis).
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    9 (100%)
    Lening aangevraagd bij keytrade na een extensive bankenrondje. Komen ze nu 2.5 weken eindelijk af met goedkeuring. Maar andere voorwaarden dan de aanvraag...
    Was afgesproken 50%-50% en mogelijk naar 25%-75% SSV voor 2 ontleners. Nu vragen ze 75%-75%.

Nu begint ondertussen de tijd te dringen en heb ik gezien mijn vrij recent verleden met kanker geen zin om een nog meer opgepompte SSV te betalen.

*zucht*
    Laatst gewijzigd door Tapijt; 8 mei 2019 om 00:45

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Maandag compromis getekend voor onze nieuwe woning. Serieus erf gekocht, bijna 30 are grond
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 197 van 241 Eerste ... 97147187193194195196197198199200201207 ... Laatste

Regels voor berichten