iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aan het kijken voor een sleutel op de deur woning in Stekene. Prijs is aanvaardbaar, maar afwijken van het lastenboek is echt absurd. Voor een halfopen bebouwing van 7m op 11m:
    - elektriciteit zelf doen: 2.650 euro minder te betalen excl BTW, de elektriciteitskast zit niet in het lastenboek ook niet (wat ook vreemd is)
    - vloerverwarming beneden en badkamer 1ste verdieping ipv overal radiatoren: + 4.200 excl. BTW
    Die prijs voor vloerverwarming ligt in lijn met wat wij voor onze SOD hebben opgelegd dus op dat vlak is het niet zo absurd.
    Was ~€3400 voor de vloerverwarming zelf (incl. collector, aparte pomp, sturing en aangepaste CV-ketel) en ~€1200 voor aangepaste chape ipv. zandbed.
    Elektriciteitskast zou er toch moeten inzitten (als ze de elektriciteit gekeurd willen krijgen, zal dat toch moeten). Bij ons stond exact beschreven wat voorzien wordt in de kast etc.
    blog(Linux-related)

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Bij ons hadden we zo specifiek gevraagd naar ramen met glasplaten van verschillende diktes (geluidsisolatie).
    De glasleverancier had dit compleet genegeerd en je ziet dat natuurlijk niet. Gelukkig hebben ze 1 sticker laten hangen waar het nog op stond. (Staat ook op binnenkant glas, maar wie let daar op...)

Toen hebben ze dus wel alle ramen kostenloos mogen vervangen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    ik heb aan straatzijde ook 2mm extra gevraagd op een vd 3 glasbladen. Was verschoten dat driedubbel glas op zich quasi nihil akoestische meerwaarde heeft tov dubbel glas dus blij het op voorhand bekeken te hebben.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Aan het kijken voor een sleutel op de deur woning in Stekene. Prijs is aanvaardbaar, maar afwijken van het lastenboek is echt absurd. Voor een halfopen bebouwing van 7m op 11m:
    - elektriciteit zelf doen: 2.650 euro minder te betalen excl BTW, de elektriciteitskast zit niet in het lastenboek ook niet (wat ook vreemd is)
    - vloerverwarming beneden en badkamer 1ste verdieping ipv overal radiatoren: + 4.200 excl. BTW
    bedoelen ze niet de tellerkast ipv zekeringskast? nuja het kan ook gewoon zéér basic zijn en dan kan je het misschien beter bekijken dat je niet maar 2650 bespaart maar dat je ook nog eens een meerprijs van misschien 2-3000 bespaart..

7*11 = 77, pakt 85m² met badkamer en exclusief muren zou kleine 50/m² zijn. Dat is genoeg, zeker als je nog wat budget recupereert van radiatoren. Komt er geen extra PUR bij op verdieping? Beneden wordt PUR ook geschuurd maar dat is banale kost (+- 100euro)

KieKsKe's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    De uitleg: wij hadden dat uitgerekend en ge had minder dikke glasplaten nodig.

Maar, dat verschil in prijs werd dan wel niet doorgerekend...

Nu, bij ons is minimum elk raam 1x vervangen, 4 ramen 2x en 2 ramen 4x...

Dat is echt triestig met die ramen constructeurs... Ik zit zelf in de glassector maar doe geen raamkaders. Overlaatst bij een klant geweest en daar hadden ze ook net ramen gestoken. Zag al van ver dat de regels van gelaagd of niet gelaagd al helemaal niet nageleefd waren. Die firma had zich blijkbaar al eens gemist met de afmetingen, waardoor de oorspronkelijke nog op een glasbok stonden. Duidelijk geen gelaagd. Toen ik dat zei aan die mens, zei hij dat het toch gelaagd was.... Euh nope, maar ben er niet verder op in gegaan.

Het is schandalig dat die gasten dure veiligheidsbeglazingen aanrekenen, maar er uiteindelijk diktes in steken die totaal niet kloppen. Er zijn daar nochtans heel transparante richtlijnen of '''regels''' in.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KieKsKe Bekijk bericht
    Dat is echt triestig met die ramen constructeurs... Ik zit zelf in de glassector maar doe geen raamkaders. Overlaatst bij een klant geweest en daar hadden ze ook net ramen gestoken. Zag al van ver dat de regels van gelaagd of niet gelaagd al helemaal niet nageleefd waren. Die firma had zich blijkbaar al eens gemist met de afmetingen, waardoor de oorspronkelijke nog op een glasbok stonden. Duidelijk geen gelaagd. Toen ik dat zei aan die mens, zei hij dat het toch gelaagd was.... Euh nope, maar ben er niet verder op in gegaan.

Het is schandalig dat die gasten dure veiligheidsbeglazingen aanrekenen, maar er uiteindelijk diktes in steken die totaal niet kloppen. Er zijn daar nochtans heel transparante richtlijnen of '''regels''' in.
    Die mannen zijn meestal niet glashelder nee.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Die mannen zijn meestal niet glashelder nee.
    De woordspelingen kunnen niet op . Eerst transparante regels en nu glashelder!

