M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sneller, dat wel, maar een veelvoud is overdreven. Een vakman heeft ook maar twee handen en er bestaat geen magische truc waarmee die een bepaald werk x keer sneller dan jou kan uitvoeren. Zeker wanneer het over repetitieve handelingen gaat die je na x keer herhalingen ook in de vingers hebt. Ofwel komt dat dan omdat die lagere standaarden gebruikt en dan is het minder goed gedaan, ofwel komt dat omdat de aard van het werk vele malen efficiënter is omdat hij het met meer man kan doen, ofwel komt de tijdswinst uit het professioneel apparatuur dat hij gebruikt. Maar dat zijn allemaal dingen die je ook kan zoeken of huren.

Vriend van me heeft een stuk zelf gevloerd en de living laten doen door een professional. Was idd sneller gedaan, maar nergens zo goed als de stukken die hij zelf heeft gedaan. En dat is een groot nadeel aan een vakman: je kan die niet zeggen hoe die zijn werk moet doen, die hanteert zijn eigen standaarden die je niet kan bijsturen. Dus alles waar geen grote risico's aan verbonden zijn (dakwerken, eletriciteit) doe ik zelf.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat er veel mensen niet beseffen hoeveel een vakman kost.

Pakt een metser kost
    42 euro incl btw per uur.
    Als ik bijklus moet ik dan al 95 euro bruto per uur verdienen om dat te evenaren.
    95 bruto
    -13,07% RSZ
    = 82,59
    -50% belastingen
    = 41,29 euro netto.

Begin maar eens een bij-jobke te vinden die dat verdient en dan nog de luxe dat je zelf kunt kiezen welk uren en dagen en Contractueel nergens aan vast hangt.

Ipv hoeveel uur ik kwijt ben reken ik meestal hoeveel ik per uur verdien als ik iets zelf doe. Want als je iemand laat komen met een vaste prijs mag je vaak nog een hoop bijkletsen. Die hebben ook nog andere kosten die doorgerekend moeten worden.
    Wilt daarom niet zeggen dat ik alles zelf doe, maar bepaalde jobs dan wel. Alsook snap ik ook wel best, dat sommige niks willen doen. Als je geen zin in hebt en geen tijd in wilt steken blijf je er inderdaad best af.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; Vandaag om 21:34

Pagina 162 van 162 Eerste ... 62112152158159160161162

Regels voor berichten