Discussie: Zonnepanelen

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Binnenkort ga ik ook zonnepanelen plaatsen thuis. Een deel van onze installatie zal Zuid-Westelijk georiënteerd zijn en het andere gedeelte wil ik Zuid-Oostelijk leggen.
    - Het is duidelijk waar we het Zuid-Westelijk gedeelte willen plaatse, bijna continu zon.
    - Het Zuid-Oostelijk gedeelte is nog onderwerp van discussie:
    * Ofwel helemaal bovenaan het hoogste dak: nooit schaduw maar vangt veel wind en totaal onzichtbaar en onbereikbaar zonder hoogtewerker (checken of er fysieke schade is na een storm is onmogelijk, kuisen is onmogelijk, ...)
    * Ofwel vanachter op de uitbouw: makkelijk zichtbaar en bereikbaar, maar daar begint schaduw op te vallen vanaf 14u ongeveer. In de winter zal gans dit gedeelte in de schaduw liggen vanaf 15u. Maar in principe moet het Zuid-Westelijk gedeelte het tegen dan "overnemen".

Wat zouden jullie laten primeren? Het rendement of de mogelijkheid tot controle en onderhoudsgemak?
    Valt weinig over te zeggen zonder een simulatie van die slagschaduw. Als in de winter het tot 15h duurt eer dat stuk in de schaduw ligt moet dat in de zomer toch goed meevallen.
    Je kan altijd eens sketchup downloaden en daar een schaduwmodel van je huis maken. Dat geeft een beter beeld.

darkslave's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn zonnepanelen zijn sinds gisteren aangesloten.

Ik heb nu nog een exclusieve nachtmeter (wordt al jaren niet meer gebruikt) en een dag en nachtmeter.

Laat ik nu best een nieuwe digitale enkelvoudige meter installeren? Mijn vader zegt van niet omdat ze dan niet meer terugdraait. Ik denk dat die digitale meter dit terugdraaien verrekend?

Help me
    Desktop: AMD Phenom II X4 940, 4GB Geil, 640HD, Radeon HD 4850X2
    Laptop: Macbook Pro 2010
    Console: Playstation 3 40GB, PSN: Fraeye
    GSM: Iphone 4

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Digitale teller werkt in twee richtingen

Rashaan's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkslave Bekijk bericht
    Mijn zonnepanelen zijn sinds gisteren aangesloten.

Ik heb nu nog een exclusieve nachtmeter (wordt al jaren niet meer gebruikt) en een dag en nachtmeter.

Laat ik nu best een nieuwe digitale enkelvoudige meter installeren? Mijn vader zegt van niet omdat ze dan niet meer terugdraait. Ik denk dat die digitale meter dit terugdraaien verrekend?

Help me ������
    omdat je installatie nog in 2020 gekeurd is heb je (voorlopig, hangt van de rechtszaak van de vreg af) recht op een terugdraaiende teller voor 15 jaar lang. Zowel analoge als digitale tellers kunnen terugdraaien.
    Je hebt 2 keuzes: zelf bellen, dan betaal je voor de omschakeling naar de digitale teller (maar kan je ineens ook overschakelen naar enkelvoudig tarief), of afwachten, omdat je panelen geinstalleerd hebt zal je netbeheerder je relatief snel contacteren om je meter te komen vervangen (gratis). Maar ondertussen blijf je dan wel op je tweevoudig tarief, waarbij je nachtteller enkel in het weekend achteruit zal draaien.

Kjelleke's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb onze installatie aangegeven bij onze verzekeraar maar die zei dat dit al verzekerd zit in de bestaande polis.

Hierdoor moet ik hier verder niks mee doen.
    PSN: Kjelleke9

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hoe lang duurde het bij jullie voor de zonnepanelen aangemeld waren?

De mijne zijn in april geplaatst, en in mei gekeurd en aangemeld..

Nu check ik de status op fluvius website:

Je hebt nog een lopend dossioer (sic) voor lokale productie met opvolgingscode xxxxxxxxxxx

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik wacht hier ook al drie maanden. Ik denk dat ik me eens ga informeren.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die aanmelding, moet die voldaan zijn tegen 31 december om nog van het huidig systeem gebruik te maken?
    Of telt de startdatum van de procedure?

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Die aanmelding, moet die voldaan zijn tegen 31 december om nog van het huidig systeem gebruik te maken?
    Of telt de startdatum van de procedure?
    Ik heb me laten wijsmaken dat de datum van keuring relevant is.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag werd de omvormer geplaatst en de installatie in gebruik genomen.
    Nu nog wachten op de keuring (is idd doorslaggevend voor terugdraaiende teller).
    En hier eenzelfde verhaal bij de verzekeraar. Mijne overbuur zijn premie steeg wel, ik moest niks doen (hetgeen dus betekent dat ik al jaren teveel betaalde zeker ).

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ook m'n verzekeraar op de hoogte gebracht.
    Ik kreeg als antwoord dat onze woning verzekerd is per m². Zonnepanelen maken dus niets van verschil.

Ik vraag mij af of ik de volledige renovatie moet aangeven. Of heb ik een slechte verzekering?
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Valt weinig over te zeggen zonder een simulatie van die slagschaduw. Als in de winter het tot 15h duurt eer dat stuk in de schaduw ligt moet dat in de zomer toch goed meevallen.
    Je kan altijd eens sketchup downloaden en daar een schaduwmodel van je huis maken. Dat geeft een beter beeld.
    Zal ik doen.

Maar misschien is het feit dat uw zonnepanelen totaal uit het zicht liggen en totaal onbereikbaar zijn, al voor veel mensen een no-brainer van "doe dit niet"? Dat wou ik vooral polsen.

Ik zal inderdaad nog eens een schaduwanalyse maken om te kijken of het sop de kolen waard is.

utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iedereen die hier niets moet bijbetalen voor de zonnepanelen in de brandverzekering: zijn jullie ook verzekerd tegen diefstal? Ik heb altijd begrepen dat zonnepanelen niet voor een groter brandgevaar zorgen en echt wel tegen een stootje kunnen (wind, hagel, ...), maar misschien moeten sommigen, waaronder ikzelf, bijbetalen omdat we ook verzekerd zijn tegen diefstal en de anderen niet?

Plutus's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utolor. Bekijk bericht
    Iedereen die hier niets moet bijbetalen voor de zonnepanelen in de brandverzekering: zijn jullie ook verzekerd tegen diefstal? Ik heb altijd begrepen dat zonnepanelen niet voor een groter brandgevaar zorgen en echt wel tegen een stootje kunnen (wind, hagel, ...), maar misschien moeten sommigen, waaronder ikzelf, bijbetalen omdat we ook verzekerd zijn tegen diefstal en de anderen niet?
    Jep, ook gewoon inclusief diefstal dus dat zal de reden niet zijn.

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

Zonnepanelen

We hebben hier op t appartement ook eens laten rekenen voor zonnepanelen. ik kan er zelfs maar 5 gebruiken dus qua redement zou ik maar op 8.2% zitten en terug verdien tijd van 12 jaar.

Wat ik me vooral afvraag is of ik niet beter wacht tot volgend jaar voor die premie ipv nu al te installeren. Ze wekken 1600kwh op per jaar. Ik durf eerlijk gezegd ni zeggen of men meter ooit zou terug draaien, en als het zou zijn of het dan de moeite is tov die premie.

Totale kost is uiteindelijk ook 3200€ wat niet niks is.

Edit: zie net dat ik maar 1.7kwp heb met die panelen dus uiteindelijk ook “maar” 510€ premie
    psn :: zjerre
    USA Roadtrips blog :: click here

Regels voor berichten