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SIO Bekijk bericht
    bedoelen ze niet de tellerkast ipv zekeringskast? nuja het kan ook gewoon zéér basic zijn en dan kan je het misschien beter bekijken dat je niet maar 2650 bespaart maar dat je ook nog eens een meerprijs van misschien 2-3000 bespaart..

7*11 = 77, pakt 85m² met badkamer en exclusief muren zou kleine 50/m² zijn. Dat is genoeg, zeker als je nog wat budget recupereert van radiatoren. Komt er geen extra PUR bij op verdieping? Beneden wordt PUR ook geschuurd maar dat is banale kost (+- 100euro)
    Ze bedoelden inderdaad tellerkost, ik had slecht gelezen. Goede zienswijze wel, dat je nog een potentiele meerkost bespaard. Maar zelfs een basic installatie kan niet voor de geld gezet worden, zeker niet als je werkuren meerekend.
    Volgens de firma werken ze met isolerende chape in combinatie met pur. Ik ga er vanuit dat dat wel voldoende zal zijn.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Bouver's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    nu op alles . Vraag of het een nuttige duurdere optie is, is nu niet echt nodig . Was het omgekeerd (duurder gekregen, goedkoper besteld) ging het natuurlijk gemakkelijk zijn.

Nu denk ik wel dat je nog altijd een punt hebt, gezien een offerte ondubbelzinnig duidelijk moet zijn. Enkel een intern bestelnummer, zonder beschrijving is dat niet. En dat is niet mijn mening, maar ook die van Unizo: https://www.unizo.be/advies/welke-ve...actuur-staan-1

Hoe pak je dat aan:
    - als de nieuwe factuur een duidelijke vermelding bevat dat ze een fout gemaakt hebben: protesteer de nieuwe factuur en verwijs naar de melding dat zij de fout hebben gemaakt.
    - als dat niet zo is, installeer dan een voice-recorder als app op je gsm, test die, zet die aan en telefoneer dan naar de verkoper ("verbaasd") dat ze toch nog die factuur durven aanrekenen. Als hij dan toegeeft dat ze in de fout zijn gegaan, heb je een bewijs. Telefoon telt ook als bewijs.

Met een van die 2 zaken is er geen enkele discussie meer en kan je zonder enige moeite die factuur protesteren en het uitvoeren van de oude offerte, maar met het typfoutje, eisen. Check de termijnen die overeengekomen zijn en eventuele boeteclausules, die zijn vaak wederkerig (zelfs al claimen de algemene voorwaarden dat niet).

Twijfel je, stap dan eens naar een advocaat van de eerstelijnshulp in het gerechtsgebouw in je buurt. Via google vind je dat wel. Zij kunnen mijn versie nog eens bevestigen.
    Dus om een gesprek te kunnen gebruiken als bewijslast hoef je niet op voorhand mee te delen dat het gesprek opgenomen 'kan' worden?

Ik dacht dat dit verplicht was aangezien bijna alle helpdesks dit vermelden (wegens de privacy?)?
    .

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk bericht
    Dus om een gesprek te kunnen gebruiken als bewijslast hoef je niet op voorhand mee te delen dat het gesprek opgenomen 'kan' worden?

Ik dacht dat dit verplicht was aangezien bijna alle helpdesks dit vermelden (wegens de privacy?)?
    In een rechtzaak is het idd toegelaten om (geheime) opgenomen gesprekken te gebruiken zonder dat je toestemming vroeg, op voorwaarde dat je aan dat gesprek deelneemt.

Helpdesks nemen dan zelf ook niet deel aan het gesprek, enkel een werknemer ervan. Bovendien gebruiken ze het voor andere doeleinden.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tuinaanleg week uitgesteld omdat die mens papa is geworden

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tuinaanleg week uitgesteld omdat die mens papa is geworden
    kan em de moederkoek in je tuin begraven, direct goeie mest voor een van je bomen
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    kan em de moederkoek in je tuin begraven, direct goeie mest voor een van je bomen
    Die mens komt alleen verhardingen doen
    Heb maar klein tuintje dus gaat geen bomen worden, mss 1 vooraan maar daar liggen de waterputten. Of kan ik daar boompje op zetten met weinig wortels

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ze bedoelden inderdaad tellerkost, ik had slecht gelezen. Goede zienswijze wel, dat je nog een potentiele meerkost bespaard. Maar zelfs een basic installatie kan niet voor de geld gezet worden, zeker niet als je werkuren meerekend.
    Volgens de firma werken ze met isolerende chape in combinatie met pur. Ik ga er vanuit dat dat wel voldoende zal zijn.
    Voor je badkamer boven is 3PUR in ze al genoeg, meestal gaan ze 5min nemen voor andere leidingen te dekken maar isolerende chaos kan ook wel dus no worries

2650 zal 20-30 marge achter de hand houden zijn, niet van wakker liggen, denk vooral aan wat er ook niet meer bij kan komen zoals ik zei

Pagina 156 van 156 Eerste ... 56106146152153154155156

Regels voor berichten